ΝΑΥΠΗΓΙΑ ΙΙ 01/ ΣΤΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Advertisements

Εισαγωγή στη Μηχανική των Ρευστών
Εισαγωγή στη Μηχανική των Ρευστών
Ζαχαριάδου Αικατερίνη
ΕΝΟΤΗΤΑ 4η ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ Γ΄
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Θερμικές τάσεις σε πλοία
Κεφάλαιο 22 Νόμος του Gauss
Προϋποθέσεις ισχύος της απλής θεωρίας κάμψης (simple beam theory)
Η αντοχή του πλοίου Διαμήκης αντοχή Εγκάρσια αντοχή Τοπική αντοχή.
Ιδιαιτερότητες Πλοίων από κατασκευαστική άποψη
Ορισμοί Ελαστικότητα: Η ιδιότητα ενός σώματος να επανέρχεται στην αρχική του μορφή, όταν τα φορτία που προκαλούν την παραμόρφωσή του παύουν να επιδρούν.
Στρέψη του πλοίου Στρεπτικές καταπονήσεις αναπτύσσονται σε ένα πλοίο κυρίως: λόγω της πλεύσης σε πλάγιους μετωπικούς ή ακολουθούντες κυματισμούς (quartering.
Διατομή σύνθετης δοκού
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΣΧΑΡΑΣ ΠΛΑΚΟΔΟΚΩΝ
Κ Υ Μ Α Τ Ι Κ Η.
2.6. ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ
Εισαγωγή, Ορισμοί και θέση του προβλήματος (1 από 2)
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Κατασκευή του πλοίου
Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Διατμητικές τάσεις
Θεωρία Πλοίου ΙΙ Διδάσκων: Α. Θεοδουλίδης Τμήμα Ναυπηγικής TEI-A
Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Ορθές τάσεις λόγω κάμψης
Ενότητα A3:Η πειραματική μέθοδος Froude
Θεωρία πλοίου ΙΙ (Θ) Ενότητα 3 : Υπολογισμός της αντίστασης με τη μέθοδο FORMDATA Αλέξανδρος Θεοδουλίδης, Επικ.Καθηγητής Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΨΗΛΩΝ ΤΑΣΕΩΝ
Το Πηδάλιο με την επιφάνειά του καθορίζεται από την επιθυμητή ευελιξία κάθε τύπου πλοίου. Η επιφάνεια του πηδαλίου προσδιορίζεται από τον λόγο της προς.
Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 2: Ορισμοί – Γενικές Έννοιες Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός.
Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 11: Μορφές Πλώρης Μορφές Πρύμνης Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΠΛΟΙΟΥ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ. ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΑΠΛΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ.
  ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Γ. Γκοτζαμάνης.
1 Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 10: Γραμμή Φορτώσεως (Ύψος εξάλων) Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ ΠΛΟΙΟΥ. E1E1 E2E2 E3E3 E4E4 E5E5.
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ Ενότητα # 1: Πνευματικά Συστήματα Μιχαήλ Παπουτσιδάκης Τμήμα Αυτοματισμού ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
ΒΑΡΟΣ – ΑΝΤΩΣΗ - ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ. Κάθε σώμα που βυθίζεται σε υγρό χάνει τόσο από το βάρος του, όσο είναι το βάρος του υγρού που εκτοπίζει. Αρχή του Αρχιμήδους.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ Κατά την κίνηση ενός σώματος σ΄ένα υγρό δημιουργούνται δυνάμεις αντίστασης που απορρέουν από τις υδροδυναμικές πιέσεις ή τάσεις.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 1 η : Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ Διάλεξη: Εισαγωγή στις γραμμές επιρροής. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Π.Θ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΛΟΙΟΥ Γ. Γκοτζαμάνης Η κατασκευή χαλύβδινων πλοίων καθορίζεται από την λειτουργία του, την ασφάλεια του φορτίου και των ανθρώπων και από τις.
Θεωρητικοί κύκλοι αέρα-Γενικά Θερμοδυναμικός κύκλος: Εργαζόμενο μέσο σταθερό, με μόνιμη (σταθερή) παροχή σε κλειστό κύκλωμα. Μηχανικός κύκλος σε εμβολοφόρο.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 12: Λόγοι Κύριων Διαστάσεων και Συντελεστές Μορφής Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός.
ΕΥΣΤΑΘΕΙΑ ΠΛΟΙΟΥ Ευστάθεια καλείται η ιδιότητα του πλοίου, κάτω από την επίδραση μιας εξωτερικής δύναμης, να ανθίσταται να κλίνει καθώς και, αφού κλίνει.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός Κ Υ Μ Α Τ Ι Κ Η.
ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Γ. Γκοτζαμάνης. ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΣΑΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ (ΠΑΡΙΣΑΛΟΙ) ΔΙΑΜΗΚΗ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΙΑΜΗΚΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα : ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
ΤΕΙ Αθήνας: Σχολή ΤΕΦ: Τμήμα Ναυπηγικής Εφαρμογές Η/Υ στην Ναυπηγική ΙΙ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ NA0703C39 Εξάμηνο Ζ’ Διδάσκων Κωνσταντίνος Β. Κώστας Παρουσίαση.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΜΗΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ (εργαστήριο) Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση.
Συμπληρωματική Πυκνότητα Ελαστικής Ενέργειας Συμπληρωματικό Εξωτερικό Έργο W: Κανονικό έργο Τελικές δυνάμεις Ρ, τελικές ροπές Μ, ολικές μετατοπίσεις δ.
Ναυπηγια ιι 06/ ΕΥΣΤΑΘΕΙΑ ΠΛΟΙΟΥ
Ναυπηγια ιι 02/ ΑΝΤΟΧΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ
Μηχανική των υλικών Θερμικές τάσεις και παραμορφώσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 9: Μέθοδοι Εκκίνησης Μονοφασικών Κινητήρων Ηρακλής.
Μέτρηση μήκους (L) Μονάδες μήκους:
Μάθημα 9 ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ.
Παρουσίαση ναυπηγικών γραμμών 1/3
Σχολή Μηχανικών ΝΑΥΠΗΓΙΑ ΙΙ 07/ ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ 08/ ΠΡΟΛΗΨΗ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΥΦΑΛΩΝ Γ. Γκοτζαμάνης.
Γενικά (1 από 4) Το πλοίο , ως κοίλο σώμα που επιπλέει στην επιφάνεια του νερού , αποτελείται από ένα τμήμα μέσα στο νερό και ένα τμήμα έξω από το νερό.
Ναυπηγια ιι 09/ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΕΣ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΕΣ
Ναυπηγια ιι 04/ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΡΑΚΤΩΝ 05/ ΥΔΑΤΟΣΤΕΓΕΙΣ ΘΥΡΕΣ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ ΠΛΟΙΟΥ
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
ΧΑΡΑΞΗ ΔΙΚΤΥΟΥ: Στοχεύει στη συντομότερη διοχετευση του νερού από τη θέση των υδατ.πόρων στις υδροληψίες Συνήθης παροχή υδροληψίας qν = 6, 9, 12 lt/sec.
ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΓΚΑΡΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ (εργαστήριο)
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΜΕ ΔΙΑΜΗΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΜΑ ΚΥΤΟΥΣ
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα 1 : ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΝΑΥΠΗΓΙΑ ΙΙ 01/ ΣΤΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ Σχολή Μηχανικών ΝΑΥΠΗΓΙΑ ΙΙ 01/ ΣΤΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ Γ. Γκοτζαμάνης

Στοιχεία Ναυπηγίας, Εμ. Ζωγραφάκη, Ίδρυμα Ευγενίδη, Ship Knowledge, Klaas van Dokkum, Dokmar Maritime Publishers, ISBN 978-90-71500-32-9 Handbuch Korrosionschutz in der Seefahrt, Sebastian Diessner, Seehafen Verlag, ISBN 978-3-87154-555-9 Handbuch Nautik II, Knud Benedict / Christof Wand, Seehafen Verlag, ISBN 978-3-87743-826-8 Handbuch Schiffsbetriebtechnik, Hansheinrich Meier Peter, Seehafen Verlag, ISBN 978-3-87743-816-9 Naval Architecture for non-naval Architects, Harry Benford, SNAME, ISBN 0-939773-56-2 Merchant Ship Naval Architecture, Taylor/Tang, IMAREST, ISBN 1-902536-56-8 Merchant Ship Construction, Taylor, IMAREST, ISBN 1-902536-00-2 Controllable Pitch Propellers, Brownlie, Institute of Marine Engineers, ISBN 0-902536-01-X Μελέτη Πλοίου, Παπανικολάου, Εκδόσεις Συμεών, ISBN 960-7346-Χ Η μεταλλική κατασκευή του πλοίου, Καρύδης, ISBN 960-91390-0-0 Β ι β λ ι ο γ ρ α φ ι α

ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Γ. Γκοτζαμάνης 3

ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΣΑΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ (ΠΑΡΙΣΑΛΟΙ) ΔΙΑΜΗΚΗ ΕΠΙΠΕΔΑ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΣΑΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ (ΠΑΡΙΣΑΛΟΙ) ΔΙΑΜΗΚΗ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΙΑΜΗΚΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ ΕΓΚΑΡΣΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΜΕΣΗ ΤΟΜΗ (ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟΙ ΝΟΜΕΙΣ) Γ. Γκοτζαμάνης 4

Γ. Γκοτζαμάνης 5

Γ. Γκοτζαμάνης 6

Γ. Γκοτζαμάνης 7

ΣΧΕΔΙΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ Γ. Γκοτζαμάνης 8

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΠΛΟΙΟΥ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ. ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΑΠΛΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ ΕΊΝΑΙ Η ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΝΌΣ ΠΛΟΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΠΑΡΟΜΟΙΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΓΑΣΤΡΑΣ CB = V / L . B . D Block coefficient Πλοία με μεγάλο CB χαρακτηρίζονται ως γεμάτα. Τέτοια πλοία είναι πχ τα Δεξαμενόπλοια και είναι πάντα χαμηλών ταχυτήτων. Μεγάλες ταχύτητες είναι ασυμβίβαστες με μεγάλο CB. Ενδεικτικές τιμές CB: Ταχύπλοα : 0,50 - 0,65 Φορτηγά : 0,65 - 0,75 Δεξαμενόπλοια : 0,70 - 0,85

V = όγκος εκτοπίσματος των υφάλων CB = V / L . B . D V = όγκος εκτοπίσματος των υφάλων L = μήκος ισάλου B = πλάτος κατασκευής D = μέσο βύθισμα

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΓΑΣΤΡΑΣ Block coefficient CB = V / L . B . D

ΠΡΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ prismatic coefficient CP = V / L . M Το CΡ δίνει το ποσοστό που η γάστρα του πλοίου γεμίζει το περιγεγραμμένο σ΄ αυτή πρίσμα με βάση τη μέση τομή του πλοίου. Οι τιμές του CΡ είναι λίγο μεγαλύτερες από αυτές του CΒ

V = όγκος εκτοπίσματος των υφάλων CP = V / L . M V = όγκος εκτοπίσματος των υφάλων L = μήκος ισάλου M = εμβαδό μέσης τομής

ΠΡΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ prismatic coefficient CP = V / L . M

waterplane coefficient ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΙΣΑΛΟΥ waterplane coefficient CW = A / B . L Το CW δίνει το ποσοστό που η ίσαλος επιφάνεια του πλοίου γεμίζει το περιγεγραμμένο σ΄ αυτή ορθογώνιο παραλληλόγραμμο Οι τιμές του CW κυμαίνονται από 0,85 - 0,90 για πλοία λεπτά και γεμάτα αντίστοιχα

Α = εμβαδό ισάλου επιφανείας CW = A / B . L Α = εμβαδό ισάλου επιφανείας Β = πλάτος κατασκευής L = μήκος ισάλου

waterplane coefficient ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΙΣΑΛΟΥ waterplane coefficient CW = A / B . L

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΤΟΜΗΣ Midship section coefficient CΜ = Μ / B . D Το CΜ δίνει το ποσοστό που η μέση τομή του πλοίου γεμίζει το περιγεγραμμένο σ΄ αυτή ορθογώνιο παραλληλόγραμμο Οι τιμές του CΜ κυμαίνονται από 0,85 - 0,99 για πλοία λεπτά και γεμάτα αντίστοιχα

CΜ = Μ / B . D M = εμβαδό μέσης τομής Β = πλάτος κατασκευής

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΤΟΜΗΣ Midship section coefficient CΜ = Μ / B . D

ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ V M χ CB = L M B D B D = CP χ CM CB = V / L . B . D CW = A / B . L CP = V / L. M CΜ = Μ / B . D

ΤΟΝΝΟΙ ΑΝΑ ΜΟΝΑΔΑ ΒΥΘΙΣΗΣ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΣΕ ΤΟΝΝΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ Η ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Η ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΟ ΒΥΘΙΣΜΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΜΙΑ ΜΟΝΑΔΑ ΜΗΚΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΔΙΑΓΩΓΗΣ. ΜΕΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ t / cm ΑΓΓΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ t / in

A 1 cm A [m2] T = (A/100) X ρ ρ = 1,025 t/m3 1 in A [ft2] ρ = 1/35 t/ft3 A T

ΓΡΑΜΜΗ ΦΟΡΤΩΣΗΣ ΤΡΟΠΙΚΑ ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ ΤΡΟΠΙΚΑ ΘΕΡΟΥΣ ΧΕΙΜΩΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΜΕ ΞΥΛΙΝΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΞΥΛΙΝΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΡΟΠΙΚΑ ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ ΤΡΟΠΙΚΑ ΘΕΡΟΥΣ ΧΕΙΜΩΝΑ ΧΕΙΜΩΝΑ Β. ΑΤΛΑΝΤΙΚΟ

530 mm

ΓΡΑΜΜΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Προαιρετική γραμμή χωρητικότητας για γλυκά ή τροπικά νερά

ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗ Ενδεικτικό παράδειγμα καταμέτρησης φορτηγού πλοίου μικτού φορτίου Ολική Χωρητικότητα Gross RT Μικτός όγκος Καταμέτρησης αναφερόμενος στον ολικό περικλειόμενο όγκο του πλοίου με βάση τους ειδικούς Κανονισμούς Καταμέτρησης. Περιλαμβάνει ολόκληρο τον περιφραγμένο όγκο του πλοίου άνωθεν και κάτωθεν του καταστρώματος καταμέτρησης εξαιρουμένων των εξαιρετέων χώρων. Είναι ενδεικτικό μέτρο του μεγέθους του σκάφους και χρησιμεύει για τον υπολογισμό κρατήσεων και τη σύνθεση του πληρώματος.

Χ Χ Χ Χ Καθαρή Χωρητικότητα Net RT Καθαρός όγκος Καταμέτρησης αναφερόμενος στον εκμεταλλεύσιμο όγκο του πλοίου με βάση τους ειδικούς Κανονισμούς Καταμέτρησης. Περιλαμβάνει ολόκληρο τον περιφραγμένο όγκο του πλοίου εξαιρουμένου του συνόλου των εκπιπτόμενων χώρων που δεν είναι οικονομικά εκμεταλλεύσιμοι. Είναι ενδεικτικό μέτρο της εμπορικής εκμεταλλευσιμότητας του πλοίου και χρησιμεύει για τη ρύθμιση των οικονομικών συναλλαγών του πλοίου.

Register Ton = Κόρος = 100 ft3 = 2,83 m3 ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗ Register Ton = Κόρος = 100 ft3 = 2,83 m3 1 ΚΟΧ = 1 GRT = 2,83 ΟΧ Μονάδες μέτρησης ΚΟΧ = Κόροι Ολικής Χωρητικότητας (έχει καταργηθεί) ΟΧ = Ολική Χωρητικότητα σε m3 Ολική Χωρητικότητα Gross RT Μονάδες μέτρησης ΚΚΧ = Κόροι Καθαρής Χωρητικότητας (έχει καταργηθεί) ΚΧ = Καθαρή Χωρητικότητα σε m3 Καθαρή Χωρητικότητα Net RT

Μικτός όγκος κυτών Gross capacity ΟΓΚΟΙ ΦΟΡΤΙΟΥ CARGO CAPACITY Μικτός όγκος κυτών Gross capacity V GROSS [ m3 , cbf ] Είναι ο όγκος που υπολογίζεται έως την εσωτερική ακμή του περιβλήματος του σκάφους χωρίς ενισχύσεις. Είναι καθαρά υπολογιστικό μέγεθος και μπορεί να υπολογισθεί μέσω των καμπυλών κυβισμού Γενικά ισχύει VGROSS = κ VU VU = όγκος σκάφους κάτωθεν κυρίου καταστρώματος κ : 0,50 - 0,75 ανάλογα με τον τύπο του σκάφους

Όγκος κυτών χύδην Grain capacity ΟΓΚΟΙ ΦΟΡΤΙΟΥ CARGO CAPACITY Όγκος κυτών χύδην Grain capacity V GRAIN [ m3 , cbf ] Είναι ο εκμεταλλεύσιμος όγκος για χύδην φορτίο (ξηρό ή υγρό) κατά την πλήρωση του κύτους κάτωθεν του καταστρώματος. Για υγρά φορτία προβλέπεται πλήρωση έως το 98% του διαθέσιμου χώρου λόγω πρόβλεψης της διαστολής των υγρών. Γενικά ισχύει VGRAIN = (0,990 - 0,995) VGROSS

Όγκος κυτών σε τεμάχια Bale capacity ΟΓΚΟΙ ΦΟΡΤΙΟΥ CARGO CAPACITY Όγκος κυτών σε τεμάχια Bale capacity V BALE[ m3 , cbf ] Είναι ο εκμεταλλεύσιμος όγκος για φορτία σε τεμάχια μετρούμενος μεταξύ της άνω όψης του πυθμένα, της εσωτερικής ακμής της πλάγιας επένδυσης ή του νομέα και της κάτω όψης των ζυγών. Μπορεί να συνυπολογισθεί και η εκμεταλλεύσιμη χωρητικότητα λόγω φόρτωσης επί του καταστρώματος. Γενικά ισχύει VBALE = (0,90 - 0,93) VGRAIN

Χωρητικότητα σε εμπορευματοκιβώτια Container stowage capacity ΟΓΚΟΙ ΦΟΡΤΙΟΥ CARGO CAPACITY Χωρητικότητα σε εμπορευματοκιβώτια Container stowage capacity V CONT[ TEU ] Αναφέρεται στην μεταφορική ικανότητα αμιγών containerships σε τυποποιημένα κιβώτια ISO (20’ , 40’) κάτωθεν και άνωθεν του καταστρώματος. TEU : Twenty-Foot-Equivalent Unit [20’ x 8’ x 8’ (8,5)] [μ χ π χ υ] FEU : Forty-Foot-Equivalent Unit [40’ x 8’ x 8’ (8,5)] [μ χ π χ υ] Γενικά ισχύει VCONT = (0,53 - 0,60) VGROSS

Χωρητικότητα σε ψυγμένο φορτίο Refrigerated cargo capacity ΟΓΚΟΙ ΦΟΡΤΙΟΥ CARGO CAPACITY Χωρητικότητα σε ψυγμένο φορτίο Refrigerated cargo capacity V REF [ m3 , cbf ] Αναφέρεται στον εκμεταλλεύσιμο όγκο ψύξης, μετρούμενο ως όγκο BALE εσωτερικώς της μονωτικής επένδυσης (VNET). Αφαιρώντας τον χώρο των ψυκτικών μηχανημάτων (VNET-NET). Αφαιρώντας τις απώλειες όγκου λόγω τρόπου στοιβασίας (VAIR-VOL). Γενικά ισχύει VNET-NET = (0,63 - 0,69) VGRAIN

[ m3 , cbf ] Μικτός όγκος κυτών Gross capacity VGROSS = κ VU (κ : 0,50 - 0,75 ) [ m3 , cbf ] Όγκος κυτών χύδην Grain capacity VGRAIN = (0,990 - 0,995) VGROSS [ m3 , cbf ] Όγκος κυτών σε τεμάχια Bale capacity VBALE = (0,90 - 0,93) VGRAIN [ m3 , cbf ] Χωρητικότητα σε εμπορευματοκιβώτια Container stowage capacity VCONT = (0,53 - 0,60) VGROSS [ TEU ] Χωρητικότητα σε ψυγμένο φορτίο Refrigerated cargo capacity VNET-NET = (0,63 - 0,69) VGRAIN [ m3 , cbf ]

ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ Deck ΠΛΗΡΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΑΝΩΤΕΡΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΚΥΡΙΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ (ΑΝΤΟΧΗΣ) ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΣΤΕΓΑΝΩΝ ΦΡΑΚΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΕΞΑΛΩΝ Είναι το εκτεθειμένο στον καιρό και τη θάλασσα (καιροστεγές) ανώτερο κατάστρωμα. Τα ανοίγματα που υπάρχουν επί ή στις πλευρές κάτωθεν του ανώτερου καταστρώματος πρέπει να έχουν μόνιμα μέσα υδατοστεγούς ασφάλισης. ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗΣ Είναι το πλήρες κατάστρωμα στο οποίο απολήγουν οι στεγανές φρακτές και αποτελεί μέτρο της στεγανής υποδιαίρεσης του πλοίου Είναι ένα συνεχές κατάστρωμα που εκτείνεται εγκαρσίως και διαμήκως τουλάχιστον μεταξύ της πρωραίας και πρυμναίας φρακτής σύγκρουσης. Είναι το πλήρες κατάστρωμα που βρίσκεται αμέσως κάτωθεν του ανώτερου καταστρώματος. Είναι το πλήρες κατάστρωμα στο οποίο απολήγουν οι εγκάρσιες και διαμήκεις φρακτές αντοχής. Είναι το κατάστρωμα υπολογισμού της ολικής χωρητικότητας του πλοίου σύμφωνα με τους κανονισμούς. Είναι το κατάστρωμα υπολογισμού του ύψους εξάλων.

ΤΥΠΟΙ ΠΛΟΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΨΟΥΣ ΕΞΑΛΩΝ ΠΛΟΙΟ ΚΛΕΙΣΤΗΣ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗΣ ( CLOSED TYPE ) ΠΛΟΙΟ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗΣ ( OPEN TYPE ) ΠΛΟΙΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗΣ Συνδυάζει τα χαρακτηριστικά των δύο προηγουμένων. Η γραμμή χωρητικότητας μετριέται από το δεύτερο κατάστρωμα, ενώ η γραμμή φόρτωσης από το πρώτο. Το πλοίο θεωρείται ότι έχει μειωμένη χωρητικότητα όταν η γραμμή χωρητικότητας δεν βυθίζεται και αυξημένης όταν αυτή βυθίζεται. Το δεύτερο κατάστρωμα είναι το κατάστρωμα καταμέτρησης το οποίο αποτελεί και τη βάση για τη μέτρηση της γραμμής χωρητικότητας. Ο χώρος μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου καταστρώματος εξαιρείται από την καταμέτρηση, άσχετα από την ύπαρξη ανοιγμάτων καταμέτρησης. Το ανώτερο κατάστρωμα είναι το κατάστρωμα καταμέτρησης και ύψους εξάλων.

ΤΕΛΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ