Καταναλωτές , πωλητές και πλεονάσματα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Advertisements

Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Κεφάλαιο 13 Μεγιστοποίηση κέρδους και προσφορά
Ο ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ
Ζήτηση των Αγαθών..
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Η ΑΓΟΡΑ 3η Διάλεξη.
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Άντρη Ονησιφόρου & Σελήνη Μινίκκη Α3. Ο τιμοκατάλογος ενημερώνει τον πελάτη για τα διάφορα προϊόντα που έχει στην διάθεση του ο πωλητής. Περιέχει Περιέχει:
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Βασικές Οικονομικές Έννοιες
Θεωρητικό υπόδειγμα για την μελέτη της οικονομικής δραστηριότητας (Κεφ
Βαγής Σαμαθρακής1 ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ/ ΤΙΜΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ/ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Βαγής Σαμαθρακής1 ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων.
Διαδικασία Καθορισμού Τιμής Πώλησης Αγαθού ή Υπηρεσίας
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 4η
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 5 η Οικονομική Αξιολόγηση Έργων και Πολιτικών.
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 3η
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 5η
ΜΟΡΦΕΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 7 η Αποτίμηση Μη Αγοραίων Αγαθών.
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 8 η Διανομή Εισοδήματος και Μέτρα Πολιτικής.
Μακροοικονομική της Ανοικτής Οικονομίας Μακροοικονομική της Ανοικτής Οικονομίας n … είναι η μελέτη των οικονομιών στις οποίες οι διεθνείς συναλλαγές.
Μετρώντας το εισόδημα ενός έθνους Κεφάλαιο 22 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part.
Κ ΕΦΑΛΑΙΟ 11 ο: Moνοπώλιο και μονοψώνιο Παρακίνηση: Brush Wellman 2. Το πρόβλημα της μεγιστοποίησης των κερδών του μονοπωλίου Η συνθήκη μεγιστοποίησης.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Οι εταιρίες στις ανταγωνιστικές αγορές Κεφάλαιο 14 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
1 Κ ΕΦΑΛΑΙΟ 17 ο: Eξωτερικές επιδράσεις και δημόσια αγαθά.
Το κόστος της παραγωγής Κεφάλαιο 13 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part of the work.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ 1 2 Στην αγορά συμμετέχουν πολλοί αγοραστές και πωλητές Τα προσφερόμενα.
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Οικονομική Ανάλυση Στόχοι Γιατί υπάρχει (αγροτική) πολιτική; Πως αξιολογούμε εναλλακτικές πολιτικές; Πλεονάσματα και ανάλυση.
Η θεωρία επιλογών καταναλωτή κεφάλαιο 21 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part of.
Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Παρουσιάσεις για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Prepared by Mark P. Karscig, Department.
Προσφορά, ζήτηση και δυνάμεις της αγοράς Κεφάλαιο 4 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
1 Βασικές Έννοιες της Οικονομικής Επιστήμης (Επανάληψη ή Εισαγωγή) Τι είναι Οικονομικό Υπόδειγμα; Όφελος Κόστος Αγορές Ελαστικότητα Εξωτερικότητες Οικονομικά.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Ζήτηση, Προσφορά, Ελαστικότητες.
Προσφορά, ζήτηση και κυβερνητική παρέμβαση Κεφάλαιο 6 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of.
Ανεξαρτησία και κέρδη από το εμπόριο Κεφάλαιο 3 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part.
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Μικροοικονομία Διάλεξη 1.
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Απασχόληση & μισθοί σε μη πλήρως ανταγωνιστική αγορά εργασίας
Ενότητα 7: Ισορροπία της αγοράς
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Ενότητα 10: Καμπύλες κόστους
Σκεπτόμενοι σαν οικονομολόγοι
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Οικονομική Ανάλυση.
7 ΜΙΣΘΟΙ.
Εφαρμογές οικονομικών συναρτήσεων
Τα μέσα εμπορικής πολιτικής 1. δασμός
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Οικονομική Ανάλυση.
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
Κεφάλαιο 11: Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων
Κεφάλαιο 2: Η Ιστορία της Διοικητικής Σκέψης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Καταναλωτές , πωλητές και πλεονάσματα Κεφάλαιο 7 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved.   Requests for permission to make copies of any part of the work should be mailed to: Permissions Department, Harcourt College Publishers, 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, Florida 32887-6777.

Επαναπροσδιορίζοντας την ισορροπία της αγοράς Μπορεί η τιμή ισορροπίας να μεγιστοποιήσει την ευημερία των αγοραστών και των πωλητών ; Η ισορροπία της αγοράς καθορίζει την άριστη κατανομή των περιορισμένων πόρων Το αν η κατανομή είναι η επιθυμητή καθορίζεται από τα οικονομικά της ευημερίας 3 2

Οικονομικά της ευημερίας Τα οικονομικά της ευημερίας είναι η μελέτη του κατά πόσο η διανομή επηρεάζει την ευημερία. Οι αγοραστές και οι πωλητές αποκομίζουν κέρδος από τη συμμετοχή τους στην αγορά . Η ισορροπία μεγιστοποιεί την ευημερία των αγοραστών και των πωλητών. 4 3

Οικονομικά της ευημερίας Η ισορροπία μεγιστοποιεί την ευημερία τόσο των αγοραστών όσο και των πωλητών και κατ’ επέκταση του συνόλου της κοινωνίας . 5 4

Οικονομικά της ευημερίας Το πλεόνασμα καταναλωτή μεγιστοποιεί την οικονομική ευημερία από την πλευρά του αγοραστή. Το πλεόνασμα παραγωγού μεγιστοποιεί την οικονομική ευημερία από την πλευρά του παραγωγού. 5 5

Πλεόνασμα καταναλωτή Η διάθεση για πληρωμή είναι η μέγιστη τιμή στην οποία μπορεί και είναι διατεθειμένος ο καταναλωτής να πληρώσει . Μετρά πόσο αποτιμά ο καταναλωτής την αξία του προϊόντος ή της υπηρεσίας. 9 6

Πλεόνασμα καταναλωτή Πλεόνασμα καταναλωτή είναι το ποσό που ο καταναλωτής είναι διατεθειμένος να πληρώσει μείον το ποσό που πληρώνει πραγματικά . 10 9

4 αγοραστές ... 11 10

Πλεόνασμα καταναλωτή Η καμπύλη ζήτησης δείχνει το πόσο είναι διατεθειμένοι και μπορούν να πληρώσουν σε κάθε τιμή. 6 8

4 αγοραστές διάθεση για πληρωμή... 11 11

Measuring Consumer Surplus with the Demand Curve... Price of Album John’s willingness to pay $100 Paul’s willingness to pay 80 George’s willingness to pay 70 Ringo’s willingness to pay 50 Demand 1 2 3 4 Quantity of Albums 13 13

Measuring Consumer Surplus with the Demand Curve... Price of Album Price = $80 $100 John’s consumer surplus ($20) 80 70 50 Demand 1 2 3 4 Quantity of Albums 13 13

Μετρώντας το πλεόνασμα καταναλωτή με την καμπύλη ζήτησης ... Τιμή Δίσκου Τιμή = $70 $100 Πλεόνασμα John ($30) 80 Πλεόνασμα Paul ($10) 70 Συνολικό πλεόνασμα καταναλωτή ($40) 50 Ζήτηση 1 2 3 4 Ποσότητα Δίσκων 13 13

Μετρώντας το πλεόνασμα καταναλωτή και την καμπύλη ζήτησης Η περιοχή κάτω από την καμπύλη ζήτησης και πάνω από την τιμή μετρά το πλεόνασμα καταναλωτή στην αγορά. 13 13

Πως το πλεόνασμα καταναλωτή επηρεάζει την καμπύλη ζήτησης ... Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved Πως το πλεόνασμα καταναλωτή επηρεάζει την καμπύλη ζήτησης ... Τιμή B C A Αρχικό Πλεόνασμα καταναλωτή Πλεόνασμα καταναλωτή νέων πελατών Q1 P1 D E F Επιπλέον πλεόνασμα Υπάρχοντος καταναλωτή Q2 P2 Ζήτηση Ποσότητα 17 21

Πλεόνασμα καταναλωτή και οικονομική ευημερία Πλεόνασμα καταναλωτή, το ποσό που οι καταναλωτές θέλουν να πληρώσουν , μετρά το κέρδος που οι αγοραστές πιστεύουν ότι έχουν από την κατανάλωση του προϊόντος. 5 5

Πλεόνασμα παραγωγού Πλεόνασμα παραγωγού είναι το ποσό που εισέπραξε ο παραγωγός μείον το κόστος. Μετρά το κέρδος των παραγωγών από την πώληση των προϊόντων. 24 34

Το κόστος 4 πωλητών... 11 35

Πλεόνασμα παραγωγού και καμπύλη προσφοράς Όπως το πλεόνασμα καταναλωτή συνδέεται με τη ζήτηση, το πλεόνασμα καταναλωτή συνδέεται με την προσφορά . Σε κάθε ποσότητα , η τιμή που δίνει από την καμπύλη προσφοράς, δείχνει τον οριακό πωλητή, που θα εγκαταλείψει την αγορά αν μειωθεί και άλλο η τιμή. 22 32

Πίνακας πληρωμής για 4 πωλητές... 11 36

Πλεόνασμα παραγωγού και καμπύλη προσφοράς... Τιμή Βαψίματος Προσφορά Κόστος Mary $900 Κόστος Frida 800 Κόστος Georgia 600 Κόστος Grandma 500 1 2 3 4 Quantity of Houses Painted 26 38

Πλεόνασμα παραγωγού και καμπύλη προσφοράς Η περιοχή κάτω απ την τιμή και πάνω απ την καμπύλη προσφοράς μετρά το πλεόνασμα παραγωγού σε μια αγορά .

Μετρώντας το πλεόνασμα παραγωγού με την καμπύλη προσφοράς... Μετρώντας το πλεόνασμα παραγωγού με την καμπύλη προσφοράς... Τιμή= $600 Τιμή Βαψίματος Προσφορά $900 800 600 Το πλεόνασμα της Grandma ($100) 500 1 2 3 4 Αριθμός σπιτιών που βάφτηκαν 26 38

Μετρώντας το πλεόνασμα παραγωγού με την καμπύλη προσφοράς... Μετρώντας το πλεόνασμα παραγωγού με την καμπύλη προσφοράς... Τιμή= $800 Τιμή βαψίματος Προσφορά Συνολικό Πλεόνασμα παραγωγού($500) $900 800 Πλεόνασμα παραγωγού Georgia ($200) 600 Πλεόνασμα Παραγωγού Grandma ($300) 500 1 2 3 4 Αριθμός σπιτιών Που βάφτηκαν 26 38

Πως η τιμή επηρεάζει το πλεόνασμα παραγωγού... Πως η τιμή επηρεάζει το πλεόνασμα παραγωγού... Τιμή Προσφορά Επιπλέον πλεόνασμα ήδη υπαρχόντων παραγωγών D E F P2 Q2 Πλεόνασμα παραγωγού σε νέους παραγωγούς Q1 P1 A B C Αρχικό Πλεόνασμα παραγωγού Ποσότητα 26 45

Αποτελεσματικότητα αγοράς Το πλεόνασμα παραγωγού και καταναλωτή μπορεί να απαντήσει την ακόλουθη ερώτηση : Είναι η κατανομή με βάση τις δυνάμεις της αγοράς αποτελεσματική ; 32 53

Οικονομική ευημερία και συνολικό πλεονέκτημα Πλεόνασμα Καταναλωτή = Αξία Αγοραστών _ Ποσό που Πληρώνουν Οι αγοραστές και Πλεόνασμα Παραγωγού = Έσοδα παραγωγού _ Κόστος παραγωγής

Οικονομική ευημερία και συνολικό πλεονέκτημα Συνολικό Πλεόνασμα = παραγωγού καταναλωτή + ή Συνολικό πλεόνασμα = Αξία στους Αγοραστές _ Κόστος των Πωλητών

Αποτελεσματικότητα αγοράς Η αποτελεσματικότητα αγοράς όταν η κατανομή των πόρων είναι ίση με το πλεόνασμα παραγωγού. 32 54

Αποτελεσματικότητα αγοράς Επιπλέον, ο κοινωνικός σχεδιαστής might ενδιαφέρεται επίσης για την ισότητα – η δικαιοσύνη της διανομής της ευημερίας ανάμεσα σε παραγωγούς και αγοραστές . 32 54

Εκτιμώντας την ισορροπία της αγοράς ... Τιμή A D Προσφορά Τιμή Ισορροπίας E Ζήτηση B C Ποσότητα ισορροπίας Ποσότητα 33 56

Πλεόνασμα καταναλωτή και παραγωγού σε ισορροπία... Τιμή A D Προσφορά Πλεόνασμα Καταναλωτή Τιμή Ισορροπίας E Πλεόνασμα Παραγωγού Ζήτηση B C Ποσότητα Ισορροπίας ποσότητα 33 56

Τρείς βασικοί παράγοντες της αγοράς Οι ελεύθερες αγορές κατανέμουν τα προϊόντα της προσφοράς στους αγοραστές που είναι διατεθειμένοι να προσφέρουν την υψηλότερη τιμή . Οι ελεύθερες αγορές κατανέμουν την ζήτηση των προϊόντων στους πωλητές με το χαμηλότερο κόστος . Οι ελεύθερες αγορές διακινούν τα προϊόντα όπου το πλεόνασμα παραγωγού και καταναλωτή μεγιστοποιείται.

Η αποτελεσματική κατανομή σε σχέση με την άριστη ποσότητα Τιμή Supply Αξία καταναλωτή Κόστος πωλητών Κόστος Πωλητών Αξία πωλητών Demand Ποσότητα ισορροπίας Ποσότητα Η αξία των καταναλωτών είναι μεγαλύτερη από το κόστος των πωλητών. Η αξία των αγοραστών είναι μικρότερη από το κόστος των πωλητών 8

Η αποτελεσματικότητα της ποσότητας ισορροπίας Επειδή το αποτέλεσμα της ισορροπίας είναι μία αποτελεσματική κατανομή των πόρων, ο νομοθέτης μπορεί να αφήσει το πλεόνασμα αμετάβλητο . Η μη παρέμβαση στην αγορά εκφράζεται από τη γαλλική φράση laissez faire.

Δύναμη αγοράς Αν ένα σύστημα αγοράς δεν είναι τέλειο, η δύναμη της αγοράς μπορεί να παίξει ρόλο. Δύναμη της αγοράς είναι η δυνατότητα να επηρεάσει τις τιμές. Η δύναμη της αγοράς επηρεάζει τις αγορές γιατί κρατά την τιμή μακριά από την προσφορά και τη ζήτηση. 38 67

Εξωτερικότητες Εξωτερικότητες έχουμε όταν η παραγωγή του προϊόντος επηρεάζει την ευημερία τρίτων. Οι εξωτερικότητες δημιουργούν εξαρτήσεις στην αγορά σε σχέση με τρίτους . Όταν οι αγοραστές και οι πωλητές δεν λαμβάνουν υπόψη τους τις εξωτερικότητες , η κατανομή μπορεί να είναι αναποτελεσματική. 39 68