Σύστημα Αξιολόγησης Προπονητικής Συμπεριφοράς # CBAS #

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 5 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Το σχολείο μας: επιτεύγματα- στόχοι- προβλήματα. Δομή της εισήγησης  Περιγραφή της ισχύουσας κατάστασης  Αποτίμηση του Σχολ. Έτους  Στόχοι.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΥΝΑΜΗΣ ΣΕ ΑΘΛΗΤΕΣ (Β!)
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
ΤΑ ΣΤΙΛ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ο ρόλος των γονέων στον παιδικό αθλητισμό Γούδας Μάριος ΕΠΕΑΕΚ : ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ ΠΘ - ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Προπονώντας Γυναίκες & Άντρες
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πετοσφαίριση Ι Ενότητα 13η: Οι Ψυχολογικές Τεχνικές στο Βόλεϊ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.  Το «στυλ των εντολών».  Το «στυλ πρακτική εξάσκηση των ασκουμένων».  Το «στυλ της αμοιβαίας διδασκαλίας».  Το «στυλ.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
Κίνηση Επεξεργασία και Μαθησιακές προσαρμογές Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης Περίπτωση φυσιοθεραπείας.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Χρειάζεται οι προπονητές και οι Κ.Φ.Α. να επαινούν και να αμείβουν τους αθλητές/μαθητές και τις αθλήτριές/μαθήτριες τους ή όχι ;  Χρειάζεται οι προπονητές.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
Εκπαίδευση Προπονητών- Εκπαιδευτών Μέρος II Ζουρμπάνος Νίκος PhD Ιούνιος 2011.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σύστημα Αξιολόγησης Προπονητικής Συμπεριφοράς # CBAS #   Γαλάνης Ευάγγελος Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Σύστημα Αξιολόγησης Προπονητικής Συμπεριφοράς # CBAS # Αποτελεσματικός Προπονητής “ΜΚ 0912” Τρίκαλα, 13-03-2017

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Περιεχόμενα Προπονητικές συμπεριφορές Παράγοντες που επιδρούν στην συμπεριφορά Ενίσχυση & Τιμωρία Μέτρηση προπονητικής συμπεριφοράς Σύστημα αξιολόγησης προπονητικής συμπεριφοράς

Αποτελεσματικός προπονητής Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Αποτελεσματικός προπονητής Τι είναι αποτελεσματικός προπονητής… (;)

Αποτελεσματικός προπονητής Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Αποτελεσματικός προπονητής Τι είναι αποτελεσματικός προπονητής… (;) …άριστη γνώση για το άθλημα …καινοτόμες στρατηγικές …παρακινητικοί …αποτελεσματικοί προσωπικοί σύμβουλοι …καλοί δάσκαλοι … … … …ηγέτης (Fischman & Oxendine, 1993)

+ - Αποτελεσματικός προπονητής Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Αποτελεσματικός προπονητής Συμπεριφορές + - Τι είναι αποτελεσματικός προπονητής… (;) …άριστη γνώση για το άθλημα …καινοτόμες στρατηγικές …παρακινητικοί …αποτελεσματικοί προσωπικοί σύμβουλοι …καλοί δάσκαλοι … … … …ηγέτης (Fischman & Oxendine, 1993)

Προπονητικές συμπεριφορές Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Προπονητικές συμπεριφορές Ποιες προπονητικές συμπεριφορές θεωρούνται αποτελεσματικές… (;)

Προπονητικές συμπεριφορές Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Προπονητικές συμπεριφορές Ποιες προπονητικές συμπεριφορές θεωρούνται αποτελεσματικές… (;) …η διερεύνηση των αποτελεσματικών προπονητικών συμπεριφορών προέκυψε από την υπόθεση πως οι προπονητικές συμπεριφορές επηρεάζουν σημαντικά τους αθλητές …όχι μόνο όσον αφορά την απόδοσή τους …αλλά και την ψυχική τους κατάσταση (Horn, 2008)

Προπονητικές συμπεριφορές Αποτελεσματική VS Μη αποτελεσματική Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Προπονητικές συμπεριφορές Ποιες προπονητικές συμπεριφορές θεωρούνται αποτελεσματικές… (;) …η διερεύνηση των αποτελεσματικών προπονητικών συμπεριφορών προέκυψε από την υπόθεση πως οι προπονητικές συμπεριφορές επηρεάζουν σημαντικά τους αθλητές …όχι μόνο όσον αφορά την απόδοσή τους …αλλά και την ψυχική τους κατάσταση (Horn, 2008) Αποτελεσματική VS Μη αποτελεσματική (προπονητική συμπεριφορά)

+ - Προπονητικές συμπεριφορές Αποτελεσματική Ενίσχυση Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Προπονητικές συμπεριφορές + - Αποτελεσματική Ενίσχυση Μη αποτελεσματική Τιμωρία

Παράγοντες που επιδρούν στην συμπεριφορά Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Παράγοντες που επιδρούν στην συμπεριφορά Η συμπεριφορά επηρεάζεται κυρίως από τις συνέπειές της… (Bandura, 1986) Συμπεριφορά Συνέπειες Μελλοντική Συμπεριφορά Ενίσχυση Θετικές Συνέπειες Αυξημένη Πιθανότητα Επανεμφάνισης Τιμωρία Αρνητικές Συνέπειες Μειωμένη Πιθανότητα Επανεμφάνισης

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Ενίσχυση VS Τιμωρία + - Ενίσχυση Έχει σαν σκοπό να ενδυναμώσει τις επιθυμητές συμπεριφορές μέσω της ενθάρρυνσης, θετικής ανατροφοδότησης, και σωστής τεχνικής καθοδήγησης μέσα σε ένα κλίμα παρακίνησης και θετικής προσέγγισης

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Ενίσχυση VS Τιμωρία + - Τιμωρία Παρόλο που αποτελεί την πιο διαδεδομένη πρακτική μείωσης ανεπιθύμητων συμπεριφορών περικλείει και αρκετά σοβαρά μειονεκτήματα Ενίσχυση Έχει σαν σκοπό να ενδυναμώσει τις επιθυμητές συμπεριφορές μέσω της ενθάρρυνσης, θετικής ανατροφοδότησης, και σωστής τεχνικής καθοδήγησης μέσα σε ένα κλίμα παρακίνησης και θετικής προσέγγισης

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Ενίσχυση VS Τιμωρία + - Τιμωρία Παρόλο που αποτελεί την πιο διαδεδομένη πρακτική μείωσης ανεπιθύμητων συμπεριφορών περικλείει και αρκετά σοβαρά μειονεκτήματα Άγχος… Κίνδυνος τραυματισμού Φόβος αποτυχίας… Έλλειψη διασκέδασης Χαμηλή παρακίνηση… Χαμηλή απόδοση Ενίσχυση Έχει σαν σκοπό να ενδυναμώσει τις επιθυμητές συμπεριφορές μέσω της ενθάρρυνσης, θετικής ανατροφοδότησης, και σωστής τεχνικής καθοδήγησης μέσα σε ένα κλίμα παρακίνησης και θετικής προσέγγισης

Μέτρηση της προπονητικής συμπεριφοράς Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Μέτρηση της προπονητικής συμπεριφοράς Όργανα μέτρησης… …ερωτηματολόγια …συστηματική παρατήρηση

Μέτρηση της προπονητικής συμπεριφοράς Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Μέτρηση της προπονητικής συμπεριφοράς Όργανα μέτρησης… …συστηματική παρατήρηση …Σύστημα Αξιολόγηση Προπονητικής Συμπεριφοράς …Coaching Behavior Assessment System (CBAS) …σχεδιάστηκε για να κατηγοριοποιήσει τις προπονητικές συμπεριφορές …αφού πρώτα κατηγοριοποιηθούν οι συμπεριφορές.. αναλύονται …υιοθετούνται αποτελεσματικοί τρόποι διαφοροποίησης της συμπεριφοράς

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής C B A S Αποτελείται από 12 κατηγορίες συμπεριφορών που διακρίνονται σε… …αντιδραστικές …συμπεριφορές ως απάντηση σε συμπεριφορές αθλητή ή της ομάδας …αυθόρμητες …συμπεριφορές που δεν αποτελούν απάντηση σε προηγούμενες συμπεριφορές

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής C B A S Αντιδραστικές Συμπεριφορές Επιθυμητή συμπεριφορά: (1) θετική ενίσχυση, (2) έλλειψη ενίσχυσης Λάθη: (3) ενθάρρυνση μετά το λάθος, (4) τεχνική οδηγία μετά το λάθος, (5) τιμωρίας, (6) σωφρονιστική τεχνική οδηγία, (7) αγνόηση λάθους Ανεπιθύμητες συμπεριφορές: (8) διατήρηση ελέγχου Αυθόρμητες Συμπεριφορές Σχετικές με το παιχνίδι: (9) γενική τεχνική οδηγία, (10) γενική ενθάρρυνση, (11) οργάνωση Άσχετες με το παιχνίδι: (12) γενική επικοινωνία

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής C B A S Αντιδραστικές συμπεριφορές… …απόκριση σε θετικές συμπεριφορές …θετική ενίσχυση …μια θετική λεκτική ή μη λεκτική ενίσχυση ως απόκριση σε επιθυμητή συμπεριφορά από έναν ή περισσότερους αθλητές (π.χ. λεκτικός έπαινος ή χτύπημα στην πλάτη) …έλλειψη ενίσχυσης …αποτυχία αναγνώρισης ή ενίσχυσης μιας επιθυμητής συμπεριφοράς ή προσπάθειας που ο προπονητής ξεκάθαρα έχει δει

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής C B A S Αντιδραστικές συμπεριφορές… …απόκριση σε λάθη …ενθάρρυνση μετά από λάθος …ενθάρρυνση ή καθησυχασμός ενός αθλητή μετά από ένα λάθος (π.χ. δεν πειράζει, θα το πετύχεις την επόμενη φορά) …τεχνική οδηγία μετά από λάθος …υπόδειξη ή επίδειξη σε αθλητή που έκανε λάθος πώς να εκτελέσει μια δεξιότητα σωστά.. απαιτούνται ακριβείς οδηγίες

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής C B A S Αντιδραστικές συμπεριφορές… …απόκριση σε λάθη …τιμωρία …αρνητική λεκτική ή μη λεκτική απόκριση σε αθλητή μετά από λάθος.. περιλαμβάνει αρνητική κριτική, χειρονομίες ή μορφασμούς …σωφρονιστική τεχνική οδηγία …υπόδειξη ή επίδειξη σε αθλητή που έκανε λάθος πώς να εκτελέσει μια δεξιότητα σωστά, με εχθρικό και έντονο τρόπο (π.χ. πόσες φορές ανόητε σου είπα να κρατάς την μπάλα με τα δυο σου χέρια;) …αγνόηση λάθους …παράλειψη διόρθωσης λάθους το οποίο ξεκάθαρα έχει εντοπίσει ο προπονητής

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής C B A S Αντιδραστικές συμπεριφορές… …απόκριση σε μη επιθυμητές συμπεριφορές …διατήρηση ελέγχου …προσπάθεια του προπονητή να ελέγξει ανεπιθύμητες συμπεριφορές και να διατηρήσει τον έλεγχο της ομάδας (π.χ. όταν οι αθλητές δεν προσέχουν, μιλάνε μεταξύ τους ή κάνουν φασαρία)

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής C B A S Αυθόρμητες συμπεριφορές… …σχετικές με το παιχνίδι …γενική τεχνική οδηγία …γενικές υποδείξεις σε αθλητή ή σε όλη την ομάδα που αφορούν την τεχνική ή την τακτική του αθλήματος χωρίς να έχει προηγηθεί λάθος …γενική ενθάρρυνση …ενθάρρυνση που απευθύνεται περισσότερο σε μελλοντικές συμπεριφορές παρά σε λάθος που έχει ήδη γίνει (π.χ. παρότρυνση όλοι οι αθλητές να συνεχίσουν την έντονη προσπάθεια καθ΄ όλη την διάρκεια της άσκησης) …οργάνωση …συμπεριφορές του προπονητή που αφορούν διοικητικά ή οργανωτικά θέματα (π.χ. ορισμός υπεύθυνων αθλητών για τακτοποίηση των υλικών μετά την προπόνηση)

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής C B A S Αυθόρμητες συμπεριφορές… …άσχετες με το παιχνίδι …γενική επικοινωνία …αλληλεπίδραση με τους αθλητές σε θέματα που δεν σχετίζονται με την προπόνηση ή με δραστηριότητες της ομάδας (π.χ. αστεία με τους αθλητές, συζητήσεις για το σχολείο, κτλ)

C B A S Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Κατηγορία Συμπεριφοράς Εμφάνιση Συμπεριφορών Σύνολο Ποσοστό % 1) Θετική Ενίσχυση   2) Έλλειψη Ενίσχυσης 3) Ενθάρρυνση μετά από λάθος 4) Τεχνική Οδηγία μετά από λάθος 5) Τιμωρία 6) Σωφρονιστική Τεχνική Οδηγία 7) Αγνόηση Λάθους 8) Διατήρηση Ελέγχου ΣΥΝΟΛΑ 9) Γενική Τεχνική Οδηγία 10) Γενική Ενθάρρυνση 11) Οργάνωση 12) Γενική Επικοινωνία

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής C B A S Βίντεο

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Σωστές ενέργειες - + C B A S Προτάσεις… …αντιδραστικές συμπεριφορές …ΝΑΙ …ενισχύστε τις επιθυμητές συμπεριφορές αμέσως μόλις συμβούν! Ενισχύστε την προσπάθεια όσο και τα αποτελέσματα. Δείξτε στους αθλητές σας ότι εκτιμάτε τις προσπάθειές τους. Υπογραμμίστε τις θετικές συμπεριφορές και θα τις δείτε να αυξάνονται! …ΜΗΝ …θεωρείτε τις προσπάθειες των αθλητών σας δεδομένες

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Λάθη - + C B A S Προτάσεις… …αντιδραστικές συμπεριφορές …ΝΑΙ …ενθαρρύνετε τους παίκτες σας αμέσως μετά από ένα λάθος. Πληροφορήστε τους με σαφήνεια για το λάθος τους και πως ακριβώς να το διορθώσουν πάντα μέσα σε ένα κλίμα υποστήριξης και ενθάρρυνσης! Με αυτό τον τρόπο θα τους παρακινήσετε θετικά …ΜΗΝ …τιμωρείτε με κανένα τρόπο (φωνές, μορφασμοί, χειρονομίες). Τα παιδιά/αθλητές ανταποκρίνονται καλύτερα στη θετική προσέγγιση

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Ανεπιθύμητες συμπεριφορές - + C B A S Προτάσεις… …αντιδραστικές συμπεριφορές …ΝΑΙ …διατηρήστε τον έλεγχο ενισχύοντας την συμμετοχή όλων στην ομάδα. Ορίστε ξεκάθαρους κανόνες και εφαρμόστε τους έχοντας πάντοτε μια θετική προσέγγιση …ΜΗΝ …απειλείτε με τιμωρία τους αθλητές για να επικρατήσει τάξη. Αναπτύξτε παιδαγωγικό περιβάλλον με προσανατολισμό στην μάθηση και να έχετε ξεκάθαρες και ρεαλιστικές προσδοκίες από τους αθλητές σας

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής + C B A S Προτάσεις… …προκαλέστε επιθυμητές συμπεριφορές …ΝΑΙ …δίνετε πάντα οδηγίες με θετικό τρόπο. Δίνετε στους παίκτες σας ευκαιρίες για βιώματα επιτυχίας. Παρέχετε καθοδήγηση σύντομα και περιεκτικά και όπου χρειαστεί κάνετε ο ίδιος επίδειξη …δώστε ενθάρρυνση και δώστε την επιλεκτικά για να έχει αξία! Ενθαρρύνετε περισσότερο την προσπάθεια παρά το αποτέλεσμα. Συμμετέχετε και να αποτελείτε παράδειγμα …ΜΗΝ …δίνετε οδηγίες ή ενθάρρυνση με σαρκαστικό ή υποτιμητικό ύφος. Υπογραμμίστε τα σημεία προσοχής χωρίς να γίνεστε υπερβολικοί ή κουραστικοί

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής C B A S Επιπλέον διάβασμα… Τζιουμάκης, Γ., Μιχαλοπούλου, Μ., Αγγελούσης, Ν., Παπαϊωάννου, Α., & Χριστοδουλίδης, Τ. (2009). Αξιολόγηση της συμπεριφοράς των προπονητών αναπτυξιακών ηλικιών μέσω συστηματικής παρατήρησης. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 7, 344-354.

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Στη συνέχεια… 20/03/2017 Πρόοδος (CBAS) 03/04/2017 Αξιολόγηση προπόνησης (ατομικό άθλημα) 24/04/2017 Αξιολόγηση προπόνησης (ομαδικό άθλημα) 08/05/2017 Αξιολόγηση αγώνα (ατομικό άθλημα) 15/05/2017 Αξιολόγηση αγώνα (ομαδικό άθλημα) 22/05/2017 Συζήτηση αποτελεσμάτων παρακολούθησης 29/05/2017 Συζήτηση αποτελεσμάτων παρακολούθησης

Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ . . . Γαλάνης Ευάγγελος Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης & Ποιότητας Ζωής Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Web: evangelosgalanis.weebly.com Email: v.galanis@hotmail.com Τel.: 2431047023