Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ενότητα # 5: Ακούγοντας τον Καταναλωτή Υπηρεσιών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εταιρείες Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Advertisements

Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 7: Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Τεχνολογία και ποιοτικός έλεγχος Σιτηρών & Αρτοσκευασμάτων Ενότητα 7: Λειτουργικά προϊόντα δημητριακών. Θεοφάνης Γεωργόπουλος, Kαθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 7: Σχιζοφρένεια - Διδασκαλία Αυτοφροντίδας. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Διδακτική της Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση Εισαγωγή στον Γραμματισμό – Πρακτικές Ασκήσεις Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 17: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 1: Γραμματικός και συντακτικός σχολιασμός στίχων 1-48 της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Χημεία Τροφίμων Ενότητα #6: Βιταμίνες και Πρόσθετα Αθανάσιος Μανούρας Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 4: Προσεγγίζοντας τα δυσάρεστα συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 9: Επικοινωνία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 1 η : Στόχοι και παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια και την ύλη της Εφαρμοσμένης Ηθικής Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ (1) ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αυλωνίτης Μάρκος ΕΞΑΜΗΝΟ Β ΄ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 16: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Στάδια Κατάρτισης των ΕΟΚ Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 3: Γενικές επισκοπήσεις για την επιχειρηματική δράση στην πράξη στην Ελλάδα. Από την ιδέα στην υλοποίηση: Το νομικό πλαίσιο.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 10: Φιλοσοφική Συμβουλευτική Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
1 Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών Διανεμητικές Συναλλαγές Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 6: Κινηματική και Δυναμική του Στερεού Σώματος Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 4: Κοστολόγηση Συνεχούς Παραγωγής
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(6)
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ενότητα # 5: Ακούγοντας τον Καταναλωτή Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Σκοποί ενότητας Η ανάδειξη των ειδικών χαρακτηριστικών της έρευνας μάρκετινγκ υπηρεσιών H καταγραφή και επεξήγηση των διάφορων τύπων έρευνας μάρκετινγκ υπηρεσιών και η κατάλληλη αξιοποίηση τους Η κατανόηση των συχνά χρησιμοποιούμενων εργαλείων αξιολόγησης ποιότητας SERVQUAL και SERVPERF

Περιεχόμενα ενότητας Η Έρευνα Μάρκετινγκ στις Υπηρεσίες Τύποι Έρευνας Μάρκετινγκ Το Ερωτηματολόγιο «SERVQUAL» Το Ερωτηματολόγιο «SERVPERF»

Η Έρευνα Μάρκετινγκ στις Υπηρεσίες Μάθημα: Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, Ενότητα # 5: Ακούγοντας τον Καταναλωτή Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα, Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων

Έρευνα στο Μάρκετινγκ Υπηρεσιών (1 από 2) Ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα έρευνας μάρκετινγκ: Περιλαμβάνει πολλαπλούς τύπους δεδομένων και πληροφοριών Περιλαμβάνει ποσοτική και ποιοτική μεθοδολογία Λαμβάνει υπόψη τις προσδοκίες και αντιλήψεις των πελατών

Έρευνα στο Μάρκετινγκ Υπηρεσιών (2 από 2) Ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα έρευνας μάρκετινγκ: Ενέχει στατιστική εγκυρότητα Ισορροπεί μεταξύ κόστους διεξαγωγής και ωφέλειας Μετράει τη σημασία των παραγόντων Περιλαμβάνει μέτρηση πίστης, πρόθεσης αγοράς ή πραγματική συμπεριφορά

Τύποι Έρευνας Μάρκετινγκ Μάθημα: Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, Ενότητα # 5: Ακούγοντας τον Καταναλωτή Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα, Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων

Τύποι Έρευνας στο Μάρκετινγκ Υπηρεσιών (1 από 6) Αξιοποίηση εγγράφων καταγγελιών παραπόνων Από τους πλέον εύκολους τρόπους συλλογής δεδομένων Περιορισμός: Ελάχιστοι καταναλωτές κάνουν παράπονα εγγράφως Προϋπόθεση επιτυχίας: Αυστηρή καταγραφή αριθμού και τύπου παραπόνων από διάφορα κανάλια

Τύποι Έρευνας στο Μάρκετινγκ Υπηρεσιών (2 από 6) Τεχνική Κρίσιμου Περιστατικού Ποιοτική συνέντευξη που αφορά σε επεισόδια ευχάριστης και δυσάρεστης καταναλωτικής εμπειρίας Πλούσια και σαφή δεδομένα Κατάλληλη για αχαρτογράφητα θέματα Εθνογραφία στο πεδίο της αγοράς Παρατήρηση των καταναλωτικών συνηθειών στο φυσικό τους περιβάλλον π.χ. πώς τρώνε οι πελάτες σε ένα εστιατόριο

Τύποι Έρευνας στο Μάρκετινγκ Υπηρεσιών (3 από 6) Έρευνα μάρκετινγκ μέσα από βάσεις δεδομένων Αξιοποίηση δευτερογενών δεδομένων Έρευνα εξόδου Ανατροφοδότηση από τον πελάτη ακριβώς μετά την έξοδο του από το χώρο κατανάλωσης της υπηρεσίας Συναντήσεις και αναφορές που αφορούν τις προσδοκίες των πελατών Διάλογος με τους σημαντικούς πελάτες για διερεύνηση των προσδοκιών τους και τυχόν κενών στην παράδοση υπηρεσιών

Τύποι Έρευνας στο Μάρκετινγκ Υπηρεσιών (4 από 6) Τεχνική Μυστικού Πελάτη (Mystery Shopping) Ο ερευνητής υποδύεται τον πελάτη και βιώνει την εμπειρία της υπηρεσίας μυστικά Σκοπός της έρευνας Διαγνωστικό εργαλείο για πιθανά προβλήματα/ αδυναμίες στην παράδοση της υπηρεσίας Αξιολόγηση της ανταγωνιστικότητας της εταιρείας έναντι των ανταγωνιστών προτύπων Ενδυνάμωση και ενθάρρυνση του προσωπικού μέσα από εκπαίδευση και αναταμοιβή

Τύποι Έρευνας στο Μάρκετινγκ Υπηρεσιών (5 από 6) Πάνελ Καταναλωτών Ομάδες καταναλωτών που συγκεντρώνονται σε διαφορετικές χρονικές στιγμές για να μοιραστούν τις αντιλήψεις και τις στάσεις τους προς μία υπηρεσία Έρευνα στον καταναλωτή που εγκατέλειψε Εις βάθος ερωτήσεις σε καταναλωτές που εγκατέλειψαν μία εταιρεία ή υπηρεσία π.χ. πελάτες κινητής τηλεφωνίας που άλλαξαν πάροχο

Τύποι Έρευνας στο Μάρκετινγκ Υπηρεσιών (6 από 6) Ερωτηματολόγιο Σχέσης: Διερευνούν όλα τα στοιχεία της σχέσης του καταναλωτή με την εταιρεία π.χ. υπηρεσία, προϊόν, τιμή Ποιότητας (SERVQUAL): Διερευνά την αίσθηση ποιότητας που έχει αποκομίσει ο καταναλωτής μέσα από ένα δομημένο εργαλείο

Το Ερωτηματολόγιο «SERVQUAL» Μάθημα: Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, Ενότητα # 5: Ακούγοντας τον Καταναλωτή Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα, Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων

Η κλίμακα SERVQUAL Η κλίμακα SERVQUAL περιλαμβάνει 21 ερωτήσεις Καλύπτει και τις πέντε διαστάσεις ποιότητας: Αξιοπιστία Ανταπόκριση Διασφάλιση Εξατομίκευση Υλικά Περιουσιακά Στοιχεία

Χρήση της κλίμακας SERVQUAL (1 από 2) Για να προσδιορίσει αριθμητικά το κενό (ανάμεσα στις αντιλήψεις των καταναλωτών και τις προσδοκίες τους) Για να αξιολογήσει την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και στις πέντε διαστάσεις ποιότητας Για να αξιολογήσει τις καταναλωτικές προσδοκίες και αντιλήψεις διαχρονικά

Χρήση της κλίμακας SERVQUAL (2 από 2) Να αναγνωρίσει και να εξετάσει στοιχεία που διαφέρουν σημαντικά από τη συνολική αξιολόγηση της εταιρείας Να αξιολογήσει την εσωτερική ποιότητα, δηλ. την ποιότητα που προέρχεται από ένα τμήμα της εταιρείας

Υπόδειγμα SERVQUAL – Αντίληψη των Διαστάσεων Ποιότητας  Διαστάσεις και εκφωνήσεις Διαφωνώ απόλυτα   Συμφωνώ Αξιοπιστία Η εταιρεία ΑΒΓ παρέχει υπηρεσίες στο χρόνο που υπόσχεται 1 2 3 4 5 6 7 Ανταπόκριση Οι υπάλληλοι στην εταιρεία ΑΒΓ είναι πρόθυμοι να σε βοηθήσουν Διασφάλιση Νιώθεις ασφαλής στις συναλλαγές σου με την εταιρεία ΑΒΓ Εξατομίκευση Η εταιρεία ΑΒΓ σου δίνει εξατομικευμένη προσοχή Υλικά Περιουσιακά Στοιχεία Η εταιρεία ΑΒΓ έχει σύγχρονο εξοπλισμό

Οι προσδοκίες Εκτός από τις ερωτήσεις που αφορούν στην αντιλαμβανόμενη ποιότητα η κλίμακα περιλαμβάνει και ερωτήσεις αναφορικά με τις προσδοκίες των καταναλωτών Υπάρχουν αρκετοί τύποι ερωτήσεων που αφορούν στις καταναλωτικές προσδοκίες Ανάλογα την εκδοχή του ερωτηματολογίου διαφέρουν και οι ερωτήσεις για τις καταναλωτικές προσδοκίες

Υπόδειγμα Ερωτηματολογίου SERVQUAL – Προσδοκίες Προσδοκίες #1 Διαφωνώ απόλυτα   Συμφωνώ Όταν οι πελάτες αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα οι άριστες εταιρείας δείχνουν ειλικρινές ενδιαφέρον για την επίλυση του 1 2 3 4 5 6 7 Προσδοκίες #2 Σε σχέση με το επίπεδο υπηρεσιών μίας άριστης εταιρείας πώς αξιολογείς την επίδοση της εταιρείας ΑΒΓ στα ακόλουθα: Χαμηλή Υψηλή 1. Σωστή παράδοση υπηρεσίας με την πρώτη φορά 1. Πρόθυμοι υπάλληλοι Προσδοκίες #3 Σε σχέση με το προσδοκώμενο επίπεδο υπηρεσίας πως αξιολογείς την επίδοση της εταιρείας ΑΒΓ αναφορικά με: Χαμηλότερα από το επιθυμητό Το ίδιο με το επιθυμητό επίπεδο Υψηλότερα από το επιθυμητό 1. Την ευγένεια του προσωπικού 8 2. Την ορθή παράδοση της υπηρεσίας

«Το Ερωτηματολόγιο SERVPERF» Μάθημα: Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, Ενότητα # 5: Ακούγοντας τον Καταναλωτή Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα, Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων

Απόκλιση μεταξύ προσδοκιών και εμπειριών (1 από 2) Όταν οι προσδοκίες αξιολογούνται μετά την κατανάλωση μίας υπηρεσίας, τότε αυτό που αποτυπώνεται στην πραγματικότητα επηρεάζεται από την εμπειρία της υπηρεσίας. Δεν έχει νόημα να αξιολογηθούν οι προσδοκίες πριν την εμπειρία της υπηρεσίας καθώς οι παράγοντες αξιολόγησης συχνά αλλάζουν. Π.χ. η μουσική δε συνιστά παράγοντα αξιολόγησης ενός γεύματος, όμως η ενοχλητικά δυνατή μουσική θα αποτελέσει παράγοντα αξιολόγησης μίας εμπειρίας σε εστιατόριο.

Απόκλιση μεταξύ προσδοκιών και εμπειριών (2 από 2) Η άποψη του καταναλωτή για την εμπειρία μίας υπηρεσίας επηρεάζεται από πρότερες εμπειρίες Στην πραγματικότητα προσδοκίες και εμπειρίες είναι όροι αλληλένδετοι. Συνεπώς αν αξιολογηθούν οι προσδοκίες και στη συνέχεια οι εμπειρίες, τότε πρόκειται για μέτρηση των εμπειριών εις διπλούν.

Η κλίμακα SERVPERF Η κλίμακα SERVPERF αποτελεί τη γνωστότερη εναλλακτική λύση Αξιολογεί την καταναλωτική εμπειρία Δε λαμβάνει υπόψη τις καταναλωτικές προσδοκίες Είναι ευκολότερη στη χορήγηση και στην ανάλυση των δεδομένων Δεν είναι εξίσου δημοφιλής με την κλίμακα SERVQUAL

Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα, Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Τέλος Ενότητας # 5 Μάθημα: Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, Ενότητα # 5: Ακούγοντας τον Καταναλωτή Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα, Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων