ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Διδάσκων στο Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ E- mail : / ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΜΥΤΙΛΗΝΗ Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.)
ΗΛΙΑΣ ΜΑΤΣΑΓΓΟΥΡΑΣ, Η σχολική τάξη. Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας. Χώρος, ομάδα, πειθαρχία, μέθοδος, εκδ. Γρηγόρη, Αθήνα 2006 Στηριζόμενη στη σύγχρονη βιβλιογραφία που αναφέρεται στην αποτελεσματική λειτουργία της σχολικής μονάδας και της σχολικής τάξης, η παρούσα εργασία προτείνει αρχές και πρακτικές οι οποίες είναι σύμφωνες με τα νέα Προγράμματα Σπουδών για το Δημοτικό Σχολείο και αφορούν τους τομείς: α) του φυσικού και ψυχολογικού χώρου στη σχολική τάξη και τη σχολική μονάδα, β) του μαθητικού δυναμικού και των διαπροσωπικών σχέσεων, και γ) των διδακτικών και μαθησιακών δραστηριοτήτων της ωριαίας διδασκαλίας. Κριτήριο επιλογής και διαμόρφωσης των προτεινόμενων παρεμβάσεων είναι: ο βαθμός αποτελεσματικότητάς τους στην πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, ο βαθμός οικονομικής αξιοποίησης των ανθρωπίνων πόρων και της υλικοτεχνικής υποδομής της εκπαίδευσης, ο βαθμός συμβολής τους στην προώθηση και διεύρυνση της σχολικής γνώσης, ο βαθμός συμβολής τους στην ανάπτυξη της νοητικής, κοινωνικής και ηθικής αυτονομίας των μαθητών, και ο βαθμός στον οποίο μετατρέπουν το σχολείο σε ευχάριστο χώρο ατομικής και συλλογικής δράσης.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΟΛΙΑΔΗΣ, Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη. Κοινωνιογνωστικές θεωρίες, τ. Β΄, Αθήνα 2008
Κ Λ Α Σ Ι Κ Η Ε Ξ Α Ρ Τ Η Μ Ε Ν Η Μ Α Θ Η Σ Η
Σ Κ Ε Ψ Ο Υ Φ Ω Ν Α Χ Τ Α / T H I N K A L O U D Ποιο είναι το πρόβλημα ή το καθήκον; Τι μπορώ να κάνω; Ποιος είναι το σχέδιό μου; Εφαρμόζω το σχέδιό μου; Πώς τα πήγα;
Συντελεστική μάθηση στην εκπαιδευτική πράξη…
Σας ευχαριστώ…