Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Η χρήση του kidspiration στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
«ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ»
Ορισμός εννοιολογικού χάρτη
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Xαρτογράφηση Εννοιών με λογισμικό Inspiration
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
CmapTools – Διδακτική ενότητα «Νευρικό Σύστημα»
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σχόλια για τον επιστημονικό εγγραμματισμό
Σενάριο.
Πρόγραμμα Kidspiration
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Διδακτικά σενάρια.
Χρήση του Kidspiration στα πλαίσια των Οικολογικών Δραστηριοτήτων Διαμάντω Γεωργίου Η΄ Δημοτικό Σχολείο Ομόνοιας (ΚΒ΄) Λεμεσού.
Συμβολική αναπαράσταση της γνώσης
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Η χρήση του Kidspiration στα Ελληνικά Θέμα « Ανθρώπινα Δικαιώματα »
Επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: «Η σημασία των νοητικών σχημάτων στην οικοδόμηση της γνώσης και η χρησιμοποίησή τους ως εργαλείων μάθησης: Η περίπτωση.
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη Διδάσκουσα Πόταρη Δ. Καρατράσογλου Αθανασία Δ
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
«ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ»
Συνεδρία 8 Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Mαθησιακό Περιβάλλον και Στρατηγικές Διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Τυφλών Παιδιών   Β. Αργυρόπουλος
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Εργαστήριο Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΤΠΕ
ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ (concept mapping)
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ (Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ.
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
Εννοιολογικοί χάρτες στην εκπαιδευτική διαδικασία
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α

Τι είναι ο εννοιολογικός χάρτης; Δίκτυο από κόμβους, έννοιες και συνδέσμους που αναδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο οι κόμβοι συνδέονται μεταξύ τους. Μοντέλο έκφρασης νοητικών σχημάτων των μανθανόντων ατόμων Εργαλείο διδασκαλίας και μάθησης Aποτελεί μια ευέλικτη παιδαγωγική τεχνική μέσα από την οποία οι μαθητές βοηθούνται να αλληλεπιδράσουν δημιουργικά και να εκφράσουν διαγραμματικά τη σκέψη τους

Μορφές εννοιολογικών χαρτών Α. ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΡΑΧΝΗΣ

Β. ΙΕΡΑΡΧΙΚΟΙ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ Μορφές εννοιολογικών χαρτών

Γ. ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΡΟΗΣ Μορφές εννοιολογικών χαρτών

Η εννοιολογική χαρτογράφηση στην εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να αποτελέσει Μαθησιακή στρατηγική Διδακτική στρατηγική Εργαλείο αναπαράστασης και αξιολόγησης του τι γνωρίζουν οι μαθητές Μεταγνωστικό εργαλείο- μέσω διαδικασίας αναπαράστασης και συσχέτισης των απεικονιζόμενων εννοιών σε χάρτη

Δραστηριότητες εννοιολογικής χαρτογράφησης στην τάξη Κατασκευή εννοιολογικού χάρτη αποκλειστικά από τους μαθητές Διόρθωση ενός δοσμένου χάρτη (τροποποιήσεις/διαγραφές στις δοσμένες έννοιες και σχέσεις) Επέκταση δομημένου χάρτη εννοιών Συμπλήρωση ημιδομημένου χάρτη με έννοιες και συνδέσμους

Διαδικασία κατασκευής εννοιολογικού χάρτη Προπαρασκευαστικό στάδιο Πώς λειτουργεί; Τι περιλαμβάνει; Κατασκευαστικό στάδιο Προσδιορισμός κομβικού ερωτήματος Προσδιορισμός εννοιών που σχετίζονται με το ερώτημα Οργάνωση/ κατάταξη εννοιών Κατασκευή προκαταρκτικού χάρτη Αναζήτηση σύνθετων συνδέσεων Αναθεώρηση εννοιολογικού χάρτη Ολοκλήρωση εννοιολογικού χάρτη Αξιολόγηση χάρτη

Χρησιμότητα χαρτογράφησης εννοιών στην Π.Ε./Ε.Α.Α Συνειδητοποίηση από μαθητές της πολυδιάστατης φύσης των οικολογικών ζητημάτων Σύνδεση μεταξύ οικολογικών ζητημάτων Διάγνωση αρχικών και τελικών αντιλήψεων μαθητών Οργάνωση πληροφοριών/ γνώσεων Προώθηση κατανόησης εννοιών και ουσιαστικής μάθησης (meaningful learning) Eργαλείο που εστιάζει στην εξωτερίκευση και ανάπτυξη εννοιολογικών σχημάτων των μαθητών