ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ. 2012
Αξιολόγηση Προσωπικού Τί είναι ; -Η διαδικασία εκτίμησης της απόδοσης του εργαζόμενου, με στόχο τον ορισμό του βαθμού στον οποίο αυτός επιτυγχάνει τους στόχους της εργασίας του. (βασικό συστατικό του συστήματος «Διοίκηση Απόδοσης» Ρ.Μ.)
Αξιολόγηση Προσωπικού Ποιά η σημασία της ; 1.Καθορισμός στόχος και ανάπτυξης εργαζομένου 2.Καθορισμός εκπαιδευτικών αναγκών 3.Σύνδεση αμοιβής και απόδοσης 4.Ανατροφοδότηση-επαναπληροφόρηση 5.Βελτίωση συστήματος προσέλκυσης και επιλογής
Πότε είναι αποτελεσματικό το Σ.Α. ; Όταν είναι : Συγκεκριμένο και σαφές σε όλους Προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες της επιχείρησης Αποδεκτό από τους αξιολογούμενους Αξιόπιστο και αντικειμενικό Εστιασμένο σε στόχους και ενέργειες Αποδοτικό στη διαχείρισή του Ικανοί αξιολογητές...και όταν η κουλτούρα της επιχείρησης ευνοεί την ύπαρξη και λειτουργία ενός τέτοιου συστήματος
Σχεδιασμός Συστήματος Αξιολόγησης -Συγκεκριμενοποίηση φιλοσοφίας, αρχών και στόχων (γιατί αξιολογούμε ;) -Προσδιορισμός των επιδόσεων και ορισμός των κριτηρίων που αυτές θα εκφράζονται (τί αξιολογούμε ;) -Προσδιορισμός των μεθόδων (πώς αξιολογούμε ;) -Χρονικός σχεδισμός (πότε αξιολογούμε ;) Εκτός από τους επιμέρους στόχους, τα περισσότερα συστήματα αξιολόγησης μοιράζονται κοινούς στόχους, όπως :
Ενδεικτικοί στόχοι αξιολόγησης Επίτευξη αισθήματος δικαιοσύνης μεταξύ των εργαζομένων Συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των εργαζομένων Ενίσχυση της παρακίνησης για βελτίωση της απόδοσης Υποστήριξη των αποφάσεων για αμοιβές, μετακινήσεις, εκπαίδευση κλπ Ενίσχυση υπευθυνότητας Υποστήριξη της άσκησης διοίκησης Ενίσχυση στοιχείων εταιρικής κουλτούρας
Οι Στόχοι πρέπει να είναι : S M A R T Specific Measurable Achievable Relevant Timelline
Μέθοδοι Αξιολόγησης 1.Αντικειμενικές (με αριθμούς – παραγωγή, πωλήσεις, μερίδιο αγοράς, απουσίες κλπ) 2.Υποκειμενικές (απόδοση και συμπεριφορές) - Κατάταξη (απ’ευθείας ή εναλλακτική) - Κατάταξη σε ζευγάρια - Με βάση Πρότυπα Απόδοσης - Αξιολόγηση συμπεριφοράς στην εργασία - Αυτοαξιολόγηση - Αξιολόγηση από συναδέλφους - Αξιολόγηση από υφισταμένους - Αξιολόγηση από πελάτες
Λάθη αξιολόγησης Λάθη επιείκειας Λάθη αυστηρότητας Λάθη εξαιτίας της τάσης προς το κέντρο Προβλήματα ορισμού προτύπων Προσωπικές προκαταλήψεις
Σύστημα Διοίκησης Απόδοσης