ΚΑΤ’ΟΙΚΟΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 1. ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ 2. ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 3. ΔΟΜΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Ο ρόλος του Ψυχολόγου Υγείας στο σύστημα υγείας
"Νοσηλευτική παρακολούθηση
Φροντίδα του Ογκολογικού ασθενούς στην Κοινότητα
Η ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ
«Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ»
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Οι Κινητές Μονάδες Ψυχικής Υγείας σε ένα σύγχρονο Σύστημα Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Βενετσάνος Μαυρέας Καθηγητής Ψυχιατρικής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου.
Βάιος Κ. Περιτογιάννης Γιάννενα 9/4/2011. «Η ψυχική νόσος θέτει τέτοιες απαιτήσεις στο σύστημα υγείας, που καμία ειδικότητα ή υπηρεσία δεν μπορεί από.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Μοντέλο Kaiser Το μοντέλο στηρίζεται στην αρχή της προληπτικής δράσης.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Μοντέλο Μακροχρόνια Φροντίδας κατά H.E. Wagner
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Υγειά και Ποιότητα ζωής Η ποιότητα ζωής είναι ένα πολυδιάστατο φαινόμενο -Μετά τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο στην Αμερική ο όρος ποιότητα ζωής εκφράζει την.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Το σύστημα ταξινόμησηςOmaha
ΕΝΝΟΙΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ.
ΕΙΔΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
Νοσηλευτική Διεργασία. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Χρειαζόμαστε αλλαγή προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα της φροντίδας Σήμερα, οι νοσηλευτές δυσκολεύονται καθημερινά να.
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
Π ΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΒΥΡΩΝΑ - ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ Πλυτά Μαρίνα ΑΜ Χειμερινό εξάμηνο
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Η αιτιολογία της εξάρτησης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Νοσηλευτική Δεοντολογία
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
Μοντέλο Καθοδηγούμενης Φροντίδας - Guided Care
ΚΑΤ’ΟΙΚΟΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΟΥ-ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΗ
Το σύστημα ταξινόμησης Omaha
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΙΩΝ
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΑΤ’ΟΙΚΟΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 1. ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ 2. ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 3. ΔΟΜΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 4. ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 5. ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ STRESS ΑΠΌ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 1. ΨΥΧΙΚΗ 2. ΣΩΜΑΤΙΚΗ 3. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ 4. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ 5. ΠΝΕΥΜΑΙΚΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΔΙΑΓΝΩΣΕΩΝ ΕΠΑΝΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη 1.Η φάση της αξιολόγησης της κατάστασης του ασθενούς. Τα δεδομένα που συλλέγονται, κατά την ολιστική προσέγγιση, στη αυτή τη φάση θα αποτελέσουν τη βάση για την σχεδιασμό του πλάνου φροντίδας του ασθενούς (Rice 2001).

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη 1.Η φάση της αξιολόγησης της κατάστασης του ασθενούς. 2.Η συνέντευξη αξιολόγησης. Σκοπός είναι η συλλογή των απαραίτητων πληροφοριών που σχετίζονται με την κατάσταση του ασθενούς, καθώς επίσης αποτελεί το πρώτο βήμα της ανάπτυξης της θεραπευτικής σχέσης μεταξύ νοσηλευτή και ασθενή/οικογένειας (Balfur 2008). Οι πληροφορίες συλλέγονται από τον ασθενή και από την οικογένεια/φροντιστή ενώ αξιολογείται η λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία (Rice 2001).

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη 1.Η φάση της αξιολόγησης της κατάστασης του ασθενούς. 2.Η συνέντευξη αξιολόγησης. 3.Η αξιολόγηση του περιβάλλοντος, θα δώσει την ξεκάθαρη εικόνα του ασθενούς στο σπίτι του και την κοινότητα. Εξετάζονται οι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι, η οικονομική κατάσταση, οι διαθέσιμες πηγές υποστήριξης από την κοινότητα και το υποστηρικτικό δίκτυο(Ward-Griffin & McKeever 2000), οι δεξιότητες εκμάθησης και επικοινωνίας του ασθενή και της οικογένειας, οι ρόλοι των μελών στην παρεχόμενη φροντίδα (Balfur 2008).

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη 1.Η φάση της αξιολόγησης της κατάστασης του ασθενούς. 2.Η συνέντευξη αξιολόγησης 3.Η αξιολόγηση του περιβάλλοντος 4.Το νοσηλευτικό ιστορικό, περιλαμβάνει τις απόψεις του ασθενούς για την κατάσταση της υγείας του, τα συναισθήματά του για την χρήση της υπηρεσίας κατ’οίκον φροντίδας και τις προσδοκίες του από αυτή, τη διερεύνηση των παραγόντων κινδύνου, τους τρόπους διαχείρισης της υγείας του στο παρελθόν, την αξιολόγηση των συστημάτων και το οικογενειακό ιστορικό (Rice 2001; Mosby 1995; Unwin et al 2010).

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη 1.Η φάση της αξιολόγησης της κατάστασης του ασθενούς. 2.Η συνέντευξη αξιολόγησης. 3.Η αξιολόγηση του περιβάλλοντος, 4.Το νοσηλευτικό ιστορικό 5.Η αξιολόγηση της φαρμακευτικής αγωγή, περιλαμβάνει πληροφορίες για όλα τα συνταγογραφημένα και μη φάρμακα που λαμβάνει ο ασθενής. Ο νοσηλευτής ζητά την επίδειξη όλων των φάρμακων και συγκεντρώνει πληροφορίες για τη δόση και τη συχνότητα τους ενώ συγχρόνως ελέγχει την ικανότητα αυτοδιαχείρισης τους και τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Ο έλεγχος της φαρμακευτικής αγωγής γίνεται σε κάθε επίσκεψη, ενώ οποιαδήποτε αλλαγή πρέπει να πιστοποιείται από την αντίστοιχη ιατρική συνταγογράφηση ( Bakewell-Sachs 2000).

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη 1.Η φάση της αξιολόγησης της κατάστασης του ασθενούς. 2.Η συνέντευξη αξιολόγησης.. 3.Η αξιολόγηση του περιβάλλοντος, 4.Το νοσηλευτικό ιστορικό 5.Η αξιολόγηση της φαρμακευτικής αγωγή 6.Η διατροφική αξιολόγηση περιλαμβάνει το ιστορικό που αφορά τις διαιτητικές συνήθειες και το βάρος του ασθενούς, τις εκπαιδευτικές ανάγκες σε θέματα διατροφής καθώς και τη διερεύνηση ενδεχόμενου αυξημένου κινδύνου για διατροφικές διαταραχές και την αναζήτηση βοήθειας από διατροφολόγο.

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη 1.Η φάση της αξιολόγησης της κατάστασης του ασθενούς. 2.Η συνέντευξη αξιολόγησης. 3.Η αξιολόγηση του περιβάλλοντος, 4.Το νοσηλευτικό ιστορικό 5.Η αξιολόγηση της φαρμακευτικής αγωγή 6.Η διατροφική 7.Η φυσική αξιολόγηση, περιλαμβάνει τη αξιολόγηση της κατάστασης υγείας του ασθενούς με τη νοσηλευτική παρατήρηση και την κατ’οίκον κλινική εξέταση. Με αυτή θα αναζητηθούν λειτουργικές διαταραχές που επηρεάζουν την εκτέλεση των καθημερινών δραστηριοτήτων. Για παράδειγμα δυσκολία στη μετακίνηση για να προσκομίσει το βιβλιάριο υγείας ή δυσκολία να ανοίξει το μπουκάλι του νερού.

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη 1.Η φάση της αξιολόγησης της κατάστασης του ασθενούς. 2.Η συνέντευξη αξιολόγησης 3.Η αξιολόγηση του περιβάλλοντος 4.Το νοσηλευτικό ιστορικό, 5.Η αξιολόγηση της φαρμακευτικής αγωγή 6.Η διατροφική αξιολόγηση 7.Η φυσική αξιολόγηση 8.Η ψυχοπνευματική αξιολόγηση, διεξάγεται σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης και διερευνώνται θέματα που σχετίζονται με την ελπίδα, την πίστη, την πνευματικότητα, την κουλτούρα, με διακριτικότητα και σεβασμό (Nachemt 1998; Rice 2001).

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη Νοσηλευτική διεργασία Νοσηλευτική διάγνωση. Η διατύπωση των νοσηλευτικών διαγνώσεων είναι το στάδιο της νοσηλευτικής διεργασίας όπου αναλύονται τα συλλεχθέντα δεδομένα, ώστε να αναγνωριστούν τα προβλήματα ή οι ανάγκες του ατόμου. Η διατύπωση της νοσηλευτικής διάγνωσης συνδυάζει την ειδική ανάγκη του ατόμου με τους σχετιζόμενους παράγοντες ή παράγοντες κινδύνου (αιτιολογία) και τα προσδιοριστικά χαρακτηριστικά (ενδείξεις) ( Doengers, Moorhouse, Murr 2009).

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη Νοσηλευτική διεργασία Ο σχεδιασμός της φροντίδας του ασθενούς στο σπίτι, περιλαμβάνει τη θέσπιση των στόχων, την αναγνώριση των επιθυμητών εκβάσεων και τον προσδιορισμό των ειδικών νοσηλευτικών παρεμβάσεων και κρίνεται σκόπιμο να γίνεται από τον κατ’οίκον νοσηλευτή και τη διεπιστημονική ομάδα. Οι στόχοι μπορεί να είναι μακροπρόθεσμοι ή βραχυπρόθεσμοι και αφορούν τις ανάγκες του ασθενούς /οικογένειας και μπορούν να τροποποιούνται συχνά. Οι αναφερόμενες εκβάσεις αφορούν τους σκοπούς της φροντίδας, είναι με ακρίβεια διατυπωμένες, ασθενοκεντρικές, καθορισμένες στο χρόνο και μετρήσιμες( Rice 2001; Doengers, Moorhouse, Murr 2009).

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη Νοσηλευτική διεργασία Η εφαρμογή των παρεμβάσεων. Με βάση τους μακροχρόνιους και βραχυχρόνιους σκοπούς που τέθηκαν από το νοσηλευτή, τον ασθενή/οικογένεια/φροντιστή και τη διεπιστημονική ομάδα επιτελούνται συγκεκριμένες παρεμβάσεις, θεραπείες, δράσεις που θα συμβάλλουν στην επίτευξη των επιθυμητών εκβάσεων. Η παροχή της νοσηλευτικής φροντίδας αφορά σε συγκεκριμένες νοσηλευτικές πράξεις, όπως παρεμβατικές και μη παρεμβατικές διεργασίες, ψυχολογική υποστήριξη, αυτοφροντίδα, εκπαίδευση και διδασκαλία, προαγωγή υγείας, συνεργασία με τη διεπιστημονική ομάδα, ειδικές φροντίδες (κολοστομία, τραχειοστομία, κ.α.) ( Doengers, Moorhouse, Murr 2009).

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη Νοσηλευτική διεργασία Η εκτίμηση των αποτελεσμάτων περιλαμβάνει τη εκτίμηση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων και την αξιοποίηση των υποστηρικτικών πηγών (βοήθειας). Αξιολογείται η βελτίωση-πρόοδος της κατάστασης του ασθενούς/οικογένειας/φροντιστή και η επίτευξη των βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων στόχων που διατυπώθηκαν στο σχεδιασμό( Rice 2001; Doengers, Moorhouse, Murr 2009).

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη Οικοδόμηση σχέσης εμπιστοσύνης. Οι κατ’οίκον νοσηλευτές ανταγωνίζονται το χρόνο, αγωνίζονται να επιτύχουν τα μέγιστα σε λιγότερο χρόνο. Είναι σημαντικό να κερδίσουν άμεσα την εμπιστοσύνη του ασθενούς και της οικογένειας για να μπορέσουν να αντλήσουν τις πληροφορίες που χρειάζονται, για να σχεδιάσουν τη φροντίδα και να εξασφαλίσουν τη συνεργασία τους ανάλογα με το αναπτυξιακό τους στάδιο (Nachem &Thobaben 1999). Στη νοσηλευτική βιβλιογραφία η εμπιστοσύνη ορίζεται ως μία στάση, αλληλένδετη με το χώρο και το χρόνο, κατά την οποία ένα άτομο βασίζεται με σιγουριά σε κάποιο άλλο άτομο ή κάτι. Το χαρακτηριστικό της είναι η ευθραυστότητά της

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη Αποχώρηση από το σπίτι και σχεδιασμός της επόμενης επίσκεψης Η αποχώρηση από το σπίτι του ασθενούς/οικογένειας λαμβάνει χώρα όταν συγκεντρωθούν όλες οι πληροφορίες που χρειάζεται ο νοσηλευτής για να ετοιμάσει το πλάνο φροντίδας, όταν διεκπεραιωθούν όλες οι παρεμβάσεις και όταν και ο ασθενής επιβεβαιώσει ότι δεν επιθυμεί κάτι άλλο. Την επιστροφή στην υπηρεσία ακολουθεί σύσκεψη με τη διεπιστημονική ομάδα, η συζήτηση και λήψη αποφάσεων για την παρεχόμενη φροντίδα, η τεκμηρίωση όλων των ενεργειών και παρατηρήσεων και τέλος προγραμματίζεται η επόμενη επίσκεψη με τους συγκεκριμένους στόχους που διατυπώθηκαν (Mosby 1996; Rice 2001).

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη «..ότι δεν έχει καταγραφεί, πιθανόν να μην έχει συμβεί!» Η καταγραφή (documentation) και τεκμηρίωση (evidence-based) όλων των ενεργειών που λαμβάνουν χώρα στη διάρκεια της επίσκεψης, είναι ίσως από τις πιο σημαντικές διαδικασίες που διενεργούνται από τον κατ’οίκον νοσηλευτή. Διότι «ότι δεν έχει καταγραφεί, πιθανόν να μην έχει συμβεί!» (Nelson 2000; Griffin 2004; Owen 2005).

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη Η καταγραφή και τεκμηρίωση πρέπει να είναι σε απλή γλώσσα, σαφής, κατανοητή και αναγνώσιμη. (Marrelli & Hilliard 1996; Dimond 2000). Ακολουθεί η παράθεση βασικών χρήσιμων συμβουλών για την καταγραφή και τεκμηρίωση των ευρημάτων. Όλες οι τηλεφωνικές επικοινωνίες με ή για τον ασθενή πρέπει να καταγράφονται με ακρίβεια. Ακριβής και λεπτομερής καταγραφή των φυσικών ευρημάτων. Τα δεδομένα της καταγραφής δεν επιτρέπεται να αφήνουν περιθώρια προσωπικής ερμηνείας. Σαφήνεια στη διατύπωση των νοσηλευτικών παρεμβάσεων. Καταγραφή της συμπεριφοράς του ασθενούς στις παρεμβάσεις και τη φροντίδα. Να καταγράφεται η συνέχεια στη φροντίδα σε ενέργειες και παρεμβάσεις, εφόσον χρειάζεται.

Κατά την κατ’οίκον επίσκεψη Λήξη της συνεργασίας της υπηρεσίας με τον ασθενή Η λήξη της συνεργασίας-παροχής φροντίδας από την υπηρεσία κατ’οίκον φροντίδας υγείας είναι μια ολόκληρη διαδικασία προετοιμασίας και ενημέρωσης του ασθενούς και της οικογένειας/φροντιστή. Αυτή επέρχεται σε περιπτώσεις όπως όταν ο ασθενής/οικογένεια μπορούν να αναλάβουν την αυτοφροντίδα τους, δεν επιθυμούν άλλον τη συνεργασία, δεν συμμορφώνονται με τις οδηγίες, όταν ο ασθενής αποβιώσει (Mosby 1996). Ο δείκτης ‘χρόνος νοσηλείας’ (length of stay) χρησιμοποιείται και στην κατ’οίκον φροντίδα υγείας και αναφέρεται στον αριθμό των ημερών που ο ασθενείς λαμβάνει φροντίδα και παρακολουθείται από την υπηρεσία. Στην κατ’οίκον φροντίδα υγείας χρησιμοποιείται ως δείκτης έκβασης από τη φροντίδα σε αντίθεση με το νοσοκομειακό τομέα όπου αποτελεί δείκτη εξοικονόμησης κόστους (Carefoote 1998).

1.Ο σχεδιασμός του πλάνου φροντίδας και η επακριβής καταγραφή και τεκμηρίωσή του μπορούν να διασφαλίσουν το συστηματικό έλεγχο και την επιστημονική επάρκεια της παρεχόμενης φροντίδας. 2.Το νοσηλευτικό πλάνο στο σπίτι μετατρέπεται σε ένα χάρτη φροντίδας, καταγράφονται οι νοσηλευτικές παρεμβάσεις, οδηγίες για ασθενή/οικογένεια/φροντιστή και η κοστολόγηση των πράξεων. 3.Η ακριβής τεκμηρίωση των ενεργειών αποτελεί, λοιπόν, ένα μέσο αξιολόγησης της ποιότητας της παρεχόμενης φροντίδας, του κόστους της φροντίδας καθώς και μια βάση δεδομένων για τη μελλοντική νοσηλευτική έρευνα.

«..φροντίδα με επίκεντρο τον ασθενή οικογένεια φροντιστή..»

Ο ρόλος του νοσηλευτή στην κατ’οίκον νοσηλευτική φροντίδα διαφέρει σημαντικά από το ρόλο του στην άσκηση της παραδοσιακής ενδονοσοκομειακής νοσηλευτικής. Ο σεβασμός, η εμπιστοσύνη και η ευαισθησία θα καθοδηγήσουν το νοσηλευτή στην προσέγγιση όλων αυτών που η έννοια του σπιτιού αντικατοπτρίζει, του ασθενούς, του φροντιστή και των μελών της οικογένειας. Μιας προσέγγισης που διέπεται από επαγγελματισμό, επιστημονικότητα και δεοντολογικές αρχές. Οι νοσηλευτές έχουν το πλεονέκτημα του υψηλού βαθμού ανάληψης πρωτοβουλιών και την υπευθυνότητα να αλληλεπιδρούν πολυδιάστατα. Η συμβολή τους στην διασφάλιση της ποιότητας ζωής και της ποιότητας φροντίδας των χρηστών είναι καθοριστική