Τρύφων Μαυροπαλιάς Κοζάνη 2017

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Προσωπικές δεξιότητες
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Συντελεστές: Εκπαιδευτικό προσωπικό του Σχολείου
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τρύφων Μαυροπαλιάς Κοζάνη 2017

Σήμερα… -------------------------------------------- 776 εκατομμύρια ενήλικες αναλφάβητοι 113 εκατομμύρια παιδιά δεν πηγαίνουν στο σχολείο. Τα δύο - τρίτα από αυτά τα παιδιά είναι κορίτσια. 150 εκατομμύρια μαθητές που φοιτούν στο δημοτικό σχολείο δεν καταφέρνουν να ολοκληρώσουν τη φοίτηση τους και από αυτούς τουλάχιστον τα δύο – τρίτα είναι κορίτσια. (Kanter, 2015) Τρύφων Μαυροπαλιάς

Παιδιά με αναπηρία --------------------------------------------------- . Παιδιά με αναπηρία --------------------------------------------------- Περισσότερο από το ένα τρίτο των παιδιών με αναπηρία που υπολογίζονται στα 67 εκατομμύρια παιδιά, είναι εκτός της βασικής εκπαίδευσης UNESCO, (2011). Global Monitoring Report. p.1 Paris Τρύφων Μαυροπαλιάς

To Μοντέλο Συμβούλευσης (Consultation Model) Οι εκπαιδευτικοί στην καθημερινή διδακτική πράξη έχουν να διαχειριστούν ποικίλες καταστάσεις που μπορεί να μην τις αντιμετωπίζουν επαρκώς, λόγω του ότι δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις ή δεξιότητες. Σε αυτές τις περιπτώσεις ζητούν πρωτίστως βοήθεια - η οποία έχει ανεπίσημο χαρακτήρα - από τους συναδέλφους τους στο σχολείο. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Με την υλοποίηση του μοντέλου συμβούλευσης, δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που συναντούν δυσκολίες, οι οποίες σχετίζονται με συγκεκριμένους μαθητές ή καταστάσεις που αδυνατούν ή δυσκολεύονται να τις διαχειριστούν, να μπορούν να απευθυνθούν σε ένα σύμβουλο που θα τους προσφέρει εξειδικευμένες συμβουλές και οδηγίες, με σκοπό να δώσουν λύση στο θέμα που αντιμετωπίζουν στις τάξεις τους. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Στην υλοποίηση του μοντέλου συμβούλευσης συμμετέχουν σχολικοί ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, εκπαιδευτικοί ειδικοί στο γλωσσικό μάθημα και στα μαθηματικά, εκπαιδευτικοί Αγγλικής γλώσσας, λογοθεραπευτές, σύμβουλοι και άλλοι επαγγελματίες . Στην Ελλάδα, το μοντέλο συμβούλευσης εφαρμόστηκε πειραματικά το 2002 με το Φ.Ε.Κ. 1319/Τ/Β΄/10-10-2002 (Ένταξη, φοίτηση και αποφοίτηση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε όλους τους τύπους των σχολείων Ειδικής Αγωγής και τα Τμήματα Ένταξης). Τρύφων Μαυροπαλιάς

Το μοντέλο συμβούλευσης ορίζεται ως μια εθελοντική διαδικασία, στην οποία ο ένας επαγγελματίας βοηθά τον άλλο να επιλύσει ένα πρόβλημα που αφορά ένα τρίτο άτομο (Λεονταρή & Ευκλείδη, 2003· Χατζηχρήστου, 2004). Τρύφων Μαυροπαλιάς

Το «τρίτο άτομο» μπορεί να αναφέρεται σε κάποιο μαθητή Το «τρίτο άτομο» μπορεί να αναφέρεται σε κάποιο μαθητή. Μπορεί όμως να είναι και εκπαιδευτικός. Για παράδειγμα, μπορεί ο διευθυντής του σχολείου να ζητήσει υπηρεσίες συμβούλευσης από έναν ειδικό, για θέματα που σχετίζονται με κάποιον εκπαιδευτικό του σχολείου του. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Στην υλοποίηση του μοντέλου της συμβούλευσης, ο σύμβουλος και ο συμβουλευόμενος σχεδιάζουν μαζί τις υπηρεσίες που θα παρέχουν στο μαθητή. Γενικά, το άτομο για το οποίο πραγματοποιείται η συμβούλευση, δεν συμμετέχει άμεσα στο σχεδιασμό των υπηρεσιών της συμβούλευσης, αλλά είναι ο ευεργετούμενος από αυτή τη διαδικασία. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Η συμβούλευση πραγματοποιείται βήμα προς βήμα ή σε στάδια. Ο σύμβουλος και ο συμβουλευόμενος επηρεάζουν αμοιβαία ο ένας τον άλλο, χωρίς ο σύμβουλος να έχει κάποια εξουσία προς το συμβουλευόμενο . Τρύφων Μαυροπαλιάς

Η συμβούλευση γίνεται εθελοντικά Η συμβούλευση γίνεται εθελοντικά. Σε κάθε περίπτωση, τόσο ο σύμβουλος όσο και ο συμβουλευόμενος έχουν τη δυνατότητα να ξεκινούν ή να τελειώνουν τη συνεργασία τους οποιαδήποτε στιγμή. Αυτό το χαρακτηριστικό του εθελοντισμού εδραιώνει την αρχή ότι η συμβούλευση δεν μπορεί να είναι μια εξαναγκαστική διαδικασία. Και οι δύο επαγγελματίες συμφωνούν αφενός να συμμετέχουν στην υλοποίηση της συμβούλευσης, αλλά αφετέρου διατηρούν το δικαίωμα να αποσυρθούν. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Η συμβούλευση αποτελεί μια βιώσιμη επιλογή για την ένταξη και την εκπαίδευση παιδιών με αναπηρία και άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση και τα οφέλη που προκύπτουν από την υλοποίησή της είναι τα εξής: Τρύφων Μαυροπαλιάς

Σε μαθητές που εφαρμόζεται ατομικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα και χρειάζεται να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα ή απαιτείται εντατικοποίηση σε συγκεκριμένους τομείς αυτού του προγράμματος, τότε η συμβούλευση μπορεί να είναι η κατάλληλη υπηρεσία για τους συγκεκριμένους μαθητές (Friend & Cook, 2013). Τρύφων Μαυροπαλιάς

Η συμβούλευση μπορεί να ωφελήσει ένα παιδί στην ομαλότερη μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο, αφού μπορεί να του προσφερθούν οι κατάλληλες υπηρεσίες, ώστε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις απαιτήσεις της νέας εκπαιδευτικής βαθμίδας. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Η συμβούλευση μπορεί να καθοδηγήσει το παιδί για τις επιλογές που θα έχει μετά το τέλος της εκπαίδευσης του. Για παράδειγμα, μπορεί ένας ειδικός να συναντηθεί με ένα μαθητή ή και με μέλη της οικογένειάς του και να συζητήσουν για τις ευκαιρίες και τις προοπτικές που θα έχει μετά το σχολείο (π.χ. η επιλογή της κατάλληλης εργασίας) Τρύφων Μαυροπαλιάς

Επίσης η υλοποίηση του μοντέλου συμβούλευσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως μέσο πρόληψης. Για παράδειγμα, αν ο εκπαιδευτικός της γενικής αγωγής έχει στην τάξη του ένα μαθητή με σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς, μπορεί να ζητήσει τη βοήθεια κάποιου ειδικού επαγγελματία, με σκοπό τα προβλήματα να μη μεγεθυνθούν περαιτέρω. Μια τέτοια εξέλιξη, θα μπορούσε να οδηγήσει το παιδί ακόμα και στη χρήση υπηρεσιών ειδικής αγωγής. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Επιπρόσθετα, ένας ειδικός εκπαιδευτικός π Επιπρόσθετα, ένας ειδικός εκπαιδευτικός π.χ στη γλώσσα ή στη γραφή μπορεί να συνεργαστεί με έναν δάσκαλο της πρώτης τάξης στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη της διδασκαλίας του γλωσσικού μαθήματος. Στόχος είναι η παροχή βοήθειας σε μαθητές που δυσκολεύονται στα παραπάνω διδακτικά αντικείμενα, καταργώντας με αυτόν τον τρόπο την ανάγκη τους να καταφεύγουν σε επίσημες υπηρεσίες ειδικής αγωγής Τρύφων Μαυροπαλιάς

Η συμβούλευση είναι μια υπηρεσία που μπορεί να βοηθήσει και παιδιά που δεν έχουν κάποια αναπηρία, αλλά αντιμετωπίζουν δυσκολίες εξαιτίας ενός σημαντικού γεγονότος, όπως η απώλεια ενός συγγενικού τους προσώπου, η μετακόμιση από μία περιοχή σε άλλη, το μεγάλο διάστημα μη επαφής του παιδιού με κάποιον από τους γονείς (π.χ. λόγω επαγγελματικών του υποχρεώσεων του) κ.ά. Τρύφων Μαυροπαλιάς

συνέχεια… Σε αυτές τις περιπτώσεις, η συμβούλευση για παράδειγμα από ένα σχολικό ψυχολόγο θα μπορέσει να βοηθήσει το παιδί να αντιμετωπίσει καλύτερα τη δύσκολη κατάσταση, αλλά και θα μπορέσει να εξηγήσει στον εκπαιδευτικό τους λόγους για τους οποίους το παιδί πιθανόν να εμφανίζει χαμηλές σχολικές επιδόσεις Τρύφων Μαυροπαλιάς

Επίσης το μοντέλο συμβούλευσης, εκτός από τη βοήθεια που μπορεί να προσφέρει στο παιδί, δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς και στους ειδικούς συμβούλους να εμπλουτίσουν τις γνώσεις και δεξιότητές τους από τη μεταξύ τους συνεργασία Τρύφων Μαυροπαλιάς

Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΕΠ) Το ΕΕΠ θεωρείται ο ακρογωνιαίος λίθος για την ποιοτική εκπαίδευση των παιδιών με δυσκολίες στη μάθηση, με προβλήματα συμπεριφορά ή με αναπηρία. Για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού ΕΕΠ απαιτείται η προσεκτική εξέταση και αναγνώριση των αναγκών του παιδιού. Αυτό προϋποθέτει στενή συνεργασία του εκπαιδευτικού του παιδιού με τους γονείς του και με το υπόλοιπο προσωπικό του σχολείου. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Η ανταλλαγή πληροφοριών, οι ειδικές γνώσεις που σχετίζονται με τη διάγνωση του παιδιού και η δέσμευση όλων να σχεδιαστεί ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα βοηθήσει το παιδί, αποτελούν τα στοιχεία για τη δημιουργία ενός ποιοτικού ΕΕΠ που εφαρμόζεται στην τάξη και εντός του γενικού εκπαιδευτικού προγράμματος. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Η απόφαση σχετικά με το είδος της ειδικής εκπαίδευσης, αλλά και των άλλων υπηρεσιών που μπορεί να χρειάζεται το παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, πρέπει να ξεκινάει από τα αποτελέσματα της αξιολόγησής του. Αυτά μπορεί να προκύπτουν από ομαδικές και ατομικές εργασίες στην τάξη, από παρατηρήσεις του εκπαιδευτικού, των γονέων, του επικουρικού προσωπικού όταν υπάρχει, από στοιχεία φορέων ή δομών που προσφέρουν υποστηρικτικές υπηρεσίες στο παιδί κ.ά Τρύφων Μαυροπαλιάς

Σκοπός είναι η διαμόρφωση βραχυπρόθεσμων ή μακροπροθέσμων στόχων για τη βελτίωση των περιοχών των ειδικών αναγκών του παιδιού που έχουν εντοπιστεί. Τρύφων Μαυροπαλιάς

ΤΟ ΕΕΠ θα πρέπει να περιλαμβάνει συγκεκριμένες πληροφορίες για το παιδί Κάθε τι που του αρέσει ή δεν του αρέσει ή μπορεί να του προκαλεί φοβίες. Πληροφορίες από παλιότερες αξιολογήσεις εφόσον υπάρχουν, από το είδος και το περιεχόμενο άλλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων που μπορεί το παιδί να συμμετείχε. Λεπτομέρειες για το πώς θα συνεργάζονται όλοι οι εμπλεκόμενοι για τη δημιουργία του ΕΕΠ. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Λεπτομέρειες για το χρονοδιάγραμμα του ΕΕΠ. Καθορισμός για το ποιος θα πρέπει να είναι ο άμεσα υπεύθυνος για την υλοποίηση του ΕΕΠ (π.χ. ο δάσκαλος της τάξης, ο δάσκαλος της ειδικής αγωγής, κάποιος από το βοηθητικό προσωπικό κ.ά). Πληροφορίες σχετικές με το πώς λειτουργούν οι γονείς στο σπίτι και πώς αντιδρά το παιδί. Λεπτομέρειες για το χρονοδιάγραμμα του ΕΕΠ. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Άλλες λεπτομέρειες για τους γονείς και το παιδί. Οι στόχοι που αναμένεται να επιτευχθούν από το παιδί στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Άλλες λεπτομέρειες για τους γονείς και το παιδί. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Οι στόχοι που καθορίζονται στο ΕΕΠ θα πρέπει να είναι «SMART» Specific (Συγκεκριμένοι) Measurable (Μετρήσιμοι) Achievable (Εφικτοί) Relevant (Σχετικοί με τις ανάγκες του παιδιού) Time-bound (Οι στόχοι να επιτευχθούν σε συγκεκριμένο χρόνο) Τρύφων Μαυροπαλιάς

Το ΕΕΠ είναι ένα «έγγραφο εργασίας» το οποίο θα πρέπει να ελέγχεται και επανεξετάζεται τακτικά, ώστε να διασφαλίζεται ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες του παιδιού με αναπηρία. Τρύφων Μαυροπαλιάς

οι απόψεις του παιδιού και των γονέων του, Στην επανεξέταση του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη: οι απόψεις του παιδιού και των γονέων του, ο βαθμός προόδου που έχει συντελεσθεί, η αποτελεσματικότητα του ΕΕΠ, τυχόν αλλαγές στους στόχους και στις στρατηγικές και άλλα θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την πρόοδο του παιδιού Τρύφων Μαυροπαλιάς

Αξιολόγηση με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα Σημαντική ευθύνη και υποχρέωση των σχολείων αποτελεί η διδασκαλία και η ανάπτυξη ακαδημαϊκών δεξιοτήτων. Εξίσου όμως είναι σημαντικό, να μπορεί να διαπιστωθεί σε ποιο βαθμό τα παιδιά έχουν κατακτήσει αυτές τις δεξιότητες Τρύφων Μαυροπαλιάς

Η μέτρηση των ικανοτήτων του παιδιού από τον εκπαιδευτικό, θα μπορεί να δώσει τη δυνατότητα να εξαχθούν συμπεράσματα, στο κατά πόσο είναι έτοιμο το παιδί να προχωρήσει περεταίρω στη διδακτέα ύλη. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Μέτρηση με Βάση το Αναλυτικό πρόγραμμα – Curriculum Based Measurement (CBM) Εναλλακτική προσέγγιση που ξεκίνησε από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, που αφορά την ακαδημαϊκή αξιολόγηση των μαθητών, επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς, γονείς, συμβούλους και άλλους επαγγελματίες να παρακολουθούν σε τακτική βάση την εκπαιδευτική πρόοδο των μαθητών τους. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Οι εκπαιδευτικοί που χρησιμοποιούν το CBM διαθέτουν ένα ισχυρό και αποτελεσματικό εργαλείο αξιολόγησης για τη μέτρηση των γνώσεων του παιδιού σε βασικές δεξιότητες και ένα αξιόπιστο μέσο για την παρακολούθηση του βαθμού επιτυχίας των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων Τρύφων Μαυροπαλιάς

Τρύφων Μαυροπαλιάς

Νόμος «Νο Child Left Behind», 2002 Τρύφων Μαυροπαλιάς

 Μπέτσι Ντεβός. Μπέιτσι Ντεβός Τρύφων Μαυροπαλιάς

Τρύφων Μαυροπαλιάς

Τρύφων Μαυροπαλιάς

Παιδαγωγικές τεχνικές ενίσχυσης της Αυτοεκτίμησης Παθητική συμπεριφορά (ανασφάλεια, μπλοκάρισμα συναισθημάτων, υποχωρητικότητα) Δυναμική συμπεριφορά (Υπεράσπιση και διεκδίκηση των ατομικών δικαιωμάτων, με τρόπο που δεν θίγει τον άλλο) Επιθετική συμπεριφορά (Παραβίαση των δικαιωμάτων του άλλου) Τρύφων Μαυροπαλιάς

Επικοινωνώ με το παιδί με ειλικρίνεια κι αγάπη. Ξεκινώ την επικοινωνία με το παιδί, εστιάζοντας την προσοχή μου στα θετικά του χαρακτηριστικά και στα χαρίσματά του. Είμαι διαλλακτικός και αληθινά δημοκρατικός. Ομολογώ στο παιδί ότι κάποια από τα αισθήματα που τον τρομάζουν, είναι ή ήταν και δικά μου αισθήματα. Ενθαρρύνω το παιδί να αντιμετωπίζει με χιούμορ ακόμα και δυσάρεστα γεγονότα. Του εξηγώ, πως αν κάποιος θυμώνει μαζί του, δε σημαίνει ότι φταίει ή είναι κακό παιδί. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Εξηγώ στο παιδί πως μέσα του κρύβονται μεγάλες δυνατότητες. Του προτρέπω να μπαίνει στη θέση του άλλου και να βλέπει τα γεγονότα μέσα από τα δικά του μάτια. Του προτρέπω να σκέφτεται θετικά. Εξηγώ στο παιδί ότι η εικόνα που δείχνει στους άλλους, μπορεί να αποκαλύπτει αυτοπεποίθηση, φόβο, ανασφάλεια κ.ά. Του μαθαίνω συμπεριφορές που οδηγούν στην ενίσχυση και την προβολή της αυτοπεποίθησης. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Το ενθαρρύνω να εξωτερικεύει τα αισθήματα και τις απόψεις του. Προτρέπω ευγενικά το παιδί να επιδιώκει υψηλότερες προσδοκίες λαμβάνοντας όμως υπόψη τις ρεαλιστικές ικανότητες του παιδιού. Προτρέπω το παιδί να βάζει στόχους, να παίρνει αποφάσεις και να λύνει προβλήματα με μια συγκεκριμένη σειρά και με μικρά βήματα. Το βοηθώ να υπομένει, να επιμένει και να αγωνίζεται μέχρι να πετύχει τους στόχους του. Το ενθαρρύνω να εξωτερικεύει τα αισθήματα και τις απόψεις του. Του μαθαίνω να απορρίπτει την άδικη κριτική, αλλά να δέχεται και να αξιοποιεί την καλοπροαίρετη κριτική. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Επιβραβεύω κάθε μικρή πρόοδο που κάνει. Εξηγώ στο παιδί ότι είναι φυσικό μερικές φορές να μην πηγαίνουν τα πράγματα όπως θα ήθελε. Επιβραβεύω κάθε μικρή πρόοδο που κάνει. Προτρέπω στο παιδί να γράψει ένα γράμμα σε ένα άλλο (υποθετικό) παιδί που αντιμετωπίζει ανάλογες δυσκολίες μς τις δικές του. Προσπαθώ χωρίς να το καταπιέζω, να βάλω τάξη στην καθημερινή του ζωή. Προτρέπω το παιδί να αναλαμβάνει την ευθύνη των πράξεών του και να διεκδικεί τα δικαιώματά του. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Βοηθώ το παιδί να αναγνωρίζει τις θετικές πτυχές της κάθε κατάστασης. Του εξηγώ να καταλάβει ότι και τα λάθη είναι μέσα στην ζωή και μαθαίνουμε από αυτά. Να χάνει χωρίς να θίγεται η αξιοπρέπειά του. Βοηθώ το παιδί να καταλάβει ότι δεν είναι τα γεγονότα και οι περιστάσεις που προσδιορίζουν την ζωή μας, αλλά ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε τα γεγονότα. Του εξηγώ πώς να αντιλαμβάνεται τις επιθετικές προκλήσεις των άλλων και να τις απενεργοποιεί ή να αδιαφορεί. Τρύφων Μαυροπαλιάς

«Η ΖΩΗ» Μητέρα Τερέζα Η ζωή είναι πρόκληση, συνάντησέ την. «Η ΖΩΗ» Μητέρα Τερέζα Η ζωή είναι πρόκληση, συνάντησέ την. Η ζωή είναι καθήκον, ολοκλήρωσέ το. Η ζωή είναι παιχνίδι, παίξτο. Η ζωή είναι μονάκριβη, φρόντισέ τη. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Η ζωή είναι θησαυρός, φύλαξε τον. Η ζωή είναι μυστήριο, γνώρισέ το. Η ζωή είναι αγάπη απόλαυσε τη. Η ζωή είναι υπόσχεση, εκπλήρωσέ τη. Η ζωή είναι θλίψη, ξεπέρασή τη. Η ζωή είναι τραγούδι, τραγούδησέ το. Η ζωή είναι αγώνας, ανέλαβέ το. Η ζωή είναι τραγωδία, αντιμετώπισέ την. Η ζωή είναι ευκαιρία, ωφελήσου. Η ζωή είναι ομορφιά, θαύμασέ τη. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Η ζωή είναι όνειρο, πραγματοποίησέ το. Η ζωή είναι περιπέτεια, τόλμησέ τη. Η ζωή είναι τύχη, κέρδισέ τη. Η ζωή είναι πολύτιμη, μην την καταστρέψεις. Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ, ΠΑΛΕΨΕ ΓΙΑ ΑΥΤΗ. Τρύφων Μαυροπαλιάς

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Η λέξη Συμβουλευτική είναι σύνθετη - από την πρόθεση «συν» και το ρήμα «βουλεύομαι» - και σημαίνει συσκέπτομαι, συναποφασίζω. Σήμερα ο όρος Συμβουλευτική χρησιμοποιείται για να δηλώσει νουθεσία, καθοδήγηση ή παρότρυνση. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Η Προσωποκεντρική Προσέγγιση με τον όρο Συμβουλευτική αναφέρεται στην από κοινού προσπάθεια πελάτη-συμβούλου για την επίτευξη του επιλεγμένου από τον Πελάτη σκοπού. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Οι βασικές αρχές της είναι ότι: Το άτομο έχει μέσα του πλούσιες δυνατότητες να κατανοεί τον εαυτό του και να μεταβάλει την αυτοεικόνα του, τις βασικές στάσεις ζωής και την αυτοκατευθυνόμενη συμπεριφορά του. Αυτές οι δυνατότητες μπορούν να απελευθερωθούν μόνο εάν εξασφαλισθεί ένα συγκεκριμένο κλίμα διευκολυντικών ψυχολογικών στάσεων. Τρύφων Μαυροπαλιάς

γενικά τον εσωτερικό του κόσμο. Κάθε άνθρωπος είναι η μοναδική και απόλυτη αυθεντία αναφορικά με: τη γνώση του, τις εμπειρίες του, τα συναισθήματά του, τις αναμνήσεις του και γενικά τον εσωτερικό του κόσμο. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Ο άνθρωπος είναι μία αδιάσπαστη ολότητα της οποίας οι νοητικές, ψυχολογικές και φυσικές διαστάσεις αλληλεπιδρούν συνεχώς μεταξύ τους. Αποτελούν έτσι ένα σύνολο που, με τη σειρά του αλληλεπιδρά με το εξωτερικό περιβάλλον. Ένα ανοιχτό σύστημα δηλαδή που βρίσκεται σε μία συνεχή διαδικασία αλληλεπίδρασης και εξέλιξης με το εσωτερικό και το εξωτερικό του περιβάλλον. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Σκοπός της Συμβουλευτικής/Ψυχοθεραπείας στην Προσωποκεντρική Προσέγγιση είναι να συμβάλει στην απελευθέρωση του εγγενούς δυναμικού για ανάπτυξη και εξέλιξη που, όπως η Προσέγγιση πιστεύει, υπάρχει σε κάθε ανθρώπινο οργανισμό, όταν υπάρχουν εσωτερικές συγκρούσεις ή αντιξοότητες που δεσμεύονται και ακινητοποιούνται. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Στην Προσωποκεντρική Προσέγγιση ο (Θεραπευτής) Άλλος δεν παρουσιάζεται ως εξειδικευμένος γνώστης, ως φωτισμένος ή ως μύστης όπως έχουν υπάρξει και θεωρούνται ακόμη και σήμερα οι Σύμβουλοι/Ψυχοθεραπευτές. Αντίθετα, είναι εκείνος που δέχεται να συνάψει μία ισότιμη σχέση με τον Πελάτη του η οποία διέπεται από σεβασμό, ενδιαφέρον και αποδοχή (Ιωσηφίδης 2016).  Τρύφων Μαυροπαλιάς

Καλείται να συμπορευτεί μαζί του. Δεν αναλαμβάνει ως ειδικός να επιλύσει τα προβλήματά του ως πιο έμπειρος ή δυνατός ή ως αυθεντία να τον καθοδηγήσει σε έναν, κατά τη γνώμη του, πιο ικανοποιητικό τρόπο ζωής. Ο Σύμβουλος/Ψυχοθεραπευτής συμβάλει και προσπαθεί να δημιουργήσει μια ουσιαστική σχέση με τον πελάτη του και να επικοινωνήσει μαζί του σε ένα βαθύτερο επίπεδο. Καλείται να συμπορευτεί μαζί του. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Στηρίζει τον πελάτη στην προσπάθειά του να αναγνωρίσει πρώτα και, στη συνέχεια, να νοηματοδοτήσει βιώματα, σκέψεις ή αισθήματά του στα οποία μόνο εκείνος έχει πρόσβαση. Η ευθύνη, η πορεία, ο μόχθος είναι τελικά θέματα του πελάτη. Ο σύμβουλος από τη μεριά του καλείται να ανταποκριθεί και να προσφέρει τον εαυτό του σε μία μοναδική και απαιτητική σχέση. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Απαιτείται λοιπόν ουσιαστική πειθαρχία εκ μέρους του Συμβούλου, διότι παρόλο που μπορεί να αναγνωρίζει, δεν πρέπει να αφήνει τις προσωπικές του αξίες, επιθυμίες και απόψεις να επηρεάζουν ή να κατευθύνουν τον άνθρωπο που ζητάει τη βοήθειά του. Τρύφων Μαυροπαλιάς

Τελικά, η πιο σημαντική και μοναδική προσφορά του Συμβούλου/Ψυχοθεραπευτή είναι ο Εαυτός του και αυτόν καλείται να καλλιεργήσει στην εκπαίδευσή του πρώτα και σε όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής του ζωής, ενεργοποιώντας και αναπτύσσοντας τις διανοητικές και συναισθηματικές του δυνατότητες. Τρύφων Μαυροπαλιάς