Συνέντευξη με νήπια.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Advertisements

Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Ενδεικτικές δραστηριότητες με διαβάθμιση ανά τάξη στην ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
“Μια μέρα στη ζωή του μικρού Ιάσονα” Ο Μυκηναϊκός κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Συνδέσεις στο σήμερα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Επιμέλεια:
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Δημόσια ή ανοικτή συζήτηση ή συζήτηση με ακρoατήριο (open forum) Είναι η οργανωμένη συζήτηση ενός αμφιλεγόμενου θέματος από μικρή ομάδα ατόμων, τα οποία.
Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Συνέντευξη με νήπια.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Συνέντευξη με νήπια.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συνέντευξη με νήπια

Παρατήρηση ή συνέντευξη; Με βάση την εμπειρία σας από τις πρακτικές ασκήσεις, αλλά και από τη συμμετοχή σας σε έρευνες, ποια μέθοδο θεωρείτε πιο αποτελεσματική για τη συλλογή των στοιχείων εκείνων, που είναι κατά τη γνώμη σας απαραίτητα για να γνωρίσετε καλύτερα μια συνθήκη ή ένα πρόσωπο;

Παρατήρηση ή συνέντευξη; Ωστόσο υποστηρίζεται ότι αυτές οι δύο μέθοδοι λειτουργούν συμπληρωματικά. Εντοπίζετε σημεία στα οποία η μια μέθοδος συμπληρώνει την άλλη;

Η συνέντευξη στην εκπαιδευτική διαδικασία Η συνέντευξη με τα παιδιά αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για να γνωρίσει ο εκπαιδευτικός καλύτερα τους μαθητές του: τα ενδιαφέροντά τους, τον τρόπο που σκέφτονται, τα συναισθήματα, τις εμπειρίες ή τις απόψεις τους για διάφορα θέματα.  

Στην προσχολική εκπαίδευση παρουσιάζονται καθημερινά πολλές ευκαιρίες, αυθόρμητες ή οργανωμένες, για να μιλήσουμε με τα παιδιά αλλά κυρίως να τα ακούσουμε .  Μπορείτε να σκεφτείτε κάποιες από αυτές; Με βάση την εμπειρία σας από την πρακτική πιστεύετε ότι οι εκπαιδευτικοί τις εκμεταλλεύονται; Ας προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε τη στάση τους ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Ερμηνεία Όπως επισημαίνουν η Millie Almy και η Celia Genishi (1979), στη δουλειά του εκπαιδευτικού, πολύ συχνά, το βάρος μας πέφτει στην ομιλία και ξεχνάμε την ακρόαση: μιλάμε, εξηγούμε, διηγούμαστε, περιγράφουμε ή δίνουμε οδηγίες και ξεχνάμε να ακούσουμε πραγματικά τα παιδιά. Ή ακούμε τα λόγια αλλά όχι τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους.

Δυσκολίες Τα μικρά παιδιά χρειάζονται τη βοήθεια των ενηλίκων για να εκφράσουν όσο μπορούν περισσότερο τις ιδέες και τις σκέψεις τους. Συχνά δεν λένε αυτά που ξέρουν γιατί πιστεύουν ότι οι ενήλικες τα γνωρίζουν ‘όλα’. ‘Επίσης, δυσκολεύονται να εξηγήσουν τη σκέψη τους και χρειάζονται τις κατάλληλες ερωτήσεις για να ‘ξετυλίξουν’ το συλλογισμό τους. Ένα άλλο χαρακτηριστικό των μικρών παιδιών είναι η τάση τους να απαντάνε στις ερωτήσεις των ενηλίκων, ανεξάρτητα από το αν γνωρίζουν την απάντηση ή όχι, απλώς γιατί επιθυμούν την επιδοκιμασία τους.

Σκέψου…. Μπορείς να σκεφτείς άλλα χαρακτηριστικά των παιδιών της προσχολικής ηλικίας που χρειάζεται να έχει υπόψη του ο εκπαιδευτικός για να μπορέσει να οργανώσει μια επιτυχημένη συνέντευξη;

Άσκηση Φτιάξε ένα πίνακα με δυο στήλες. Στη μια στήλη σημείωσε αναπτυξιακά χαρακτηριστικά των παιδιών της προσχολικής ηλικίας που θεωρείς ότι μπορούν να επηρεάσουν τη συνέντευξη εκπαιδευτικού-μαθητή. Στη δεύτερη στήλη, δίπλα σε κάθε χαρακτηριστικό που έχεις εντοπίσει, σημείωσε τι μπορεί να κάνει ο εκπαιδευτικός για να διευκολύνει την επικοινωνία του με το παιδί.  

Παραδείγματα συνεντεύξεων Μελετήστε τις δυο συνεντεύξεις που ακολουθούν. Υλοποιήθηκαν από υποψήφιες νηπιαγωγούς κατά τη διάρκεια της Πρακτικής τους Άσκησης σε νηπιαγωγείο.  Μπορείτε να καταλάβετε για ποιο λόγο έγιναν αυτές οι συνεντεύξεις;.  Τι πληροφορίες μας δίνουν για τα συγκεκριμένα παιδιά;

1η συνέντευξη Φ: Ποια είναι η αγαπημένη σου ώρα στο Νηπιαγωγείο; Π : Δεν μου αρέσει το σχολείο Φ: Έχεις άλλα αδέλφια; Π : Ναι Φ: Τι σου αρέσει να κάνεις στο σπίτι; Π: Να παίζω με τα παιχνίδια μου   2η συνέντευξη   Φ: Έχεις αδέλφια; Π : Ναι ένα μεγαλύτερο που πάει Δημοτικό Φ: Τι δουλειά κάνει ο μπαμπάς και η μαμά; Π : Η μαμά μου κάνει κάτι με χαρτιά πολλά και ο μπαμπάς μου κάνει με σφυριά Φ: Τι σου αρέσει να κάνεις στο σπίτι; Π : (παύση) διάφορα, αλλά πιο πολύ να παίζω με κούκλες.

Κριτική Οι συνεντεύξεις αυτές δεν φαίνεται να έχουν κάποιο συγκεκριμένο στόχο. Δεν είναι σαφές για ποιο λόγο έγιναν και ποια ανάγκη θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν. Οι ερωτήσεις δεν έχουν συνοχή μεταξύ τους και δεν μας επιτρέπουν να πάρουμε ολοκληρωμένες πληροφορίες για κανένα θέμα από αυτά που θίγονται

Επιστροφή στη δική σου συνέντευξη Τώρα μπορείς να επιστρέψεις στις αρχικές ερωτήσεις της δικής σου συνέντευξης και να ελέγξεις αν έχει συνοχή και συγκεκριμένο στόχο

3η συνέντευξη: «ενδιαφέροντα των παιδιών» Φ: Ποιο είναι το αγαπημένο σου παραμύθι; Π : Η Μουλάν Φ: Γιατί σου αρέσει η Μουλαν; Π : Γιατί έχει πολέμους Φ: Δηλαδή σου αρέσει όταν πολεμάνε οι άνθρωποι; [με αυτή την ερώτηση δεν παίρνει απάντηση, τι άλλο θα μπορούσε να ρωτήσει;] Π: Έχει και αυτοκράτορες και πριγκίπισσες με φορέματα Φ: σου αρέσουν δηλαδή τα φορέματα στις πριγκίπισσες; [τι άλλο θα μπορούσες να ρωτήσεις εσύ;]   Π: Ε βέβαια και η Γιασμίν μου αρέσει που είναι πριγκίπισσα [Θα μπορούσε να πάρει περισσότερες πληροφορίες; Με ποιο τρόπο; Δοκίμασε να διατυπώσεις εναλλακτικές ερωτήσεις;]

Παρατηρήσεις Η Φ δεν στέκεται στην πρώτη απάντηση που δίνει το παιδί. Συνεχίζει με επεξηγηματική ερώτηση (γιατί σου αρέσει η Μουλάν;) προσπαθώντας να καταλάβει γιατί αρέσει στο παιδί το συγκεκριμένο παραμύθι.   Ωστόσο παρατηρούμε ότι: Υποβάλλει απαντήσεις: «Σου αρέσουν δηλαδή τα φορέματα και οι πριγκίπισσες;» Δεν καταφέρνει να συλλέξει περισσότερες πληροφορίες για το ενδιαφέρον του παιδιού για τη Μουλάν Ερωτήσεις που θα μπορούσε να διατυπώσει: Ποιοι πολεμάνε στη Μουλάν; Γιατί;, Τι γίνεται σε αυτό το παραμύθι μπορείς να μου περιγράψεις; Τι άλλο σου αρέσει στη Μουλάν; Πως είναι τα φορέματα, μπορείς να μου περιγράψεις; Ποια είναι η Γιασμίν; …..

Ερωτήματα Ποια χρονική στιγμή είναι κατάλληλη για να κάνουμε συνέντευξη σε ένα παιδί αυτής της ηλικίας; Πως θα προκαλέσουμε το ενδιαφέρον του, ώστε να μας αφιερώσει χρόνο; Έχουν νόημα οι ερωτήσεις μας για το παιδί; Πως θα ξεκινήσουμε τη συνέντευξη και με ποια σειρά θα διατυπώσουμε τις σχετικές ερωτήσεις; Πως θα τις διατυπώσουμε; Πως θα διαχειριστούμε διάφορες αντιδράσεις μη πάντα προβλέψιμες;  

Βασικές αρχές για τη διατύπωση μιας ερώτησης

«Αν μας εκπλήσσει διαρκώς η οξυδέρκεια των παιδιών αυτό σημαίνει πως δεν τα παίρνουμε στα σοβαρά.» Janusz Korczak (Joseph, 1999)  Οι ενήλικες που σχεδιάζουν συνεντεύξεις με παιδιά προσχολικής ηλικίας πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους όχι μόνο τα μεθοδολογικά αλλά και τα ηθικά ζητήματα που εγείρει η συγκεκριμένη διαδικασία   

Επιστροφή στις αρχικές ερωτήσεις Εστίασε σε ένα παιδί από αυτά που φοιτούν στο νηπιαγωγείο που κάνεις την πρακτική σου. Σε ποιο βαθμό και ως προς τι θα διαφοροποιούσες τις ερωτήσεις αυτές; ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Σύνοψη Ποιες είναι οι παράμετροι που πρέπει να λάβει υπόψη του/της ο/η εκπαιδευτικός όταν σχεδιάζει μια συνέντευξη;