ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Ο Τοίχος έ χε ι την δική του ιστορία» 4o ΓΕΛ Λάρισας 1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ζ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΚΒ)
Advertisements

Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
Δραστηριότητα 9: Πώς παρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ; Διαφάνεια 1: Στόχοι >Να διερευνήσουμε πώςπαρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ >Να μάθουμε να.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
1.  Μεθοδολογία-Στόχοι-Ερωτήματα  Πειρατεία και οι τρόποι αντιμετώπισης  Πειρατεία στην Ελλάδα  Συνέπειες  Ερωτηματολόγια και σχολιασμοί  Βιβλιογραφία.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Έρευνα για την άποψη των νέων πάνω στο graffiti
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
project: οψεις της ψυχολογιας
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
Φιλία.
Η σκηνή στον κινηματογράφο
GRAFFITI, Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ
Graffiti maniacs.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
GRAFFITI-STREET ART 4o ΓΕΛ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ΕΕ3 Homo sapiens Σοφία Λογκάκη-Καμπανάκη Αναστασία-Νεφέλη Μακρή
The Alchemists Δήμου Αλεξάνδρα Καψάλη Ευθυμία Καψάλης Αλέξανδρος Κουκώνης Θανάσης Αθανασίου Άρτεμις.
Κοινωνικές και Οικονομικές Διαστάσεις της Διατροφής των παιδιών στο Σχολείο Στ’ Τάξη του 7 ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟ Σύνθημα Δ.Δ.Ε. Β’ Αθήνας: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΔΗΣ – ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΛΑΗΣ.
HIP HOP  ΜΑΝΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΝΟΥΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΠΟΛΥΖΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ  ΤΣΙΠΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.
 Τέχνη – Έκφραση - Αντίδραση.  Η Street Art αναπτύσσεται σε δημόσιους χώρους και κυρίως σε τοίχους, περιλαμβάνοντας μια μεγάλη ποικιλία τεχνικών. 
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Αισθητικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου 1 ο Γυμνάσιο Πετρούπολης Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Τα καταστήματα Μουστάκας ξεκίνησαν ως μια μικρή βιοτεχνία με αντικείμενο την κατασκευή και εμπορία παιδικών παιχνιδιών. Εμπνευστής και δημιουργός της εταιρίας.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
R oc k & Τέχνη Rock 4 four. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Συνθέσαμε μια εργασία η οποία έχει σχέση με διάφορες ταινίες, λογοτεχνικά βιβλία, και αφιερώματα σε συγκροτήματα.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ Η ΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ: ΟΠΤΙΚΗ-ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΦΑΣΗ Ή ΦΡΑΣΤΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ;
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Graffiti ΕΡΕΥΝΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ 2ου ΛΥΚΕΙΟ Α 1 ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΠ. Π., Γ. ΟΡ., Ζ. Ν., Ζ. Λ., Κ. Δ.
Η γλώσσα των νέων Ερευνητική εργασία Β΄ ομάδα Κουκλάκη Πελαγία Κίντριλη Δήμητρα Κουκουλά Ελευθερία Κοτσιφάκη Κατερίνα Γκαβανόζης ΝίκοςΑ΄2.
Παρουσίαση του θέματος : Η τέχνη του δρόμου όπως έχει ήδη αναφερθεί σήμερα έχει εξελιχθεί σε : είδος έκφρασης είδος διαμαρτυρίας για τη λειτουργία του.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ερμηνεία γελοιογραφίας
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
ΣΧΟΛΕΙΟ: 6 ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Ερευνητική Εργασία Θέμα: ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ: Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΤΟ ΝΗΣΙ
ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ: ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Εκπαιδεύοντας τον παππού στο διαδίκτυο
1ο Ε.ΠΑΛ. ΙΘΑΚΗΣ   Α’ Τάξη   Ερευνητική Εργασία Πρώτου Τετραμήνου  Graffiti ιστορία - θέματα - υλικά - τεχνικές.
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Η Ζωή στον Δρόμο Μαθητικο Project.
Α΄ τάξη Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
Κωνσταντίνα Αντωνίτσα
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Ο Τοίχος έ χε ι την δική του ιστορία» 4o ΓΕΛ Λάρισας 1

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ : Γενικότεροι στόχοι : 1. Να αναπτύξουν οι μαθητές πνεύμα συνεργασίας και αλληλοστήριξης με την ομαδοσυνεργατική αντιμετώπιση του θέματος. 2. Να καλλιεργήσουν τον σεβασμό στη διαφορετική άποψη. 3. Να συνεργαστούν με ειδικούς και εμπειρότερους ανθρώπους. 4. Να ασκηθούν στην επιστημονική παρατήρηση και μεθοδολογία. 2

Ειδικότεροι στόχοι ανά γνωστικό πεδίο : 3 1. Να γνωρίσουν οι μαθητές μια άλλη μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας (συνθήματα – graffiti), και να παρακολουθήσουν την εξελικτική της πορεία. 2. Να αντιληφθούν – διακρίνουν τις επιδράσεις και τις επιρροές των κοινωνικών γεγονότων της εποχής στην εμφάνιση αλλά και στην εξέλιξη αυτής της μορφής έκφρασης κυρίως των νέων. 3. Να αναζητήσουν τις πηγές έμπνευσης και τα ερεθίσματα που ωθούν τους καλλιτέχνες του δρόμου να δημιουργήσουν αυτή τη τέχνη αλλά και τα μηνύματα που εκπέμπουν. Ποια ανάγκη οδηγεί έναν νέο άνθρωπο να αποτυπώσει τους προβληματισμούς του ή το καλλιτεχνικό του ταλέντο επάνω σε ένα τοίχο ;

14/4/ Να μπορούν οι μαθητές να περιγράφουν και να αφηγούνται καταστάσεις και εικόνες. 5. Να αναπτύξουν τους προβληματισμούς τους και να εξάγουν συμπεράσματα μετά από συνεργασία και συζητήσεις μεταξύ τους. 6. Να αποκτήσουν την ικανότητα να παράγουν τεκμηριωμένα κείμενα με στόχο την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους. 7. Να αποκτήσουν εμπειρία στη λήψη φωτογραφιών και βίντεο, στην επεξεργασία παρουσίασης της εργασίας με οπτικο-ακουστικά μέσα και πιθανόν την επεξεργασία βιντεοταινίας. 4

1. Τι είναι το graffiti ; Το γκράφιτι είναι μορφή σύγχρονης τέχνης. Το συναντάμε παντού, στα πιο απίθανα σημεία, και τις περισσότερες φορές «τραβάει» τις ματιές μας. Η εργασία αυτή θα σας μυήσει σε αυτή την ιδιότυπη μορφή τέχνης και θα σας ανοίξει παράθυρα γνωριμίας με γκράφιτι από όλο τον κόσμο. Το γκράφιτι αποτελεί δοκιμασμένη μέθοδο σε “λερωμένους” δρόμους. Τοίχοι γεμάτοι με μπογιές και σχέδια. Είναι ένα ανερχόμενο νεανικό κίνημα μέσα στις τελευταίες δυο με τρεις δεκαετίες, αν και κάποιοι κοινωνιολόγοι το καταχωρούν στην υποκουλτούρα. 5

2. Ιστορία του graffiti Θεωρητικά, ο πρώτος γκραφιτάς είναι ο άνθρωπος των σπηλαίων. > Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία κι αυτός που πρώτος την έγραψε στον τοίχο με μπογιά, δεν ήταν άλλος από τον ελληνικής καταγωγής Δημήτρη από την Ουάσιγκτον, ο οποίος στη περίοδο 1971 – 74 χρησιμοποίησε ένα μίγμα του ονόματός του dimitris, TAKI, και τον αριθμό της οδού του, 183rd ως tag. Ο ΤΑΚΙ 183 γέμισε με σχέδια τον υπόγειο σιδηρόδρομο της Νέας Υόρκης. Ο αριθμός δήλωνε τον αριθμό του δρόμου στον οποίο διέμενε. 6

Το graffiti στην Ελλάδα Όλες οι ομάδες graffiti ξεκίνησαν στην Ελλάδα με αφορμή το ελληνικό Hip Hop συγκρότημα TerrorXCrew. To πρώτο Wall Fame έγινε στην Ελλάδα το Κατά τη δεκαετία του ‘90 το ελληνικό graffiti ξεκινώντας από τις μεγαλουπόλεις της Αθήνας και Θεσσαλονίκης αποκτά σταδιακά ολοένα και μεγαλύτερο κοινό. Γνωρίζει αποδοχή και εξαπλώνεται κατ’ αυτόν τον τρόπο στην υπόλοιπη χώρα! Όπως σε κάθε ομάδα έτσι και σ' αυτή των γκραφιτάδων υπάρχουν αξίες όπως η φήμη, η καλλιτεχνική έκφραση, η δύναμη. 7

Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει το στυλ. Είναι η προσωπική φωνή που βγαίνει μέσα από το graffiti. Όσο πιο αυθεντικό είναι το στυλ τόσο πιο γνωστός και σεβαστός θα γίνει στο χώρο του ο γκραφιτάς. Η διάρκεια ζωής ενός γκράφιτι είναι από 1 ημέρα έως πολλά χρόνια. «Το γκράφιτι μοιάζει λίγο-πολύ με τις δημιουργίες από άμμο. Ο καλλιτέχνης που εκθέτει το έργο του στη γκαλερί του δρόμου είναι προετοιμασμένος για το εφήμερο χαρακτήρα της τέχνης του. Το αφήνεις στο έλεος της πόλης» λέει ο Wake, κάποιος από την ομάδα των γκραφιτάδων. 8

14/4/ Ποια είναι τα είδη των graffiti ; Μερικά από τα είδη γκράφιτι που παρουσιάζονται σήμερα είναι : 1. Η Ζωγραφική γκράφιτι Σε εξωτερικούς τοίχους (συνήθως σε τοίχους στους δρόμους). Όταν γίνονται σε ένα προσωπικό χώρο που το βλέπουν ελάχιστοι, δεν θεωρείται γκράφιτι. Συνθήματα Ζωγραφική (φαινόμενο προερχόμενο από την Αμερική – ΗΠΑ) Διαμαρτυρία (για παράδειγμα στην Βόρεια Ιρλανδία, με τα murals που απαθανατίζουν νεκρούς και θέματα από τις συγκρούσεις με τους Βρετανούς) Σε εσωτερικούς τοίχους και επιφάνειες (συνήθως μικρού μεγέθους), π.χ. τουαλέτες, σκοπιές, θρανία Αυτοσχέδια ποιήματα 9

2. Το στένσιλ χρησιμοποιείται συχνά σε πορείες διαμαρτυρίας για "γρήγορα" γκράφιτι. 10

14/4/2003 Κύριος εκπρόσωπος αυτής της μορφής graffiti είναι ο Πορτογάλος street artist Vhils, κατά κόσμον Alexandre Farto, ο οποίος με την μουσική υπόκρουση της πορτογαλικής hip-hop/ soul μπάντα Orelha Negra, κυκλοφόρησε ένα βίντεο πριν περίπου έξι μήνες στο διαδίκτυο στο οποίο περιγράφεται ο ιδιαίτερα πρωτότυπος τρόπος χρήσης εκρηκτικών και γύψου για την δημιουργία graffiti πάνω σε τοίχους. 3. Τα Εκρηκτικά graffiti 1 Βίντεο

4. Που εμφανίζονται τα graffiti ; Χρώμα παντού Αγαπημένες επιφάνειες οι εξωτερικοί τοίχοι κτιρίων αλλά κι εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα, λεωφορεία, τρένα, ρολά καταστημάτων, γέφυρες και μάντρες είναι ιδανικά σημεία για τους γκραφιτάδες. Για πολλούς γκραφιτάδες το κίνητρο μιας παράνομης επιφάνειας είναι μεγάλο. 1212

14/4/2003 Σύμφωνα με ό,τι συνηθίζεται ανάμεσα στους γκραφιτάδες, υπάρχουν τοίχοι που είναι μόνο για καλούς γκραφίστες, ενώ οι υπόλοιποι δεν δικαιούνται να κάνουν πάνω στο δικό τους γκράφιτι μια μουτζούρα ή κάποιο άλλο σχέδιο (εκτός αν έχει χαλάσει με το πέρασμα του χρόνου και ειδοποιηθούν ότι θα γίνει άλλο σχέδιο πάνω στο δικό τους). «Το στοίχημα είναι να βάλεις την υπογραφή σου και αυτή να... ταξιδέψει με το τρένο κατά μήκος της πόλης» είναι μία άποψη που επίσης κυριαρχεί. Graffiti συναντάμε συχνά και σε δημόσιους χώρους όπως ασανσέρ αλλά και διάφορα κεντρικά σημεία του πολεοδομικού ιστού των πόλεων. 1313

5. Tag και tagging Το "tag" (στα ελληνικά "ταγκιά") είναι η υπογραφή που γίνεται με σπρέι σε έναν τοίχο, από τον καλλιτέχνη ενός γκράφιτι. Σε ένα γκράφιτι η υπογραφή είναι μικρή και βρίσκεται ή μέσα στην ζωγραφιά ή κάτω σε μια άκρη 1414

6. Ποιες αιτίες οδηγούν τους νέους να κάνουν graffiti Παρορμητικές συμπεριφορές ; Τρόπος αντίδρασης ; Όποιος κι αν είναι τελικά ο λόγος, θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτά τα μηνύματα στους τοίχους αντικατοπτρίζουν την ταυτότητα μιας μερίδας ατόμων της πόλης και μέσα από αυτά μπορείς να ερμηνεύσεις ποια είναι τα κύρια ενδιαφέροντά τους, τι σκέφτονται, πως και σε τι αντιδρούν. 1515

7. Ποια είναι η άποψη του κόσμου για τα graffiti ; Graffiti : παράνομη τέχνη ή βανδαλισμός; Η απάντηση στο ερώτημα αυτό διαφέρει από άτομο σε άτομο. Ο καθένας βλέπει τα Graffiti από την δική του οπτική γωνία και εκφράζει την δική του άποψη. 1616

14/4/2003 Για τη κυρίαρχη κουλτούρα τα graffiti ισοδυναμούν με βανδαλισμό. Οι γκραφιτάδες είναι «οι βάνδαλοι» που καταστρέφουν την αισθητική όψη της πόλης και τα έργα τους είναι «βρωμιές» στους τοίχους των κτιρίων. Ο γκραφιτάς για κάποιους είναι ο αντικοινωνικός νέος που καταφεύγει στη «σπίλωση» τοίχων της πόλης προκειμένου να έρθει σε επαφή με τους γύρω του. Υποστηρίζουν και λένε τα εξής : «ποιος σας έδωσε το δικαίωμα να μουντζουρώνετε και να καταστρέφετε τις ιδιωτικές περιουσίες και τους δημόσιους χώρους;» 1717

Απορία δική μας : Γιατί όμως είναι βάνδαλος ο νεαρός που ζωγραφίζει τους τοίχους και όχι η πολυεθνική εταιρεία με τις χιλιάδες διαφημίσεις της; Τα έργα του μεγάλου κεφαλαίου, οι ουρανοξύστες που στεγάζουν τα κεντρικά των πολυεθνικών, οι εκτρωματικές πλατείες όλα αυτά είναι ιδανικές στιγμές του δημόσιου χώρου, ενώ τα ταπεινά σχέδια ενός νεαρού είναι εγκληματικά και στερούν την ελευθερία των κατοίκων ; 1818

14/4/2003 Από την άλλη πλευρά : μέσ' το μουντό και γκρίζο αστικό τοπίο, οι γκραφιτάδες ομορφαίνουν τους κενούς τοίχους με τα πολύχρωμα προϊόντα της αισθητικής τους, και πολλοί - γκραφιτάδες και μη -αφήνουν ταγκιές, δείχνοντας με τον τρόπο τους ότι ξεχωρίζουν και αφήνουν το στίγμα τους, στους γκρίζους λαβύρινθους της μεγάλης μυρμηγκοφωλιάς του άστεως. 1919

14/4/2003 Σύμφωνα με την ψυχίατρο Μαρία Διαλλινά το γκράφιτι είναι μία μοναχική κραυγή επικοινωνίας. Με άλλα λόγια, το μοναχικό άτομο θέλοντας να εκφράσει αισθήματα απελπισίας, θυμού, εξέγερσης και διαμαρτυρίας απέναντι σε μία αποξενωμένη πραγματικότητα καταφεύγει στην δύναμη του συμβόλου, στη πλέον αρχική του μορφή, την εικόνα. Συνεπώς, ο καλλιτέχνης με το σπρέι είναι αυτός που προσπαθεί όχι μόνο να αναπαραστήσει το αστικό περιβάλλον, αλλά να το επανορθώσει τουλάχιστον με το τρόπο του. 20

Πρόστιμο για τη διακόσμηση με γκράφιτι στη Βαρκελώνη ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010 Mια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε τους καταστηματάρχες στη Βαρκελώνη οι οποίοι ανέθεσαν σε καλλιτέχνες γκράφιτι να βάψουν τα ρολά των καταστημάτων τους πιστεύοντας ότι η πόλη τους θα γινόταν πιο όμορφη. Οι ίδιοι τιμωρήθηκαν με πρόστιμο 600 ευρώ για. 2121

ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΓΚΡΑΦΙΤΙ Μια ιδιαίτερη αντίφαση αποτελεί το γεγονός ότι το γκράφιτι παρόλο που μπορεί να αποτελέσει μια όαση χαράς, πηγή χρώματος και κάθαρση της μιζέριας σε πολλές απόμερες περιοχές, ορισμένες φορές ξεπερνάει τα όρια της δημιουργίας και φτάνει στην ύβρη και στον βανδαλισμό 2

Άγνωστοι έβαψαν με σπρέι τον τάφο του δολοφονηθέντος πρωθυπουργού της Σουηδίας Ούλοφ Πάλμε, σύμφωνα με καταγγελία που έγινε στην αστυνομία. Flashnews.gr Βανδάλισαν τον τάφο του Ούλοφ Πάλμε 2323

Βάνδαλοι φτιάχνουν graffiti επάνω σε μνημεία της παλιάς πόλης των Χανίων 24

8. Οι άγραφοι κανόνες των graffiti «Το graffiti δεν είναι “παίρνω ένα σπρέι και μουντζουρώνω τους τοίχους”. Είναι τέχνη που κρύβει μέσα της τις ευαισθησίες όσων ασχολούνται. Είναι τρόπος έκφρασης για πολλά παιδιά, ενώ και για τους πιο παλιούς παραμένει ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής μας». Αυτά είναι τα λόγια ενός παλιού γκραφιτά. 25

1. Ποτέ δεν σβήνεις “ιστορικά” graffiti, 2. δεν βάφεις αρχαιολογικούς χώρους, 3. δεν βάφεις πάνω σε έργο παλαιότερου καλλιτέχνη, ειδικά εάν εκείνος έχει φύγει από τη ζωή, 4. δεν βάφεις πάνω σε μνημεία και εκκλησίες, ενώ εάν βάψεις στην περιοχή κάποιας ομάδας πρέπει να έρθεις σε επαφή μαζί της. Είναι ζήτημα σεβασμού, δεν σημαίνει πως όπου βρεις τοίχο ή επιφάνεια πας και βάφεις, ενώ αναφέρουν ότι σε περιπτώσεις που παραβιάζονται οι παραπάνω κανόνες δεν λείπουν και τα επεισόδια ανάμεσα στις ομάδες. 26 Παρόλο που υπάρχει μια ιδιότυπη μάχη ανάμεσα στις ομάδες των γκραφιτάδων. υπάρχουν ορισμένοι άγραφοι νόμοι οι οποίοι ακολουθούνται ευλαβικά :

9. Η ομάδα Carpe Diem Το Carpe Diem συστάθηκε από μια ομάδα ανθρώπων, τους οποίους συνδέει το βίωμα του graffiti και η αναζήτηση διεξόδων συλλογικής έκφρασης. Η ομάδα αυτή σχεδιάζει και υλοποιεί προγράμματα δημόσιων τοιχογραφιών με την εθελοντική συμμετοχή και συνεργασία επώνυμων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών 27

Πρωτοβουλίες του Carpe Diem για δημιουργία graffiti σε δημόσιους χώρους Χρωμόραμα Πρόταση του Carpe Diem προς το Υπουργείο Παιδείας για την δημιουργία τοιχογραφιών σε σχολεία ανά την Ελλάδα, με συμβολικά θέματα, βασισμένα στις ανάγκες των μαθητών Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο Ένα ειδικό πρόγραμμα το οποίο αφορά στη δημιουργία έργων graffiti σε αστικά λεωφορεία και τρόλεϋ. Χρωμόπολις Το χρωμόπολις αποτέλεσε ένα πρόγραμμα δημιουργίας 10 τοιχογραφιών σε δημόσια και ιδιωτικά κτίρια, σε 10 πόλεις ανά την Ελλάδα, μέσω της τέχνης του graffiti. 28

10. Φεστιβάλ γκράφιτι στην Ελλ ά δα Το πρώτο φεστιβάλ που έγινε σε κλειστό κύκλο writer ήταν το 1994 στην εξωτερική επιφάνεια του ιππόδρομου στην Αθήνα με συμμετοχές των Diner, Dennis, Geo, Ren2, Art, Tare, Ante, Kerts, Ane, Woozy, Jaysone, Tweak, Zazan και άλλους. Ακολούθησαν φεστιβαλ το 1996 στην Θεσσαλονίκη υπό την αιγίδα του δήμου Καλαμαριάς και του δήμου Τριανδρίας. 29

Μία ιδιόμορφη εικαστική παρέμβαση έγινε και στα εργοταξιακά πάνελ του μετρό, με πρωτοβουλία του περιοδικού ANTI, Το πρώτο διεθνές φεστιβάλ με ξένες συμμετοχές έγινε στην Ερμού σε συνεργασία με τους ΗΣΑΠ, με συμμετοχή της Ελληνοαμερικανικής ένωσης και συνέδριο με ομιλίες από τεχνοκρ άτες και δημοσιογράφους. 30

Σε νέους δρόμους : Κομβικό σημείο για το γκράφιτι στην Ελλάδα αποτέλεσε η υλοποίηση του προγράμματος «Χρωμόπολης» το καλοκαίρι του 2002, τόσο για την δύναμη και την έκταση της εικαστικής παρέμβασης αυτού του προγράμματος, όσο και για την συμμετοχή πολλών επώνυμων καλλιτεχνών και την δημιουργία ενός κοινού σκοπού. Πως αντιμετωπίζεται : Το γκράφιτι έτσι συνεχίζει τον δρόμο του και στην Ελλάδα με εκδηλώσεις να ανάβουν «φλόγες» και νέες ομάδες να δημιουργούνται,προσωπικές πρωτοβουλίες να ομορφαίνουν χώρους μακριά από την δημοσιότητα κλπ

14/4/2003 Video graffiti Ακολουθεί ένα video με graffiti από όλο τον κόσμο και μουσική επένδυση, το οποίο αποτελεί παραγωγή των μαθητών το τμήματος 3232 Βίντεο

Οι απόψεις των μαθητών του τμήματος ενδιαφέροντος : Ομάδα Α΄ Κατά τη γνώμη μας το graffiti όπως και όλα τα πράγματα στην ζωή έχει δυο αντικρουόμενες-αντιμαχόμενες πλευρές. Εμείς οι νέοι ως οπτιμιστές και οραματιστές μιας νέας εποχής τείνουμε να βλέπουμε αν θέλετε να υπερισχύει η θετική τους πλευρά. Λέγοντας θετική πλευρά εννοούμε την ομορφιά που μπορεί και απορρέει από κάθε μια δημιουργία των καλλιτεχνών του graffiti. Δεν πρέπει ωστόσο να παραβλέπουμε την βλάβη που μπορεί να προκληθεί τόσο στον εργασιακό όσο και στον αισθητικό τομέα μέσω της ανεξέλεγκτης χρήσης των graffiti. Εύλογο ε ί ναι το ερώτημα : «αποτελεί το graffiti τέχνη η μήπως όχι;» και εδώ έρχεται να απαντήσει η πλειοψηφία. Στη σημερινή εποχή η πλειοψηφούσα άποψη υποστηρίζει ότι τα γκράφιτι είναι καλά και έχουν περισσότερο θετικά να προσφέρουν. Όλα τα παραπάνω ήταν συμπεράσματα που προέκυψαν από την απλή παρατήρηση της ελληνικής κοινωνίας! Συμπερασματικά λοιπόν προτείνουμε στον κάθε νέο κάθε εποχής να ακολουθεί την δική του άποψη αψηφώντας την κοινή γνώμη που δεν είναι τίποτε άλλο παρά η στυγνή πλειοψηφία. Από την άλλη δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να καταπατούμε τον νόμο ούτε τα δικαιώματα των υπολοίπων! Η ελευθερία του ενός τελειώνει εκεί όπου αρχίζει η ελευθερία του άλλου! 33

Ομάδα Β΄ Σαν ομάδα που έχουμε αναλάβει να κάνουμε μία εργασία με θέμα το γκράφιτι, πρέπει να εκφράσουμε την άποψή μας γι΄ αυτό. Κατά τη γνώμη μας το γκράφιτι είναι μία παράνομη τέχνη που χρησιμοποιείται από διάφορους ανθρώπους διαφορετικών κοινωνικών στρωμάτων για να εκφράσουν τις καλλιτεχνικές τους ανησυχίες και να εκφράσουν επίσης και τις απόψεις τους μέσα από την δημιουργία και την αποτύπωσή τους, στους τοίχους. Αυτό κάνει το γκράφιτι όχι μόνο μία όμορφη τέχνη αλλά και έναν τρόπο επικοινωνίας ανάμεσα στους ανθρώπους Είναι μοναδικό να δημιουργεί κάποιος πάνω σε έναν τοίχο κάτι που μερικοί δεν μπορούν ούτε πάνω σε χαρτί !!! Έτσι το γκράφιτι είναι μια τέχνη του δρόμου που λίγοι εκτιμούν και καταλαβαίνουν! 34

Διάφορα συνθήματα graffiti : Πολλές φορές συνθήματα στους τοίχους ή σχέδια γκράφιτι εκφράζουν φαντασία και καλό γούστο, χιούμορ και δείχνουν ανεκτικότητα στην κοινωνική συμπεριφορά! Δεν είναι ανάγκη να συμφωνούμε με κάποιο σύνθημα, αρκεί να το βρίσκουμε πετυχημένο. Τα συνθήματα στους τοίχους των πόλεων πάντα ασκούν μια ιδιαίτερη γοητεία. Καθένα από αυτά αποτελεί μια ξεχωριστή κατηγορία τέχνης και την μοναδική έκφραση μιας φωνής. Το σύνθημα στον τοίχο δεν έχει απαραίτητα σκοπό, απλώς εκφράζει τη γνώμη του γράφοντα. Το γκράφιτι έχει σκοπό να σατιρίσει, να καταγγείλει, να σοκάρει και το βασικό του συστατικό είναι το χιούμορ, το «μαύρο χιούμορ» κατά προτίμηση. Ταυτόχρονα περιέχει μια ιδιότυπη τρυφερότητα κι αγάπη, αποκαλύπτοντας συνάμα στο περιθώριο του τοίχου, ένα σωρό κρυφά νοήματα. Καταγραφή όλων ή, έστω, των περισσότερων συνθημάτων τοίχου, έχει γίνει από τον Γιάννη Δημαρά, στο βιβλίο του *Εμπρός στον έτσι που χάραξε ο τέτοιος*, Eκδόσεις *Κάκτος* 1981, καθώς και από την Κατερίνα Χριστοδούλου, στα βιβλία της *Μην πατάτε τον τοίχο*, Eκδόσεις *Νέμο* 1988 και *Πες το με σπρέι*, Εκδόσεις *Γράμματα* Βίντεο

Τέλος θα θέλαμε να σας παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα ενός ερωτηματολογίου, το οποίο συντάχτηκε από εμάς και απαντήθηκε α΄πό μαθητές της Α΄και Γ΄τάξης του Λυκείου μας. Συνολικά απαντήθηκαν 111 ερωτηματολόγια από μαθητές της Α΄τάξης και 90 από μαθητές της Γ΄τάξης

Ερώτηση 1 η : Ποια η άποψή σας για τα graffiti ; Αριθμός μαθητών Ποσοστό % ΘΕΤΙΚΗ16079,6% ΑΡΝΗΤΙΚΗ4121,4% 3737

Ερώτηση 2 η : Έχετε κάνει ποτέ graffiti ; Αριθμός μαθητών Ποσοστό % NAI6934,3% OXI13265,7% 3838

Ερώτηση 3 η : Θεωρείτε το graffiti : Αριθμός μαθητών Ποσοστό % ΤΕΧΝΗ16280,5% ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟ3919,5% 3939

Ερώτηση 4 η : Θεωρείτε ότι το graffiti μπορεί να καλυτερέψει αισθητικά τις πόλεις ; Αριθμός μαθητών Ποσοστό % NAI17084,5% OXI3115,5% 40

Ερώτηση 5 η : Πρέπει να νομιμοποιηθεί το graffiti ; Αριθμός μαθητών Ποσοστό % NAI11858,7% OXI8341,3% 41

Ερώτηση 6 η : Θεωρείτε σωστό να υπάρχουν graffiti σε αρχαιολογικούς χώρους; Αριθμός μαθητών Ποσοστό % NAI126%6% OXI18994% 42

Ερώτηση 7 η : Υπάρχουν graffiti στη γειτονιά σας ; Αριθμός μαθητών Ποσοστό % NAI18391% OXI199%9% 43

14/4/2003 Σας ευχαριστούμε πολύ για τη προσοχή με την οποία παρακολουθήσατε την παρουσίαση αυτή Οι μαθητές του τμήματος : Γκανίδης Δημήτρης, Καλαμποκίδης Αχιλλέας, Καρούμπας Δημήτρης, Κατσώχη Κλαίρη. Κόκκινος Ευθύμης, Κόκοβα Μαργαρίτα, Κούτρας Αχιλλέας. Κουτσομανή Αγγελική, Κουτσουνάκης Δημήτρης, Κυβέλος Γιώργος, Κυριακίδης Μενέλαος, Κυριάκου Κων/νος, Κωσταρέλη Μαρία – Σοφία, Λαζαρίδης Παύλος. Λάμπρου Ηλίας, Λιάνος Γεώργιος, Μητσιούλη Μαρία. Οι καθηγητές : Λιόντος Ιωάννης Παπαγεωργίου Ειρήνη 44 τέλος παρουσίασης

4545 τ έ λ ο ς