Συγγράμματα Γκιμπερίτης Βαγγέλης Δεξιότητες στην Κοινωνία της Πληροφορίας – Εφαρμογές Πληροφορικής. Γουλτίδης, Χρήστος ECDL /10/2009.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ – ΕΞΟΔΟΥ (INPUT/OUTPUT)
Advertisements

Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Εφαρμογές Πληροφορικής A’ Λυκείου
ΤΑΞΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασικές Έννοιες Επανάληψη (1).
Συσκευές Εξόδου Συσκευές Εισόδου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Το υλικό των υπολογιστών.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Εικόνα 2.1: Η Κεντρική Μονάδα.
Μια παρουσίαση από τον Άνθη Ιωάννη
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Το εσωτερικό του Υπολογιστή
To υπολογιστικό σύστημα
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
Τα θέματα μας σήμερα Ηλεκτρονικοί υπολογιστές Υλικό και λογισμικό
ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Διακρίνεται σε:
Α’ Γυμνασίου Βιβλίο «Σημειώσεις» σελίδες Α2
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 9-b ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ Δρ. Στυλιανή.
Πληροφορική, Β Γυμνασίου
Το Υλικό Μέρος του Υπολογιστή
Το Υλικό του Υπολογιστή
Το Υλικό (Hardware) του υπολογιστή
Υλικό – Λογισμικό – Μονάδες εισόδου/εξόδου
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
Εισαγωγή στις Νέες Τεχνολογίες και Εργαστηριακές Εφαρμογές, Το εσωτερικό ενός υ π ολογιστή Κεφάλαιο 3.
Μονάδες μέτρησης πληροφορίας και χώρου στους Η/Υ
Το Υλικό του Υπολογιστή
Κεφάλαιο 3: Το υλικό των Υπολογιστών
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Μητρική πλακέτα, κάρτες επέκτασης, κάρτα οθόνης, κάρτα ήχου, τροφοδοτικό, Κεντρική.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 6: Το εσωτερικό της μηχανής Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή Το εσωτερικό της Κεντρικής Μονάδας.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ. Περιφερειακές συσκευές  Περιφερειακές συσκευές ονομάζουμε τις συσκευές που συνδέονται εξωτερικά με την Κεντρική Μονάδα του υπολογιστή.
Υπολογιστής Υλικό (συσκευές) Λογισμικό (προγράμματα) Συσκευές Εξόδου Συσκευές Εισόδου Αποθηκευτικά Μέσα Λογισμικό Συστήματος Λογισμικό Εφαρμογών Κεντρική.
Πληροφορική Α' Γυμνασίου 1 Κεφάλαιο 2 Το υλικό του Υπολογιστή.
5ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Δεδομένα - Πληροφορία Υλικό Λογισμικό Μονάδες Εισόδου Μονάδες Εξόδου Κεντρική Μονάδα.
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή
στην Επιστήμη των Υπολογιστών Κωδικός Διαφανειών: MKT110
Συγγράμματα Γκιμπερίτης Βαγγέλης
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Τίτλοσ μαθηματοσ: Το υλικό του υπολογιστή
Καθηγητής: Δεβρίκης Κωνσταντίνος
25ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Έμυ Χ. Τμήμα: ΣΤ2 25o Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το ΥλικΟ του Υπολογιστη
ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ-ΕΞΟΔΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Ενότητα 1 (Γνωρίζω τον υπολογιστή) Κεφάλαιο 2 (Το υλικό του υπολογιστή) Υλικό (Hardware) Υλικό είναι τα μηχανικά και τα ηλεκτρονικά μέρη του Η/Υ.
Το εσωτερικό του Υπολογιστή
Με τι ασχολείται η πληροφορική; Η πληροφορική μελετά με επιστημονικό τρόπο: 1.Τον αποτελεσματικό τρόπο επεξεργασίας των πληροφοριών με τη βοήθεια του υπολογιστή.
Το υλικό του Υπολογιστή
Υλικό Υπολογιστών (Hardware)
Πληροφορική Α' Γυμνασίου 1 Κεφάλαιο 2 Το υλικό του Υπολογιστή.
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή
Πληροφορική Β’ Γυμνασίου Ψηφιακός κόσμος. «ψηφίο»: αρχαία ελληνικά σημαίνει πετραδάκι ή χαλίκι. ψηφιδωτό: Ένα ψηφιδωτό κατασκευάζεται από ψηφίδες, που.
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΣΧΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Το υπολογιστικό σύστημα σαν ενιαίο σύνολο
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Στο μάθημα αυτό θα περιγραφεί η βασική εσωτερική δομή ενός συστήματος υπολογιστή και ιδιαίτερα τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία της Κεντρικής Μονάδας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συγγράμματα Γκιμπερίτης Βαγγέλης Δεξιότητες στην Κοινωνία της Πληροφορίας – Εφαρμογές Πληροφορικής. Γουλτίδης, Χρήστος ECDL /10/2009

Ενότητες του μαθήματος Βασικές έννοιες της Πληροφορικής. Εισαγωγή στα Windows XP. Εισαγωγή στην επεξεργασία κειμένου : Microsoft Word. Εισαγωγή σε λογισμικά παρουσιάσεων : Microsoft PowerPoint. Εισαγωγή στο διαδίκτυο. Μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο ( ειδική αναφορά σε σελίδες φιλολογικού περιεχομένου ). Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. 2

Ηλεκτρονικοί υπολογιστές Μηχανές επεξεργάζονται δεδομένα και παράγουν πληροφορίες. Ίδιες αρχές σε όλα τα ψηφιακά αντικείμενα Βασικός πυρήνας όλων είναι ο άνθρωπος. 3

Τι είναι ο υπολογιστής Από τα δεδομένα στις πληροφορίες ακολουθώντας 3 βασικά βήματα : Είσοδος δεδομένων Επεξεργασία δεδομένων Εξαγωγή δεδομένων ως πληροφορία Τμήματα υπολογιστή : Υλικό ( μηχανήματα ) Λογισμικό Δεδομένα Χρήστης 4

Υλικό (hardware) Το υλικό αποτελείται από : Ηλεκτρονικές συσκευές συνδεδεμένες μεταξύ τους. Συσκευή είναι ένα οποιοδήποτε κομμάτι μηχανήματος. 5

Υλικό Βασικά εξαρτήματα : Επεξεργαστής Μνήμη Συσκευές εισόδου και εξόδου Μνήμη αποθήκευσης 6

Υλικό : επεξεργαστής ή ΚΜΕ Επεξεργασία : Αφορά το μετασχηματισμό των δεδομένων σε πληροφορίες. Γίνεται στην ΚΜΕ, που βρίσκεται στη μητρική πλακέτα. Η ΚΜΕ είναι ο εγκέφαλος του υπολογιστή. Η μητρική πλακέτα (motherboard) συνδέει όλα τα εξαρτήματα μαζί : Τον επεξεργαστή, τη μνήμη και πολλά περιφερειακά ( την κάρτα βίντεο, κάρτα ήχου, μόντεμ ) 7

Κεντρική μονάδα επεξεργασίας (Central Processing Unit, CPU ) Ο εγκέφαλος του υπολογιστή. Είναι αρμόδια για : Το συντονισμό των λειτουργιών του υπολογιστή. Την εκτέλεση των αριθμητικών και λογικών πράξεων. Τη μεταφορά και επεξεργασία δεδομένων. Χειρίζεται τις συσκευές εισόδου, εξόδου και αποθήκευσης. 8

Υλικό : μνήμη Πρόχειρο σημειωματάριο στον υπολογιστή. Προγράμματα, δεδομένα φορτώνονται στη μνήμη για γρήγορη πρόσβαση. 9

Μνήμη Επιτρέπει στην ΚΜΕ να αποθηκεύει και να ανακτά τα δεδομένα γρήγορα. 2 είδη : Μνήμη RAM: μνήμη εγγραφής και ανάγνωσης. Μνήμη ROM: μνήμη μόνο ανάγνωσης. 10

Μνήμη RAM Αποθηκεύει δεδομένα προσωρινά. Λειτουργικό σύστημα και πρόγραμμα στη RAM. 11

Μνήμη ROM Μνήμη μόνο ανάγνωσης. Περιέχει εντολές που εκτελούνται όταν ο υπολογιστής λειτουργήσει για πρώτη φορά. Τα περιεχόμενα της μνήμης τοποθετούνται κατά την κατασκευή της μνήμης. Τα δεδομένα δεν αλλάζουν, μόνο διαβάζονται και χρησιμοποιούνται. 12

Λογισμικό (software) Ομάδα εντολών που επιτρέπει στον υπολογιστή να εκτελεί εργασίες. 2 κατηγορίες : Λογισμικό συστήματος. Λειτουργικό σύστημα, Βοηθητικά προγράμματα, Ανίχνευση σφαλμάτων Λογισμικό εφαρμογών. Επεξεργασία κειμένου, παρουσιάσεις. 13

Λειτουργικό σύστημα Ενδιάμεσο (interface) μεταξύ χρήστη και μηχανής. Το σύνολο των προγραμμάτων ενός υπολογιστή που ελέγχουν και συντονίζουν τη λειτουργία των μονάδων του και των εφαρμογών του. 14

Λογισμικό εφαρμογών Προγράμματα εφαρμογών : Για τις ανάγκες ενός συγκεκριμένου οργανισμού Π. χ. πελατολόγιο, προσωπικό, έλεγχος αποθεμάτων, κτλ. Πακέτα εφαρμογών : Π. χ. μισθοδοσία, γενική λογιστική Προσαρμόζονται στις ανάγκες της επιχείρησης Ολοκληρωμένα πακέτα γραφείου ή γενικής χρήσης : Π. χ. επεξεργασία κειμένου, γραφικά, πολυμέσα΄, παρουσιάσεις κτλ. 15

Δεδομένα Κομμάτια πληροφοριών χωρίς σημασία. Απλοί αριθμοί που οργανώνουν σε ομάδες οι ΗΥ για να δώσουν πληροφορίες κατανοητές στον άνθρωπο. 16

Δεδομένα Οι υπολογιστές εργάζονται με το δυαδικό σύστημα αρίθμησης και χρησιμοποιούν δυαδικά ψηφία για να συμβολίζουν εντολές και δεδομένα. Η συντομογραφία bit προέρχεται από τη σύντμηση των λέξεων BInary digiT. Bit στα αγγλικά σημαίνει « μικροσκοπικό τμήμα, κομματάκι ». Δεδομένα (bits) = πληροφορίες που παριστάνονται από ομάδες ανοιχτών και κλειστών διακοπτών. Ο υπολογιστής αναγνωρίζει δύο διακριτές καταστάσεις : Ανοικτός – κλειστός διακόπτης Η ΚΜΕ αποτελείται από εκατομμύρια διακόπτες, τρανζίστορ Οι αριθμοί εκφράζονται στο δυαδικό σύστημα, ψηφιακή μορφή : 0 = off 1 = on 17

Πώς παριστάνει τα δεδομένα ο υπολογιστής Το bit είναι ένα δυαδικό ψηφίο, το οποίο μπορεί να πάρει τις τιμές 0 ή 1. Bit (binary digit) : η μικρότερη μονάδα δεδομένων. 1 bit αποθηκεύει ένα δυαδικό ψηφίο. 1 bit είναι ένα κουτάκι που έχει την τιμή 0 ή 1. Για να μεταδώσει τις πληροφορίες ο υπολογιστής ομαδοποιεί τα bit σε οκτάδες 1 οκτάδα = 1 byte = 8 bit. 18

Μονάδες μέτρησης χωρητικότητας ΣύμβολοΜέγεθοςΧωρητικότητα KΒKΒKilobyte1024 bytes MBMegabyte bytes GBGigabyte1 δις bytes TBTerabyte1 τρις bytes

Μονάδα μέτρησης ταχύτητας του επεξεργαστή Ταχύτητα υπολογιστή = ταχύτητα της ΚΜΕ Μετριέται με τη μονάδα Η z. Οι υπολογιστές ξεκίνησαν το 1980 με 4,77 ΜΗ z. Σήμερα μέχρι και 4GHz 20

Παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα του υπολογιστή Ταχύτητα ΚΜΕ Ποσότητα RAM: Όσο μεγαλύτερη μνήμη υπάρχει, τόσο περισσότερα προγράμματα και δεδομένα ‘ φορτώνονται ’ στη RAM. Η επεξεργασία τους είναι ταχύτερη εφόσον η RAM είναι πιο γρήγορη από το σκληρό δίσκο. 21

Βασικές λειτουργίες του υπολογιστή Είσοδος δεδομένων Επεξεργασία Εξαγωγή Μόνιμη και Προσωρινή αποθήκευση. 22

Συσκευές εισόδου (input devices) Δέχονται δεδομένα από το χρήστη. Είδη συσκευών εισόδου : Πληκτρολόγιο (keyboard) Ποντίκι (mouse) Ιχνόσφαιρα (trackball) Συσκευή αφής (touchpad) Χειριστήρο με μοχλό (joystick) Σαρωτής (scanner) Ψηφιακή κάμερα (digital camera) Μικρόφωνο (microphone) 23

Συσκευές εξόδου (output devices) Επιστρέφουν δεδομένα στο χρήστη. Συσκευές εξόδου : Οθόνη (monitor) Εκτυπωτής (printer) Οθόνη αφής (touch screen) Συσκευές επικοινωνίας (modems) 24

Αποθήκευση Μόνιμη # προσωρινή. Μνήμη αποθήκευσης # RAM 25

Αποθήκευση Συνηθέστερο μέσο είναι ο σκληρός δίσκος. Οδηγός δίσκου # Μέσο. Floppy drive. CD-ROM drive. DVD drive. 26

υπολογιστής υλικό λογισμικό χρήστης δεδομένα επεξεργαστής μνήμη συσκευές εισόδου/ εξόδου μνήμη αποθήκευσης ποντίκι πληκτρολόγιο οθόνη εκτυπωτής σκληρός δίσκος δισκέτα CD-ROM DVD RAM Byte, KB, MB, GB, TB πτητική μητρική πλακέτα Περίληψη 27

υπολογιστής υλισμικό λογισμικό χρήστης δεδομένα λογισμικό συστημάτων λογισμικό εφαρμογών λειτουργικό σύστημα σύστημα δικτύου βοηθητικό πρόγραμμα επεξεργαστής κειμένου πρόγραμμα παρουσίασης πρόγραμμα γραφικών Περίληψη 28

Όροι επανάληψης KME Μονάδες επεξεργαστή Μνήμη RAM Μνήμη ROM 29

Στο επόμενο μάθημα Συσκευές εισόδου - εξόδου 30