Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Modern Greek Lessons
Advertisements

Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των αθηναίων
Η οικογένεια Η ελληνική οικογένεια
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΙΑΚΗΣ ΖΩΗΣ
12. Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
12. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Οι νόμοι του Σόλωνα Πεισίστρατος
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο
ΜουσικΟ ΣχολεΙο ΑλΙμου
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
Η εκπαιδευση στο ΒυζΑντιο
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Β΄
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
ΟΙ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΜΑΣ Β3 Β3.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΥΠΑΤΙΑ ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΙΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ Θ.Ε:4.
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Νομικής Ιδιωτικό Διεθνές Δίκαιο Καθηγητής Χαράλαμπος Π. Παμπούκης.
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Μάθημα: Ο εθνοτικός «άλλος» στη σύγχρονη Ελλάδα Θέμα: Φιλιππινέζες μετανάστριες και η εκκρεμότητα.
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
5.Μέρη του ναού Κυρίως ναός-Νάρθηκας-Αύλειος χώρος
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
Επίδραση του καπνίσματος στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς μας.
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΜΑ: «Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα, τη ρωμαϊκη κοινωνια, το βυζαντιο και τη νεοτερη εποχη.» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Αγγελική Κανελλοπούλου ΣΧΟΛΙΚΟ.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Η 1η από τις 12 Προτροπές 1. Να υπακούω στην Ανάγκη.
1. Ο χριστιανικός ναός Εισαγωγή.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Σιασιαμούτης Κωνσταντίνος
Κοινωνικοποίηση Κοινωνικοποίηση είναι η διαδικασία με την οποία τα παιδιά αποκτούν τις αξίες ,τις πεποιθήσεις και τις συμπεριφορές που θεωρούνται σημαντικές.
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως» Ιωάννης της Κλίμακος, 525-600, Ασκητής Μια εργασία του Στέφανου Φωτόπουλου 

Η απόκτηση θυγατέρας Οι συνηθισμένοι ευσεβής γονείς στο Βυζάντιο συνήθιζαν να επικαλούνται την βοήθεια του Θεού και της Παναγίας για την απόκτηση ενός γιού. Έφταναν σε σημείο να θεωρούν τους εαυτούς τους δυστυχείς όταν δεν κατάφερναν να αποκτήσουν ούτε ένα αγόρι ανάμεσα σε όλα τους τα παιδιά. Γενικώς η απόκτηση κοριτσιού δεν αντιμετωπιζόταν θετικά.

Η εκπαίδευση της κόρης στο Βυζάντιο Στο Βυζάντιο δεν υπήρχαν μεικτά σχολεία και κατά κανόνα η εκπαίδευση των γυναικών δεν ήταν ίδια με αυτή των αγοριών καθώς δεν υπήρχαν σχολεία θηλέων. Τα περισσότερα κορίτσια που μορφωνόντουσαν διδάσκονταν στο σπίτι από έναν ιδιωτικό δάσκαλο, όπως και τα παιδιά των πλουσίων οικογενειών.

Οι γυναίκες δεν μπορούσαν να πάνε στο Πανεπιστήμιο Οι γυναίκες δεν μπορούσαν να πάνε στο Πανεπιστήμιο. Παρ’ όλες αυτές τις δυσκολίες υπήρχαν αρκετές γυναίκες στο Βυζάντιο που διακρίθηκαν για τις ικανότητες και τις γνώσεις τους, όπως η Υπατία, η Πουλχερία, η Αθηναΐδα-Ευδοκία, η Κασσιανή και άλλες. Άννα Κομνηνή 1083 - 1153

Σκοπός και στόχος της γυναίκας στο Βυζάντιο Ο σκοπός της γυναικείας ανατροφής στο Βυζάντιο ήταν η προπαρασκευή των κοριτσιών για τον ρόλο της συζύγου και της μητέρας καθώς οι Βυζαντινοί πίστευαν πως το πρώτιστων καθήκον της γυναίκας μετά τον γάμο ήταν η απόκτηση ενός παιδιού. Θεωρούσαν απαραίτητη την απόκτηση παιδιού για την συνέχιση του γένους τους και την κληρονομιά της περιουσίας τους

Η μητέρα στο Βυζάντιο Κατά το ρωμαϊκό δίκαιο θεμέλιο της οικογενείας αποτελούσε το patria potestas, δηλαδή η απεριόριστη νομική εξουσία πάνω στα παιδιά του. Στην οικογένεια αυτή τα παιδιά ήταν νομικά ξένα προς την οικογένεια της μητέρας και συνδέονταν μαζί της μόνο επειδή και η μητέρα τελούσε υπό την εξουσία του συζύγου της Η Χριστιανική διδασκαλεία πρεσβεύει την ίση νομική μεταχείριση μεταξύ των δύο φύλων

Η βυζαντινή γυναίκα ως σύζυγος Η Βυζαντινή σύζυγος ήταν υποχρεωμένη να υπακούει στον σύζυγο της και όταν οι απόψεις τους ερχόντουσαν σε σύγκρουση φανερά μεν υπάκουε σε αυτόν στην πραγματικότητα όμως, και μόνο σε θέματα πίστης, ακολουθούσε ό,τι εκείνη θεωρούσε σωστό.

Πηγές http://www.gnomikologikon.gr/catquotes.php?categ=1380 http://www.e-istoria.com/66.html http://www.taekpaideutika.gr/ekp_107-108/11.pdf http://1.bp.blogspot.com/_jB-OLwQLdNM/TQ32EEGfxsI/AAAAAAAAC4g/sKzGC_wNe04/s1600/anna_comnena_3.gif