2. Αξίες, στάσεις & εργασιακή ικανοποίηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 1: Γενικές αρχές, ορισμοί & μορφές τουρισμού Ενότητα 2: Κατηγοριοποίηση τουριστών Αθανάσιος Κουστέλιος, Καθηγητής Τμήμα Επιστήμης.
Advertisements

1 Διοικητική των επιχειρήσεων Ενότητα 12 :Διαδικασίες και Συστήµατα Ελέγχου Καραμάνης Κωνσταντίνος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
ΒΙΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ STRESS – Μάθημα 7ο Άσκηση και διαχείριση του stress 1.
Δείκτες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης 1. Θεματικές Ενότητες Υπεύθυνη Επιχειρηματικότητα. Κοινωνικά Υπεύθυνες Επενδύσεις. Δείκτες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
Χρήση Κειμενογράφου & Μέγεθος Εργασίας Το μέγεθος της εργασίας θα πρέπει να προσεγγίζει τον προκαθορισμένο αριθμό λέξεων, με μια απόκλιση ± 15%. Δηλαδή,
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΕΘΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ 1 Δανιηλίδου Αικατερίνη, Τριανταφύλλου Παναγιώτα, Χριστοφορίδης Αθανάσιος.
1 Διοίκηση Επιχειρήσεων Ενότητα 7: Διοίκηση της Γνώσης Πουλιόπουλος Λεωνίδας Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
1 Διοίκηση Επιχειρήσεων Ενότητα 6: Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Πουλιόπουλος Λεωνίδας Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 11: Οργανωσιακή αλλαγή Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Παρακίνηση Εργαζομένων
Κεφάλαιο 1. Εισαγωγή στην Οργανωσιακή Συμπεριφορά
Συγκρούσεις & διαπραγματεύσεις
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Οργανωσιακή Συμπεριφορά & Ηγεσία
Διοικητική των επιχειρήσεων
Εκπαιδευτικη αξιολογηση
Δημιουργικότητα & Καινοτομία σε ένα οργανισμό
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚA ΣΤΟΙΧΕΙΑ Α΄ΕΞΑΜΗΝΩΝ – 2017
ΥΠΕΡΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ ΚΑΨΙΜΟ
Ορίσετε την ηγεσία και να αντιπαραβάλετε την ηγεσία και τη διοίκηση.
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 7
ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΔΟΜΕΣ ΕΑΕ
Διοικητική των επιχειρήσεων
Στάσεις & Εργασιακή Ικανοποίηση
AΛΚΟΟΛ! ΓΕΛ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Α ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡ/ΝΤΟΣ Εργαστήριο 8 «Προετοιμασία αναδασωτέας επιφάνειας, Τεχνική της φύτευσης,
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΘΕΩΡΙΑ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Managing lessons YΠAΡXOYN ΑΛΛΑΓΕΣ…
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Ηγεσία.
Οργανωσιακή κουλτούρα
Σύγκρουση και διαπραγμάτευση
Κατερίνα Μαυραντωνάκη
Έννοιες Παρακίνησης.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
1.2 ΛΟΓΟΙ ΕΜΦΆΝΙΣΗΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΏΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Managing lessons YΠAΡXOYN ΑΛΛΑΓΕΣ…
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Μαθησιακή Ικανότητα και Εξέλιξη
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
7ο Επιστημονικό Συμπόσιο Γενικής Ιατρικής
РАДИОАКТИВТІК.
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3 : ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Η Ελλάδα κατά την πρώιμη ψυχροπολεμική περίοδο,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2. Αξίες, στάσεις & εργασιακή ικανοποίηση ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ Σχολή Επιστημών Ανθρώπινης Κίνησης & Ποιότητας Ζωής Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού 2. Αξίες, στάσεις & εργασιακή ικανοποίηση ΟΔΕ042 Οργανωσιακή Συμπεριφορά Διδάσκουσα Κουρτεσοπούλου Άννα, Διδάκτωρ ΤΟΔΑ © 2016-17

Μαθησιακοί στόχοι Ορισμός και είδη αξιών Ορισμός στάσεων & συμπεριφορών Κατανόηση των τριών συστατικών μιας στάσης Σύνοψη της σχέσης μεταξύ στάσεων & συμπεριφοράς Ορισμός & σημαντικότητα εργασιακής ικανοποίησης Αναγνώριση των παραγόντων που επηρεάζουν τα επίπεδα εργασιακής ικανοποίησης Κατανόηση της επίδρασης της εργασιακής δυσαρέσκειας σε έναν οργανισμό/εταιρεία Ορισμός και σημαντικότητα επαγγελματικής εξουθένωσης

Αξίες …ορισμός Βασικές πεποιθήσεις ότι μια συγκεκριμένη συμπεριφοράς ή κατασταλαγμένη μορφή ύπαρξης προτιμάται σε ατομικό ή κοινωνικό επίπεδο από μια άλλη. -είναι τα πιστέυω του ατόμου -συνδέονται με τις ανάγκες-κίνητρα του ατόμου -επηρεάζουν άμεσα την συμπεριφορά του -δεν είναι έμφυτες

Σύγκριση εσωτερικών & εξωτερικών επαγγελματικών αξιών Εσωτερικών Εξωτερικών (αποτελέσματα της εργασίας) Ενδιαφέρουσα δουλειά Γεμάτη προκλήσεις Δυνατότητα μάθησης νέων πραγμάτων Πραγματοποίηση σημαντικής συμβολής/ συνεισφοράς Δημιουργικότητα Ανάθεση ευθυνών & αυτονομία Πλήρης αξιοποίηση δυνατοτήτων Υψηλός μισθός Ασφάλεια Προνόμια Κοινωνικό στάτους Κοινωνικές επαφές Χρόνος με την οικογένεια Διαθέσιμος χρόνος για χόμπι Συνήθως υπάρχει συνδυασμός αυτών Πηγή: George, J. M. & Jones, G.R. (2012). Understanding and managing organizational behavior. (6th Ed).

Σημαντικότητα Αξιών Οι σύγχρονοι μάνατζερ θα πρέπει να αναγνωρίζουν τις διαφορετικές αξίες & τάσεις στον χώρο εργασίας ώστε να μπορούν να ταιριάξουν τις θέσεις εργασίας με τις αξίες των ατόμων και να πετύχουν υψηλά επίπεδα απόδοσης. -οι πιο κυρίαρχες τάσεις σε επίπεδο ιεράρχησης αξιών σε παγκόσμιο επίπεδο είναι: αναγνώριση ικανοτήτων & επιτευγμάτων, σεβασμός & αξιοπρέπεια, προσωπική επιλογή & ελευθερία, ενεργή εμπλοκή, αίσθημα περηφάνιας για την δουλειά, ποιότητα ζωής, οικονομική ασφάλεια, προσωπική ανάπτυξη, υγεία & ευρωστία. Η σημαντικότητα των τάσεων των αξιών έγκειται στην καλύτερη πληροφόρηση για τo νέο εργατικό δυναμικό ώστε να μπορέσουν οι μάνατζερ & τα στελέχη στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού να σχεδιάζουν κατάλληλα εργασιακά περιβάλλοντα που καλύπτουν όσο τον δυνατόν περισσότερες από τις κυρίαρχες τάσεις αξιών Πηγή: Schermerhorn, J. R., Osborn, R., & Hunt, J. G. (2005). Organizational behavior. New York: Wiley. Παρέχουν κατανόηση της στάσης, κινητήριων δυνάμεων & διαγωγής ατόμων & πολιτισμών. Επηρεάζουν την αντίληψή μας για τον κόσμο γύρω μας. Εκπροσωπούν ερμηνείες του “σωστού” & του ”λάθους”. Υπονοούν ότι κάποιες συμπεριφορές ή συμπεράσματα προτιμώνται έναντι άλλων Πηγή: Χυτήρης (2001). Οργανωσιακή Συμπεριφορά σε οργανισμούς & επιχειρήσεις. Εκδόσεις Interbooks: Αθήνα

Στάση Συστατικά της Ορισμός Γνώση: οι πεποιθήσεις & οι αξίες «Μόλις ανακάλυψα ότι πληρώνομαι 20% λιγότερο από τους συναδέλφους μου» Συναίσθημα: ένα συγκεκριμένο συναίσθημα, που διαμορφώνει την στάση (πραγματική στάση) «Νιώθω θυμό που δεν τυγχάνω δίκαιης αντιμετώπισης» Συμπεριφορά: η πρόθεση του ατόμου να συμπεριφερθεί με συγκεκριμένο τρόπο (αποτέλεσμα της στάσης) «Θα παραιτηθώ από αυτή τη δουλειά όσο πιο σύντομα μπορώ και θα πω σε όλους πόσο απαίσια είναι αυτή η εταιρεία» Προδιάθεση του ατόμου να ανταποκριθεί θετικά ή αρνητικά Αξιολογικές δηλώσεις ευνοϊκές ή δυσμενείς Αντανακλούν το πώς νιώθει κανείς για κάτι …… σε άτομα, γεγονότα ή καταστάσεις

Πως συνδέονται μεταξύ τους Λιγότερο σταθερές Οι περισσότερο μεταβαλλόμενες Πιο σταθερές Στάσεις Οι οποίες προδιαθέτουν Για μια συμπεριφορά Οι πεποιθήσεις + οι αξίες δημιουργούν Όχι πάντα βέβαιη σχέση Π.χ. είναι σημαντικό να σπουδάζει ο άνθρωπος (προηγοΥμενη αντΙληψη/αξΙα) Μου αρέσει πολύ η σχολή που έχω περάσει (ΣΤΑΣΗ) Θα προσπαθήσω να είμαι επιμελής φοιτητής (ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ)

Σχέση στάσεων & συμπεριφοράς Η σχέση μεταξύ στάσης & συμπεριφοράς είναι αβέβαιη Οι πιο σημαντικοί ρυθμιστές των σχέσεων στάσης-συμπεριφοράς είναι: Η σημαντικότητα Η αντιστοιχία προς τη συμπεριφορά Η προσβασιμότητα Οι κοινωνικές πιέσεις Η άμεση προσωπική εμπειρία Γιατί μας νοιάζει να γνωρίζουμε τις στάσεις των άλλων ανθρώπων ? Η γνώση των στάσεων βοηθά στην πρόβλεψη της συμπεριφοράς

Βασικές Στάσεις των Εργαζομένων Εργασιακή Ικανοποίηση Ψυχολογική Ενδυνάμωση Οργανωσιακή Δέσμευση Οργανωσιακή Ταύτιση Αντιληπτή Οργανωσιακή Υποστήριξη Εργασιακή Προσήλωση/αφοσίωση Βασικές Στάσεις των Εργαζομένων

Βασικές Συμπεριφορές των Εργαζομένων Αποχώρηση Απουσίες Εκφοβισμός Εργασιακή Απόδοση Φιλότιμη Οργανωσιακή Συμπεριφορά Βασικές Συμπεριφορές των Εργαζομένων

Κατηγορίες προσδιοριστικών παραγόντων στάσης & συμπεριφοράς 1. Σε επίπεδο εργαζόμενου: α) Ατομικά χαρακτηριστικά β) αξίες και πρότυπα συμπεριφοράς γ) κίνητρα δ) ατομικοί στόχοι 2. σε επίπεδο ομάδας α) Συνεκτικότητα β) Διαφορετικότητα γ) Επάρκεια 3. σε επίπεδο προϊσταμένου: α) Ηγετικό στυλ β) Ηγετική ικανότητα 4. σε επίπεδο οργανισμού : α) Δικαιοσύνη β) Οργανωσιακή υποστήριξη γ) Κουλτούρα δ) Ψυχολογικό συμβόλαιο Κατηγορίες προσδιοριστικών παραγόντων στάσης & συμπεριφοράς Εξέταση/ανάλυση στοιχείων που σχετίζονται με τον ίδιο τον εργαζόμενο, την ομάδα στην οποία εντάσσεται, τον προϊστάμενο & τον οργανισμό

Οφέλη κατανόησης της ανθρώπινης στάσης & συμπεριφοράς Καλύτερη επικοινωνία Αποτελεσματική παρακίνηση Ουσιαστική καθοδήγηση Μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα & αποδοτικότητα

Εργασιακή Ικανοποίηση Ορισμός οι θετικές ή αρνητικές στάσεις που έχουν τα άτομα προς το επάγγελμά τους θετικό αίσθημα για τη δουλειά Συνήθως εστιάζει στο άτομο Συνολική θεώρηση ή σε σύνολο χαρακτηριστικών εργασίας Είναι δυναμική με συνεχείς μεταβολές Εργασιακή Ικανοποίηση Ορισμός

Προσωπικότητα (επηρεάζει το αν θα έχει θετικά ή αρνητικά αισθήματα για την εργασία του) Οι Αξίες (εσωτερικές και εξωτερικές επαγγελματικές και ηθικές) Η φύση της εργασίας (π.χ. πόσο ενδιαφέροντα ή όχι αντικείμενα αρμοδιότητας έχει, το εργασιακό περιβάλλον, η αίσθηση ασφάλειας, ο τρόπος αντιμετώπισης των εργαζομένων από την ηγεσία) Η κοινωνική επιρροή (οι συνάδελφοι/ συνεργάτες, η ομάδα με την οποία συνεργάζεται & η κουλτούρα του ατόμου) 30% ερμηνείας του βαθμού επαγγελματικής ικανοποίησης από γενετική προδιάθεση (προσωπικότητα) Το υπόλοιπο 70% είναι διαθέσιμο στην διοίκηση των οργανισμών να επηρεάσουν θετικά & να υοθετήσουν καλές πρακτικές διατήρησής του σε υψηλά επίπεδα Γιατί χρειάζονται οι οργανισμοί υψηλά επίπεδα ικανοποιημένων εργαζομένων ; Προσδιοριστικοί παράγοντες επαγγελματικής ικανοποίησης

Επίδραση Επαγγελματικής Ικανοποίησης στην απόδοση Επίδραση Επαγγελματικής Ικανοποίησης στην απόδοση Αδικαιολόγητη απουσία (μεγάλο κόστος για τις εταιρείες περίπου 40 Δισ. Δολάρια/χρόνο στις Η.Π.Α.) Οριστική εγκατάλειψη εργασίας /παραίτηση Organizational Citizenship Behavior ( μια συμπεριφορά πέρα από τα καθημερινά καθήκοντα π.χ. η παροχή βοήθειας σε συναδέλφους ή/και η ανάπτυξη δεξιοτήτων/ ικανοτήτων) Ευημερία εργαζομένων Οργανωσιακή δέσμευση

Εργαλεία μέτρησης Επαγγελματικής ικανοποίησης Εργαλεία μέτρησης Επαγγελματικής ικανοποίησης Αξιολογούν τις αντιδράσεις προς την εργασία Ερωτηματολόγια Δείκτης Περιγραφής Εργασίας (JDI, Smith et al., 1969) Ερωτηματολόγιο Ικανοποίησης της Minnesota(MSQ, Weiss et al., 1967) Ερωτηματολόγιο για την Ικανοποίηση από την Αμοιβή Κρίσιμα συμβάντα Μέθοδος των κρίσιμων συμβάντων Συνεντεύξεις

Προτάσεις προαγωγής της επαγγελματικής ικανοποίησης Προτάσεις προαγωγής της επαγγελματικής ικανοποίησης Δίκαιη ανταμοιβή των εργαζομένων τους ανθρώπου Βελτίωση της ποιότητας των μηχανισμών εποπτείας/ελέγχου Τοποθέτηση των ανθρώπων σε εργασίες που ταιριάζουν με τα ενδιαφέροντά τους Αποκεντρωμένη διοίκηση Αποκέντρωση: ο βαθμός στον οποίο η δυνατότητα λήψης αποφάσεων ανήκει σε αρκετούς ανθρώπους, σε αντίθεση με τον ένα ή τους λίγους μόνο. Πηγή: Greenberg, J., & Baron, R. A. (2013). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Εκδόσεις Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ - Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ

Οργανωσιακή δέσμευση Ορίζεται ως…. ο βαθμός στον οποίο ένα άτομο ταυτίζεται & εμπλέκεται με τον οργανισμό στον οποίο εργάζεται και/ή είναι απρόθυμος να τον εγκαταλείψει. (Greenberg & Baron, 2013) ….ο βαθμός στον οποίο οι άνθρωποι ταυτίζονται ψυχολογικά με τη δουλειά τους και θεωρούν το εκτιμώμενο επίπεδο απόδοσής τους σημαντικό για την αυταξία τους. Οι υπάλληλοι με υψηλό επίπεδο ταύτισης με την εργασία ταυτίζονται έντονα με τη δουλειά που κάνουν και νοιάζονται πραγματικά για αυτή. (Robbins & Judge, 2011)

Σημαντικότητα οργανωσιακής δέσμευσης Σημαντικότητα οργανωσιακής δέσμευσης είναι απίθανο να αποσυρθούν είναι πρόθυμοι να κάνουν θυσίες για τους οργανισμούς τους Οι αφοσιωμένοι δεσμευμένοι /εργαζόμενοι Είστε δεσμευμένοι προς την εργασία σας? Απαντήστε στο ερωτ/γιο σελ. 397 από το βιβλίο των Greenberg, J., & Baron, R. A. (2013)

Οφέλη αφοσιωμένων υπαλλήλων Οφέλη αφοσιωμένων υπαλλήλων Υψηλά επίπεδα αφοσίωσης σχετίζονται με υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης πελατών αύξηση παραγωγής υψηλότερα κέρδη χαμηλότερα επίπεδα κινητικότητας υπαλλήλων Λιγότερα εργασιακά ατυχήματα σε σύγκριση με άλλες εταιρείες και όταν συνέβαινε δεν ήταν λιγότερο σοβαρό & επιζήμιο 17% -29% είναι εξαιρετικά αφοσιωμένοι στη δουλειά τους Π.χ. η εταιρία Caterpillar έβαλε στόχο την αύξηση της αφοσίωσης των υπαλλήλων και κατέγραψε ως αποτέλεσμα μια πτώση της τάξης του 80% στη διατύπωση παραπόνων και αύξηση 34% στους ιδιαίτερα ικανοποιημένους πελάτες. (Robbins & Judge, 2011)

φαινόμενο επαγγελματικής εξουθένωσης Όπως οι αθλητές… έτσι και οι εργαζόμενοι είναι πιθανόν να «καούν» Ορισμός «σύνδρομο burnout», το σύνδρομο δηλαδή της απόλυτης επαγγελματικής εξουθένωσης, συναισθηματικής & σωματικής εξάντλησης στο πλαίσιο της εργασίας «αδυναμία για επίδοση, ή εξουθένωση λόγω υπερβολικών απαιτήσεων που αφορούν την ενέργεια, τη δύναμη ή τις δυνατότητες» (Freudenberger, 1975)

Βασικές αιτίες Ατελείωτος όγκος δουλειάς που συνεπάγεται μόνιμη αγωνία για τον εργαζόμενο να διεκπεραιώσει τις υποχρεώσεις του. Μεγάλο φάσμα καθηκόντων Παρόλο που καταβάλει φιλότιμες προσπάθειες δεν αναγνωρίζεται η προσπάθειά του από τους ανώτερους του και υπάρχει συνεχής κριτική ότι «μπορεί και καλύτερα». Μη μόνιμη θέση εργασίας που προκαλεί συνεχή ανασφάλεια στον εργαζόμενο. Η ανταμοιβή δεν είναι ανάλογη της προσφοράς του. Προστριβές και διαμάχες με συναδέλφους ή προϊσταμένους Ρουτίνα Έλλειψη αυτονομίας & ελέγχου Περισσότερες πληροφορίες:  http://medlabgr.blogspot.com/2015/03/burnout_30.html#ixzz4NYZoxVV4

Ευχαριστώ για την προσέλευση & την προσοχή σας Ευχαριστώ για την προσέλευση & την προσοχή σας