Βασικές Αρχές Διαχείρισης Σχολικής Τάξης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (1)
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Παρουσίαση-Ανάλυση Προβλημάτων και Θεμάτων:α)παιδαγωγικού χαρακτήρα β) διαχείρισης πολυμορφίας ιδιαιτεροτήτων μαθητικού πληθυσμού. Επεξεργασία υλικού :
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
οργάνωση & διαδικασία ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ Σ. – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Μ.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗ «Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του» Πουλής Αναστάσιος Ψυχολόγος - 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βασικές Αρχές Διαχείρισης Σχολικής Τάξης Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος Π.Ε.

Σχολική τάξη Σχολική τάξη: Χώρος Κλίμα της Ομάδα Πειθαρχία Διδακτικές Μέθοδοι

σχολική μονάδα σχολικό σύστημα αξιακό σύστημα Προσωπική θεωρία για τη σχολική τάξη σχολική μονάδα σχολικό σύστημα αξιακό σύστημα

Χώρος Πώς και τι φροντίζω για το χώρο; Επικοινωνία Μ-Δ, Μ-Μ Εκπαιδευτική λειτουργικότητα (γωνιές, εξοπλισμός, εποπτεία) Αισθητική Φωτισμός Θέα Καθαριότητα

Τι παρατήρησα! H ευταξία, το καλό κλίμα, η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η καλή απόδοση/ επίδοση, η χαρά είναι ανάλογη με την αισθητική και την εκπαιδευτική λειτουργικότητα της αίθουσας/ του χώρου

Ομάδες, γωνιά ανάγνωσης, βιβλιοθήκη, ρολόι, υπολογιστής, έργα μαθητών, αισθητική, καθαριότητα, εποπτεία

Χάρτες, ιστορική γραμμή, κολλάζ

Αντιμετώπιση κρίσεων Πρόληψη Θεραπεία Χώρος Παιδαγωγικές εναλλακτικές διδακτικές μέθοδοι (ομαδοσυνεργατική, εποπτεία, ενεργή συμμετοχή, βιωματική εκπ/ση, πεδία, σχέδια εργασίας) Παιδαγωγικές συνεδρίες (μαθητών, εκπαιδευτικών) Θεραπεία Αλλαγή χώρου, μεθόδων Δραστηριότητες Ένταξη σε πρόγραμμα Στόχοι (με προθεσμία)

Διαμαθητικές σχέσεις Δ/Μ Μ/Μ Αύξηση επικοινωνίας/ενθάρρυνσης Περιγραφή/ συζήτηση προβληματικών καταστάσεων Ανεπίσημη επαφή Συστηματικές κατ΄ ιδίαν συζητήσεις Μ/Μ Δραστηριότητες, συνεργασίες, εκδηλώσεις, παιχνίδια, οργάνωση τάξης και μαθήματος, ενθάρρυνση αυτών που αγνοούνται

Έναρξη σχολικής χρονιάς Προετοιμασία αίθουσας Προγραμματισμός κανόνων Καθορισμός επιπτώσεων Διδασκαλία κανονισμών Οργάνωση σχεδίου αντιμετώπισης προβλημάτων Εποπτεία της τάξης συνεχώς Σταματώ το «κακό εν τη γενέσει του» Οργάνωση της διδασκαλίας Ενεργοποίηση υπευθυνότητας των μαθητών Σαφήνεια και απλότητα στη διδασκαλία

Ποιότητα μαθήματος Προσέλκυση προσοχής Διατήρηση προσοχής Χρήση εποπτείας Γνωστοποίηση στόχου Ειδική σκοπιά δραστηριότητας Πρόκληση με αντιφάσεις και παράξενα Αιφνιδιασμός Διατήρηση προσοχής Γλώσσα του σώματος Διαμαθητική επικοινωνία Λεκτικές παρωθήσεις Ερωτήσεις Αλλαγή ρυθμού Παύσεις

Μέσα στήριξης της επιθυμητής συμπεριφοράς Αμοιβές / έπαινος Μίμηση προσώπων Σύναψη συμφωνίας Αρνητική αμοιβή

Η αταξία Τι είναι αταξία; Ποια είναι τα αίτια που προκαλούν ατομική ή ομαδική αταξία;

Η αταξία …εμποδίζει τη ροή της διδασκαλίας …εμποδίζει τη μάθηση του ίδιου και των συμμαθητών του …αποτελεί κίνδυνο …επιφέρει καταστροφές …παραβιάζει το σχολικό ήθος

Κατηγορίες μαθητικής αταξίας Προβλήματα με το μάθημα Προβλήματα συμπεριφοράς μέσα στην τάξη Προβλήματα διαπροσωπικών σχέσεων μέσα κι έξω από την αίθουσα Προβλήματα σχετικά με την παραβίαση του σχολικού ήθους Προβλήματα ομαδικής απειθαρχίας

Μικροπροβλήματα Απροσεξίες, γελάκια, ψίθυροι, μικροαντικείμενα, σκουντήματα, φιλονικίες… ΠΡΟΛΗΨΗ

Αντιμετώπιση μικροπροβλημάτων Προοδευτική παρέμβαση Μη λεκτικές παρεμβάσεις Προγραμματισμένη αγνόηση Παραγλωσσική επιτίμηση Έλεγχος δια της εγγύτητας Έλεγχος δια του αγγίγματος

Αντιμετώπιση μικροπροβλημάτων Λεκτικές παρεμβάσεις Έμμεση υπόδειξη αναμενόμενου (θετική συμπεριφορά) Αναφορά ονόματος ατακτούντος Υποβολή ερώτησης σε ατακτούντα μαθητή Χιούμορ Ανάδειξη επιπτώσεων αταξίας σε συμμαθητές

Αντιμετώπιση μικροπροβλημάτων Λεκτικές παρεμβάσεις Προβολή θετικών επιπτώσεων αποδεκτής συμπεριφοράς Ευγενής απαίτηση για τερματισμό παρεκτροπής Επισήμανση κακής χρήσης υλικών Υπενθύμιση κανόνων Επίπληξη και διαταγή για επαναφορά στην τάξη

Αντιμετώπιση επίμονων προβλημάτων Κίνητρα παραβατικότητας Προσέλκυση προσοχής Επίδειξη δύναμης Επιδίωξη εκδίκησης Εκδήλωση συναισθημάτων κατωτερότητας

Αντιμετώπιση επίμονων προβλημάτων Διάγνωση – αίτια (1) Συζήτηση κατ΄ ιδίαν (2) Καθορισμός κυρώσεων /επιπτώσεων (3) Πορεία αντιμετώπισης (ενθάρρυνση θετικών) (4) Συζήτηση με όλη την τάξη για τους κανονισμούς (5)

Συνεργασία με ειδικό (φορέα, ψυχολόγο, σύμβουλο κλπ) (7) Σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων που ενισχύουν τη συνεργασία, τη δημοκρατία, τον αλληλοσεβασμό, την αλληλεγγύη (6) Εργασία σε ομάδες Παιχνίδια Δημιουργικές εργασίες Συνεργασία με ειδικό (φορέα, ψυχολόγο, σύμβουλο κλπ) (7)

Δραστηριότητες Έκφραση με μια ζωγραφιά, ένα ποίημα, ένα σκίτσο, ένα κολάζ, ένα γράμμα που να απευθύνεται σε οποιονδήποτε επιθυμούν Γράφουν ανώνυμα ένα γράμμα στους πρωταγωνιστές του περιστατικού Θέτουμε παραδείγματα συμπεριφορών και τους ζητάμε να πάρουν θέση με επιχειρήματα Συζητάμε για μια μελέτη περίπτωσης προκαλώντας το αίσθημα της ενσυναίσθησης στους μαθητές που συνήθως προκαλούν προβλήματα

Άλλα είδη κρίσεων Βίαιος ή και απροσδόκητος θάνατος Απειλητική για τη ζωή ασθένεια ή τραυματισμός Επαπειλούμενος θάνατος ή και τραυματισμός (κακοποίηση, βιασμός, επίθεση, ληστεία, «νταηλίκι», επιθετικότητα, βία μέσα στην οικογένεια) Φυσικές καταστροφές (τυφώνες, πλημμύρες, σεισμοί, πυρκαγιές) Προκαλούμενες από τον άνθρωπο καταστροφές (βιομηχανικά ατυχήματα, ατυχήματα οφειλόμενα σε ανθρώπινο λάθος) Γεγονότα όπως αυτά, είναι φυσικό να εγείρουν ποικίλες συναισθηματικές αντιδράσεις, όπως έντονο φόβο, αίσθηση  αδυναμίας, ανασφάλεια και βιώνονται ως τραυματικά. 

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ Αποδεχθείτε, χωρίς να κρίνετε, όλες τις αντιδράσεις των μαθητών, όπως είναι ο θυμός, η θλίψη, η αίσθηση αδικίας, η αδυναμία μπροστά σε πολύ καταστροφικά γεγονότα, οι υπαρξιακές αγωνίες των μαθητών, ακόμα και η αδιαφορία ή η βαρεμάρα που, κατά βάθος, μπορεί να κρύβει φόβο και άγχος.  Σεβαστείτε την όποια διάθεσή τους για συζήτηση. Μερικοί μαθητές  θέλουν να μιλήσουν, ενώ άλλοι δεν το επιθυμούν. Δεχθείτε ότι ορισμένοι μαθητές μπορεί να συγκινηθούν, άλλοι να παραμείνουν σιωπηλοί, άλλοι πάλι να δηλώσουν ότι δεν νιώθουν τίποτα και μερικοί καταφεύγουν ακόμα και σε καλαμπούρια και αστεία. Ορισμένα παιδιά και έφηβοι μπορεί να αντιδράσουν μέρες, εβδομάδες ή μήνες αργότερα. Δεχθείτε όλες ανεξαιρέτως τις αντιδράσεις και αναγνωρίστε ότι καθένας αντιδρά με το δικό του μοναδικό τρόπο. Αποφύγετε τις ομιλίες και τα κηρύγματα

Ματσαγγούρας, Η., 2008. Η Σχολική τάξη. Αθήνα: Γρηγόρης Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα. (2012). Επιμ. Χρυσή Χατζηχρήστου. Τυπωθήτω Read more: http://edu4adults.blogspot.com/2010/09/blog-post_6904.html#ixzz2Jv03ILFb