Σχολική επίδοση και μειονότητες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ορισμός: O αναλφαβητισμός ορίζεται ως η ανικανότητα γραφής και ανάγνωσης ενός απλού κειμένου σε μία έστω γλώσσα.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
“Τι είναι τα Ανθρώπινα Δικαιώματα”
Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ) ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑ ΕΦΗ (Β2) ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Ξενοφοβια – Χρωμοφοβια Ρατςιςμος
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρία και Πράξη
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα με ψυχικές διαταραχές. Άτομα εξαρτημένα από ουσίες, αλκοολικοί. Άτομα που βιώνουν την φτώχεια, άστεγοι. Μετανάστες,
Ρατσισμός και Ξενοφοβία
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Κοινωνική Ένταξη: Αποδέξου με, όπως είμαι Επιμέλεια: Εκπαιδευτήρια Ν. Μπακογιάννη ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΤΖΑΣ ΕΛΕΟΝΩΡΑ ΣΚΟΥΜΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΑΚΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΡΑΛΗΣ ΝΙΚΟΣ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΤΖΑΡΙΩΤΗ - ΚΩΣΤΑΡΑ.
ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ – ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Η διαπολιτισμική εκπαίδευση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα A.T.E.I. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 2014.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Schoolers: Μια δομή για εφήβους Σχολική Διαρροή Μπάρλου Έφη Παιδοψυχίατρος Μονάδα Εφηβικής Υγείας Β Παιδιατρική Κλινική Νοσοκομείο Παίδων «Π& Α. Κυριακού»
Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Από την ομοιογένεια στην πολυπολιτισμικότητα.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Γαλάνη Γεωργία Α΄τμήμα ΠΕΣΥΠ
εκπαιδευτικη μεταβαση
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
Πόρτα Ανοιχτή Κοινωνικοποίηση και ένταξη Παιδιών με Αναπηρία –
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Άξονες Σχολιασμού.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Φορείς Εκπαιδευτικής Έρευνας - Ε.Ε. & Ελλάδα
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Εκπαίδευση και μειονότητες
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχολική επίδοση και μειονότητες Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου Μέλη: Ζερβού Αικατερίνη (1563201500044) Ζωγραφίνη Μαρία (1563201500045) Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Α)Ορισμός μειονότητας Σύμφωνα με τον L. Wirth: Μειονότητα χαρακτηρίζεται ομάδα ανθρώπων που εξ αιτίας των φυσικών ή πολιτιστικών χαρακτηριστικών τους φέρονται να έχουν διαχωρισθεί από τους άλλους ανθρώπους στη κοινωνία που διαβιούν, αντιμετωπιζόμενοι κατά τρόπο διάφορο και άνισο που γι΄ αυτούς τους λόγους θεωρούν πως είναι αντικείμενα συλλογικής διάκρισης.

Σύμφωνα με τον Ο.Η.Ε : «..οι μη κυρίαρχες ομάδες, οι οποίες επιθυμούν την ίση μεταχείριση ,επιδιώκουν διαφορετική ως ενός βαθμού μεταχείριση για να διατηρήσουν τα κύρια χαρακτηριστικά τους με τα οποία ξεχωρίζουν από την πλειονότητα του πληθυσμού. Τα κύρια αυτά χαρακτηριστικά που προστατεύονται είναι η φυλή ,η θρησκεία και η γλώσσα.».

Συνεπώς η μειονότητα μπορεί να αποτελεί διάκριση όχι μόνο από μια κοινωνία προς συγκεκριμένη ομάδα, αλλά και επιθυμία (διάκρισης) της ίδιας της ομάδας από την κοινωνία στην οποία και διαβιεί.

Ελλάδα : σταυροδρόμι 3 ηπείρων Κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει ότι η χώρα μας εξαιτίας της γεωπολιτικής της θέσης είναι ανάμεσα στις πρώτες χώρες που δέχεται μεγάλο αριθμό μεταναστών και προσφύγων ειδικά τα τελευταία χρόνια. Καθημερινά πλήθος ατόμων καταφθάνει στις ελληνικές ακτές ανάμεσα τους και παιδιά. Όλο αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχει μια έντονη αίσθηση της πολυπολιτισμικότητας τόσο στη κοινωνία όσο και στα σχολεία. Ποια είναι όμως η θέση αυτών των παιδιών στην ελληνική εκπαίδευση και πως αντιμετωπίζονται από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα?

Β)Ομάδες μειονοτήτων 1.Τσιγγάνοι- Ρομά 2.Πρόσφυγες 3.Μετανάστες (επαγγελματικοί , οικονομικοί , παλιννοστούντες) 4.Αλλόθρησκοι 5.Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (ΔΕΠ.Υ) ,ειδικές ανάγκες

Γ) Τι προβλήματα αντιμετωπίζουν Ρατσιστική αντιμετώπιση/Ξενοφοβία Δυσκολία συνεννόησης με γηγενείς (λόγω μη επαρκούς γνώσης της γλώσσας) Σχολική διαρροή Δυσμενείς συνθήκες διαβίωσης Διπλή πολιτισμική ταυτότητα Περιθωριοποίηση / Κοινωνικός αποκλεισμός

Δ)Αίτια σχολικής διαρροής 1. Μη γνώση της γλώσσας 2. Παιδική εργασία (λόγω οικονομικής ένδειας) 3. Φόβος προς το ξένο (αποτέλεσμα εμφύσησης ρατσιστικών αντιλήψεων από τους γονείς- κοινωνικό περίγυρο ) 4. Ιδιαίτερα απαιτητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα 5. Μη δυνατότητα παροχής περαιτέρω βοήθειας 6. Κακή σχολική επίδοση ( φόβος αποτυχίας) 7. Μη ευνοϊκή οικογενειακή στάση απέναντι στην εκπαίδευση (λόγω διαφορετικών πολιτιστικών αντιλήψεων ή χαμηλού μορφωτικού επιπέδου γονέων)

Ε) Τρόποι αντιμετώπισης Οικογένεια : α. θετικό γονικό πρότυπο β. διαπαιδαγώγηση με σωστές αρχές (αλληλεγγύη ,αγάπη για τον συνάνθρωπο ,αποδοχή της διαφορετικότητας ,σεβασμός στην πολιτιστική ταυτότητα του άλλου) 2. Σχολείο : α. ελκυστικά σχολικά προγράμματα β. πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας γ. υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον ( εκπαιδευτικοί με κατανόηση ,εύλογες προσδοκίες ,ενθαρρυντικοί) δ. δραστηριότητες – projects (που θα φέρουν πιο κοντά τους μαθητές)

3. Κράτος : α. προγράμματα ένταξης προσφύγων (στο σχολικό πλαίσιο) β 3. Κράτος : α. προγράμματα ένταξης προσφύγων (στο σχολικό πλαίσιο) β. παροχή πόρων τόσο στις οικογένειες όσο και στα ίδια τα σχολεία(για ύπαρξη πραγματικά ίσων ευκαιριών) γ. σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών

δ. δημιουργία διαπολιτισμικών σχολείων ε. ενίσχυση ελληνομάθειας (πριν την ένταξη στο σχολείο) στ. θετική στάση πολιτικών παρατάξεων

Ζ)Η κατάσταση σήμερα 26/15.174 διαπολιτισμικά σχολεία (13 δημοτικά, 9 γυμνάσια, 4 λύκεια) - 0,17 % της δημόσιας εκπαίδευσης - 10% σχολικού πληθυσμού αποτελούν οι αλλοδαποί ,μετανάστες

ΩΣΤΟΣΟ… Τα σχολεία όμως αυτά έχουν μετατραπεί σε σχολεία αλλοδαπών, καθώς οι έλληνες γονείς έχουν απομακρύνει τα παιδιά τους.

ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ !!

Βιβλιογραφία Δουλειά αντί για μόρφωση για τα παιδιά μειονοτήτων , Νίκος Φωτόπουλος, Ελευθεροτυπία, 8 Δεκεμβρίου 2010 Μια ματιά στην εκπαίδευση των προσφύγων σήμερα, Αυγή,26 Μαρτίου 2017 Ανισότητα στην εκπαίδευση ως αιτία σχολικής αποτυχίας και διακρίσεων AlfaVita, ενημερωτικό εκπαιδευτικό δίκτυο,29 Ιανουαρίου 2017

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!