Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Καταστάσεις των υλικών
Advertisements

2.7 Χημική αντίδραση.
Ενεργεια.
Γλώσσα και Φυσικές Επιστήμες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Τι χαρακτηριστικά έχουν τα Υλικά Σώματα;
ΤΟ ΟΙΚΙΑΚΟ ΨΥΓΕΙΟ.
ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΑΓΕΙΡΟΙ TΗΣ Γ ΄2 ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ….
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
ΤΑΞΗ: Ε ΔΑΣΚΑΛΑ: Περσεφόνη Αντωνιάδου-Τσιάκκιρου
ΚΕΦΑΛΑΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΟΗΘΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Α’
Κεφάλαιο 2 ον ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ.
ΔΟΥΚΙΣΣΑ Μαρία Αγαθοκλέους.
Τούρτα Spider-man Μάριος Αντώνης.
Αλλαγές στη φάση των σωμάτων
ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΛΙΠΗ ΚΑΙ ΛΑΔΙΑ
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Υγρού Σώματος
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Χημική αντίδραση.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο.
«Ο σχηματισμός των σκιών».  Τα παιδιά στη νηπιακή ηλικία έχουν εμπειρίες, αλλά είναι αδιαφοροποίητες  Ο σχηματισμός των σκιών αποτελεί ένα περίπλοκο.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΛΑΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΜ:5385 Τα φαινόμενα της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης.
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Θεοδωράτου Σταυρούλα Α.Μ 5756, Γ΄Έτoς Λαουρδέκη Αγγελική Α.Μ. 5668, Γ΄ Έτος Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Α.Μ. 5288, Γ΄ Έτος Υπεύθυνος Καθηγητής: Κωνσταντίνος.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Νικολακοπούλου Μαρία.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΜΑ: Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΩΜΑΤΑ: ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Κορομηλά Μαρία – Γεωργία Α.Μ:5385 Λάτσιου Θεοδώρα Α.Μ:5399
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Θερμότητα.
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Θέμα: Επιστήμη στο πιάτο
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ τήξη και πήξη
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
Cupcakes Κατερίνα + Μαρβίνα.
Το οικιακό ψυγείο.
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Δαγρέ Μαρίνα (ΑΜ 5361) Αρμένη Άννα (AM 5597) Παπανικολάου Ευαγγελία (AM 5700)

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ… Η τήξη και η πήξη είναι δύο φαινόμενα που δυσκολεύουν τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Σκοπός μας είναι να εξοικειώσουμε τα παιδιά με παραδείγματα από τη καθημερινή ζωή. Τήξη είναι η μετάβαση ενός υλικού από στερεά σε υγρή μορφή, ενώ πήξη είναι η μετάβαση από υγρή σε στερεά κατάσταση. Η φυσική κατάσταση ενός σώματος αλλάζει, όταν αλλάζουν οι συνθήκες στις οποίες βρίσκεται. Η μεταβολή αυτή είναι μεταβολή στην ενέργεια που περιέχει. Η τήξη και η πήξη δεν είναι χαρακτηριστικές συμπεριφορές όλων των στερεών και των υγρών. Σκοπός: Κατανόηση του φαινομένου της τήξης και της πήξης μέσα από τη πειραματική και ομαδική εργασία.

ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩN: Για το φαινόμενο της τήξης: Κατανόηση ότι η αλλαγή φυσικής κατάστασης από στερεό σε υγρό ονομάζεται τήξη. Κατανόηση ότι για να μετατραπεί ένα στερεό σώμα σε υγρό πρέπει να απορροφήσει θερμότητα. Για το φαινόμενο της πήξης: Κατανόηση ότι η αλλαγή φυσικής κατάστασης από υγρό σε στερεό ονομάζεται πήξη. Κατανόηση ότι για να μετατραπεί ένα υγρό σώμα σε στερεό πρέπει να αποβάλλει θερμότητα.

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: “Παίζουμε με τα παγάκια” Περιγραφή δραστηριότητας: Παίρνουμε ένα μπολ με παγάκια, ένα γκαζάκι και ένα μπρίκι. Βάζουμε τα παγάκια στο μπρίκι και το τοποθετούμε στη φωτιά. Ζητάμε από τα παιδιά να προβλέψουν τί θα συμβεί. Παρατηρούμε τί συνέβη στα παγάκια. Συζητάμε και βγάζουμε συμπεράσματα. Παρατηρούμε ότι το μπρίκι απορροφά θερμότητα και τα παγάκια λιώνουν, δηλαδή από στερεό μετατρέπονται σε υγρό.

Βάζουμε σε ένα μπολ παγάκια και τα τοποθετούμε σε ένα μέρος της τάξης ώστε να είναι εμφανές από τα παιδιά και τα αφήνουμε για κάποια λεπτά. Ζητάμε από τα παιδιά να προβλέψουν τί θα συμβεί. Παρατηρούμε τί συνέβη αυτή τη φορά στα παγάκια. Συζητάμε και βγάζουμε συμπεράσματα Παρατηρούμε ότι τα παγάκια λιώνουν ξανά, αλλά η διαδικασία αυτή πραγματοποιήθηκε πιο αργά.

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: “Οι ζαχαροπλάστες”(1) Περιγραφή δραστηριότητας: Επικοινωνιακό πλαίσιο: Στο νηπιαγωγείο μας θα πραγματοποιηθεί μια γιορτή και εμείς πρέπει να φτιάξουμε σοκολατάκια να κεράσουμε τους γονείς που θα έρθουν. Ζεσταίνουμε νερό σε ένα μπρίκι. Καθώς αυτό ζεσταίνεται, ρίχνουμε κομμάτια σοκολάτας σε ένα μεταλλικό μπολ. Ζητάμε από τα παιδιά να προβλέψουν τί θα συμβεί. Παρατηρούν τί συμβαίνει στα κομμάτια σοκολάτας. Συζητάμε και βγάζουμε συμπεράσματα. Καθώς το μπολ απορροφά θερμότητα από το γκαζάκι, τα κομμάτια της σοκολάτας μετατρέπονται σε υγρή μορφή.

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: “Οι ζαχαροπλάστες” (2) Περιγραφή δραστηριότητας: Στην υγρή σοκολάτα, ρίχνουμε κομμάτια μπισκότα και ανακατεύουμε καλά. Γεμίζουμε με το μείγμα μας πλαστικές θήκες και τις τοποθετούμε για αρκετή ώρα στο ψυγείο. Ζητάμε από τα παιδιά να προβλέψουν τί θα συμβεί. Βγάζουμε από το ψυγείο τις θήκες και παρατηρούμε τί συνέβη. Συζητάμε και βγάζουμε συμπεράσματα. Η σοκολάτα αλλάζει και πάλι κατάσταση και μετατρέπεται ξανά σε στερεή.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Περιγραφή δραστηριότητας: Μοιράζουμε στους μαθητές τις παραπάνω ατομικές εικόνες.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Στην συνέχεια, τους παροτρύνουμε να περιγράψουν αφηγηματικά το φαινόμενο της τήξης. Τέλος, ζητάμε από τους ίδιους να τοποθετήσουν τις κάρτες με σωστή χρονική ακολουθία, σύμφωνα με το παραπάνω φαινόμενο (πάνω σειρά καρτών). Ακολουθεί η ίδια διαδικασία και για το φαινόμενο της πήξης (κάτω σειρά καρτών).

ΤΕΛΟΣ...