«ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ» ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΠΛ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επίδραση φορολογικής πολιτικής στον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Advertisements

ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.
«Εργασιακό Άγχος στο Σχολικό Περιβάλλον. Κατευθυντήριες Γραμμές Διαχείρισης» Γεωργία Παναγιώτου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας Πανεπιστήμιο.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
Χρήση Κειμενογράφου & Μέγεθος Εργασίας Το μέγεθος της εργασίας θα πρέπει να προσεγγίζει τον προκαθορισμένο αριθμό λέξεων, με μια απόκλιση ± 15%. Δηλαδή,
1 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 1 : Εισαγωγικές Επισημάνσεις Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης Ενότητα 10: Συγγραφή επιστημονικής εργασίας – Μέρος 3 ο Κλαίρη Γουρουντή, PhD Τμήμα Μαιευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Επενδυτικοί Αριθμοδείκτες Διακομίχαλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
 Γ. Κολαΐτης Επικ. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής, Διευθυντής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής ΕΚΠΑ, Νοσοκομείο Παίδων « Η Αγία Σοφία »
5η Θεματική ενότητα: Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων Κουθούρης Χαρίλαος, Αναπληρωτής.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Αριθμοδείκτες Αποδοτικότητας Διακομίχαλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Αριθμοδείκτες Διάρθρωσης Κεφαλαίων & Βιωσιμότητας Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
Νοσηλευτική και Έρευνα Ιστορικές Τάσεις και Μελλοντικές Κατευθύνσεις στη Νοσηλευτική Έρευνα Δρ Σοφία Ζυγά Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου.
Ασβέστιο τροφών, βιταμίνη D και οστεοπόρωση Μάκρω ΣΟΝΙΚΙΑΝ Σισμανόγλειο ΓΠΝΑ.
Παρακίνηση Εργαζομένων
Δείκτες Απόδοσης Επενδύσεων
Η ψυχολογική υποστήριξη ασθενών με ρευματικά νοσήματα
Παρεμβάσεις αλληλεγγύης και ψευδό-αλληλεγγύης στην περίοδο της κρίσης
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
2. Αξίες, στάσεις & εργασιακή ικανοποίηση
Αστική Ανανέωση & Εξευγενισμός Οι ελληνικές Ιδιαιτερότητες
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Ευάγγελος Λιάρας IE & Chatham House, Centre on Global Health
«Η επίδραση του είδους ηγεσίας στη γονεϊκή εμπλοκή στην
Η θεωρία του Χάους στη Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας (Θ.Χ.Σ.)
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
6ο Διεθνές Συνέδριο για τις Εκπαιδευτικές Διδακτικές 2015 (Edu Didactics 2015): Συνδέοντας διδακτικές, ικανότητες και στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική.
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Δυναμική της Ομάδας και Επικοινωνία
Σύστημα Ταξινόμησης & Κωδικοποίησης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Υπερβαίνοντας τον Γλωσσικό Σεξισμό των Διοικητικών Εγγράφων ΡΟΔΟΣ, 21-22/6/2017.
4Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ»
ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΔΟΜΕΣ ΕΑΕ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ
An illusory consensus behind GMO Health Assessment
Λειτουργική Αξιολόγηση της Περιφερικής Αιμάτωσης
ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
Αλληλεπιδράσεις συγκινησιακών και γνωστικών διεργασιών
Ευθανασία Ευάγγελος Δ. Πρωτοπαπαδάκης
Κανόνες βιβλιογραφικών αναφορών ΑΡΑ
Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΜΕ ΤΗ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΣΣΑ
Τεχνικές Διαπραγμάτευσης
ΑΥΤΟΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΑΡΤΗΡΙΑΚΗ ΥΠΕΡΤΑΣΗ
10th MIBES – Management of International Business & Economic Systems 15 – 17 Οκτωβρίου 2015 TEI Θεσσαλίας.
Κατερίνα Μαυραντωνάκη
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Νικηφόρος Β. Αγγελόπουλος Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ
ΔΙΑΛΕΞΗ 7 ΑΓΧΩΔΕΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΦΟΒΙΕΣ
Όνομα φοιτητή : Ιωάννης Παυλίδης (U151N0311)
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
Ελληνική Εταιρεία Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών
Αεροπορικό Ατύχημα και οι επιπτώσεις του
Θεραπευτικές ευκαιρίες κατά την πρόδρομη φάση της ψύχωσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Το νερό στον κόσμο: Κοινωνικό αγαθό ή εμπόρευμα;
Ρατσισμός: Μια παγκόσμια απειλή
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Mετανάστευση και προσπολιτισμός (πολιτιστική αφομοίωση)
7ο Επιστημονικό Συμπόσιο Γενικής Ιατρικής
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Ενδοεπιθηλιακών Νεοπλασιών
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Ελεάνα Αρμάο Αναπτυξιακή Ψυχολόγος Υποψήφια Διδάκτορας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ» ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΠΛ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Το στρες, οι στρατηγικές διαχείρισής του και η αντίληψη κινδύνου για την υγεία στους εργαζομένους του Εθνικού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Ε.Φ.Ε) «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ». «ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ» (ΕΣΔΥ – ΤΕΙ) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΚΟΥΛΙΕΡΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΠΛ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ ΔΑΝΑΗ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΑ 2010

Α. ΓΕΝΙΚΟΣ ΜΕΡΟΣ ΣΤΡΕΣ Ορισμός: «...απαιτήσεις (εσωτερικές ή εξωτερικές) που σύμφωνα με την εκτίμηση του ατόμου θέτουν σε δοκιμασία ή και ξεπερνούν τις διαθέσιμες δυνατότητές του» Richard Lazarus και Folkman (1984,σ.283). Επιδρά: στην ψυχοσωματική υγεία των ατόμων (Καραδήμας, 1998), την εργασιακή επίδοση καθώς και τη λήψη αποφάσεων κάτω από συνθήκες έκτακτης ανάγκης (Kontogiannis, 1996).

Άγχος και ΣΑΑΚ Το στρεσογόνο ερέθισμα κινητοποιεί τον εγκέφαλο- διαδικασία στρες- και έτσι το άτομο βιώνει ένα συναίσθημα που είναι το άγχος (Βάρβογλη, 2006). Ορισμός Στρατηγικές Αντιμετώπισης Αγχογόνων Καταστάσεων (ΣΑΑΚ) : Μηχανισμοί που επιστρατεύει το άτομο ώστε να διαχειριστεί (να μειώσει, να ελαχιστοποιήσει, να κυριαρχήσει, να αντέξει) το στρες (Folkman et al., 1986). Στρεσογόνο ερέθισμα Αίσθημα απειλής-Κινητοποίηση Άγχος Διαδικασία στρες Αναπαράσταση λειτουργίας στρες και άγχους. Πηγή: Βάρβογλη, 2006

Aντίληψη κινδύνου H υποκειμενική αξιολόγηση της πιθανότητας της εμφάνισης ενός συγκεκριμένου ατυχήματος και πόση ανησυχία υπάρχει για τις συνέπειες (Sjoberg, 1995). Σημαντικός τρόπος μέτρησης του πως οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τις διάφορες τεχνολογίες και τις πιθανώς επικίνδυνες δραστηριότητες (Purvis-Roberts et al., 2007). Είναι διαφορετική ανάμεσα σε διαφορετικές ομάδες (Slovic, 1996).

Β. ΕΙΔΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Σκοπός της έρευνας - Ερευνητικές Υποθέσεις Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση του επιπέδου στρες και των στρατηγικών αντιμετώπισης του καθώς και της αντίληψης κινδύνου για την υγεία σε δείγμα εργαζομένων του «Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών- Ε.Κ.Ε.Φ.Ε Δημόκριτος». Η βασική υπόθεση είναι ότι το ερευνητικό και τεχνικό προσωπικό, το οποίο χρησιμοποιεί συνήθως ιοντίζουσες ακτινοβολίες, θα έχει μειωμένη αντίληψη κινδύνου σε σχέση με το διοικητικό προσωπικό, λόγω της γνώσης τους και της εξοικείωσής τους σχετικά με την πυρηνική ενέργεια. Επίσης, υποθέτουμε ότι το ερευνητικό και το τεχνικό προσωπικό θα έχει χαμηλότερα επίπεδα στρες και θα χρησιμοποιεί αποτελεσματικότερες (πιο ενεργητικές) στρατηγικές για την αντιμετώπισή του.

Δημογραφικοί παράγοντες Ερωτήσεις σχετικά με την εργασία στο κέντρο Υλικό της έρευνας Δημογραφικοί παράγοντες Ερωτήσεις σχετικά με την εργασία στο κέντρο Κλίμακα μέτρησης της αντίληψης του κινδύνου αποτελούμενη απο 3 ερωτήσεις (Cronbach’s α = 0.83) Ερωτηματολόγιο άγχους (Spielberger et al., 1970) προσαρμογή στα ελληνικά (Λιάκος & Γιαννίτση, 1984). Δύο υποκλίμακες: α)Άγχος που προκαλείται από μία κατάσταση (State), β)στο άγχος σαν μόνιμο χαρακτηριστικό της προσωπικότητας (Trait) Κλίμακα Στρατηγικών Αντιμετώπισης Αγχογόνων Καταστάσεων –ΣΑΑΚ (Folkman και Lazarus,1980 προσαρμογή στα ελληνικά Καραδήμας,1998).

Συμμετέχοντες

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Αντίληψη κινδύνου για την υγεία Πίνακας 2 Η συσχέτιση ετών εργασίας και αντίληψης κινδύνου με το συντελεστή Pearson Χρόνος εργασίας Αντίληψη κινδύνου Συντελεστής Pearson 1 -,028 Στατ. Σημαντικότητα ,736 N 148 147 150

Στρες Α) Άγχος ως κατάσταση (StaiState)

Η συσχέτιση του StaiState με την ηλικία με το συντελεστή Pearson Πίνακας 8 Η συσχέτιση του StaiState με την ηλικία με το συντελεστή Pearson Ηλικία StaiState Συντελεστής Pearson 1 -,183* Στατ. Σημαντικότητα ,035 N 144 133 139 *. Η Συσχέτιση είναι σημαντική στο επίπεδο 0.05 Πίνακας 9 Η συσχέτιση του StaiState με το χρόνο εργασίας με το συντελεστή Pearson StaiState Χρόνος εργασίας Συντελεστής Pearson 1 -,111 Στατ. Σημαντικότητα ,198 N 139 136 148

B) Άγχος ως χαρακτηριστικό προσωπικότητας (StaiTrait) Πίνακας 11 Ο μέσος όρος του StaiTrait των ομάδων προσωπικού N Μέσος όρος Τυπική απόκλιση Επιστημονικό 53 37,7170 8,45663 Τεχνικό 44 38,7273 7,57709 Διοικητικό 41 39,5610 9,71352 Συνολικό 138 38,5870 8,56127

Στρατηγικές αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων (ΣΑΑΚ) Πίνακας 16 Μέσοι όροι των ΣΑΑΚ ως προς την ομάδα προσωπικού και στατιστική σημαντικότητα της διαφοράς των μέσων όρων Παράγοντας-ΣΑΑΚ Επιστημονικό Τεχνικό Διοικητικό F Sig. 1. Θετική προσέγγιση 2,0987 2,3943 2,2444 4,579 ,012 1α.Θετική επαναξιολόγηση 2,0883 2,2507 2,4770 7,009 ,001 1β. Επίλυση προβλήματος 2,1091 2,3116 2,2381 1,754 ,177 2. Αναζήτηση κοινωνικής υποστήριξης 1,8742 2,1141 2,2194 3,658 ,028 3. Ευχολογία/Ονειροπόληση ,9720 1,4909 1,6233 13,737 ,000 3α. Ευχολογία 1,1742 1,6296 1,7396 9,518 3β. Αναζήτηση θεϊκής βοήθειας ,7697 1,3225 1,5069 11,467 4. Αποφυγή/Διαφυγή 1,4318 1,7908 1,5272 5,496 ,005 4α. Παραίτηση 1,4182 1,7464 1,5503 3,551 ,031 4β. Άρνηση 1,4455 1,8351 1,5357 4,909 ,009 5. Διεκδικητική επίλυση του προβλήματος 1,3818 1,5109 1,3520 1,140 ,323

Όσον αφορά τις ΣΑΑΚ και τις ομάδες προσωπικού παρατηρήθηκαν αρκετές σημαντικές διαφορές Το τεχνικό προσωπικό χρησιμοποιούσε περισσότερο από το επιστημονικό τις στρατηγικές 1.«Θετική προσέγγιση» 1β.«Θετική επαναξιολόγηση» 3.«Ευχολογία/ονειροπόληση» 3α.«Ευχολογία» 3β.«Αναζήτηση θεϊκής βοήθειας» 4.«Αποφυγή/διαφυγή» 4α. «Παραίτηση» 4β.«Άρνηση» Το διοικητικό προσωπικό χρησιμοποιεί περισσότερο από το επιστημονικό τη στρατηγική «Αναζήτησης κοινωνικής υποστήριξης» Το διοικητικό προσωπικό χρησιμοποιεί περισσότερο τις στρατηγικές 3. «Ευχολογία/ονειροπόληση» 3α. «Ευχολογία» 3β. «Αναζήτηση θεϊκής βοήθειας» με το τεχνικό και το επιστημονικό προσωπικό να ακολουθούν.

Θετική προσέγγιση» και «θετική επαναξιολόγηση» :Οι εργαζόμενοι μεγαλύτερης ηλικίας χρησιμοποιούν περισσότερο αυτές τις στρατηγικές. Αυτοί που εργάζονται περισσότερα χρόνια χρησιμοποιούν περισσότερο αυτές τις στρατηγικές.

Συσχέτιση αντίληψης κινδύνου για την υγεία και άγχους Πίνακας 22 Η συσχέτιση της αντίληψης κινδύνου με το StaiState και το StaiTrait Αντίληψη κινδύνου StaiState StaiTrait Συντελεστής Pearson 1 ,175* ,345** Στατ. Σημαντικότητα ,040 ,000 N 150 138 *. Η συσχέτιση είανι σημαντική στο επίπεδο 0.05. **. Η συσχέτιση είανι σημαντική στο επίπεδο 0.01.

Εργαζόμενοι Ε.Κ.Ε.Φ.Ε «Δημόκριτος» Πίνακας 23 Μέσοι όροι StaiState και StaiTrait εργαζομένων Ε.Κ.Ε.Φ.Ε «Δημόκριτος» και δείγματος υγιών ατόμων StaiState StaiTrait Μέσος όρος Τυπ.απόκλιση Εργαζόμενοι Ε.Κ.Ε.Φ.Ε «Δημόκριτος» 39,04 10,31 38,58 8,56 Δείγμα Υγιών Ατόμων (Liakos A., et al., 1976) 39.69 9.69 40.41 7.45

Περιορισμοί της μελέτης Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης αφορούν αποκλειστικά και μόνο τον πληθυσμό των εργαζομένων στο Ε.Κ.Ε.Φ.Ε «Δημόκριτος». H συγκεκριμένη έρευνα αποτελεί μια πρώτη αποτύπωση ορισμένων ψυχολογικών χαρακτηριστικών που σχετίζονται με την υγεία όπως είναι το στρες και οι στρατηγικές διαχείρισής του και η αντίληψη κινδύνου για την υγεία. Tο ερωτηματολόγιο ήταν σχετικά με την αντίληψη κινδύνου για την υγεία γεγονός που το διαφοροποιεί από τα υπάρχοντα ερωτηματολόγια που χρησιμοποιούνται σε ανάλογους χώρους σχετικά με την αντίληψη για την ασφάλεια κατά την εργασία. Tο στρες και τις στρατηγικές διαχείρισής του όπως έχει προαναφερθεί εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αλληλεπίδραση των ιδιαίτερων συνθηκών του περιβάλλοντος με τη γενικότερη δομή του ανθρώπινου παράγοντα (Bandura, 1977; Lazarus, 1991). Oι απαντήσεις συλλέχθησαν αποκλειστικά με ερωτηματολόγια τα οποία βασίζονταν στην αυτοαναφορά από τους συμμετέχοντες

Προτάσεις Mια περαιτέρω διερεύνηση του θέματος του στρες και των στρατηγικών αντιμετώπισής του καθώς και της αντίληψης κινδύνου για την υγεία και όχι μόνο. Tα συγκεκριμένα ερωτηματολόγια που χρησιμοποιήθηκαν να προσαρμοστούν στις ανάγκες του εν λόγω πληθυσμού Θα ήταν ενδιαφέρον να διαφοροποιηθούν οι ομάδες προσωπικού με βάση άλλους παράγοντες Η μελέτη όσον αφορά την αντίληψη κινδύνου για την υγεία αλλά και γενικότερα των διαφοροποιήσεων του προσωπικού σε σχέση με το γενικό πληθυσμό

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84: 191-215. Βάρβογλη, Λ. (2006). Η νευροψυχολογία του στρες στην καθημερινή ζωή. Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη. Folkman S. & Lazarus R. S., (1980). An analysis of coping in a middle-aged community sample. Journal of Health and Social Behavior, 2l : 219-239. Folkman, S., Lazarus, R.S., Dunkel-Schetter C., DeLongis, A., Gruen, R.J. (1986). Dynamics of a Stressful Encounter: Cognitive Appraisal, Coping, and Encounter Outcomes. Journal of Personality and Social Psychology, 50, 992-1003. Καραδήμας, Χ. Ε. (1998). Η προσαρμογή στα ελληνικά μιας κλίμακας μέτρησης των στατηγικών αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων. Ψυχολογία, 5(3), 260-273. Kontogiannis, T. (1996). Stress and operator decision making in coping with emergencies. International Journal of Human-Computer Studies, 45,75-104. Lazarus, R. S., & Folkman, S. (1984). Coping and adaptation. In W. D. Gentry (Ed.), Handbook of behavioral medicine (pp.282-325). New York: The Guilford Press. Lazarus, R.S. (1991). Progress on a cognitive-motivational-relational theory of emotion. American Psychologist, 46, 819-834. Λιάκος, Α. & Γιαννίτση Σ. (1984). Η αξιοπιστία και εγκυρότητα της τροποποιημένης Ελληνικής κλίμακας άγχους του Spielberger. Εγκέφαλος, 21, 71-76. Purvis-Roberts K.L., Werner C.A., Frank I. (2007). Perceived risks from radiation and nuclear testing near Semipalatinsk, Kazakhstan: a comparison between physicians, scientists, and the public. Risk Analysis, 27(2), 291-302. Sjöberg, L. (1995). How cognitive is risk perception? A discussion of the psychometric and Cultural Theory approaches. 4th European Congress of Psychology, Athens, July 2-7. Slovic, P. (1996). Perception of risk from radiation. Radiation Protection Dosimetry, 68,165-180. Spielberger, C.D., Gorush, R.L., & Lushene, R.E. (1970). The State-Trait Anxiety Inventory. Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!!