«Πολιτικές της Περιφέρειας Στ. Ελλάδος - Παρεμβάσεις Διαρθρωτικών Ταμείων και ΕΚΤ του Θ.Σ. 9 για την κοινωνική ένταξη των Ρομά» Ελισάβετ Πρέζα ΕΥΔΕΠ Στερεάς.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
Advertisements

ΝΕΟΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ Ν: 4067/2012 Εισήγηση 2 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια.
ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ – ΤΜΗΜΑ ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Εργαστήριο : Δασοκομίας και Δασικής.
Το νέο ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για τα στεγαστικά δάνεια και οι αλλαγές που θα επιφέρει στο ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο Μάρτιος 2016 Χριστίνα Λιβαδά.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (Ιούνιος 2011) Περιεχόμενο και καινοτόμα στοιχεία του νέου Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας στην υποχρεωτική Εκπαίδευση.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2016.
Η μαντινάδα είναι ένα ξεχωριστό ποιητικό είδος, ιδιαίτερα γνωστό στην Κρήτη αλλά και σε άλλες ελληνικές περιοχές κυρίως του νησιωτικού χώρου.
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
12. Αναπαραγωγή & ανάπτυξη Βιολογία Α’ Λυκείου. Αναπαραγωγή Το μόνο σύστημα που δεν είναι απαραίτητο για επιβίωση Ύπαρξη 2 διαφορετικών φύλων Πρωτεύοντα.
Μεταναστευτικό και Προσφυγικό ζήτημα Η κατάσταση σήμερα ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΑΝΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΧΙΖΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ.
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εμπορική Ιδιότητα Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Κατάρτιση δεικτών για την παρακολούθηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος των Δήμων Ηλίας Λίτσος Μηχανικός Παραγωγής, Msc Περιφ. Ανάπτυξη Π.Ε.Δ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Ν.3852/2010 "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ" Νικ.-Κομν. Χλέπας Αν. Καθηγητής ΕΚΠΑ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ.
ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ ΕΝΔΟΦΛΕΒΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΥΓΡΩΝ Κυφωνίδης Δημήτριος Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Παράδοση 2 4/3/2016. Πριν από την κύρια επική διήγηση ο ραψωδός προέτασσε έναν ύμνο στους θεούς, όπως τους Ομηρικούς Ύμνους. Το προοίμιο της Θεογονίας.
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
NERCO - Ν. ΧΛΥΚΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε.Μ. ΟΜΙΚΡΟΝ Α.Ε. ΞΥΛΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α.Ε.
ΟΔΗΓΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ για την υπαγωγή Επενδυτικών Σχεδίων στα Καθεστώτα Ενισχύσεων «Γενική Επιχειρηματικότητα» και «Νέες Ανεξάρτητες ΜΜΕ» του Ν.4399/2016.
Κοινωνικό Φροντιστήριο «ΖΗΝΩΝ» Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
Φιαλίδια Αερίου.
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ «ΜΠΟΔΟΣΑΚΕΙΟ» ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΚΕΣΥΠ Ρεθύμνου Στέλλα Γιαννέλα Ελένη Ζωγραφίδου Σχ. έτος
Απο τον φιλιππο β΄ στα Ελληνιστικα βασιλεια
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
Хичээлийн сэдэв: « Молекул кинетик онол»
Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру ІІ. Өтілген материалдарға шолу
МИЛ. АВВ. V АСРДА АФИНАДАГИ ДЕМОКРАТИЯ ВА СПАРТАДАГИ ОЛИГАРХИЯ–ИККИТА СИЁСИЙ ТИЗИМ. МИЛ.АВВ. IV АСРНИНГ БИРИНЧИ ЯРМИДА ЮНОНИСТОН гурух Мисрбекова.
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
Ανταγωνιστεσ ασβεστιου
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Το αισθητήριο της όρασης
Қан тобын анықтау.Резус фактор анықтау,қан тобының сәйкестігін анықтау.Қан құю техникасы . Қан кетуді тоқтату.Қан кетудің анықтаудың барлық түрлері. Қабылдаған:
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΣΚΟΥΜΕΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Πολιτικές της Περιφέρειας Στ. Ελλάδος - Παρεμβάσεις Διαρθρωτικών Ταμείων και ΕΚΤ του Θ.Σ. 9 για την κοινωνική ένταξη των Ρομά» Ελισάβετ Πρέζα ΕΥΔΕΠ Στερεάς Ελλάδας Στέλεχος Μονάδας Β2’

Κατανομή πληθυσμού εδραιοποιημένων Ρομά ανά ΠΕ Ο πληθυσμός των μόνιμα εγκαταστημένων Ρομά την περίοδο καταγραφής (Μάιος 2015), φαίνεται να ξεπερνά τα άτομα, ενώ εποχιακά φαίνεται να διαμένουν άλλα άτομα ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ (Απογραφή 2011)* ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΡΟΜΑ ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ΠΕ ΒΟΙΩΤΙΑΣ ΠΕ ΕΥΒΟΙΑΣ ΠΕ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ ΠΕ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ ΠΕ ΦΩΚΙΔΑΣ ΣΥΝΟΛΟ

Κατανομή πληθυσμού Ρομά, ανάλογα με την Περιφερειακή Ενότητα εγκατάστασης

Αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης στη Στερεά Ελλάδα ΔΗΜΟΣΑΡΙΘΜΟΣ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ΑΡΙΘΜΟΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΡΟΜΑ ΑΛΙΑΡΤΟΥ- ΘΕΣΠΙΕΩΝ ΔΕΛΦΩΝ ΙΣΤΙΑΙΑΣ- ΑΙΔΗΨΟΥ ΛΟΚΡΩΝ11265 ΘΗΒΑΙΩΝ ΛΑΜΙΕΩΝ ΣΤΥΛΙΔΑΣ2Εποχικοί0 ΛΕΒΑΔΕΩΝ ΔΙΡΦΥΩΝ -ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ ΚΥΜΗΣ- ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ33095 ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ ΣΥΝΟΛΟ

Βασικότερα Προβλήματα και Ανάγκες των Ρομά στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας Ρομά και Στέγαση  Χωρίς πρόσβαση σε τρεχούμενο νερό και ηλεκτρικό ρεύμα  Ανύπαρκτες εγκαταστάσεις αποχέτευσης  Εγκαταστημένοι συνήθως σε υποβαθμισμένες περιοχές  Οι καταυλισμοί είναι συνήθως ένα συνονθύλευμα από αυτοσχέδια καταλύματα κατασκευασμένα από σανίδες, πανί και νάιλον.  Σημαντικό πρόβλημα ακόμα, στα αυτοσχέδια καταλύματα τα τσαντήρια, τα παραπήγματα και τις καλύβες,  Έλλειψη θέρμανσης Κακή υγεία των ΡΟΜΑ

Βασικότερα Προβλήματα και Ανάγκες των Ρομά στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας Ρομά και Υγεία  έλλειψη προσωπικής φροντίδας και καθαριότητας σε ενήλικες και παιδιά  εμβολιασμοί (η κατάσταση στον τομέα των παιδιών έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια), αν και αναφέρθηκε πρόβλημα εμβολιασμών στους οικισμούς του Ορχομενού,  κακή στοματική υγιεινή (Ειδικά τα παιδιά, δεν φροντίζουν το στόμα τους και τα περισσότερα έχουν χαλασμένα δόντια),  έξαρση σε καρδιολογικά νοσήματα,  υψηλός βαθμός κατανάλωσης καπνού και αλκοόλ,  είναι πολύ συνηθισμένες οι ασθένειες νευρολογικής και ψυχολογικής φύσεως.  Υστέρηση σε πρόληψη θεμάτων γυναικολογικής χρήσης

Βασικότερα Προβλήματα και Ανάγκες των Ρομά στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας Ρομά και Εκπαίδευση Σήμερα η κατάσταση αναστρέφεται σταδιακά, αλλά με σημαντική υστέρηση. Οι ίδιοι οι Ρομά, έχουν αντιληφθεί αρκετά την ανάγκη της εκπαίδευσης και έχουν αναπτύξει μια θετική ως αρκετά θετική στάση απέναντι στο αγαθό «εκπαίδευση» Παράγοντες που επηρεάζουν τη φοίτηση των παιδιών:  Οι συχνές μετακινήσεις της οικογένειας για εργασιακούς λόγους.  Η αδυναμία γονέων να μεταφέρουν τα παιδιά στο σχολείο, είτε λόγω απόστασης, ή λόγω φτώχειας.  Οι αρρώστιες και οι τραυματισμοί των παιδιών ή αρρώστιες μελών της οικογένειας.  Οι εντάσεις μεταξύ οικογενειών και η μεταφορά τους στο σχολικό χώρο.  Η απουσία γονεϊκών δεξιοτήτων στους ανήλικους ή πολύ νεαρούς ενήλικους γονείς.  Η φτώχεια.  Ρατσιστικές συμπεριφορές από συμμαθητές, εκπαιδευτικούς ή μη Ρομά γονείς.  Η απουσία κοινωνικών δομών (κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κ.λ.π.) που να λειτουργούν υποστηρικτικά στη λειτουργία του σχολείου και της οικογένειας.  Η απουσία παράλληλης στήριξης για παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ρομά και Εκπαίδευση στην Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Από την έρευνα προκύπτει ότι από τα παιδιά ηλικίας κάτω των 15 ετών στις ΠΕ Βοιωτίας, Εύβοιας και Φθιώτιδας (στη Φωκίδα δεν είναι γνωστός ο ακριβής αριθμός παιδιών), μόνο τα 342 πηγαίνουν σχολείο. Προφανώς από τα 776 παιδιά που δεν πηγαίνουν σχολείο, ένας αριθμός αυτών είναι προσχολικής ηλικίας. Όμως, δεν είναι εφικτό χωρίς μακρόχρονη έρευνα, με τη συνεργασία και συμμετοχή των κατά τόπους διευθύνσεων εκπαίδευσης και των ίδιων των Ρομά, να διερευνηθούν με ακρίβεια τα στοιχεία συμμετοχής των παιδιών στο σχολείο

Βασικότερα Προβλήματα και Ανάγκες των Ρομά στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας Ρομά και Απασχόληση Όπως προέκυψε από την έρευνα, το μεγαλύτερο ποσοστό των εδραιοποιημένων εργαζόμενων Ρομά στη Στερεά Ελλάδα ασχολείται κυρίως με τις ακόλουθες εργασίες:  Αγροτικές εργασίες με εποχικό χαρακτήρα,  Ρακοσυλλέκτες,  Εμπόριο μετάλλων, φρούτων, ειδών προικός κλπ,  Παλιατζήδες,  Εμπόριο σε λαϊκές αγορές,  Άλλες δραστηριότητες (άτυπο εμπόριο)  Η εικόνα που προκύπτει είναι η αποκοπή από την τυπική αγορά εργασίας και ο εγκλωβισμός της πλειοψηφίας των Ρομά σε μια άτυπη ''παρά - αγορά'', χωρίς βιώσιμες οικονομικά προοπτικές. , το εισόδημα της μεγάλης πλειοψηφίας των νοικοκυριών Ρομά είναι χαμηλό, πολύ χαμηλότερο από το όριο της φτώχειας στην Ελλάδα*  «Εκπόνηση Μελέτης για την Καταγραφή της Υφιστάμενης Κατάστασης των ΡΟΜΑ στην Ελλάδα - Απολογισμός Δράσεων και Εκπόνηση Σχεδίου Δράσης για την 4η Προγραμματική Περίοδο»

Στρατηγική της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για την Κοινωνική Ενσωμάτωση των Ρομά / Στόχος «ενεργητική και βιώσιμη κοινωνική ενσωμάτωση των Ρομά, στο πλαίσιο ενός συνεκτικού συνόλου παρεμβάσεων, που χαρακτηρίζεται από την εξωστρέφεια των κοινοτήτων και τη διασφάλιση ισότιμων ευκαιριών πρόσβασης των Ρομά, στην αγορά εργασίας, στην εκπαίδευση, σε κοινωνικές υπηρεσίες και γενικότερα, στη διασφάλιση ισότιμων ευκαιριών και όρων ποιότητας ζωής».

Η Περιφερειακή Στρατηγική για την Κοινωνική Ενσωμάτωση των Ρομά Στέγαση και Βασικές Υποδομές ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1 Απασχόληση και Επαγγελματική Κατάρτιση ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 2 Εκπαίδευση ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 3 Υγεία και Κοινωνική Φροντίδα ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 4 Ανάπτυξη Κοινωνικού Διαλόγου και Διασφάλιση Προϋποθέσεων Εφαρμογής ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 5

ΑΠ.1 Στέγαση και Βασικές Υποδομές Εξασφάλιση υποδομών στέγασης Ανάπτυξη υποδομών δικτύων Διαμόρφωση χώρων, πρασίνου - αναψυχής - παιδικών χαρών, σε υφιστάμενους οικισμούς Οριζόντιες Υποστηρικτικές Δράσεις Α.Π.2 Απασχόληση και Επαγγελματικ ή Κατάρτιση Πρόσβαση στην αγορά εργασίας Κατάρτιση και ανάπτυξη δεξιοτήτων Ανάπτυξη της επιχειρηματικότητ ας, της κοινωνικής επιχειρηματικότητ ας και της κοινωνικής οικονομίας Οριζόντιες υποστηρικτικές δράσεις Α.Π. 3 Εκπαίδευσ η Πρόσβαση στην προσχολική αγωγή και στην εκπαίδευση Καταπολέμηση της Μαθητικής Διαρροής Επιμόρφωση δια βίου μάθηση Οριζόντιες υποστηρικτικές δράσεις Α.Π.4 Υγεία και Κοινωνική Φροντίδα Πρόσβαση στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας Δημόσια υγεία, προληπτική ιατρική και αγωγή υγείας Προώθηση της κοινωνικής φροντίδας – πρόνοιας Αντιμετώπισ η της ακραίας φτώχειας Οριζόντιες υποστηρικτικ ές δράσεις Α.Π.5 Ανάπτυξη Κοινωνικού Διαλόγου και Διασφάλιση Προϋποθέσεων Εφαρμογής Ενημέρωση, ευαισθητοποίη ση και διασφάλιση της συμμετοχής των Ρομά στο ΕΠ Ανάδειξη του πολιτισμού των Ρομά και υποστήριξη πολιτιστικών δράσεων Τακτοποίηση Αστικοδημοτικ ής κατάστασης Διοίκηση και Διαχείριση του ΕΠ Δράσης για την Ένταξη των Ρομά.

Άξονες Προτεραιότητας Ενδεικτικές Δράσεις ΑΠ.1 Στέγαση και Βασικές Υποδομές  Υποστηρικτικές ενέργειες ως προς την παροχή στέγης (εκπόνηση απαραίτητων τεχνικών –πολεοδομικών κ.λ.π. μελετών )  Παρεμβάσεις στους καταυλισμούς (βελτίωση οικίσκων- κατασκευή, επέκταση και συντήρηση δικτύων κοινόχρηστων υποδομών),  ενέργειες δήμων για υπηρεσίες καθαριότητας, αποκομιδής απορριμμάτων, προμήθειες κάδων ανακύκλωσης κ.λ.π.,  Κοινωνικές έρευνες και μελέτες Α.Π.2 Απασχόληση και Επαγγελματική Κατάρτιση  Υποστήριξη της πρόσβασης των ΡΟΜΑ στους φορείς και τις δομές παροχής υπηρεσιών και δημοσίων αγαθών (π.χ. ΟΑΕΔ)  Συμμετοχή των ΡΟΜΑ στην «κοινωφελή εργασία»  Προγράμματα κατάρτισης  Προγράμματα πληροφόρησης και ενημέρωσης για την Κοινωνική Οικονομία και Επιχειρηματικότητα

Α.Π. 3 Εκπαίδευση  Ενημέρωση, κοινωνικοποίηση και ένταξη των παιδιών στις βαθμίδες εκπαίδευσης  Λειτουργία κέντρων ενισχυτικής διδασκαλίας και δημιουργικής απασχόλησης  Ενημέρωση, προώθηση και βελτίωση συνθηκών πρόσβασης σε ΣΕΚ,Κ Εσπερινά, Επαγγελματικά, Σχολεία Δεύτερης ευκαιρίας, ΚΕΕ.  Προβολή της κουλτούρας των Ρομά Α.Π.4 Υγεία και Κοινωνική Φροντίδα  Επαναλειτουργία όσων υπήρξαν –δημιουργία νέων ΙΑΚ και Κέντρων Κοινότητας  Ενημέρωση, παρακολούθηση, προώθηση ατομικής υγιεινής  Ενεργοποίηση Εθελοντισμού και ΕΚΕ  Διανομή ειδών βασικής υλικής συνδρομή Α.Π.5 Ανάπτυξη Κοινωνικού Διαλόγου και Διασφάλιση Προϋποθέσεων Εφαρμογής  Ενέργειες αντιμετώπισης προκαταλήψεων και στερεότυπων, κινητοποίησης των ΡΟΜΑ- δημιουργία περιφερειακού δικτύου ΡΟΜΑ, ευαισθητοποίησης  Διαμόρφωση Δικτύου Διαμεσολαβητών ΡΟΜΑ  Αστικοδημοτική τακτοποίηση  Δράσεις ανάδειξης του πολιτισμού των ΡΟΜΑ  Τεχνική Υποστήριξη – Αξιολόγηση

Παρεμβάσεις της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Ιατροκοινωνικά Κέντρα ΙΑΚ ΑΜΦΙΣΣΑΣ, στη θέση Κάμινος/ΚΤΕΟ αρχικά από την Αναπτυξιακή Φωκική ΑΕ και αργότερα από την Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας Άμφισσας ΙΑΚ ΘΗΒΑΣ, στη Θήβα από τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτιστικής & Οικιστικής Ανάπτυξης Θήβας, αργότερα Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Θηβαίων (ΔΗ.Κ.Ε.Θ.), το οποίο βρίσκεται σε αδράνεια ΙΑΚ ΛΑΜΙΑΣ στο 2ο χλμ Π.Ε.Ο. Λαμίας Δομοκού στον Ξηριά το οποίο σήμερα βρίσκεται σε αδράνεια ΙΑΚ ΧΑΛΚΙΔΑΣ πλησίον των οικισμών Καμάρες και Αλάτσατα στη Χαλκίδα, από τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού και Ανάπτυξης Χαλκίδας, το οποίο σήμερα βρίσκεται σε αδράνεια Τα Κέντρα Στήριξης Ρομά, με Δικαιούχο την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης & Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α) Α.Ε., αποτέλεσαν μετεξέλιξη και συνέχεια της δράσης των Ιατροκοινωνικών Κέντρων που υλοποιήθηκε κατά το Γ' ΚΠΣ μέσω των Ολοκληρωμένων Παρεμβάσεων ΕΚΤ των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Η Στερεά Ελλάδα δεν ήταν μεταξύ των δικαιούχων Περιφερειών, συνεπώς δεν ιδρύθηκαν στην Περιφέρεια τέτοια κέντρα.

Παρεμβάσεις για ΡΟΜΑ στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας ΑΠ9: Προώθηση της κοινωνικής ένταξης και καταπολέμηση της φτώχειας - ΕΤΠΑ ΑΠ10: Προώθηση της κοινωνικής ένταξης και καταπολέμηση της φτώχειας - ΕΚΤ ΘΣ 9 - Προώθηση της κοινωνικής ένταξης και της καταπολέμησης της φτώχειας και κάθε διάκρισης – ΕΤΠΑ & ΕΚΤ

ΑΠ9: Προώθηση της κοινωνικής ένταξης και καταπολέμηση της φτώχειας - ΕΤΠΑ Θεματικός Στόχος Επενδυτική Προτεραιότητα Ειδικοί ΣτόχοιΕνδεικτικές Δράσεις 9 - Προώθηση της κοινωνικής ένταξης και της καταπολέμησης της φτώχειας και κάθε διάκρισης - ΕΤΠΑ ΕΤΠΑ (9α) - Επενδύσεις στις υποδομές υγείας και στις κοινωνικές υποδομές που συμβάλλουν στην εθνική, περιφερειακή και τοπική ανάπτυξη, μείωσης των ανισοτήτων όσον αφορά την κατάσταση στον τομέα της υγείας, και προώθησης της κοινωνικής ένταξης με τη βελτίωση της πρόσβασης σε υπηρεσίες κοινωνικού, πολιτιστικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα και με τη μετάβαση από θεσμικές υπηρεσίες σε υπηρεσίες σε επίπεδο κοινότητας (ΕΤΠΑ) ΕΣ-9α1 Αναβάθμιση υποδομών και υπηρεσιών υγείας και κοινωνικών υποδομών  Δημιουργία, Επέκταση αναβάθμιση υποδομών υγείας  Δημιουργία Κέντρων Υγείας Αστικού Τύπου και κοινωνικά ιατρεία  Μονάδες Ημερήσιας Νοσηλείας  Κέντρα Κοινότητας  Κέντρα φιλοξενίας ευάλωτων ομάδων  Δημιουργία Τράπεζας Τροφίμων στην ΠΣΤΕ Κ.Λ.Π.

ΑΠ10: Προώθηση της κοινωνικής ένταξης και καταπολέμηση της φτώχειας - ΕΚΤ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ 9 -Προώθηση της κοινωνικής ένταξης και της καταπολέμησης της φτώχειας και κάθε διάκρισης - ΕΚΤ ΕΚΤ (9ii) - Κοινωνικοοικονομική ενσωμάτωση περιθωριοποιημένων κοινοτήτων, όπως οι Ρομά ΕΣ-9ii1 Ενδυνάμωση της λειτουργίας και των δράσεων των δομών κοινωνικής ενσωμάτωσης περιθωριοποιημένων ομάδων με έμφαση στους ρομά και τους μετανάστες ΕΚΤ (9iv) - Βελτίωση της πρόσβασης σε οικονομικά προσιτές, βιώσιμες και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων της υγειονομικής περίθαλψης και των κοινωνικών υπηρεσιών γενικού συμφέροντος ΕΣ-9iv1 Αναβάθμιση και διεύρυνση δομών, δικτύων και δράσεων κοινωνικής πρόνοιας και αλληλεγγύης, με έμφαση στη φροντίδα και την υγεία ΕΚΤ (9v) - Προαγωγή της κοινωνικής επιχειρηματικότητας και της επαγγελματικής ένταξης σε κοινωνικές επιχειρήσεις καθώς και την προώθηση της κοινωνικής οικονομίας και της οικονομίας της αλληλεγγύης προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση στην απασχόληση ΕΣ-9v1 Βελτίωση της λειτουργίας και συνεργασίας υφιστάμενων και δημιουργία νέων κοινωνικών επιχειρήσεων EKT (9vi) - Στρατηγικές τοπικής ανάπτυξης με πρωτοβουλία τοπικών κοινοτήτων ΕΣ-9vi1 Προαγωγή της ολοκληρωμένης τοπικής κοινωνικoοικονομικής ανάπτυξης

ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΣ-9ii1 Ενδυνάμωση της λειτουργίας και των δράσεων των δομών κοινωνικής ενσωμάτωσης περιθωριοποιημένων ομάδων με έμφαση στους ρομά και τους μετανάστες Κέντρα Υποδοχής αστέγων και κινητές μονάδες Λειτουργία Κέντρων Κοινότητας και κινητές μονάδες Λειτουργία χώρων υγιεινής -Δημόσια Λουτρά – Πλυντήρια Προγράμματα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας Προγράμματα απόκτησης δεξιοτήτων Δημιουργία και ανάπτυξη Δικτύων και Κοινωνικών Συμμαχιών /Ευαισθητοποίηση –ενημέρωση σε θέματα κοινωνικής ένταξης ΡΟΜΑ ΕΣ-9iv1 Αναβάθμιση και διεύρυνση δομών, δικτύων και δράσεων κοινωνικής πρόνοιας και αλληλεγγύης, με έμφαση στη φροντίδα και την υγεία Λειτουργία Εθνικού Δικτύου Δομών αντιμετώπισης ης φτώχειας (κοινωνικά παντοπωλεία-φαρμακεία-ιατρεία) Δίκτυο Προστασίας Υγείας του πληθυσμού ΕΣ-9v1 Βελτίωση της λειτουργίας και συνεργασίας υφιστάμενων και δημιουργία νέων κοινωνικών επιχειρήσεων Ενέργειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης Λειτουργία Περιφερειακού Μηχανισμού Υποστήριξης ΚΑΛΟ Δράσεις Δικτύωσης ΕΣ-9vi1 Προαγωγή της ολοκληρωμένης τοπικής κοινωνικoοικονομικής ανάπτυξης Ολοκληρωμένες παρεμβάσεις σε μειονεκτικές περιοχές και με ύπαρξη ευπαθών ομάδων πληθυσμού.

Ενεργοποίηση δράσεων για ROMA στο ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας Προσκλήσεις / Εντάξεις ΑΠ 10 / ΘΣ 9  «Δομή Παροχής Βασικών Αγαθών: Κοινωνικό Παντοπωλείο, Παροχή Συσσιτίου, Κοινωνικό Φαρμακείο»  Λειτουργία δομών και υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προς όφελος των γυναικών και για την καταπολέμηση της βίας-Λειτουργία ξενώνων φιλοξενίας  Ένταξη της Πράξης «Δομή υποστήριξης δράσεων κοινωνικής ένταξης - ΓΕΦΥΡΑ»  Κέντρα Κοινότητας»: Λειτουργία Παραρτήματος / Παραρτημάτων για παροχή υπηρεσιών σε θύλακες/πληθυσμό Ρομά

Ένταξη της Πράξης «Δομή υποστήριξης δράσεων κοινωνικής ένταξης - ΓΕΦΥΡΑ»  Η πράξη αποσκοπεί στη δημιουργία μιας περιφερειακής δομής συντονισμού, παρακολούθησης και υποστήριξης των δράσεων κοινωνικής ένταξης της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας με ειδικότερους στόχους:  Το συντονισμό διαδικασιών σχεδιασμού της Περιφερειακής Στρατηγικής Κοινωνικής Ένταξης.  Τη δημιουργία μηχανισμού δικτύωσης και διαβούλευσης με όλους τους φορείς που συμμετέχουν στην υλοποίηση των κοινωνικών πολιτικών.  Την κάλυψη του κενού πρόσβασης στην αναγκαία πληροφόρηση και υποστήριξη προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και δικαιούχους.  Την επικαιροποίηση στοιχείων ομάδων στόχου και αναγκών που διαμορφώνονται σε περιφερειακό επίπεδο.  Το σχεδιασμό πλαισίου συλλογής στοιχείων και πληροφοριών για την παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης δράσεων και πολιτικών, η αποτίμηση και αξιολόγηση των καθώς και η εκτίμηση του αντίκτυπού των.  Τη δημιουργία μηχανισμών, εργαλείων και μεθοδολογιών παρακολούθησης μέτρων και πολιτικών κοινωνικής ένταξης, απασχόλησης και καταπολέμησης της φτώχειας.  Την αξιοποίηση δεδομένων, μελετών και έρευνας για την ανατροφοδότηση, ανασχεδιασμό και προσαρμογή των προγραμματιζόμενων δράσεων στις ιδιαιτερότητες των τοπικών δεδομένων.  Την εφαρμογή πιλοτικών (σε χωρικό ή θεματικό πεδίο) καινοτομικών παρεμβάσεων καταπολέμησης της φτώχειας κι εμβάθυνσης της κοινωνικής συνοχής.  Το σχεδιασμό και υλοποίηση δράσεων κοινωνικού προσανατολισμού, ταχείας παρέμβασης, που καλύπτονται μερικώς ή καθόλου από τους κοινωνικούς φορείς.  Η δομή χρηματοδοτείται για τρία (3) έτη.

Ευρύτερες Στρατηγικές της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για τους ΡΟΜΑ Διαπολιτισμικοί Διαμεσολαβητές Ρομά Τήρηση μητρώου σε επίπεδο περιφέρειας. Σχέση Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών και Συνεργασία. Στοιχεία για πληθυσμό Ρομά ανά Περιφέρεια Ακριβή αριθμό πληθυσμού, κατάσταση πληθυσμού, χαρτογράφηση οικισμών, τοποθεσία οικισμών (εντός ή εκτός αστικού ιστού), συνθήκες στέγασης (είδη καταυλισμών, σκηνών, παραπηγμάτων, δάνεια, κλπ), συνθήκες εκπαίδευσης (φοίτηση σε σχολεία, σχολική διαρροή, χρήση κάρτας μαθητή, κλπ)), συνθήκες υγείας (εμβολιασμοί, χρήση κοινωνικών ιατρείων δήμων, κλπ) και συνθήκες απασχόλησης (π.χ. άδειες πλανοδίων – γυρολόγων, κλπ).

Κρίσιμοι Παράγοντες Επιτυχίας της Στρατηγικής  Η δέσμευση (πολιτική προτεραιότητα)  Η ενεργός συμμετοχή του πρώτου βαθμού Αυτοδιοίκησης  Η συμμετοχή των ίδιων των Ρομά  Η αποδοχή από την κοινωνία  Αμοιβαία αποδεκτό πλαίσιο συνεργασίας  Μικρά συστηματικά βήματα  Η ολοκληρωμένη προσέγγιση  ο θεσμός του διαπολιτισμικού διαμεσολαβητή ως γέφυρα σεβασμού, συμβιβασμού και επικοινωνίας

ΤΕΛΙΚΑ  Μεγαλεπήβολα σχέδια ή αλλαγές εκ βάθρων, έχουν αποδείξει ότι δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, καθώς εμφανίζεται αντίδραση λόγω της διάθεσης των συστημάτων για αυτοσυντήρηση.  Συνεπώς, η επιλογή και χρήση πολιτικών, πράξεων και κατευθύνσεων με μικρά αλλά σταθερά βήματα, χωρίς επιβολή αλλά με συναίνεση είναι σημαντικός παράγοντας για την αποδοχή.  Τα σταθερά μικρά βήματα ενισχύουν τους δεσμούς της κοινότητας των Ρομά με την διοίκηση, εξασφαλίζουν τα επιθυμητά αποτελέσματα και οι θετικές δράσεις ενσωματώνονται και υλοποιούνται αβίαστα, ιδιαίτερα όταν συνυπάρχει αμοιβαία αποδεκτό πλαίσιο συνεργασίας.

Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας! Ελισάβετ Πρέζα Στέλεχος Μονάδας Β2΄ Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας