«Σχολείο ως χώρος Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΈΝΑ CHAT ΔΙΚΟ ΜΑΣ ONLINE ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΌ ΌΛΑ ΔΩΡΕΑΝ.
Advertisements

Συγγραφείς: Lian McGuire ABC –DCU & Ιφιγένεια Σωτηροπούλου, ΕΑΠ Εισαγωγή στη Μεθοδολογία της Μάθησης Ομηλίκων.
Διαδικασίες μάθησης και διδασκαλίας στο νηπιαγωγείο Η σημασία των γλωσσικών αλληλεπιδράσεων, ο ρόλος της ερώτησης.
Μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας με Κοινότητα Ενότητα 3: Β’ Φάση Εξέλιξης της Κοινότητας - Ριζοσπαστισμός Ελένη Κοντογιάννη Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά.
Παπαμιχαήλ Δημήτρης MSc, BSc, RD Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Τηλ : Διατροφή και Αθλητισμός.
Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου. Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Επιχειρηματικός σχεδιασμός σημαίνει ότι ο επιχειρηματίας αποφασίζει τι θα κάνει, πώς θα.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
BOHEMIA & GREECE VIP’S GROUP ... ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΤΗΜΑΤΟΜΕΣΙΤΙΚΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΛΟΣ INTERNATIONAL REAL ESTATE & INVESTMENT GROUP.
1 FDL Group 1 ο Αγροτικό Συνέδριο Ναυτεμπορικής. 2 Τι είναι logistics ; Παγκόσμιος κύκλος εργασιών εταιρειών Logistics 2013 Ελληνικός Κ.Ε. εταιρειών Logistics.
Το συμβολικό παιχνίδι Είναι το παιχνίδι προσποίησης, δηλαδή το παιχνίδι κατά το οποίο η σημασία αντικειμένων και πράξεων αλλάζει έτσι ώστε να ανταποκρίνεται.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Θεολογική Σχολή Τμήμα Θεολογίας Η επίδραση των Θεωριών του Lev Vygotsky στις Επιστήμες της Παιδαγωγικής και.
1 Αποτελέσματα κλάδου – ‘B τρίμηνο 2015 Η σταθεροποίηση που εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια του 2014 φαίνεται να αντιστρέφεται από την αρχή του 2015 με μειώσεις.
Μαίρη Κουτσελίνη Ημερίδα ΑΚΙΔΑ Νοέμβριος  Κατανόηση του τι είναι, πριν την εφαρμογή  Αποδοχή της επιστημολογικής βάσης των Δεικτών  Σύνδεσή τους.
1 Σχεδιασμός πολυμεσικών εφαρμογών για μουσεία. Ιστορικό Το 1992 συστάθηκε κατάλληλη επιτροπή από τον οργανισμό ICOM (International Council of Museums)
Βασικές έννοιες της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας
Γνωσιακή Επιστήμη Εισαγωγή.
Τεχνικες Αξιολογησης της Επιδοσης των Εκπαιδευομενων
«Η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας» (Οργάνωση διδασκαλίας
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
Στρατηγική Διδασκαλίας
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔιαλογιΚΕΣ και συμμετοχΙΚΕΣ πρακτιΚΕΣ στην ΠροσχολικΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγνωστική Ικανότητα-στρατηγικεσ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Αξία Μέσω Προϊόντων και Μαρκών
ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ
Αντικείμενο διδασκαλίας
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
COMENIUS REGIO Δ.Δ.Ε. Β΄ ΑΘΗΝΑΣ
-Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Μικροδιδασκαλία Η μικροδιδασκαλία ως μέθοδος εκπαίδευσης εκπαιδευτικών εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1960 στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Δομικά Πεδία της Σελίδας του Μαθητή (Αναλυτικά) – Ενδεικτικά Παραδείγματα
Θεσμοί προσχολικής αγωγής
Χειρονομίες και μαθησιακή διαδικασία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ.
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
Κλαδική Ανάλυση – Μελέτη της ICAP Group «Οι Συνέπειες της Κρίσης στους διαφόρους Κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας» Διεύθυνση.
Μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ)
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Διαδικτυακών Εφαρμογών
O ρόλος της ερώτησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου Λέσχες Ανάγνωσης.
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4η: Κριτική Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
ΟμαδοΣυνεργατικη μαθηΣη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Κίνηση σχεδίου και εικόνας
Αισθητηριακές Διαταραχές
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
– ΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Χρίστος Τζάμας Διεύθυνση Υπηρεσιών Κατάρτισης Σεπτέμβριος 2018
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Στο τμήμα αυτό του μαθήματος προτείνεται και εφαρμόζεται ένα τριεπίπεδο πλαίσιο ανάλυσης και κριτικής θεώρησης Αναλυτικών Προγραμμάτων.
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Αποτελέσματα κλάδου – ‘α 6μηνο 2016
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ της 49ης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, του Σχολικού Συμβούλου Ανδρέα Ν. Ζεργιώτη «Η γλωσσική καλλιέργεια.
ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Διάγνωση- Διαφοροδιάγνωση –Υποστήριξη Μαθητικού Πληθυσμού με αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
Διαχείρισης Πιστωτικού Ελέγχου
Ρομποτακια στην ταξη μασ…
Δίκτυο είναι ένα σύνολο υπολογιστών και συσκευών
4η ΕΝΟΤΗΤΑ «Φορείς – Οργανισμοί – Χάρτα δικαιωμάτων»
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
Σχεδιασμός Παρέμβασης- Δραστηριότητας Πλαίσιο & μάθηση M
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Ι Λήδα Αναγνωστάκη ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Σχολείο ως χώρος Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης» Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Καθηγήτρια: Αντιγόνη Άλμπα-Παπακωνσταντίνου Σοφία Αϊβαλιώτη Αικατερίνη Κάρδαρη

Αλληλεπιδράσεις στη σχολική τάξη Διαπροσωπικές σχέσεις στο σχολείο Σχέση Δασκάλου-Μαθητή Vygotsky Η ποιότητα της σχέσης βασικό στοιχείο εκπαιδευτικής διαδικασίας Edwards & Mercer διαδικασία γνωστικής κονωνικοποίησης μέσω της γλώσσας

Διαστάσεις που επηρεάζουν σχέσεις διασκάλου-μαθητή Οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τους μαθητές αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία θα οικοδομηθεί κάθε παιδαγωγικό ενέργημα Λειτουργική πλευρά (ελευθερία, σεβασμός, δημοκρατικότητα, πρωτοβουλίες κλπ) Συναισθηματικό περιεχόμενο (θετικά και αρνητικά συναισθήματα)

Σωστά και Λάθη στη σχέση δασκάλου-μαθητή Φιλική στάση Ελκυστικό-ενδιαφέρον υλικό Λόγος > δημιουργία κοινής αντίληψης Δομές εκπαίδευσης + κουλτούρα σχολείου + αντιλήψεις-νοοτροπίες ερήμην δασκάλου Αυξανόμενη θετική επίδοση Αποτελεσματική διδασκαλία Αποτελεσματική μάθηση

Λάθη Εκκίνηση- Απάντηση-Επανατροφοδότηση Ο εκπαιδευτικός προσδοκά συγκεκριμένη απάντηση Ο μαθητής δεν μιλά από ανασφάλεια μήπως κάνει λάθος Εμποδίζεται η συμμετοχή σε μια πραγματική ανταλλαγή Περιορισμένος χρόνος για να απαντήσει ο μαθητής Οι σχέσεις δεν είναι ισότιμες απρόσωπες και γραφειοκρατικές

Παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων Ατομικά γνωρίσματα μαθητών & εκπαιδευτικών φύλο μαθητών επίδοση μαθητών Κορίτσια πιο ευνοημένα Αγόρια πιο απόμακρα Υψηλές επιδόσεις Περισσότερες ευκαιρίες συμμετοχής Λήψη πρωτοβουλιών Γενικότερα ευνοημένοι Χαμηλές επιδόσεις Συχνότερη επίπληξη Λιγότερες ευκαιρίες συμμετοχής Περιορισμένη μαθησιακή υποστήριξη

Διαφοροποίηση των δύο φύλων στους δασκάλους Ηλικία εκπαιδευτικών Νέοι Δραστήριοι και ενηργητικοί Μεγαλύτερη θέληση προς τον μαθητή Θετικοί σε νέους τρόπους διδασκαλίας Παλιοί Τυπικές σχέσεις με μαθητές Δυσκολία κατανόησης των αναγκών τους Άρνηση σε κάθε καινοτομία Διαφοροποίηση των δύο φύλων στους δασκάλους Άντρες Καλύτερες σχέσεις με μεγαλύτερους μαθητές Ικανότεροι να επιβάλουν πειθαρχία Γυναίκες Καλύτερες σχέσεις με μικρά παιδιά

Β.Παράγοντες πλαισίου Επικοινωνία μεταξύ δασκάλων & δασκάλων-διευθυντή Ειλικρίνεια Σεβασμός Αμοιβαία προσπάθεια επίτευξης στόχων Επικοινωνία με την οικογένεια Οι γονείς επισκέπτονται το σχολείο Πληροφορούνται για την πρόοδο των παιδιών Πληροφορούν τους δασκάλους για τα παιδιά τους Σχολικό περιβάλλον Οικοδόμηση και διακόσμηση Διαρρύθμιση Αυλή

Παράγοντες που προσδιορίζουν τη σχολική τάξη Διάταξη χώρου Θέσεις συμμετεχόντων Διάταξη χρόνου Σειρά συμμετοχής Υλοποίηση μάθησης σε 2 επίπεδα Κοινωνική Μάθηση Περιεχόμενο Διδακτέας Ύλης

Σχέσεις σε σχολικό χώρο Εργασιακή πλευρά αφορά το ρόλο του καθενός μέσα στον οργανισμό Συναισθηματική - κοινωνική πλευρά πιο προσωπικά χαρακτηριστικά Κινούνται σε προδιαγεγραμμένα πλαίσια σχολική κοινότητα θεσμοθετημένη Συναγωνισμός Κριτήρια επίδοσης Κατάκτηση θέσης μέσα στην ομάδα

Ο ρόλος της ομάδας Στο σχολείο Ομάδα τάξης Ομάδα παρέας Αθλητική ομάδα Ομάδα καθηγητών Ομάδα εκπαιδευτικής ειδικότητας Στην παιδική ηλικία: πρώτες απόπειρες συμμετοχής σε ομάδα ομηλίκων Θετική επιρροή σε χαρακτήρα και συμπεριφορά Αρνητική επιρροή όταν απορρίπτεται

Άτυπη δομή της σχολικής τάξης Ομάδα τάξης Υποομάδες στην τάξη (peer group) Παίρνουν χαρακτηριστικά φιλικής κλίκας Παράγοντες που συντελούν στο σχηματισμό τους: Αντικειμενικοί (ηλικία,φύλο) Ψυχοκοινωνικοί Κοινωνιολογικοί Οικολογικοί Τυχαίοι Κούνερ: «Οι όμοιοι αρέσουν ο ένας στον άλλον. Οι διαφορετικοί βαριούνται ο ένας τον άλλον»

Κοινωνικά απομονωμένοι μαθητές Απλά αγνοούμενοι Αγνόηση από συμμαθητές Δεν κάνουν αισθητή την παρουσία τους Επιλέγουν ελάχιστους συμμαθητές Απορριπτόμενοι Έχουν αρκετές επιλογές (επαφές και συμπάθειες) ΑΛΛΑ επισύρουν περισσότερες απορρίψεις Πώς οι ενήλικες επηρεάζουν τις σχέσεις των ομηλίκων Αίσθηση ομοιότητας και ισότητας Έλλειψη άμεσου ελέγχου ενηλίκων Αίσθηση ιδιωτικού χώρου και αμοιβαιότητας Αξίες και πρότυπα που έχουν μεταφερθεί από ενήλικες, όχι όμως αυτούσια

Σχέσεις μεταξύ συμμαθητών πολυπληθέστερες Μεγαλύτερη βαρύτητα ισότιμες συντροφικές Καλύτερη συναισθηματική κατάσταση στην ομάδα : καλύτερη απόδοση των μελών ως άτομα

Το Διάλειμμα ως ώρα Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης Κοινές δραστηριότητες και μοντέλα επικοινωνίας Δημιουργία και διάλυση σχέσεων Δημιουργία κοινών εμπειριών Χώρος παιχνιδιού και ευχαρίστησης Χώρος επιθετικότητας και συγκρούσεων