Τεχνολογία Β! γυμνασίου Κατασκευή μακέτας βήμα -βήμα Τεχνολογία Β! γυμνασίου Κατασκευή μακέτας βήμα -βήμα Επιμέλεια : ΗΡΑΚΛΗΣ ΝΤΟΥΣΗΣ
Επιλογή και χαρακτηριστικά επιχείρησης Επιλογή και χαρακτηριστικά επιχείρησης Εκλογή επιχείρησης : Επιχείρηση κινητής τηλεφωνίας «parlafon” Προγραμματισμός επίσκεψης Προσδιορισμός των Απαιτούμενων χώρων : Χώρος κεντρικών γραφείων Χώρος καταστήματος πωλήσεων Χώρος υποδοχής Χώρος στάθμευσης Χώρος πρασίνου Περίφραξη Πεζοδρόμιο Δρόμος
Κατανομή ρόλων για τις εργασίες της μακέτας ( καταγραφή όλων των δραστηριοτήτων της μακέτας ) Γενικός Διευθυντής Κατασκευή χρονοδιαγράμματος για όλες τις εργασίες κατασκευής της μακέτας. Αξιολόγηση κάθε τμήματος για την τήρησή του. Δ/ντής Προσωπικού Τήρηση και συμπλήρωση του ημερολογίου της ομάδας με τις ημερομηνίες που έγινε κάτι για το έργο , στο σχολείο ή στο σπίτι. Δ/ντής Οικονομικών Σύνταξη όλων των απαραίτητων πινάκων για παρακολούθηση των οικονομικών στοιχείων που αφορούν τα έσοδα και τα έξοδα της ομάδας. Δ/ντής Μάρκετινγκ Δημιουργεί το «ΧΑΡΤΟΝΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ» της ομάδας. Επίσης φωτογραφίζει όλα τα απαραίτητα στάδια κατασκευής της μακέτας. Δ/ντής Παραγωγής Αναλυτική περιγραφή του τρόπου κατασκευής όλων των τμημάτων που περιλαμβάνει η μακέτα. Συμπλήρωση του καταλόγου εργαλείων που χρησιμοποιήθηκαν και τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν στην χρήση τους. Δ/ντής Ασφαλείας Δημιουργία εντύπου κανόνων ασφαλείας και έκθεση για την τήρησή τους στην διάρκεια κατασκευής της μακέτας. Δ/ντής Δημ.σχέσεων Δημιουργεί το «ΧΑΡΤΟΝΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ» της ομάδας και την ετικέτα που θα υπάρχει με τα στοιχεία της ομάδας στην μακέτα. Δ/ντής Πληρ/ακών Συστημάτων Οργανώνει τα περιεχόμενα του κεφαλαίου και τα γράφει σε Η/Υ – όσα μπορεί – για να περιληφθούν στην γραπτή εργασία . Δ/ντής Προμηθειών Συμπλήρωση καταλόγου υλικών και προμηθευτών και καταγράφει τους λόγους επιλογής των υλικών από τα μέλη της ομάδας Δ/ντής Σχεδίασης Παρουσίαση όλων των σχεδίων που χρησιμοποίησε ή ομάδα για την κατασκευή της μακέτας . Αιτιολόγηση κατανομής εμβαδού κάθε χώρου στην μακέτα. Δ/ντής Εκπαίδευσης Πρόγραμμα σεμιναρίων για την εκτέλεση των εργασιών της μακέτας Δ/τής Ποιοτ. ελέγχου Έκθεση και παρατηρήσεις για την καταλληλότητα των υλικών και την ποιότητα των εργασιών που πραγματοποιήθηκαν σε όλες τις φάσεις κατασκευής της μακέτας.
ΕΝΑΡΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΚΕΤΑΣ Βήμα 1ο: Σχεδίαση κάτοψης Στόχος : Καθορισμός των διαστάσεων και μία αρχική επιλογή των υλικών που χρειαζόμαστε – Επιλογή χώρων σύμφωνα με την επιχείρηση που μελετάμε και επιλογή κατάλληλης κλίμακας . Επιλογή κατάλληλων χρωμάτων. Αποτύπωση διαστάσεων στο υλικό της βάσης της μακέτας. Εργαλεία : Ορθογώνια τρίγωνα χάρακας Μέτρο διαβήτης γωνιά Υλικά : Βάση μακέτας ( ξύλινη συνήθως ) Μολύβια γόμα Στις διαστάσεις υπολογίζουμε την παραμικρή λεπτομέρεια π.χ. το πάχος του υλικού που θα χρησιμοποιηθεί για την περίφραξη της μακέτας.
Βήμα 1ο: Σχεδίαση κάτοψης (ή σε υπολογιστή ή σε χαρτί) Βάση μακέτας : 90εκ.Χ60εκ. 60 90 Κλίμακα 1/100 ( 1εκ. Σχεδίου – 1 μέτρο πραγματικότητας )
Βήμα 1ο: Σχεδίαση κάτοψης (επιδιωκόμενη απεικόνιση κάτοψης) 60 90 Κλίμακα 1/100 ( 1εκ. Σχεδίου – 1 μέτρο πραγματικότητας )
Βήμα 1ο: Σχεδίαση κτιρίων (επιδιωκόμενη απεικόνιση κτιρίων)
Χώρος στάθμευσης 1 + πλατεία: Χώρος στάθμευσης 2 (δεξιά) Βήμα 2ο : Καθορισμός μεγεθών-κατανομή εργασιών Δρόμος : 6εκ. Χ 90εκ. Πεζοδρόμια ( πάχος πεζοδρομίου 2εκ ): 1τμχ. / 2εκ.Χ 90εκ. 2τμχ. / 2εκ.Χ 39εκ. 1τμχ. / 2εκ.Χ 25εκ. 1τμχ./ 2εκ. Χ 21εκ. 1τμχ. / 2εκ. Χ 2εκ. Περίφραξη ( ύψος περίφραξης 4εκ.-πάχος0,3εκ. ) : 1τμχ. / 9εκ. Χ 90εκ. 2τμχ. / 9εκ. Χ 60εκ. 2τμχ. / 9εκ. Χ 10εκ. Χώροι πρασίνου : 2τμχ. / 50,7εκ. Χ 7εκ. Τρ.μετ. 216εκ. Τρ.μετ. 230εκ. Χώρος στάθμευσης 1 + πλατεία: 37εκ. Χ 24 εκ. Κτίριο καταστήματος : 35 εκ. Χ 25εκ. Κτίριο κεντ.γραφείων: 35 εκ. Χ 21εκ. Χώρος στάθμευσης 2 (δεξιά) 37εκ. Χ 28 εκ.
Καταμέτρηση διαστάσεων κτιρίων Επιφάνειες εδρών ( σε εκ.) Χρήση – ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ (ύψος:15εκ.) Διάσταση σε px ( 1εκ. = 37,8 px.) 25 εκ. Χ 15 εκ. Πλαϊνoί τοίχος με παράθυρα (2τμχ.) 945 X 718 35εκ. Χ 15εκ. Τοίχος εισόδου / Πόρτα + παράθυρα 1399 X 718 37εκ. Χ 15 εκ. Τοίχος πίσω όψης με παράθυρα 35 εκ. Χ 15 εκ. Οροφή 1153 X 945 Επιφάνειες εδρών ( σε εκ.) Χρήση- ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ (ύψος: 11εκ.) Διάσταση σε px ( 1εκ. = 37,8 px.) 21 εκ. Χ 11 εκ. Πλαϊνός τοίχος με παράθυρα 662 X 662 35 εκ. Χ 11εκ. Τοίχος εισόδου / Πόρτα + παράθυρα+γκαραζόπορτα 983 X 662 35εκ. Χ 11 εκ. Τοίχος πίσω όψης με παράθυρα 17,5 εκ. Χ 26 εκ. Οροφή 662 X 983 Με τον ίδιο τρόπο υπολογίζουμε και τις 5 επιφάνειες του χώρου υποδοχής ( μήκος 5 εκ. - πλάτος 4εκ. - ύψος 3εκ. )
Οροφή (κάτοψη) κτιρίων Δημιουργία των απαιτούμενων αντικειμένων Προόψεις κτιρίων Οροφή (κάτοψη) κτιρίων Χώρος πρασίνου Δρόμος Πεζοδρόμιο Περίφραξη
Δημιουργία των απαιτούμενων αντικειμένων Χώρος στάθμευσης 2 Χώρος στάθμευσης 1
Βήμα 3ο : Κοπή και μορφοποίηση των υλικών Στόχος : Κοπή όλων των υλικών με προσοχή στην ακριβή τήρηση των διαστάσεων που έχουμε χαράξει προηγούμενα. Έλεγχος διαστάσεων και μορφοποίηση όπου χρειάζεται βελτίωση , όπως π.χ. στα άκρα των κομμένων τμχ. του μακετόχαρτου κλπ. Εργαλεία : Κοπίδι (μεταλλικός ) χάρακας Ψαλίδι Μέτρο Διαβήτης Γωνιά Υλικά : Εικόνες αρχείων Μολύβια Γόμα Χρωματιστοί μαρκαδόροι Πινέλα ζωγραφικής γυαλόχαρτο.
Πιστόλι σιλικόνης (Μεταλλικός ) Χάρακας Βήμα 4ο : Συγκόλληση πλευρών κτιρίων και διαφόρων υλικών – Τοποθέτηση στην βάση της μακέτα Στόχος : Η καλή εφαρμογή και συγκόλληση των επιφανειών κάθε κτιρίου με προσοχή στην λεπτομέρεια των άκρων συγκόλλησης . Η τοποθέτηση όλων των τμημάτων της μακέτας με ακρίβεια στο πλάνο της κάτοψης Υλικά : Υγρή –στεγνή κόλλα Σωληνάρια σιλικόνης . Εργαλεία : Πιστόλι σιλικόνης (Μεταλλικός ) Χάρακας Με χρήση διαφόρων «άχρηστων κουτιών» μπορούμε να δημιουργήσουμε τα κτίρια με επικόλληση της τοιχοποιίας που δημιουργούν με διάφορους τρόπους τα μέλη της ομάδας.
Βήμα 5ο : Τοποθέτηση αξεσουάρ – Τελικό φινίρισμα Βήμα 5ο : Τοποθέτηση αξεσουάρ – Τελικό φινίρισμα Στόχος : Η τοποθέτηση διαφόρων δέντρων - πινακίδων – φορτηγών κ.ά και τελειοποίηση διαφόρων τμημάτων της μακέτας με εύστοχες διορθώσεις. Εργαλεία : Πιστόλι σιλικόνης (Μεταλλικός ) Χάρακας Υλικά : γρασίδι – Διακοσμητικά δεντράκια πινακίδες – αυτοκινητάκια – σημαιάκια κ.ά Υγρή –στεγνή κόλλα Σωληνάρια σιλικόνης .
Kάθε δημιουργική δραστηριότητα μπορεί να περιγραφεί σαν ένα είδος εκπαιδευτικής διαδικασίας , όπου ο δάσκαλος και ο μαθητής συνυπάρχουν στο ίδιο άτομο Arthur Koestler , 1905-1983 , Oυγγροβρετανός συγγραφέας