για τους υπερχρεωμένους πολίτες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
Advertisements

Νόμος για την ρύθμιση οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων.
1. 2 ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Ο.Α.Ε.Π.  Ο Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (Ο.Α.Ε.Π.) ιδρύθηκε με το Νόμο 1796/1988. •Είναι μη κερδοσκοπικός Οργανισμός με.
1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
Μια αγορά με ευκαιρίες και παγίδες. Η συγκεκριμένη αγορά γίνεται πολύ συχνά, αντικείμενο λαϊκισμού, δημαγωγίας και πλειοδοσίας μιας δήθεν κοινωνικής ευαισθησίας.
Ιούλιο ς 2013 Αριστοτέλους 46, 10433, Αθήνα - Τηλ: Fax: website:
25 Σεπτεμβρίου Claw Back, Rebates: Δαπάνη ΕΟΠΥΥ 2. Χρέη – PSI - Συμψηφισμοί 3. Ανατιμολόγηση “Σεπτεμβρίου” – Νέα φάρμακα 4. Σύστημα Αποζημίωσης.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 13.2 Αρχές και οικονομικοί κανόνες για την κινητικότητα.
Η Ευρωπαϊκή K εντρική T ράπεζα ιδρύθηκε την 1 η Ιουνίου του 1998 και εδρεύει στη Φρανκφούρτη. Η ΕΚΤ είναι επιφορτισμένη με τη διαχείριση του ευρώ και.
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΥΠΗΚΟΟΥΣ ΤΡΙΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Ρίκκος Μαππουρίδης. «η ζημιά που προκαλείται από την αναγκαστική στέρηση της ιδιοκτησίας θα πρέπει να αποκαθίσταται με τέτοιο τρόπο, ώστε ο ιδιοκτήτης.
Διοίκηση της Μετανάστευσης και νομική ένταξη υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελλάδα Στάθης Καμπουρίδης Στέλεχος Δ/νσης Αστικής Κατάστασης Αθηνών Α & Κοινωνικών.
Η εξοικονόμηση ενέργειας μαζί με την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, είναι οι δύο καινούριες συνιστώσες της ενεργειακής πολιτικής της χώρας.
Ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων 1.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
Η μεταρρύθμιση της ΚΑΠ Προκλήσεις και προοπτικές ΠΑΣΕΓΕΣ Τζανέτος Καραμίχας Πρόεδρος ΠΑΣΕΓΕΣ Επιτροπή Παρακολούθησης του Γ΄ ΚΠΣ.
Φορολογία ακινήτων Φορολογικές διατάξεις που αποτρέπουν πιθανές επενδύσεις και προτάσεις για βελτίωση 6 Οκτωβρίου 2014 Γεωργία Σταματέλου Επικεφαλής Φορολογικού.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΧΡΕΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ Η μεγαλύτερη αναδιάρθρωση ιδιωτικού.
Εργαστήρι – Στρατηγικές της Αριστεράς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης ως εργαλείο προώθησης του σεβασμού.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Πρόγραμμα «Στέγαση και Επανένταξη»
2.2 Άσκηση και κατάχρηση δικαιώματος  Συνισταμένη όλων των δικαιωμάτων είναι το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου.  Το.
«Ξαναδιαβάζοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση με την έκθεση των πέντε προέδρων και την νέα δια-θεσμική συμφωνία: Νέα στρατηγική σε παλιό σκηνικό;» Λουτράκι
Η κατάρτιση και η ρευστοποίηση των συμφωνιών παροχής χρηματοοικονομικής ασφάλειας επί αϋλων τίτλων Γεώργιος Κ. Λέκκας Επίκουρος Καθηγητής Νομική Σχολή.
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Έλενα Μαραγκού, ΔΝ Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Μαρία Αλικάκου, ΔΝ Δικηγόρος – Ειδικός.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΣΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΡΙΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS + Άρθρο 45 ΤΟΥ Ν.4251/2014.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 3 : Μελλοντική αξία ράντας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια.
Μεθοδολογία και Κριτήρια Επιλογής Πράξεων Ενημερωτική ημερίδα δυνητικών δικαιούχων Χανιά 26 Ιανουαρίου 2016.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Διεθνής Κινητικότητα: Νέα Δράση και Οδηγίες Διαχείρισης Γιαννούλη Βάσω Συντονίστρια Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Erasmus+, EM/IKΥ Erasmus+/Τομέας Ανώτατης.
ΣΥΜΒΑΣΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ERASMUS+ ΑΛΛΑΓΕΣ - ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ 22 Οκτωβρίου 2015, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών Βάσω Γιαννούλη Συντονίστρια του τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Κοινωνική Πολιτική Δήμου Δοξάτου Δήμαρχος Δοξάτου Δημήτρης Δαλακάκης.
Οικονομικά Μαθηματικά Ενότητα: Σύνθετη Κεφαλαιοποίηση Γιανναράκης Γρηγόρης Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Άρθρο 218 (πρώην άρθρο 300 της ΣΕΚ) Ιωάννα Παπαδοπούλου.
Κρατικος παρεμβατιςμος και κατα pareto αριςτοποιηςη
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Δίκαιο εμπράγματης ασφάλειας: Εισαγωγή και γενικές αρχές
Ετερόρρυθμη Εταιρεία (Ε.Ε.)
Ετερόρρυθμη Εταιρεία (Ε.Ε.)
Οι χώρες της Ε.Ε..
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ (ΚΕΑ) 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2017
Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ
H Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
Ειδικές κατηγορίες διοικητικών πράξεων
Κώστας Γαλιάτσος Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος ΕΤΕΑΝ
Δ.Ι.Ε.Κ. ΑΙΓΑΛΕΩ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΕΥΗ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ, LL
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Υπηρεσιακα συμβουλια - συνελευσεισ
για τους υπερχρεωμένους πολίτες
Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (K.E.A)
ΕΡΕΥΝΑ ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ Σε ασφαλισμένους και συνταξιούχους του ΟΑΕΕ
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No.5: Πρόσβαση των πολύ μικρών επιχειρήσεων αγροτικών.
Βραχυχρόνιες Μισθώσεις Διαδικασία και Φορολόγηση
Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ & ΕΜΠΟΡΩΝ Ν
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
Σχολείο : Διεύθυνση Εκπαίδευσης : Σχολικό έτος :
Ν. 1796/1988 Σύσταση Οργαν. Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων κλπ
Ιωάννης Ε. Μπιμπλής, Δικηγόρος
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτρονικές εφαρμογές Φορολογίας Κεφαλαίου
Σχολείο : Διεύθυνση Εκπαίδευσης : Σχολικό έτος :
Μεταγράφημα παρουσίασης:

για τους υπερχρεωμένους πολίτες Σχέδιο Νόμου για τη Ρύθμιση Οφειλών Υπερχρεωμένων Φυσικών Προσώπων Δεύτερη ευκαιρία για τους υπερχρεωμένους πολίτες

Η πολιτεία παρεμβαίνει & διασφαλίζει το κοινωνικό δικαίωμα στην αξιοπρεπή διαβίωση και ενισχύει την οικονομική δημοκρατία Χρηματοπιστωτικό Σύστημα Καταναλωτές ΚΡΑΤΟΣ ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ -Δικαίωμα πολιτών στην αξιοπρεπή διαβίωση - Διαπραγμάτευση με ισότιμους όρους στην αγορά Παραγωγή

Σχέδιο Νόμου για τα Υπερχρεωμένα Νοικοκυριά: Ένα βήμα μπροστά για τη χώρα Για πρώτη φορά η Ελλάδα αποκτά ένα θεσμικό πλαίσιο που δίνει μια ρεαλιστική διέξοδο στους υπερχρεωμένους πολίτες και επαγγελματίες. Οι υπερχρεωμένοι πολίτες αποκτούν : Διαπραγματευτική δύναμη απέναντι στους πιστωτές τους Τη δυνατότητα να σχεδιάσουν και πάλι τη συμμετοχή τους στην οικονομική και κοινωνική ζωή Να απαλλαγούν από τα οικονομικά βάρη του παρελθόντος που τους οδηγούν στο περιθώριο

Συνοπτική Παρουσίαση Ποιοι Υπάγονται: Τα φυσικά πρόσωπα, καταναλωτές και επαγγελματίες (με εξαίρεση τους εμπόρους), που βρίσκονται σε αποδεδειγμένη μόνιμη αδυναμία να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους  Ποια Χρέη υπάγονται: Όλα με εξαίρεση οφειλές από αδικοπραξία, διοικητικά πρόστιμα, φόροι και τέλη προς το Δημόσιο και προς Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης

Συνοπτική Παρουσίαση Εξωδικαστικός Συμβιβασμός: προσπάθεια εξωδικαστικού συμβιβασμού βάσει πρότασης διευθέτησης χρεών Δυνατότητα Αναστολής: χορήγηση αναστολής της αναγκαστικής εκτέλεσης από το ειρηνοδικείο με διαδικασία ασφαλιστικών μέτρων, βάσει πιθανολόγησης θετικής έκβασης της υπόθεσης. Συνέπειες χορήγησης αναστολής : πάγωμα καταβολών με εξαίρεση τις δόσεις στεγαστικών δανείων ή τμήματος αυτών κατά την κρίση του δικαστηρίου Ρύθμιση χρεών: εξόφληση μέρους των χρεών για τέσσερα έτη εφόσον οι οφειλέτες ανταποκριθούν στη ρύθμιση, απαλλαγή από το υπόλοιπο μέρος των χρεών. Ύψος Μηνιαίας Καταβολής: καθορίζεται από το Ειρηνοδικείο με βάση το εισόδημα του οφειλέτη αφού ληφθούν υπόψη οι βιοτικές ανάγκες του ιδίου και των προστατευόμενων μελών της οικογένειάς του. Κατά το διάστημα της εξυπηρέτησης του χρέους διαφυλάττεται ένα ελάχιστο επίπεδο οικονομικής διαβίωσης.

Συνοπτική παρουσίαση Εξαίρεση κύριας ή μοναδικής κατοικίας από ρευστοποίηση: με εξόφληση χρέους μέχρι το 85% της εμπορικής της αξίας, με ευνοϊκούς όρους, σε διάστημα 20 ετών Χρονοδιάγραμμα: -Από 1η Σεπτεμβρίου: έναρξη Εξωδικαστικού Συμβιβασμού -Από αρχές Ιανουαρίου 2011: έναρξη υποβολής αιτήσεων στο δικαστήριο για ρύθμιση των οφειλών

Διαδικασία Ρύθμισης Οφειλών Φυσικών Προσώπων Διαδικασία Ρύθμισης Οφειλών Φυσικών Προσώπων Εξωδικαστικός Συμβιβασμός Αίτηση Οφειλέτη με Σχεδιο αποπληρωμής στο Δικαστήριο: (1η -30η ημέρα η προσκόμιση Δικαιολογητικών) Απάντηση Πιστωτών: κατά τα 2ο μήνα από την Υποβολή (31η- 60η Ημέρα) Μη επίτευξη συμφωνίας: Τροποποίηση πρότασης οφειλέτη εντός 15 ημερών (61η-75η 20 ημέρες για αποδοχή ή μη νέας πρότασης από πιστωτές: Για συμβιβασμό απαιτείται συμφωνία < 51% των απαιτήσεων Προϋπόθεση η συμφωνία Πιστωτών με εμπράγματες εξασφαλισμένες απαιτήσεις Μη συμφωνία: Εκδίκαση της υπόθεσης εντός 6μήνου από υποβολή της αίτησης κατά προτεραιότητα Καθορισμός ύψους μηνιαίων καταβολών ανά πιστωτή από το δικαστήριο Για Ρευστοποίηση ακίνητης Περιουσίας Ορίζεται εκκαθαριστής από Για εξαίρεση α’ κατοικίας: υπολογίζεται το 85% εμπορικής αξίας και επιβαρύνει τη μηνιαία δόση. Απαλλαγή υπόλοιπο χρεών σε 4 χρόνια εφόσον τηρηθεί η ρύθμιση

Η Διαδικασία που προβλέπεται αναλυτικά ΦΑΣΗ 1: Εξωδικαστικός Συμβιβασμός ΦΑΣΗ2: Αίτηση στο Ειρηνοδικείο της περιοχής διαμονής του οφειλέτη ΦΑΣΗ3: Προσπάθεια συμβιβασμού ενώπιον δικαστηρίου Πριν την υποβολή της αίτησης ο οφειλέτης υποχρεούται να κάνει προσπάθεια συμβιβασμού με τους πιστωτές η οποία αποδεικνύεται με βεβαίωση του φορέα που την έχει αναλάβει. Τον εξωδικαστικό συμβιβασμό αναλαμβάνει: ο Συνήγορος του Καταναλωτή ή Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού ή οι Ενώσεις Καταναλωτών ή ο Μεσολαβητής Τραπεζικών Επενδυτικών Υπηρεσιών ή Δικηγόρος ή άλλος δημόσιος ή ιδιωτικός - μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα-φορέας. Για το συμβιβασμό συντάσσεται πρακτικό που επικυρώνεται από τον αρμόδιο Ειρηνοδίκη. Η αίτηση περιλαμβάνει: α) κατάσταση της περιουσίας και των εισοδημάτων οφειλέτη και συζύγου β) κατάσταση με τις απαιτήσεις των πιστωτών γ) σχέδιο διευθέτησης των οφειλών δ) η βεβαίωση για τη διενέργεια του εξωδικαστικού συμβιβασμού ε) υπεύθυνη δήλωση ορθότητας των δηλωθέντων στοιχείων.  Ο οφειλέτης μπορεί να ζητήσει την αναστολή των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης (πλειστηριασμοί κλπ) με ασφαλιστικά μέτρα. Για τη χορήγησή της αρκεί η πιθανολόγηση της αποδοχής της αίτησης. Ο συμβιβασμός είναι δυνατόν να επιτευχθεί ακόμη κι αν συμφωνούν μόνο πιστωτές με απαιτήσεις που υπερβαίνουν το 51% των οφειλών. Προϋπόθεση: η συμφωνία των πιστωτών με εμπράγματες εξασφαλίσεις. Διαδικασία του δικαστικού συμβιβασμού: Στο πρώτο μήνα από την υποβολή της αίτησης: επιδίδεται το σχέδιο διευθέτησης στους πιστωτές. Στο δεύτερο μήνα: απάντηση ή πρόταση τροποποιήσεων από πιστωτές. Στο πρώτο 15νθήμερο του τρίτου μήνα: υποβολή τροποποιημένου σχεδίου από οφειλέτη. Στις επόμενες είκοσι ημέρες: αποδοχή ή μη από πιστωτές. Αν παρέλθει το διάστημα χωρίς παρατηρήσεις θεωρείται ότι ο πιστωτής έχει αποδεχθεί το σχέδιο.

Η Διαδικασία που προβλέπεται αναλυτικά ΦΑΣΗ 4: Δικαστική ρύθμιση των οφειλών σε περίπτωση που αποτύχει ο δικαστικός συμβιβασμός Το Δικαστήριο μετά τον έλεγχο, εφόσον κρίνει ότι δεν επαρκούν τα περιουσιακά στοιχεία και τα εισοδήματά του για την αποπληρωμή των χρεών, προχωρά στη ρύθμιση των οφειλών. Ο οφειλέτης αναλαμβάνει την υποχρέωση να καταβάλλει κάθε μήνα για τέσσερα έτη, μέρος του εισοδήματός του στους πιστωτές. Το ύψος των μηνιαίων καταβολών καθορίζεται από το δικαστήριο λαμβάνοντας υπόψη τα εισοδήματά του, τη δυνατότητα συνεισφοράς του συζύγου, σταθμίζοντάς τα με τις βιοτικές ανάγκες του ιδίου και των προστατευομένων μελών της οικογενείας του. Αν ο οφειλέτης δεν έχει τη δυνατότητα να καταβάλει κανένα ποσό για την εξόφληση μέρους των χρεών το δικαστήριο μπορεί να ορίσει πολύ μικρό ποσό ή και μηδενική καταβολή στους πιστωτές εφόσον πχ είναι άνεργος ή συντρέχουν σοβαρά προβλήματα υγείας ή δεν έχει επαρκές εισόδημα. Το δικαστήριο επανεξετάζει μετά από 5-6 μήνες την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο οφειλέτης. Αν το εισόδημά του οφειλέτη διαφοροποιηθεί κατά την τετραετή περίοδο ρύθμισης: Οφείλει να το γνωστοποιήσει μέσα σε ένα μήνα στη Γραμματεία του δικαστηρίου και στους πιστωτές του, ώστε να αναπροσαρμοστεί (συμβιβαστικά ή με απόφαση του δικαστηρίου) η μηνιαία καταβολή. Αν δεν το κάνει, κινδυνεύει να εκπέσει από τη ρύθμιση και να αναβιώσουν όλα τα χρέη. Οι μηνιαίες καταβολές μπορούν να αναπροσαρμοστούν κατά τη διάρκεια της ρύθμισης: κατόπιν αιτήσεως του οφειλέτη ή πιστωτή εξαιτίας διαφοροποίησης του εισοδήματος του οφειλέτη, με αναδρομική ισχύ από την υποβολή της αίτησης

Κύρια Κατοικία   Ο οφειλέτης μπορεί να εξαιρέσει και να σώσει από τη ρευστοποίηση την ιδιόκτητη κύρια ή μοναδική κατοικία του εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει το προβλεπόμενο -από τις ισχύουσες διατάξεις- όριο αφορολόγητης απόκτησης πρώτης κατοικίας, προσαυξημένο κατά 50%. Το μοναδικό ακίνητο οικιακής χρήσης που διαθέτει προστατεύεται ακόμη και αν δεν κατοικεί σε αυτό ο οφειλέτης Προϋπόθεση : να αναλάβει ο οφειλέτης με το μέσο επιτόκιο ενός στεγαστικού δανείου, την εξυπηρέτηση χρεών που αντιστοιχούν στο 85% της εμπορικής αξίας της κατοικίας, για χρονικό διάστημα που μπορεί να φθάνει μέχρι 20 έτη. Δεν μπορεί να καταγγελθεί η ρύθμιση με καθυστέρηση μικρότερη των 4 δόσεων. 10

Ρύθμιση Οφειλών Υπερχρεωμένων Φυσικών Προσώπων Νέο Οικονομικό Ξεκίνημα για τους υπερχρεωμένους πολίτες Κυρίες και κύριοι,   Είναι η ώρα να πατήσουμε το γκάζι και η μηχανή της χώρας μας να πάρει μπροστά. Είναι η ώρα να τονώσουμε την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας. Ο τόπος χρειάζεται πραγματικά μεγάλες και τολμηρές τομές. Η Κυβέρνηση υλοποιεί χωρίς καθυστερήσεις πολιτικές και δράσεις, ώστε η χώρα όχι μόνο να επανέλθει σε τροχιά δημοσιονομικής σταθερότητας, αλλά κυρίως να μπορέσει να πετύχει βιώσιμους ρυθμούς ανάπτυξης. Τις πολιτικές αυτές υπηρετεί το Υπουργείο μας. Στις πολιτικές αυτές ανταποκρίνεται και ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος που συζητάμε σήμερα. Σας ευχαριστώ θερμά.