« Αρχαία Ελληνικά από πρωτότυπο, Γ’ Λυκείου»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Advertisements

ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2013 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Δ΄ Ομάδα Μήδεια Ευριπίδη- Μήδεια Παζολίνι Καλαμαρά Ρέα Ματαράγκα Χριστίνα Κάβουρα Σωτηρία Πούλιου Ελένη Ζάχου Μαρία.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
2 ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ’’Η μεγαλύτερη Κερά του κόσμου είναι η Τέχνη.’’ Κ. Καβάφης.
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν.Πέλλας.
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΤΟ NEO ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΟ NEO ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΟΜΗ -
1.4 Ο πολιτικός - Οι ιδιότητες του πολιτικού
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4186/2013. Το νέο Γενικό Λύκειο σχηματικά Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥΒ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Διδακτική Πληροφορικής
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Δομή του Νέου Γενικού Λυκείου Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310 (ΦΕΚ 258/ )
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Γενικό Λύκειο (σχολικό έτος )
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
«Αρχαία ελληνική γραμματεία: Ομήρου Οδύσσεια»
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Δημιουργία σεναρίου.
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ (Aρ. πρωτ /Δ2/ εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ Αρ. Πρωτ /Δ2/
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Επιμέλεια-παρουσίαση
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

« Αρχαία Ελληνικά από πρωτότυπο, Γ’ Λυκείου» Πανεπιστημιο πελοποννησου ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ « Αρχαία Ελληνικά από πρωτότυπο, Γ’ Λυκείου» Εργασία στο μάθημα: Παιδαγωγική: Ειδική διδακτική Αρχαιογνωστικών μαθημάτων Διδάσκουσα: Μ. Ξέστερνου Ονοματεπώνυμο: Γραμμένου Σοφία Κατωπόδη Κατερίνα ΚΑΛΑΜΑΤΑ, ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2016

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ-ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Επαφή με το Ρητορικό είδος ( Επιτάφιος λόγος-Περικλής) Περιεχόμενο: Αποτελεί ύμνο προς την Αθηναϊκή Δημοκρατία Το κέντρο του Επιταφίου είναι ο Έπαινος της Αθηναϊκής Πολιτείας ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: Μια (1) ώρα την εβδομάδα-Σύνολο είκοσι (20) ώρες καθ’ όλη τη διάρκεια σχολικού έτους

ειδικη στοχοθεσια μαθηματοσ: ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ: ειδικη στοχοθεσια μαθηματοσ: ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ: Γνωρίσουν τον τρόπο λειτουργίας του Αθηναϊκού Πολιτεύματος Επισημάνουν τους λόγους όπου ο ρήτορας θεωρεί την δημοκρατία άξια επαίνου Επισημάνουν τη λογική δομή και τα εκφραστικά μέσα του ρητορικού λόγου Εντοπίσουν αντιλήψεις-νοοτροπίες ανάμεσα στους δύο κόσμους, δημοκρατία-ολιγαρχία Κατανοήσουν το πρόβλημα που υπάρχει σχετικά με την πατρότητα του Επιταφίου (Θουκυδίδης-Περικλής)

Γνωστικο αντικειμενο ανα ταξη Α’ Λυκείου: Ξενοφώντα-Θουκυδίδη Β΄ Λυκείου: Αντιγόνη του Σοφοκλή Γ΄ Λυκείου: Περικλέους Επιτάφιος του Θουκυδίδη ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ: Σχολικό Βιβλίο: Περικλέους Επιτάφιος Φύλλα Εργασίας

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΕΙΔΙΚΑ ΑΝΑ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Αναφορά στους ρήτορες της Αρχαίας Ελλάδας και στα είδη του Ρητορικού Λόγου Ξεκινάμε από τα τρία (3) πρώτα κεφάλαια και παράλληλα δουλεύουμε Εισαγωγή Διάρκεια πέντε (5) ώρες Δουλεύουμε Κεφάλαια 37-42 (12 στίχους κάθε μια ώρα) Διάρκεια δώδεκα (12) ώρες Γενική Θεώρηση του Επιταφίου Διάρκεια μια (1) ώρα Παράλληλα Κείμενα-Συσχετισμοί του Επιταφίου με κείμενα Πλάτωνα και Αριστοτέλη και από Ιστορία (Πελοποννησιακός Πόλεμος) Εποπτικά Μέσα (ταινίες μικρού μήκους, εικόνες, ηχογραφημένες ομιλίες) Θεατρικό Έργο

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Ασκήσεις για το σπίτι Προφορική Εξέταση Τεστ Αξιολόγησης-Διαγώνισμα Τετραμήνου Ατομική-Ομαδική Εργασία

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ- ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ- ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΛΑΤΩΝΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ: Εξοικείωση μαθητών με την Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία και συγκεκριμένα με δύο σημαντικούς εκπροσώπους Πλάτωνα και Αριστοτέλη Διδακτικές Ενότητες: α)Εισαγωγή Γέννηση Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας & η εξέλιξή της από τους προσωκρατικούς έως τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη β) Πλάτωνας Πρωταγόρας-Πολιτεία γ) Αριστοτέλης Ηθικά Νικομάχεια-Πολιτικά ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: Σύνολο πέντε (5) ώρες την εβδομάδα Τρεις (3) ώρες Φιλοσοφικός Λόγος Δύο (2) ώρες Θεματογραφία

ΕΙΔΙΚΗ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΕIΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ: Γνωρίσουν τη πνευματική δημιουργία των Αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων η οποία αποτέλεσε βάση για τη διαμόρφωση του ελληνορωμαϊκού & δυτικοευρωπαϊκού πολιτισμού Κατανοήσουν τη γενική λειτουργία του μύθου στο φιλοσοφικό λόγο & να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους με σκοπό να καταλάβουν τη σημασία του Πλατωνικού μύθου Ασκηθούν οι μαθητές στην αναλυτική- ερμηνευτική προσέγγιση του αρχαίου κειμένου Συνειδητοποιήσουν τη σημασία του διαλόγου Ενεργοποιήσουν τη κρίση τους για τη σημασία ενός έργου σε σχέση με την επικαιρότητα μέσα από τα προσωπικά τους βιώματα.

ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ: ΠΡΩΤΑΓΟΡΑΣ-ΠΟΛΙΤΕΙΑ Πρωταγόρας: Αναφορά στο μύθο του σοφιστή για τη δημιουργία του ανθρώπινου είδους & απόδειξη για το διδακτόν της αρετής Πολιτεία: Εξοικείωση μαθητών με βασικές όψεις της πολιτικής σκέψης των σοφιστών και του Πλάτωνα

ΕΙΔΙΚΗ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΠΡΩΤΑΓΟΡΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ: Εντοπίσουν τον πρακτικό σκοπό της διδασκαλίας των σοφιστών όπως παρουσιάζεται από τον Πρωταγόρα Συγκρίνουν τη θέση του Πρωταγόρα με την ανάλογη του Ισοκράτη (£ 26-34) στον Παναθηναϊκό λόγο του (θεωρητική κατεύθυνση Β’ λυκείου) Εκτιμήσουν την κεντρική θέση της παιδείας στη ζωή της αθηναϊκής κοινωνίας αλλά και το σημαντικό ρόλο της δημοκρατίας ΕΙΔΙΚΗ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ Επισημάνουν τη σημασία της δικαιοσύνης για την ευδαιμονία των πολιτών και για την επιβίωση και την πρόοδο της πολιτείας Κατανοήσουν ότι ο νόμος στοχεύει στην ευδαιμονία των πολιτών και πως οι πεπαιδευμένοι είναι υποχρεωμένοι να βοηθήσουν τους απαίδευτους

Βρουν διαφορές και ομοιότητες ανάμεσα στους δύο φιλοσόφους, Πλάτωνα και Αριστοτέλη (Πολιτικά).

ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ: ΗΘΙΚΑ ΝΙΚΟΜΑΧΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ Ηθικά Νικομάχεια: Aριστοτελικός ορισμός της αρετής και της μεσότητας Πολιτικά: Γίνεται αναφορά στην προέλευση και την εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνικής οργάνωσης, στον ορισμό του πολίτη, στην ορθή ταξινόμηση των ορθών πολιτευμάτων και των μη, στα είδη της δημοκρατίας και τέλος στους στόχους της παιδείας ΕΙΔΙΚΗ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΗΘΙΚΑ ΝΙΚΟΜΑΧΕΙΑ &ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ: Επισημάνουν τη σημασία της ενεργητικής συμμετοχής των πολιτών στην κοινωνία με σκοπό την ευδαιμονία. Συζητήσουν τη θέση του Αριστοτέλη

ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΝΑ ΤΑΞΗ Κατανοήσουν τη σημασία της παιδείας σύμφωνα με τον Αριστοτέλη Συγκρίνουν τις θέσεις του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΝΑ ΤΑΞΗ Β’ Λυκείου: Ρητορικά Κείμενα Γ’ Λυκείου: Αρχαία Ελληνικά, Φιλοσοφικός λόγος Λυσίου Κατά Φίλωνος δοκιμασίας και Υπέρ Μαντιθέου, Δημοσθένους Υπέρ της Ροδίων ελευθερίας και Υπέρ Μεγαλοπολιτών Ισοκράτους Περί ειρήνης και Αρεοπαγητικός. Πλάτωνας:Πρωταγόρας & Πολιτεία Αριστοτέλης: Ηθικά Νικομάχεια & Πολιτικά Λυσίας Δημοσθένης Σωκράτης

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ Σχολικό Βιβλίο, Αρχαία Ελληνικά-Φιλοσοφικός Λόγος Φύλλα εργασίας

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΝΑ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Έμφαση στην ανάλυση νοηματικού περιεχομένου & στην επικοινωνία του μαθητή με το έργο Συζήτηση μορφολογικών εκφραστικών τρόπων Συνεξέταση στοιχείων μορφής με αυτά του περιεχομένου H γλωσσική και μεταφραστική άσκηση των μαθητών θα πραγματοποιηθεί συνδυαστικά με την αναλυτική θεώρηση του κειμένου Εποπτικά μέσα ( βίντεο, εικόνες, ομιλίες) Φύλλα εργασίας (παράλληλα κείμενα)

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Γραπτό διαγώνισμα τετραμήνου: Δίνεται στους μαθητές απόσπασμα διδαγμένου κειμένου 12-20 στίχων με νοηματική συνοχή και τους ζητείται: Α. να μεταφράσουν ένα τμήμα του 8-10 στίχων στη νέα ελληνική (10 μον.) Β. να απαντήσουν σε: (α) Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές, που μπορεί να αναφέρονται σε ιδέες/ αξίες/ προβλήματα, στη στάση/ ήθος/ χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό/ κοινωνικό/ πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή/ σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά/ αισθητικά θέματα, με βάση ολόκληρο το απόσπασμα. (20 μον.) (β) Μία (1) ερώτηση ερμηνευτική που αναφέρεται σε τμήματα από μετάφραση του διδασκόμενου κειμένου, σε συσχετισμό με το παραπάνω εξεταζόμενο πρωτότυπο απόσπασμα. Σε αυτή την περίπτωση δίνεται στους μαθητές σε φωτοτυπία το συγκεκριμένο μεταφρασμένο τμήμα. (10 μον.) (γ) Μία (1) ερώτηση που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος, στο οποίο ανήκει το κείμενο, στον συγγραφέα ή το έργο του. (10 μον.) (δ) Μία (1) ερώτηση λεξιλογική-σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα). (10 μον.)

Προφορική εξέταση Αυτοαξιολόγηση Ατομική- Ομαδική εργασία ( 20 μαθητές 4 ομάδες 5 άτομα)

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!!    ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!!   