ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : ο Γ/ΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: «Σχολική και Κοινωνική Ζωή» ΘΕΜΑ : «Εγώ και εσύ μαζί» ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ : Ανδριώτη Θεοδοσία (ΠΕ01) ΤΜΗΜΑ PROJECT : Α2
Γιατί επιλέξαμε το θέμα; Από κοινού, οι μαθητές του τμήματος Α2 επέλεξαν ως θέμα τον εκφοβισμό, επειδή: πρόκειται για ένα κοινωνικό πρόβλημα που έχει διεισδύσει τα τελευταία χρόνια και στο σχολικό χώρο. τους δίνει την ευκαιρία να διερευνήσουν τις ανθρώπινες σχέσεις και να προτείνουν τρόπους βελτίωσής τους. προσδοκούν να ευαισθητοποιήσουν τους εαυτούς τους και τον περίγυρό τους και για να μάθουν να αντιμετωπίζουν ανάλογα περιστατικά
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ Στα πρώτα μαθήματα, δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές του Α2 να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους μέσα από κάποια ερωτηματολόγια γνωριμίας, τα οποία συμπλήρωσαν και προαιρετικά, όσοι μαθητές ή μαθήτριες επιθυμούσαν, τα διάβασαν μέσα στην τάξη και μέσα σε κλίμα ευφορίας ακολούθησε συζήτηση.
Δείγματα από τα ερωτηματολόγια γ ν ω ρ ι μ ί α ς
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 5 ομάδες των 4-6 ατόμων. Ονομασίες ομάδων και μέλη: Τα έξι κανόνια Καμήλος Κ/νος,Θανασός Χαράλαμπος,Καλαϊτζίδου Στυλιανή.Ζέκης Βασίλης, Ελευθέρου Δήμητρα,Καφέτσης Γεώργιος Τα ανώνυμα τοστάκια Δήμος Χρήστος Διαμαντόπουλος Μάριος,Διονυσάτος Χαράλαμπος,Δρόσος Σάββας. Θεόδοτος Φίλιππος Άντε γεια Ζαχαρής Άγγελος Θανάσουλας Κ/νος Καλογιάννη Όλγα Θεοφανοπούλου Μαίρη Κοριτσοπαρεούλα Ζούμα Μαρία Ηλιοπούλου Γεωργία Γκέλμπα Αικατερίνη Κελαϊδή Αναστασία Ζγούρι Κωνσταντίνα Οι τρελιάρηδες Γκαραβέλης Θεόδωρος, Ευθυμιάδης Νικόλαος, Ιππολύτωβα Γαλήνη Ζίντρο Βασιλική, Καλαϊδόπουλος Νικόλαος
Τα μέλη κάθε ομάδας συναποφάσισαν τους ρόλους που θα αναλάβουν στο πλαίσιο της βιωματικής δράσης. Ρόλοι μελών ομάδας : -πρόεδρος, -γραμματέας, -εκπρόσωπος τύπου, -δημοσιογράφοι. Κάθε ομάδα συνέταξε το συμβόλαιό της, το οποίο διαπνεόταν από συνεργατική διάθεση, συλλογικότητα και αλληλοσεβασμό.
Σ Υ Μ Β Ο Λ Α Ι Α Ο Μ Α Δ Ω Ν
ΥΠΟ-ΘΕΜΑΤΑ Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός; Μορφές σχολικού εκφοβισμού. Αιτίες που οδηγούν στο σχολικό εκφοβισμό. Συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού. Προτάσεις των ομάδων για εξάλειψη του σχολικού εκφοβισμού.
Ο πρόεδρος κάθε ομάδας επέλεξε τυχαία έναν από τους απεικονιζόμενους φακέλους, για να αναλάβει μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας του ένα υπό-θεμα.
Φ Α Κ Ε Λ Ο Ι Ο Μ Α Δ Ω Ν
6 Μαρτίου 2015 : Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας. Οι μαθητές του Α2 ΄πήραν συνέντευξη από το συμμαθητή τους Θανασσό Χαράλα μπο,ο οποίος είναι μέλος της ομάδας ομότιμων διαμεσολαβητών. Μέσα από τη συζήτηση και τις ερωτήσεις που του έθεσαν τους δόθηκε η ευκαι- ρία να γνωρίσουν : -- ποιο είναι το έργο της ομάδας -- ποιοι είναι οι κανόνες της σχολικής διαμεσολάβησης -- ποια προβλήματα συναντούν κατά τη διαμεσολάβηση -- πώς ενεργούν όταν καλούνται να μεσολαβήσουν για την επίλυση προβλη- μάτων που προκύπτουν μεταξύ συμμαθητών και φίλων τους.
Βασικό μήνυμα του προγράμματος: Ε Π Ι Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ι Α Δ Ι Χ Ω Σ Β Ι Α ! ! !
Οι ομάδες στέλνουν μηνύματα κατά της βίας
»
Προτάσεις για τον περιορισμό του φαινομένου
Προβλήματα που προέκυψαν κατά διάρκεια του μαθήματος του Project Ορισμένοι μαθητές: - προτιμούσαν να δουλέψουν ως μονάδες κι όχι ως μέλη μίας ομάδας - δεν συμμορφώνονταν πάντα με τους κανόνες του συμβολαίου της ομάδας τους. Επιπρόσθετα, εξ αρχής ο αριθμός των μαθητών του τμήματος ήταν ιδιαίτερα μεγάλος, με αποτέλεσμα να δυσχεράνει την ομαλή εξέλιξη του μαθήματος. Ωστόσο, παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν, τα παιδιά ασχολήθηκαν με ενθουσιασμό και ζήλο με το θέμα του σχολικού εκφοβισμού. Γι’αυτό, θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του Α2.