ΤΥΠΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥ Θ.Μ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πληροφορίες Η γκρίζα βιβλιογραφία αποτελεί μια ιδιαίτερη μορφή μη δημοσιευμένου συνήθως υλικού (π.χ. πτυχιακές εργασίες) της οποίας η γνώση είναι πολύ.
Advertisements

Μουσείο - Σχολείο Τι ακριβώς είναι μάθηση; Μάθηση είναι:
Η χρήση των τεχνών ως εκπαιδευτική τεχνική
Μιχαλίνος Ζεμπύλας Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Συστήματα Ταξινόμησης Βιβλιοθήκης
O ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ
Εθνικό θεματικό δίκτυο «Μαθαίνω για το περιβάλλον παίζοντας» ΚΠΕ ΦΙΛΙΠΠΩΝ.
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Γ Εξάμηνο Τετάρτη 12-3μμ, αίθουσα Β13 Καθηγητής: Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση, δρ.
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Προγραμματική Περίοδος 2007 – 2013 Απασχόληση, Ανθρώπινο Κεφάλαιο και Κοινωνική Συνοχή 2007.
Η Βιβλιοθήκη Ως Χώρος Εργασίας
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Κονστρουκτιβιστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (constructivist, sociocultural and situational learning theories)
Κωνσταντίνος Βακουφτσής, Φιλόλογος Το λουτρό και η χρήση του νερού στην Οδύσσεια και στο διάστημα Η Ευρύκλεια αναγνωρίζει τον Οδυσσέα πλένοντας τα πόδια.
EΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Ιουλία Σπινθουράκη Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ώρες.
ΔΕΚΑΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ DEWEY Dewey decimal classification.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ & Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Με βάση τον Νόμο 4186 ( ΦΕΚ 193/ ), το ΠΔ 68/2014 ( ΦΕΚ 110/ ), τη Νομοθετική Ρύθμιση της και τη.
ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Ν. Δ. Τριανταφυλλόπουλος Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2016.
H “μη κατευθυντική” ή ‘‘πελατοκεντρική” ψυχοθεραπεία Carl Ransom Rogers ( )
Το ψυχοπαιδαγωγικό υπόβαθρο της Διδακτικής. Σκοπός της Διάλεξης Να μελετηθεί η ανάδυση του γνωστικού πεδίου που οριοθετείται με τον όρο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ.
ΕΚΠΑ Παιδαγωγική Ψυχολογία Ακαδημαϊκό Έτος Δημιουργικότητα & Διδασκαλία της Ιστορίας Κωνσταντίνα Πλευρίτη.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝ ΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ- Γ’ΕΞΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Καθηγητής: Μάριος Κουκουνάρας- Λιάγκης Ομάδα: Αρακυνθίου Φωτεινή.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Μετάφραση Ειδικών Κειμένων Ι Ενότητα 4: Αναζήτηση πληροφορίας στο διαδίκτυο Τιτίκα Δημητρούλια.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 10 η : Η Νέα Αγωγή – Διεθνώς και στην Ελλάδα Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
Η Διδακτική του Νέου Σχολείου Επιστημολογία + Διδακτική 2016.
John Dewey
Η επικοινωνία στην εξ αποστάσεως Κ. Βασιλάκης & Μ. Καλογιαννάκης
ΔιαλογιΚΕΣ και συμμετοχΙΚΕΣ πρακτιΚΕΣ στην ΠροσχολικΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
Αναλυτικό Πρόγραμμα Εννοιολογική αποσαφήνιση
ΔιαλογιΚΕΣ και συμμετοχΙΚΕΣ πρακτιΚΕΣ στην ΠροσχολικΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Από την Παιδαγωγική στις Επιστήμες της Αγωγής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ορολογία – ταξινομήσεις
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Αντιπροσωπευτικές Ιδέες και Παιδαγωγικά Ρεύματα
11. ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
ΣΤΑΘΗΣ ΜΠΑΛΙΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
MEΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΔΚΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
2. Μάθηση μέσω Σχεδιασμού
Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφόρησης ΙΙ
«Μόνο ότι δέχεσαι με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και το χαρακτήρα σου» Dewey.
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 5
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
Γενικές Αρχές και Στρατηγικές Διδασκαλίας και Πρακτική Άσκηση Ι
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Project.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Αναλυτικό Πρόγραμμα Εννοιολογική αποσαφήνιση
Ο Ιδιαίτερος Ρόλος της Βιβλιοθήκης της Κεντρικής Τράπεζας μιας Χώρας
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Παν
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ
Ηρώ Φραντζή Κυριακή, 14 Οκτωβρίου 2018
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Πολιτική Επιστήμη ΙΙ Θεωρίες πλουραλισμού.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Πρόγνωση και αντιμετώπιση της αυτιστικής διαταραχής. Πηνελόπη Κονιστή
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Υποχρεωτική Θρησκευτική Εκπαίδευση στο σχολείο:
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΥΠΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥ Θ.Μ. Ομολογιακή διδασκαλία: Είναι ο πιο γνωστός και αρχαιότερος τύπος διδασκαλίας Θ.Μ. στο δημόσιο σχολείο. Στοχεύει στην μετάδοση μια συγκεκριμένης θρησκευτικής παράδοσης, διδασκαλίας και πίστης. Η προοπτική της είναι να δώσει στο παιδί τα στοιχεία του πρώτου θρησκευτικού φρονήματος/ αντίληψης. Είναι «αποκλειστική» και βασίζεται μόνο σε ομολογιακές επιβεβαιώσεις και στην «αυτοερμηνεία» της παράδοσης. Τα τελευταία χρόνια έχει αμφισβητηθεί έντονα και έχει νομικά και μεθοδολογικά διαφοροποιηθεί για τους εξής λόγους: Α. Κοινωνικο-θρησκευτικούς Β. Αποθρησκευτικοποίηση του σχολείου Γ. Η νέα γενιά των εκπαιδευτικών Δ. Η αμφισβήτηση της Παράδοσης Ε. Ζητήματα ελευθερίας συνείδησης και δικαιωμάτων του ανθρώπου.

Θρησκειολογική διδασκαλία: Είναι η διδασκαλία των θρησκειών είτε φαινομενολογικά ή ιστορικά. Στόχο έχει να μάθει το παιδί τις διαφοροποιήσεις των θρησκειών, να κατανοήσει καλύτερα τους ανθρώπους των άλλων θρησκειών, την τέχνη και την λατρεία τους. Ένας τέτοιος τύπος διδασκαλίας μπορεί να μην απαιτεί ένα εξειδικευμένο μάθημα, αλλά οι μαθητές να αποκτούν τις γνώσεις από ποικίλες πηγές. Βέβαια απαιτείται και ένα συντονισμό από πλευράς των διδασκόντων, εφόσον οι πηγές είναι ποικίλες. Το θετικό στοιχείο είναι ότι προετοιμάζει τους μαθητές να ζήσουν σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία και ότι κάνει γνωστή τη διαφορετικότητα. Αρνητικά στοιχεία της είναι: Α. Αντίκειται στο Σύνταγμα, παρά τις ελλείψεις σαφήνειας του Νόμου. Β. Αντίκειται στην Παιδαγωγική, που επιμένει για τα βιώματα του παιδιού

Γ. Κίνδυνος κατάργησης της θρησκευτικής ιδιαιτερότητας και ταυτότητας του παιδιού και παράλληλα θρησκευτική, ιστορική και πολιτισμική σύγχυση. Δ. Η αιτιολογία δημιουργίας θρησκευτικού ή εθνικού φανατισμού δεν έχει συμβεί μέσα στα σχολεία μέχρι σήμερα εξαιτίας του Θ.Μ. Ε. Αντίκειται στην παιδαγωγική αρχή του Dewey «περί εμπειρικού συνεχούς», δηλ. η δημιουργία νέων εμπειριών πρέπει να γίνεται με βάση προηγούμενες εμπειρίες. ΣΤ. Βρίσκει αντίθετες και τις άλλες θρησκευτικές κοινότητες που υπάρχουν στην Ελλάδα. Ζ. Πρόκειται για επιφανειακή και όχι βαθειά ψυχοκινητική και συγκινησιακή κατάσταση που επέρχονται οι μαθητές, αφού δεν θα ενδιαφερθούν ουσιαστικά να εφαρμόσουν τα όσα διδάσκονται (δέον – γίγνεσθαι). Μικτή μορφή διδασκαλίας Θ.Μ.: Είναι εκείνη που έχει ως κύριο μέρος και το μεγαλύτερο χρονικά την μετάδοση πληροφοριών σε ομολογιακό επίπεδο και στη συνέχει εφόσον υπάρχει η δυνατότητα σε θρησκειολογική φαινομενολογικού τύπου αναφορά. Πολιτισμική μορφή του Θ.Μ.: Το μάθημα να προβάλλει την ιστορική σχέση Ορθοδοξίας, Ελληνισμού και Παράδοσης.

Προσηλυτισμός: Λαμβάνουμε υπόψη νομικές παραμέτρους όπως η ερμηνεία του άρθρου 16 παρ.2 του Συντάγματος, η περί επικρατούσας θρησκείας άποψη και περί απαγόρευσης του προσηλυτισμού. Πρέπει να κατανοήσουμε τον συνδυασμό θρησκευτικής ελευθερίας και προσηλυτισμού. Ο συνταγματικός ορισμός: Προσηλυτισμός ορίζεται η με αθέμιτα μέσα προσπάθεια διείσδυσης στην θρησκευτική συνείδηση του άλλου. Έννομο αγαθό παλαιότερα ήταν η επικρατούσα θρησκεία και τώρα η ελευθερία θρησκευτικής συνείδησης του ατόμου. Αθέμιτα μέσα είναι α) όταν κάποιος προσφέρει ή υπόσχεται παροχές υλικές ή ηθικές, ώστε να μετατρέψει την θρησκευτική συνείδηση κάποιου, β) όταν διαπιστώνεται κατάχρηση της αδυναμίας ή της εμπιστοσύνης ή εκμετάλλευση της ανάγκης κάποιου και γ) αν αποσκοπεί κάποιος στον παράνομο πλουτισμό. 1. Η προσωπική άποψη του εκπαιδευτικού ως αποδεδειγμένη επιστημονική αλήθεια και η προσπάθεια συγκάλυψης ότι αυτή η άποψη δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά.

2. Η διδασκαλία δικών του θρησκευτικών πεποιθήσεων σε μαθητές που δεν έχουν την πνευματική ωριμότητα να τον αντικρούσουν. 3. Ο εκπαιδευτικός προβάλλει την θρησκευτική ταυτότητά του και προσβάλλει τη θρησκεία των μαθητών του. 4. Ο εκπαιδευτικός σε οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο καταλήγει πάντα σε συμπεράσματα που δείχνουν την υπεροχή της θρησκείας του έναντι της θρησκείας των μαθητών του, εκφέροντας αντίστοιχα καθοδηγητικά – παιδαγωγικά μηνύματα. 5. Ο εκπαιδευτικός δείχνει εύνοια σε ομόθρησκους μαθητές και εχθρότητα σε αλλόθρησκους ή παιδιά που δεν ανήκουν στην ιδεολογία του 6. Ο εκπαιδευτικός υπόσχεται οικονομικά ή άλλα ανταλλάγματα σε μαθητές που δεν ανήκουν στη θρησκεία του ή την ιδεολογία του για να προσχωρήσουν σ΄αυτήν. 7. Ο εκπαιδευτικός συμμετέχει σε διανομή εντύπων εντός ή εκτός σχολείου σε άτομα που δεν μπορούν ν’αντιληφθούν τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των θρησκειών. 8. Η κατασκευή πολυτελών χώρων λατρείας σε περιοχές που δεν υπάρχουν ανάλογοι ναοί της επικρατούσας θρησκείας.

Οικογένεια και Προσηλυτισμός: Μπορεί να στοιχειο- θετηθεί προσηλυτισμός μεταξύ των συζύγων. Σύμφωνα με τον αστικό Κώδικα οι γονείς είναι υπεύθυνοι για την εκπαίδευση και την επιλογή θρησκείας του παιδιού τους. Είναι η βάπτιση προσηλυτισμός; Τι συμβαίνει όταν οι γονείς ανήκουν σε άλλες θρησκείες ή θρησκευτικές ομάδες; Η στάση των Ορθοδόξων έναντι των ετεροθρήσκων κατά τον Ευγένιο Βούλγαρη. Ανεξιθρησκεία είναι όρος με στενή και ευρεία έννοια. Στενή είναι όταν άτομα με διαφορετικές αξίες και θρησκείες απλώς συμβιώνουν σε μια κοινωνία χωρίς ν’ απαιτείται σεβασμός του άλλου ή συζητήσεις σε πολιτικό επίπεδο. Με την ευρεία έννοια ότι και οι άλλοι διαθέτουν αξίες και πεποιθήσεις ισότιμες με τις δικές μας. Τα παιδιά μπορούν ν’ αποκτήσουν τέτοια αντίληψη Ανεξιθρησκείας;

Ο Ευγένιος Βούλγαρης (19ος αι Ο Ευγένιος Βούλγαρης (19ος αι.) επηρεάζεται από τις αντιλήψεις του Βολταίρου για την Ανεξιθρησκεία. Δεν φτάνει όμως στο σημείο της ασυδοσίας και της αδιαφορίας για την θρησκεία, αλλά νουθετεί τους Χριστιανούς για τον σεβασμό προς τον άλλον. Ανεξιθρησκεία γι’ αυτόν είναι η ανοχή προς τον άλλον και παράλληλα ζήλος ευσέβειας και όχι αδιαφορία. Ο αδιάφορος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως άθρησκος, όπως οι αρχαίοι Ρωμαίοι. Η Ανεξιθρησκεία α) θεραπεύει τις ασθενείς καταστάσεις, β) μας οδηγεί να δείχνουμε στους ετερόθρησκους ευσπλαχνία και συμπάθεια και γ) προφυλάσσει τους πολλούς από τον κίνδυνο του Προσηλυτισμού. Το μέσο η Ανεξιθρησκεία και τα άκρα η αδιαφορία και ο φανατισμός. Είδη ζηλωτισμού: 1.ζηλωτής, αλλά μη ζητητής εριστικός και φιλόνεικος, 2. ζηλωτής, αλλά μη πικρός και ταραχώδης και εμπαθής ελεγκτής και 3. ζηλωτής, αλλά μη λοίδωρος της αλλοτρίας θρησκείας και δόξης.