3ος Πανελλήνιος διαγωνισμός Scratch Game Απευθύνεται σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και θα δοθούν αντίστοιχα βραβεία και έπαινοι σε έργα μαθητών: Δημοτικού Γυμνασίου Λυκείου (Γενικού & Επαγγελματικού) Ειδικών σχολείων
Ημερομηνίες 17 Απριλίου 2017: Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των έργων των μαθητών 31 Μαΐου 2017: Ανακοίνωση αποτελεσμάτων
Θέμα «Ελληνική Μυθολογία – Scratchάροντας με ένα μύθο» Ελληνική Μυθολογία και Καζαντζάκης» στα πλαίσια συνεργασίας με το Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι το 2017 έχει ανακηρυχθεί ως “Έτος Καζαντζάκη” από το Υπουργείο Πολιτισμού
Νίκος Καζαντζάκης Ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες λογοτέχνες Ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες λογοτέχνες Συνέγραψε έργα όπως : Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά Ο Χριστός ξανασταυρώνεται Ο καπετάν Μιχάλης Ο τελευταίος πειρασμός
Καζαντζάκης και Μυθολογία Ο συγγραφέας χρησιμοποίησε την Ελληνική μυθολογία ως πηγή έμπνευσης Στα έργα συμβαίνουν καταστάσεις που μπορεί να μην συμβαδίζουν με την μυθολογία Τα πρόσωπα μπορεί να είναι ίδια αλλά να συμπεριφέρονται διαφορετικά
Πηγές έμπνευσης : Κούρος ή Θησέας Μύθος του λαβύρινθου Θησέας (Γιος του Αιγέα, Βασιλιά της Αθήνας) Μίνωας (Βασιλιάς της Κρήτης) Αριάδνη (Κόρη του Μίνωα) Μινώταυρος (Σώμα ανθρώπου, κεφάλι και ουρά ταύρου) Μίτος (Κουβάρι από νήμα)
Πηγές έμπνευσης : Προμηθέας Πυρφόρος Μετά την Τιτανομαχία, ο Προμηθέας αρνείται να υποταχθεί στον Δία που παραβίασε τους όρκους του και κατέστρεψε τους ανθρώπους Πλάθει με πηλό έναν άνδρα και μια γυναίκα και τους δίνει ζωή με ένα κλαδί που είχε ανάψει από κεραυνό του Δία
Πηγές έμπνευσης : Προμηθέας Δεσμώτης Ο Προμηθέας διδάσκει τους ανθρώπους Ο Επιμηθέας (αδελφός του) προδίδει το που βρίσκεται στον Δία Οι εκτελεστές του Δία (Θυμός και Βία) τον βρίσκουν και τον καρφώνουν πάνω στο βουνό Καύκασο Ο Προμηθέας παραμένει ανυπότακτος
Πηγές έμπνευσης : Προμηθέας Λυόμενος Ο γερασμένος Προμηθέας εξακολουθεί να είναι καρφωμένος τον Καύκασο περιμένοντας να τον λυτρώσει ο γιος του Στο κεφάλι του φυτρώνει ένα ακάνθινο στεφάνι Ο Ηρακλής (Λυτρωτής-γιος) απελευθερώνει τον Προμηθέα
Πηγές έμπνευσης : Οδυσσέας Ο Οδυσσέας επιστρέφει στην Ιθάκη μετά από 20 χρόνια Αποφασίζει να διεκδικήσει τα δικαιώματά του Μνηστήρες Πηνελόπης Δοκιμασία του τόξου
Οδηγίες Σωστή κατανομή χρόνου Διαμοιρασμός εργασιών Διακριτά στάδια ανάπτυξης Έρευνα (1 εβδομάδα) Σχεδιασμός (1 εβδομάδα) Προγραμματισμός (3 εβδομάδες) Έλεγχος (1 εβδομάδα)
Έρευνα Διαβάζω προσεκτικά την περιγραφή του διαγωνισμού Διαβάζω προσεκτικά την περιγραφή του διαγωνισμού Αναζήτηση πληροφοριών για τα έργα και τους χαρακτήρες (π.χ. Wikipedia) Καταιγισμός ιδεών (Brainstorming)
Σχεδιασμός Βρίσκω τον τύπο παιχνιδιού που θέλω να φτιάξω (ερευνώ έτοιμα παιχνίδια) π.χ. : Ένα δωμάτιο ή πολλαπλά; Scrolling ή Στατικό; Παγίδες, εχθροί ή και τα δυο Action, puzzle, racing; άλλο; Σχεδιάζω στο χαρτί ή στον υπολογιστή το παιχνίδι
Προγραμματισμός Ερευνώ τα παραδείγματα του σχολείου Ερευνώ τα έτοιμα παιχνίδια στο scratch.mit.edu Google CS Αποθηκεύω συχνά με διαφορετικό όνομα π.χ gameVer1, gameVer2 κλπ Διαμοιράζω διαδικτυακά (Συνεργατικά έγγραφα, scratch.mit.edu)
Έλεγχος Δοκιμάζω το παιχνίδι με όλες τις πιθανές ενέργειες του χρήστη π.χ. αν αποφασίσει να ακολουθήσει άλλη διαδρομή Δίνω για δοκιμή το παιχνίδι μου σε άλλες ομάδες και συμμαθητές μου και σημειώνω τα προβλήματα και λάθη Διορθώνω
Γιατί να συμμετέχω Εμπειρία της δημιουργίας και συνεργασίας με άλλα άτομα Νέες γνώσεις και δεξιότητες Συμμετοχή σε έναν Πανελλήνιο διαγωνισμό Σε περίπτωση διάκρισης, καταγράφεται και αναγνωρίζεται