Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Διδακτική Πληροφορικής
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 6&7: Επιλογή Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 2: Μεταβλητές και Τύποι Δεδομένων. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Διοικητική των επιχειρήσεων
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 12: Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο) Ενότητα 5: Αναθέσεις σε πόρους Κλεάνθης Συρακούλης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, T.E.I.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Α΄ΕΞΑΜΗΝΟΥ. Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 3: Τα Συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 11: Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Το θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 12: Οδηγίες δημιουργίας φυτολογίου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα,
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Η Εκπαίδευση Είναι το λίκνο που ανατρέφει: Δημόσιους λειτουργούς,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Ορισμός Είναι ένα σύνολο συστηματικών, προγραμματισμένων, μεθοδικών και σκόπιμων δραστηριοτήτων (λέξεις μέσα σε πράξεις) με τις οποίες επιτυγχάνονται.
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Μάθημα : Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις
ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Λοιμώδη Νοσήματα – Υγιεινή Αγροτικών Ζώων
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Διαδικασία επικοινωνίας
Θεατρικές Εφαρμογές και Διδακτική της Φυσικής Ι
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Η φύση των αξιών Οι αξίες συχνά αναδύονται από τις ανάγκες ή τις επιθυμίες και εκβάλουν από πολλές πηγές όπως η κουλτούρα του ατόμου, η οικογένεια, οι.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΕνΟτητα # 8: Ms Word V CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
Προσχολική Παιδαγωγική
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Νοσηλευτική Δεοντολογία
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Α ΕΞΑΜΗΝΟ ΚΑΥΚΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 10: Επικοινωνία – Μέρος 2ο . Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Σκοποί ενότητας .. . …. … Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Περιεχόμενα ενότητας Εμπόδια στην Αποτελεσματική Επικοινωνία. Συνέντευξη. Χαρακτηριστικά του Νοσηλευτή . Νοσηλευτικές Διαγνώσεις. Ενημέρωση του Ιατρού – Αναφορά. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 6

Εμπόδια στην Αποτελεσματική Επικοινωνία Αλλαγή θέματος. Ψευδής καθησυχασμός. Συμβουλές. Αμυντικά Σχόλια. Ερωτήσεις από περιέργεια ή Ερωτήσεις με ανακριτικό ύφος. Τυποποιημένες εκφράσεις. Παθητική Ακρόαση. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 7

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Αλλαγή Θέματος Η αλλαγή θέματος εκφράζει: Δυσανασχέτηση. Έλλειψη ενδιαφέροντος. Άγχος. Προσπάθεια αποφυγής των προβλημάτων του ασθενή. Άρνηση της επιθυμίας του ασθενή να εκφράσει τα συναισθήματά του. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 8

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ψευδής Καθησυχασμός Καταστρέφει την εμπιστοσύνη, διότι δεν βασίζεται σε πραγματικά στοιχεία. « Μην ανησυχείτε, όλα θα πάνε καλά ». Δηλώνει ότι δεν ενδιαφέρεστε για τα πραγματικά αισθήματα και τους φόβους του ασθενή. Η σωστή ενημέρωση και η ρεαλιστική προσέγγιση βοηθούν στη διατήρηση εμπιστοσύνης. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 9

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Παροχή Συμβουλών Τοποθετεί στο επίκεντρο τον Νοσηλευτή και όχι τον Ασθενή. Αποφυγή εκφράσεων όπως: ¨ Γιατί δεν….¨ ¨Όταν συνέβη αυτό σε εμένα εγώ δεν….¨ ¨Εγώ νομίζω πως πρέπει να ………¨ , Διότι οι ασθενείς σκέφτονται πως πρέπει να κάνουν αυτά που λέτε. Να προτιμάτε δηλώσεις όπως: ¨Έχετε λάβει υπόψη τις επιλογές σας;¨. ¨ Μπορείτε να θέλετε να σκεφτείτε….¨. ¨ Έχετε λάβει υπόψη σας……¨. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 10

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Αμυντικά Σχόλια Η αμυντική στάση εμποδίζει την αποτελεσματική επικοινωνία. Στερεί από τον ασθενή το δικαίωμα να έχει άποψη και να διαμαρτύρεται. Δεν αποτελεί στάση συνεργάτη. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 11

Ερωτήσεις από περιέργεια ή Ερωτήσεις με ανακριτικό ύφος Αναγκάζουν τον ασθενή να πάρει αμυντική στάση. Δημιουργούν αίσθημα δυσφορίας. Παραδείγματα τέτοιων ερωτήσεων είναι: - Ερωτήσεις για προσωπικά θέματα άσχετα με τη θεραπεία. - Ερωτήσεις γιατί έκανε ή δεν έκανε κάτι. - «Γιατί οδηγούσατε με τόσο μεγάλη ταχύτητα ενώ έβρεχε;» . Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 12

Τυποποιημένες Εκφράσεις Θα γίνετε καλά. Μην ανησυχείτε στο τέλος όλα θα πάνε καλά. Υπάρχει φως στο τέλος του τούνελ. Δείχνουν έλλειψη σεβασμού. Απορρίπτουν τα συναισθήματα του ασθενή. Δεν σχετίζονται με την τρέχουσα κατάσταση. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 13

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Παθητική Ακρόαση Πράξεις που φανερώνουν έλλειψη ενδιαφέροντος είναι: Αν συνεχίζετε να τακτοποιείτε το δωμάτιο ή να απομακρύνεστε ενώ ο ασθενής προσπαθεί να εκφράσει τα συναισθήματά του. Αν διακόπτετε ή παρεμβαίνετε προτού προλάβει ο ασθενής να εκφράσει τις σκέψεις του. Αν εστιάζετε αλλού την προσοχή σας. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 14

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Συνέντευξη Είναι προγραμματισμένη. Έχει καθορισμένο σκοπό. Αναγκαία η δημιουργία αρμονικής σχέσης. Συστηθείτε. Ρωτήστε τον ασθενή για το πώς θα επιθυμούσε να τον ονομάζεται. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 15

Διαδικασία Συνέντευξης (α) Χαιρετίστε την οικογένειά του. Εξηγήστε το σκοπό της συνέντευξης. Διαβεβαιώστε για το απόρρητο. Ρωτήστε τον ασθενή αν επιθυμεί να παρευρίσκονται και άλλα πρόσωπα κατά τη διάρκεια της συνέντευξης. Ελαχιστοποιήστε το θόρυβο κλείνοντας την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο. Βεβαιωθείτε ότι ο ασθενής αισθάνεται άνετα. Κρατήστε τη σωστή απόσταση στο χώρο. Καθίστε κοιτάζοντας τον ασθενή. Για να συγκεντρώσετε τις απαραίτητες πληροφορίες κάνετε κλειστές ερωτήσεις π.χ. Έχετε πόνους; Έχετε κάποια αλλεργία; Ποια φάρμακα λάβατε σήμερα; Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 16

Διαδικασία Συνέντευξης (β) Προκειμένου να διαπιστώσετε πως αισθάνεται ο ασθενής κάνετε ανοιχτές ερωτήσεις π.χ. Τι σας οδήγησε στο νοσοκομείο; Ποιες είναι οι ανησυχίες σας για την εισαγωγή στο νοσοκομείο; Έχετε κάποια ερώτηση; Η συνέντευξη πρέπει να κλείνει με μία συνοπτική δήλωση ανακεφαλαίωσης π.χ. « Νομίζω πως έχω τις πληροφορίες που χρειάζομαι. Σας ευχαριστώ». Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 17

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Χαρακτηριστικά του Νοσηλευτή που διευκολύνουν τη θεραπευτική σχέση είναι: Αποτελεσματικές δεξιότητες επικοινωνίας. Ενσυναίσθηση. Επιθυμία να βοηθήσει. Ειλικρίνεια. Μη κριτική διάθεση. Ευφυία . Αποδοχή . Σεβασμός. Εμπιστοσύνη. Διατήρηση απόρρητου. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 18

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενσυναίσθηση Είναι η ικανότητα να τοποθετούμε το εαυτό μας στη θέση του άλλου. Είναι η ικανότητα να βλέπουμε τις καταστάσεις από την οπτική γωνία κάποιου άλλου ατόμου και να τις αντιλαμβανόμαστε όπως αυτό το άτομο. Με τη χρήση της γίνεται αισθητή η ζεστασιά, η μη επικριτική στάση και η επικέντρωση στα συναισθήματα του ασθενή Διαφέρει από τη συμπάθεια. Να αποφεύγετε εκφράσεις όπως : ¨Ξέρω πως αισθάνεστε¨ ή ¨ Καταλαβαίνω τι βιώνετε¨. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 19

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Μη επικριτική στάση Απαιτεί σημαντική εξάσκηση και πειθαρχία. Συνδέεται με το βαθμό ενσυναίσθησης που μπορεί να δημιουργήσει ο κάθε άνθρωπος. Ο ασθενής πρέπει να αντιμετωπίζεται με βάση τις δικές του αξίες και όχι τις δικές μας. Προσπαθήστε να κρατάτε τις υποσχέσεις σας. Να είστε αυθεντικοί. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 20

Η διατήρηση της ελπίδας Πάντα μπορεί να υπάρχει ελπίδα ακόμη και εάν αλλάξει η κατεύθυνσή της. Ο ασθενής που πεθαίνει μπορεί να ελπίζει για λιγότερο πόνο, γαλήνη, μια ευχάριστη στιγμή, ένα γέλιο. Ο ασθενής θα πρέπει να βοηθηθεί να δημιουργήσει ρεαλιστικές ελπίδες, αλλά και οι μη ρεαλιστικές δεν θα πρέπει να απορρίπτονται. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 21

Αξιολόγηση της ικανότητας λεκτικής επικοινωνίας του ασθενή Χρησιμοποιεί και κατανοεί την Ελληνική γλώσσα; Το επίπεδο του λεξιλογίου αντιστοιχεί στο μέσο όρο της ηλικίας του ατόμου ή θα πρέπει να απλουστευτεί; Ο ασθενής έχει νευρολογική βλάβη η οποία εμποδίζει την αποτελεσματική επικοινωνία; Ποιο πολιτισμικοί παράγοντες επηρεάζουν τον τρόπο επικοινωνίας του ασθενή; Πόσο προσωπικό χώρο χρειάζεται ο ασθενής για να μην αισθανθεί απειλή ή φόβο; Εάν το άτομο δεν μπορεί να μιλήσει αλλά μπορεί να επικοινωνήσει γραπτώς τι εφόδια διαθέτουμε για να το διευκολύνουμε; Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 22

Νοσηλευτικές Διαγνώσεις για ασθενείς με πρόβλημα επικοινωνίας Διαταραχή της προφορικής επικοινωνίας. Διαταραχή της ακοής . Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 23

Η επικοινωνία με τον ασθενή που έχει πρόβλημα ακοής (α) Βεβαιωθείτε αν ο ασθενής χρησιμοποιεί ακουστικό και ότι οι μπαταρίες του δεν έχουν εξαντληθεί. Μιλήστε καθαρά. Μην κραυγάζετε γιατί αυτό μπορεί να παραμορφώσει την ομιλία και δεν κάνει πιο ξεκάθαρο το μήνυμα. Μιλήστε αργά και διατηρείστε τον τόνο της φωνή σας σε μεσαία επίπεδα. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 24

Η επικοινωνία με τον ασθενή που έχει πρόβλημα ακοής (β) Τραβήξτε την προσοχή του ατόμου , αφού βεβαιωθείτε ότι το άτομο γνωρίζει ότι θα πραγματοποιηθεί λεκτική επικοινωνία. Η καλύτερη απόσταση στο χώρο είναι γύρω στα 50 εκατοστά. Αντικρύστε το άτομο στο ύψος των ματιών. Ποτέ μην μιλάτε απευθείας στο αυτί του ατόμου. Αυτό μπορεί να παραμορφώσει το μήνυμα και να στερήσει τις οπτικές παραστάσεις. Δώστε προσοχή στα εξωλεκτικά μηνύματα. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 25

Η επικοινωνία με τον ασθενή που έχει πρόβλημα ακοής (γ) Χρησιμοποιήστε σύντομες, απλές προτάσεις. Αν ο ασθενής δεν καταλαβαίνει διατυπώστε με άλλες λέξεις την πρόταση. Χρησιμοποιήστε σε κάθε πρόταση ένα ρήμα ή ένα υποκείμενο. Δώστε χρόνο στον ασθενή να απαντήσει. Ζητήστε από τον ασθενή να αναφέρει αυτά που του είπατε για να διαπιστώσετε ότι ο ασθενής έχει κατανοήσει σημαντικές πληροφορίες. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 26

Η επικοινωνία με ηλικιωμένο άτομο Βεβαιωθείτε πως έχετε την προσοχή του. Ελαχιστοποιήστε τα εξωτερικά ερεθίσματα. Παρουσιάστε μία – μία τις ιδέες. Μην αναγκάζετε το άτομο να λάβει βιαστικά αποφάσεις, διότι προκαλείτε σύγχυση Να ελέγχετε εάν το μήνυμα έχει κατανοηθεί Δώστε μόνο μία οδηγία σε μία πρόταση Περιμένετε να σας απαντήσουν πριν διατυπώσετε και άλλη ερώτηση. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 27

Η επικοινωνία με τα παιδιά Πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η ηλικία του παιδιού. Οι απότομες κινήσεις και χειρονομίες μπορεί να φοβίσουν το παιδί. Προσεγγίστε τα παιδιά κοιτάζοντάς τα στα μάτια. Χρησιμοποιήστε ήρεμη, γαλήνια και φιλική φωνή όταν επικοινωνείτε. Χρησιμοποιήστε απλές και σύντομες προτάσεις. Δώστε τις αναγκαίες εξηγήσεις . Ακούστε τους φόβους και τις ανησυχίες του παιδιού. Χρησιμοποιήστε την ενεργητική ακρόαση. Μην διακόπτετε, δείξτε αποδοχή. Αποφύγετε τις συμβουλές, να είστε ειλικρινείς. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 28

Η επικοινωνία με ανθρώπους διαφορετικής κουλτούρας Διευκρινίστε εάν το άτομο κατανοεί την Ελληνική γλώσσα. Χρησιμοποιήστε διερμηνέα. Σε ορισμένους πολιτισμούς δεν συνηθίζεται ένα ηλικιωμένο άτομο να δέχεται συμβουλές από ένα νεότερο . Προσφέρεται έντυπο υλικό. Συμμορφωθείτε με τις προτιμήσεις του ασθενή όσον αφορά την οπτική επαφή και την απόσταση στο χώρο. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 29

Η επικοινωνία με τα άλλα μέλη της ομάδας φροντίδας υγείας Συνήθως γίνεται με ανάγνωση: Των σημειώσεων των νοσηλευτών. Των οδηγιών των ιατρών. Των σημειώσεων του διαιτολόγο. Των οδηγιών του φυσιοθεραπευτή. Της αναφοράς της βάρδιας. Των εγγράφων του μικροβιολογικού, του ακτινολογικού και των άλλων τμημάτων. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 30

Η επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής χρησιμοποιείται για: Μετάδοση αιτημάτων για φυσικοθεραπείες, ακτινολογικές και άλλες εξετάσεις. Μετάδοση των οδηγιών του ιατρού για τη φαρμακευτική αγωγή . Προμήθεια υλικών για τους ασθενείς. Επικοινωνία μεταξύ των μελών της θεραπευτικής ομάδας. Επικοινωνία μεταξύ φορέων φροντίδας υγείας. Παράδοση της αναφοράς στο τέλος της βάρδιας. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 31

Αναφορά στο τέλος της βάρδιας Συνήθως γίνεται κατά την επίσκεψη στους ασθενείς στο τέλος της βάρδιας. Μια πλήρης αναφορά για κάθε ασθενή θα πρέπει να διαρκεί 1-3 λεπτά. Απαιτείται εξάσκηση. Παρέχονται μόνο οι σημαντικές πληροφορίες. Οι πληροφορίες μπορεί να καταγραφούν σε κασέτα ή να παρουσιαστούν στο νοσηλευτικό προσωπικό. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 32

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενημέρωση του Ιατρού Κατά την ενημέρωση του ιατρού θα πρέπει να έχετε τις παρακάτω τρέχουσες πληροφορίες που αφορούν τον ασθενή: Τελευταία αξιολόγηση των ζωτικών σημείων. Σχετικές εργαστηριακές εξετάσεις. Πληροφορίες για τη διούρηση. Πληροφορίες για τη φαρμακευτική αγωγή. Διάγραμμα νοσηλείας. Πληροφορίες για τυχόν αλλεργίες που έχει ο ασθενής. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 33

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Μεταβίβαση Οδηγιών Δώστε σαφή και περιεκτικά μηνύματα. Ακούστε προσεκτικά μέσα από την αμφίδρομη επικοινωνία τους άλλους. Κατά την ανάθεση της εργασίας αναφέρετε το επιθυμητό αποτέλεσμα και το σχετικό χρονοδιάγραμμα. Ρωτήστε το άτομο εάν υπάρχουν απορίες σχετικά με την εργασία που του αναθέσατε. Ζητήστε από το άτομο να σας αναφέρει συνοπτικά τι έχει κατανοήσει σχετικά με την εργασία που του έχει ανατεθεί. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 34

Επικοινωνώντας στο σπίτι και στην Κοινότητα Η επιδέξια επικοινωνία μέσω του τηλεφώνου είναι πολύ σημαντική σε όλους τους τομείς της κοινοτικής νοσηλευτικής. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 35

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Βιβλιογραφία Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 36

Τέλος Ενότητας