European Perspectives in Language Teaching, Learning, Assessment The European Language Portfolio: What, why and how Bessie Dendrinos School of Philosophy.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Developing Public Transport Network systems: The DIANA approach Dimitrios Kosmopoulos, Mihalis Kalohristianakis, Sotirios Chatzis, Athanasios Malamos,
Advertisements

WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 5: Ανάπτυξη Περιεχομένου 1/9 19/3/2015 Διάλεξη 5 Εργαλεία Συγγραφής Περιεχομένου Ανάπτυξη.
European Perspectives in Foreign Language Teaching, Learning and Assessment Instructor: Prof. Bessie Dendrinos The European Language Portfolio What, why.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011 Ο.ΕΠ.ΕΚ Αρχική Συνεδρία Γ. Τύπας, Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου.
MT+ (Mobility Tool +). Mobility Tool + Διαδικτυακή Πλατφόρμα που λειτουργεί ως εργαλείο για τη διαχείριση και την υποβολή εκθέσεων στο πλαίσιο των σχεδίων.
SCHOOL OF EUROPEAN EDUCATION - HERAKLION OPTIONS OF SUBJECTS FOR YEAR 3 (Γ’ ΤΑΞΗ)
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
ERASMUS+ - ΒΔ 1 Σχολική Εκ π αίδευση – Εκ π αίδευση Ενηλίκων Ημερίδα Παροχής Πληροφοριών για τη Διαχείριση και Υλοποίηση των Εγκεκριμένων Σχεδίων (Πρόσκληση.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 8 (PART B): Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Επιχειρείν Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 3: Γενικές επισκοπήσεις για την επιχειρηματική δράση στην πράξη στην Ελλάδα. Από την ιδέα στην υλοποίηση: Το νομικό πλαίσιο.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
Συντήρηση Μεταλλικών Αντικειμένων
Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
Παπαϊωάννου Άλκηστις Ph. D. , M. Sc
Παπαϊωάννου Άλκηστις Ph. D. , M. Sc
Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Υποστηρίζω την άποψη μου επιχειρηματολογώντας
CRE8IVE First Focus Group Meeting with Local Sub-Group
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών
Χρήματο – οικονομικές κρίσεις: τα διδάγματα της ιστορίας
Διάλεξη 2 Open eClass Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
από την αγάπη του Χριστού; Τι λοιπόν μπορεί να μας χωρίσει από
Μουσενίκας Δημήτριος Βλάχος Χριστόδουλος
Το ηφαίστειο της Σαντορίνης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
στον Ιησού που μας έδωσε την πίστη την οποία και τελειοποιεί.
(ALPHA BANK – EUROBANK – PIRAEUS BANK)
Ό,τι βρίσκεται στη Γραφή
Σεμινάριο “Πώς να καταστήσετε το έργο σας Ανοικτής Πρόσβασης”
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
CYPRUS RHEUMATOLOGY SOCIETY
Αναστοχασμός και συλλογισμός
Συνεργασία και ομαδική εργασία
Εισαγωγικό Εργαστήριο Προωθώντας τη δημιουργικότητα στις Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
ζωντανός και δραστικός.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΑΓΓΛΙΚΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ English 5th Grade -Writing Activities-
Εισαγωγή στα Τρόφιμα This publication has been produced with the support of the European Commission. The contents of this publication are the sole responsibility.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Study in Holland: open to international minds
Κλίμακα PEGI.
Study in Holland: open to international minds
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ The “MiGreat Project”- n IT01-KA has been funded with support from the European Commission. This document reflects the.
Κεφάλαιο 11: Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων
Κεφάλαιο 17: Διαδικασίες και Συστήματα Ελέγχου
Κεφάλαιο 9: Θεμελιώδεις Αρχές της Οργάνωσης και Οργανωτικός Σχεδιασμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

European Perspectives in Language Teaching, Learning, Assessment The European Language Portfolio: What, why and how Bessie Dendrinos School of Philosophy Faculty of English Language and Literature

2 The European Language Portfolio Τι είναι το Ευρωπαϊκό Portfolio Γλωσσών; Το Ευρωπαϊκό Portfolio Γλωσσών αποτελεί ένα καινοτόμο μοντέλο αυθεντικής αξιολόγησης διαδικασιών εκμάθησης της ξένης γλώσσας αναφορικά με την επικοινωνιακή και πολιτισμική της διάσταση. Ως παιδαγωγικό εργαλείο παρέχει ένα πρόσφορο πεδίο σύζευξης σκέψης και δράσης και αποτυπώνει την αποτελεσματικότητα του μαθητή σχετικά με τους τρόπους που ο ίδιος επιλέγει για να κατακτήσει τη γνώση.

3 The European Language Portfolio Ποιοι είναι οι στόχοι του; Καταπολέμηση της κοινωνικής περιθωριοποίησης. Ενίσχυση του πνεύματος της ευρωπαϊκής ιθαγένειας. Αναγνώριση της πολιτισμικής κληρονομιάς κάθε κράτους-μέλους. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων είναι απαραίτητη η ανάδειξη της διαπολιτισμικής επικοινωνίας.

4 The European Language Portfolio Γλωσσομάθεια Στο πλαίσιο αυτό, η γλωσσομάθεια παίζει καθοριστικό ρόλο, καθώς: αμβλύνει τις γλωσσικές και πολιτισμικές προκαταλήψεις, βοηθά στην απόκτηση επικοινωνιακών δεξιοτήτων, βοηθά στην ανάπτυξη της ταυτότητας του ενεργού Ευρωπαίου πολίτη.

5 The European Language Portfolio Συμβούλιο της Ευρώπης Στόχος: η ενίσχυση της γλωσσομάθειας. Θέσπισε το Ευρωπαϊκό Portfolio Γλωσσών. – Προωθεί τη γλωσσική και πολιτισμική πολυμορφία. – Αναπτύσσει δεξιότητες δια βίου μάθησης των ξένων γλωσσών.

6 The European Language Portfolio Συμβούλιο της Ευρώπης Ευρωπαϊκό Portfolio Γλωσσών Κοινή Κλίμακα Αναφοράς Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς

7 The European Language Portfolio Εναλλακτική μορφή αξιολόγησης Πολυγλωσσικός ατομικός φάκελος: Ανήκει στον μαθητή / όχι στο σχολείο. Ο μαθητής καταγράφει την εξελικτική πορεία της γλωσσικής εκμάθησης. Ο μαθητής οικοδομεί το πολυπολιτισμικό του προφίλ.

8 The European Language Portfolio Πολυγλωσσία (multilingualism) και Πληθογλωσσία (plurilingualism) Πολυγλωσσία: Υψηλό επίπεδο γλωσσομάθειας σε πολλές γλώσσες. Πληθογλωσσία / Πολλαπλογλωσσία: Ικανότητα να διαχειρίζεται κάποιος/α διάφορες γλώσσες για συγκεκριμένους σκοπούς χωρίς να έχει επιτύχει υψηλό επίπεδο γλωσσομάθειας (π.χ. η ικανότητα ενός ξενοδοχειακού υπαλλήλου να συνδιαλέγεται στην αγγλική, γαλλική, γερμανική, κλπ ειδικά για τις ανάγκες της δουλειάς του).

9 The European Language Portfolio Πιλοτική εφαρμογή Το Ευρωπαϊκό Portfolio Γλωσσών εφαρμόστηκε πιλοτικά στα εκπαιδευτικά συστήματα 15 κρατών μελών του οργανισμού από το 1998 έως το 2000 Διευρύνθηκε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, το 2001, κατά τον εορτασμό του Ευρωπαϊκού Έτους Γλωσσών 2001.

10 The European Language Portfolio Βασικά χαρακτηριστικά του Portfolio Αντικατοπτρίζει τους στόχους του Συμβουλίου της Ευρώπης. Αποτελεί εργαλείο προώθησης του πολυγλωσσικού και πολυπολιτισμικού γραμματισμού. Αναπτύσσει κίνητρα εκμάθησης της γλώσσας. Καλλιεργεί τις δεξιότητες «μαθαίνω πώς να μαθαίνω» και «μαθαίνω μέσα από την πράξη».

11 The European Language Portfolio Αναγνώριση της επίσημης και ανεπίσημης μάθησης Είναι σχεδιασμένο με τρόπο που επιτρέπει στους μαθητές να καταγράφουν ανεπίσημες προσωπικές εμπειρίες οι οποίες αφορούν επαφές με γλώσσες και πολιτισμούς τόσο στο σχολικό όσο και στο εξωσχολικό πλαίσιο.

12 The European Language Portfolio Επίσημη και ανεπίσημη μάθηση Ανεπίσημη προγραμματισμένη μάθηση (non-formal learning): Μάθηση εκτός του σχολικού πλαισίου, η οποία όμως πραγματοποιείται με σχεδιασμένες δραστηριότητες και είναι αποτέλεσμα κάποιας μορφής διδασκαλίας. Ανεπίσημη μη προγραμματισμένη μάθηση (informal learning): Μάθηση που δεν είναι δομημένη ή οργανωμένη με βάση κάποιους μαθησιακούς στόχους και ώρες διδασκαλίας. Περιλαμβάνει δεξιότητες οι οποίες αποκτώνται κατά τη διάρκεια της ζωής μας και μπορεί να αφορά ακόμα και εθελοντικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, σπορ, ταξίδια, παραμονή στο εξωτερικό, κλπ.

13 The European Language Portfolio Αρχές του Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών Παρώθηση του μαθητή για ενεργητική προσέγγιση της γλώσσας. Ενίσχυση της επικοινωνιακής δεξιότητας. Απόκτηση κριτικής και δημιουργικής σκέψης. Καλλιέργεια διαπολιτισμικής συνείδησης.

14 The European Language Portfolio Η αυτοαξιολόγηση ως εναλλακτικός τρόπος αξιολόγησης Δεν αποτελεί αυτοσκοπό. Ασκεί τους μαθητές να καταλάβουν πώς σκέπτονται και πώς δρουν και πώς αξιολογούν τις γνώσεις τους.

15 The European Language Portfolio Το Ευρωπαϊκό Portfolio Γλωσσών για νεαρούς μαθητές Οι μικροί σε ηλικία μαθητές μαθαίνουν πράγματα είτε ακούγοντάς τα είτε εφαρμόζοντάς τα στην πράξη και επειδή, συχνά, αναπαριστούν τη γνώση με τη μέθοδο της επίδειξης παρά μιλώντας ή γράφοντας, οι παραδοσιακές μορφές προφορικής και γραπτής αξιολόγησης δεν είναι επαρκείς για αυτούς (Ioannou-Georgiou & Pavlou, 2003: 11).

16 The European Language Portfolio Τα παραδοσιακά τεστ αξιολόγησης Αξιολογούν μόνο τη γλωσσική επίδοση. Εστιάζουν έντονα στη γραμματική και στο λεξιλόγιο. Δεν λαμβάνουν υπόψη τους την ηλικία των εξεταζομένων.

17 The European Language Portfolio Παραδοσιακά γλωσσικά τεστ (1/2) Τα γλωσσικά τεστ τα οποία έχουν κατασκευαστεί με τον παραδοσιακό τρόπο αξιολόγησης παρουσιάζουν αδύνατα σημεία κατά την εφαρμογή τους σε μικρούς σε ηλικία μαθητές, σύμφωνα με τις Rea-Dickin & Rixon (1997).

18 The European Language Portfolio Παραδοσιακά γλωσσικά τεστ (2/2) Επιπλέον: Αδυνατούν να λάβουν υπόψη τους τις ανάγκες των μικρών σε ηλικία μαθητών. Αξιολογούν, κυρίως, τις δεξιότητες της κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου (literacy), ενώ τα προγράμματα σπουδών για μικρούς σε ηλικία μαθητές δίνουν έμφαση στη δεξιότητα της κατανόησης και παραγωγής προφορικού λόγου (oracy).

19 The European Language Portfolio Εναλλακτική έναντι Παραδοσιακής Αξιολόγησης Εναλλακτική ΑξιολόγησηΠαραδοσιακή Αξιολόγηση Καλλιεργεί την ευγενή άμιλλα.Αυξάνει τον ανταγωνισμό. Παρακολουθεί την πρόοδο του μαθητή εξελικτικά. Εξετάζει την πρόοδο του μαθητή σε μία συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Παρέχει πληροφορίες για το σύνολο της διδακτικής διαδικασίας. Παρέχει πληροφορίες μόνο για την επίδοση των διδασκομένων. Παρέχει κίνητρα –ενισχύει την αυτοπεποίθηση των διδασκομένων. Προξενεί αίσθημα απογοήτευσης και αποτυχίας, σε περίπτωση χαμηλής επίδοσης. Συντελεί στη ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των διδασκόντων, των διδασκομένων και των γονιών (για μικρούς σε ηλικία διδασκόμενους). Δε συντελεί στην ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των διδασκόντων, των διδασκομένων και των γονιών (για μικρούς σε ηλικία διδασκόμενους).

20 The European Language Portfolio Η δομή του Διαβατήριο Γλωσσών. Γλωσσικό Βιογραφικό. Ντοσιέ.

21 The European Language Portfolio Διαβατήριο Γλωσσών: Τι ξέρω Γλωσσικό πορτραίτο του μαθητή: γενική εικόνα του επιπέδου του μαθητή σε κάθε γλώσσα. Επίπεδο γλωσσομάθειας (πιστοποιημένο ή όχι). Συνοπτική παρουσίαση επαφών του με άλλες γλώσσες/πολιτισμούς. Πίνακας αυτοαξιολόγησης για τις 5 δεξιότητες (συμμετοχή σε συζήτηση, προφορικά σε συνεχή λόγο).

22 The European Language Portfolio Γλωσσικό Βιογραφικό: Ποιος είμαι Το ταξίδι του μαθητή στον κόσμο. Πολυγλωσσικό θησαυρό του. Διαπολιτισμικές του εμπειρίες. Τι τον/την βοηθάει να μαθαίνει ευκολότερα. Τι του/της αρέσει περισσότερο στο μάθημα της ξένης γλώσσας. Την εξέλιξη της προόδου του/της.

23 The European Language Portfolio Ντοσιέ: Τι έχω κάνει (1/2) 1ο μέρος: ασκήσεις, δραστηριότητες, κλπ. που κατά την άποψη του μαθητή τεκμηριώνουν το τι είναι ικανός να κάνει στην ξένη γλώσσα. 2ο μέρος: στοιχεία που κατά την άποψη του μαθητή αποδεικνύουν την επαφή του με άλλες γλώσσες και άλλους πολιτισμούς.

24 The European Language Portfolio Ντοσιέ: Τι έχω κάνει (2/2) 3ο μέρος: Βεβαιώσεις, πιστοποιητικά και διπλώματα που αποδεικνύουν το επίπεδο γλωσσομάθειας του μαθητή. Το ντοσιέ ανανεώνεται και εμπλουτίζεται με νέα δεδομένα σε τακτά διαστήματα.

25 The European Language Portfolio Τα πλεονεκτήματα του Portfolio Απαγκίστρωση από την εξετασιοκεντρική λογική. Υιοθέτηση κουλτούρας αυτόνομης μάθησης. Οι μαθητές αποκτούν υπεύθυνη συμπεριφορά απέναντι στη διδακτική και μαθησιακή πράξη – Κρίνουν την επίδοσή τους, μαθαίνουν από τα λάθη τους, εκτιμούν τις προσωπικές τους παρεμβάσεις.

26 The European Language Portfolio Financing The present educational material has been developed as part of the educational work of the instructor. The project “Open Academic Courses of the University of Athens” has only financed the reform of the educational material. The project is implemented under the operational program “Education and Lifelong Learning” and funded by the European Union (European Social Fund) and National Resources.

Notes

28 The European Language Portfolio Note on History of Published Version The present work is the edition 1.0.

29 The European Language Portfolio Reference Note Copyright National and Kapodistrian University of Athens, Bessie Dendrinos. Bessie Dendrinos. “European Perspectives in Language Teaching, Learning, Assessment. The European Language Portfolio: What, why and how”. Edition: 1.0. Athens Available at:

30 The European Language Portfolio Licensing Note The current material is available under the Creative Commons Attribution- NonCommercial-ShareAlike 4.0 International license or later International Edition. The individual works of third parties are excluded, e.g. photographs, diagrams etc. They are contained therein and covered under their conditions of use in the section «Use of Third Parties Work Note». [1] As Non-Commercial is defined the use that: Does not involve direct or indirect financial benefits from the use of the work for the distributor of the work and the license holder. Does not include financial transaction as a condition for the use or access to the work. Does not confer to the distributor and license holder of the work indirect financial benefit (e.g. advertisements) from the viewing of the work on website. The copyright holder may give to the license holder a separate license to use the work for commercial use, if requested.

31 The European Language Portfolio Preservation Notices Any reproduction or adaptation of the material should include:  the Reference Note,  the Licensing Note,  the declaration of Notices Preservation,  the Use of Third Parties Work Note (if available), together with the accompanied URLs.