ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ Βασίλης Αργυρόπουλος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ.
Advertisements

ΤΠΕ για Άτομα με Οπτική Αναπηρία (ΟΑ)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Η κατανόηση των συστηµάτων επικοινωνιών.
Αξιολόγηση Αρχαιολογικού Πάρκου στη Πάφο
The riverside school. DESIGN FOR Change Greece Το Design for Change Το Design for Change Είναι η πιο Είναι η πιο Φιλόδοξη και τολμηρή Πρωτοβουλία Φιλόδοξη.
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ Σύρος.
Ισότιμη Πρόσβαση στην Πληροφορία και τη γνώση μέσω της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Άννα Φράγκου Ημερίδα με θέμα: ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ γεφυρώνουμε.
Συμπίεση Ηχου.
ΤΜΗΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΥΦΛΟΥΣ Κωνσταντινά Χαλκιά ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 1 ο Λύκειο Ρόδου Δημητρης Γεωργαλίδης.
Μαθησιακό Περιβάλλον και Στρατηγικές Διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Τυφλών Παιδιών Β. Αργυρόπουλος
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΦΗΣ
Σχεδιάζοντας τη Διδασκαλία Γενικές Αρχές Β. Αργυρόπουλος
Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 9: Εισαγωγή στον Αθλητικό Τουρισμό Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Προσεγγίσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία Ψυχολογία δασκάλου – μαθητή Ζητήματα μεθοδολογίας διδασκαλίας.
Κοντού Γ. Μαρία Ph.D, M.Sc., ΚΦΑ. Ο όρος «προβλήματα όρασης» καλύπτει ένα ευρύ φάσμα διαταραχών της οπτικής ικανότητας από τα μικρά προβλήματα όρασης.
Ιστοσελίδες από τον κλάδο της υγείας : γραφικός σχεδιασμός και προσβασιμότητα Ελευθέριος Παπαχρήστος, Χρήστος Κατσάνος, Νικόλαος Αβούρης.
Μεθοδολογία επιμόρφωσης δραστηριότητα ενότητας 8 επιμόρφωσης επιμορφωτών β' επιπέδου στις Τ.Π.Ε Κωνσταντίνα Ματσούκα Φιλόλογος.
Empowering Teachers in Challenging times for Science and Environmental Education (Kynigos C., Daskolia M., Smyrnaiou Z.) Παρουσίαση: Βάλια Γρηγορίου.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων - Θ Ενότητα 3: Παραδείγματα και εφαρμογές συστημάτων Δήμος Πανταζής Dr, MSc, Αγρ.Τοπ.Μηχ.
Γαλαζούλας Χρήστος Λέκτορας ΤΕΦΑΑ/AΠΘ Στυλ διδασκαλίας.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής ως ξένης / δεύτερης γλώσσας σε άτομα με προβλήματα ακοής Η διδασκαλία,
«Ηλεκτρονικό Αρχείο Παρουσίασης (power point)_Επιμορφωτικό Υλικό»
Γεώργιος Κουρουπέτρογλου
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΦΩΝΗΤΙΚΗ - 1η Διάλεξη - Ανθή Χαϊδά (Δεκέμβριος 2016)
Επεξεργασία Ομιλίας & Ήχου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Γλωσσολογία επιστήμη της γλώσσας
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
Mαθησιακό Περιβάλλον και Στρατηγικές Διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Τυφλών Παιδιών   Β. Αργυρόπουλος
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
Στην καρδιά της Ευρώπης
Version
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΪΟΝ
ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Παρασκευάς Θυμάκης1 και Βασίλης Αργυρόπουλος2  
Παρουσίαση προγράμματος Τ4Ε «Ταξιδεύουμε στην Ευρώπη»
Παρουσίαση προγράμματος Τ4Ε «Ταξιδεύουμε στην Ευρώπη»
Σχεδιάζοντας τη Διδασκαλία Γενικές Αρχές
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ
B. Αργυρόπουλος Αξιολόγηση και εξέλιξη της λειτουργικής όρασης σε άτομα με Πολλαπλές Αναπηρίες και Σοβαρά Προβλήματα Όρασης (ΠΑΣΠΟ - MDVI)
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Διαδικασία επικοινωνίας
Σφαιρωτά σμήνη: Δυναμική – Χαρακτηριστικοί χρόνοι
Θεωρία & Αλγόριθμοι Γράφων Επιπεδικότητα
Απτική Αντίληψη και οι συνιστώσες της
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι-τριβίζουν τα στρουμπειάκια σαν ευγενικά χελιδονάκια» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αλεξία Βγενοπούλου Τάξη: τμήμα.
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Την πρώτη φορά, εκτός από το βιβλίο, εγκαθίσταται και η πλατφόρμα Starlight η οποία στο μενού προγραμμάτων των Windows θα προσθέσει μία νέα.
Χέρια που «μιλούν» Χέρια που «ακούνε»
Βελγικά κέρματα ευρώ Κανδρέλη Παρασκευή – Μαρίνα Β’2
Η ελληνική γραφή Braille
Δύο χρήσιμες εφαρμογές ESTs στο δάκο της ελιάς: κυτταρογενετικός χάρτης και EPIC δείκτες Τσουμάνη ΚΤ1, Αυγουστίνος ΑΑ1,2,
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΙΙΙ Ανελκυστήρες, ράμπες.
ΕπιΣτημονικα Συμβολα braille
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΤΕΧΝΙΚΕΣ - ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
Braille Messenger
ΕΠΙΣΤΗΜ. ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ Γ.Ν.ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ
Χειμερινό Εξάμηνο Ασωνίτου Κατερίνα, ΕΔΙΠ
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
Ιστορική εξέλιξη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Μιχαήλ Μιχαήλ - Παπαϊωάννου Γιώργος
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΛΟΓΩΝ
Διαταραχές Ακουστικής Επεξεργασίας (ΔΑΕ-Auditory Processing Disorders)
BrailleSmart ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΦΡΟΝΙΜΑΚΗ 2983
Στρατηγική Επικοινωνίας για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα
ΦΑΡΜΑΓΑΛ A.E. Γαλακτοβιομηχανία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ Βασίλης Αργυρόπουλος

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ Είναι η ικανότητα ελεύθερης, ανεξάρτητης και ασφαλούς κίνησης μέσα στο χώρο Ασφαλής κίνηση = Δυνατότητα ανίχνευσης εμποδίων και αποφυγή επικινδύνων σημείων

ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ Είναι η ικανότητα της συνειδητοποίησης του περιβάλλοντα χώρου και του τοπικού αυτοκαθορισμού του ατόμου καθώς και η τοπική αλληλεσυχέτιση των σημείων του χώρου Νοητικοί χάρτες Αντιληπτικά πλαίσια

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΦΑΣΜΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ Α. Κινητική Ανάπτυξη Βασικές κινήσεις (κινήσεις του βασιλιά) Μπουσούλημα Όρθια στάση Περπάτημα Κατεβαίνοντας σκάλες Ανεβαίνοντας σκάλες Τρέχοντας Πηδώντας Σκαρφαλώνοντας

Β. Αισθητηριακή ανάπτυξη Αναγνώριση και ταυτοποίηση ηχογόνων πηγών (αυτοκίνητα, μηχανάκια, φρενάρισμα, φλάς, βροντές, φωνές κλπ) υποκειμενικά χαρακτηριστικά του ήχου (ένταση, ύψος και χροιά) ομαδοποίηση των ήχων και εντοπισμός της πηγής Απτική αναγνώριση (χέρια) ενεργητική, παθητική, αλληλεπιδραστική, μη αλληλεπιδραστική κλπ Απτική αναγνώριση (πόδια) υφή και επιφάνεια εδάφους (οδηγοί, πεζοδρόμια, δρόμοι κλπ) Οσφρητική αναγνώριση φαγητό, γκάζι, καμμένο, μαγαζί με γλυκά ή άλλα φαγητά κλπ

Γ. Ανάπτυξη Αντιληπτικών Σχημάτων Σωματογνωσία (συνολικά, μερικά) Τοπολογίες και συσχετίσεις τους (πάνω/κάτω/εμπρός/κάτω κλπ) Διάκριση σχημάτων Διάκριση μεγεθών Ομαδοποίηση Οργάνωση

Δ. Κινητικότητα στην πράξη Συνεργασία με βλέποντα Οδηγό Ανεξαρτησία και φυσικότητα στις καρέκλες, πολυθρόνες, καναπέδες σε χώρους αναψυχής, κινηματογράφους, θέατρα κλπ Χρήση κουπαστής και οδηγών Χρήση αναγνωριστικών σημείων αναφοράς Ασφαλές ταξίδι

ΒΑΣΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Κ/Π ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ/ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ Τεχνικές πριν το μπαστούνι  Τεχνικές Συνοδού  Τεχνικές προστασίας  Τεχνικές εξερεύνησης δωματίου

Τεχνικές χρήσης μπαστουνιού- Κινητικότητα σε εσωτερικό χώρο  Τεχνικές συνοδού με μπαστούνι  Σκάλες, πόρτες  Διαγώνια τεχνική  Τεχνική ανίχνευσης και πορείας

Κινητικότητα σε εξωτερικό χώρο:  Είσοδος- Έξοδος στο αυτοκίνητο  Ακολουθώντας την εσωτερική πλευρά ή την εξωτερική πλευρά του πεζοδρομίου  Επαναφορά στην επιθυμητή πορεία  Διάβαση μικρών δρόμων χωρίς κίνηση Οδοντωτή Διάβαση (Indenting Crossing) Ακουστική Διάβαση (Auditory Crossing)  Διάβαση απλών δρόμων με φανάρια  Χρήση ηχητικών σημάτων  Ασκήσεις προσανατολισμού  Μικρές διαδρομές με χρήση σημαδιών  Μέσα μαζικής μεταφοράς, τεχνικές εύρεσης στάσεων  Ανάγνωση και χρήση ανάγλυφου χάρτη  Αναζήτηση πληροφοριών από τους περαστικούς

Δεξιότητες Καθημερινής διαβίωσης Εξάσκηση αισθήσεων Προσωπική Υγιεινή και Φροντίδα Τεχνικές Φαγητού στο χώρο εργασίας Χρήση τηλεφώνου Ρολόγια  Ρολόγια χειρός Braille και ομιλούντα  Ξυπνητήρια Braille και ομιλούντα Χρήματα Εξάσκηση στη γραφή βλεπόντων με και χωρίς πλαίσια

Ασκηση Αυτοεξυπηρέτησης Παράδειγμα εντοπισμός ποτηριού εντοπισμός κουταλιού εντοπισμός δοχείου ζάχαρης εντοπισμός καφέ καπάκι ζάχαρης -τοποθέτηση κουτάλι σε σωστή θέση γεμισμα κουταλιού με ζάχαρη ξαναβρίσκει το ποτήρι ριχνει τη ζάχαρη μεσα στο ποτήρι