Από την «Καλύβα του μπάρμπα Θωμά» στο «Μια γιορτή στου Νουριάν»: Η συμβολή της δραματικής τέχνης στη διαπολιτισμική εκπαίδευση Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
European Citizenship Learning to get-Learning to give.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝ Συνεργατική Δημιουργία Τέχνης για την Μείωση της Περιθωριοποίησης.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΑΓΩΓΗ ΖΩΗΣ Διαπολιτισμική εκπαίδευση
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρία και Πράξη
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 4η Θεματική ενότητα Γλώσσα, ταυτότητα και εξουσία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Διαφοροποίηση-Διαπολιτισμική
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Παραδοσιακά προϊόντα και υγιεινή διατροφή» ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Συνεργαζόμενα Σχολεία : Γυμνάσιο Γαζίου - Ηράκλειο.
Ρατσισμός και Ξενοφοβία Ευάγγελος Αλμπανίδης. ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ  Η ξενοφοβία είναι η αρνητική αντιμετώπιση οποιαδήποτε ξένου. Η τάση για αποφυγή του ξένου τρόπου.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Από την ομοιογένεια στην πολυπολιτισμικότητα.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Διαφοροποίηση-Διαπολιτισμική
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Άξονες Συνέντευξης.
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
«ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ»
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από την «Καλύβα του μπάρμπα Θωμά» στο «Μια γιορτή στου Νουριάν»: Η συμβολή της δραματικής τέχνης στη διαπολιτισμική εκπαίδευση Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Δραματική Τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»

Ας γνωριστούμε … Χωριζόμαστε σε ζευγάρια. Ο ένας παρουσιάζει τον άλλο. Κάθε ζευγάρι ανακαλύπτει μια ομοιότητα σε σχέση με κάτι που του αρέσει.

Με ποιους τρόπους μπορεί μια κοινωνική ομάδα να αντιμετωπίσει τον διαφορετικό «άλλο» (ετερότητα);

Μοντέλα Διαχείρισης της Ετερότητας Αφομοιωτικό (Assimilation) Ενσωματωτικό (Integration) Πολυπολιτισμικό (Multicultural) Διαπολιτισμικό (Intercultural) Αντιρατσιστικό (Antiracist) Συμπεριληπτικό (Inclusive)

Διαπολιτισμικό Μοντέλο « Η χρήση της λέξης “διαπολιτισμική” αναγκαίως περιλαμβάνει – αν δοθεί η ολική σημασία στο πρόθεμα ‘διά’- αλληλεπίδραση, ανταλλαγή, σπάσιμο των στεγανών, αμοιβαιότητα και αλληλεγγύη. Αν δοθεί και η ολική σημασία στη λέξη ‘πολιτισμός’, η έννοια διαπολιτισμική περιλαμβάνει επίσης αναγνώριση των αξιών, των τρόπων ζωής και των συμβολικών αναπαραστάσεων με τις οποίες οι άνθρωποι – άτομα και κοινωνίες- αναφέρονται στις σχέσεις τους με τους άλλους και με τον κόσμο. Σημαίνει ακόμη αναγνώριση της σπουδαιότητάς τους, της ποικιλίας τους και των αλληλεπιδράσεων που συμβαίνουν τόσο ανάμεσα στα διαφορετικά μέλη του ίδιου πολιτισμού, όσο ανάμεσα και στους διαφορετικούς πολιτισμούς στο χώρο και στο χρόνο» [Aπόσπασμα από τη μελέτη ευρωπαϊκής επιτροπής με θέμα: «Interculturalism and Teacher Training”, (Rolandi-Ricci, 1996, 59)]

Η διαπολιτισμική εκπαίδευση: α) κατανοείται ως εκπαίδευση σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, που ασχολείται με τα εκπαιδευτικά προβλήματα της μετανάστευσης και αναζητά λύσεις γι’ αυτά, αναπτύσσοντας τις θετικές πλευρές του φαινομένου της μετανάστευσης β)δεν αναφέρεται αποκλειστικά στους μετανάστες και τη μετανάστευση. Αφορά τον καθένα, πλειονότητες και μειονότητες, μετανάστες και μη γ) δημιουργεί συνθήκες για πολυπολιτισμική ανταλλαγή ανάμεσα στους ανθρώπους, αναγνωρίζοντας και κάνοντας αποδεχτές τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στους διαφορετικούς πολιτισμούς και τους τρόπους ζωής

δ)οδηγεί σ’ ένα εμπλουτισμό της σχολικής ζωής με την προϋπόθεση ότι η εκπαιδευτική πολιτική δημιουργεί συνθήκες που επιτρέπουν το σχολείο και το κοινωνικό του περιβάλλον να αναπτύξουν αποδοχή και κατανόηση των πολιτισμικών διαφορών. ε)η περισσότερο απαραίτητη συνθήκη για μια τέτοια εκπαιδευτική καινοτομία είναι η εκπαίδευση εκπαιδευτικών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. [αναφέρεται στο: Rolandi-Ricci, M. (1996). Training Teachers for Intercultural Education: The work of the Council of Europe]

«Πιστεύω ότι οι γονείς Σιχ θα όφειλαν να ωθήσουν τα παιδιά τους να εγκαταλείψουν τα τουρμπάνια τους, τη θρησκεία τους και τους διατροφικούς τους κανόνες. Αν αρνηθούν θα πρέπει να είμαστε αυστηροί. Θα πρέπει να ξέρουν ότι στην περίπτωση που υπάρξει ανεργία, θα είναι οι πρώτοι που θα φύγουν. Και για να επωφεληθούν οι μετανάστες από την κοινωνική πρόνοια χρειάζεται να υπάρχει μια προϋπόθεση: να παρακολουθούν μαθήματα αγγλικών» Δήλωση Άγγλου Αξιωματούχου Λονδίνο, 1964 [αναφέρεται στο: Troyna, B. (1992). Can you see the join? An Historical Analysis of Multicultural and Antiracist Education Policies. In Gill, D., Mayor, B. and Blair, M. (eds), Racism and Education, London: Sage and The Open University]

« Έχω ξένους μαθητές στο τμήμα μου, αλλά οι πιο πολλοί έχουν γεννηθεί εδώ. Έχουν ελληνικά ονόματα: Λευτέρης, Βασίλης, Αλέξανδρος, Αριστοτέλης, Θεοχάρης. Όταν άκουσα πρώτη φορά το Θεοχάρης έβαλα τα γέλια. ‘Από πού κι ως πού Θεοχάρης’ είπα ‘κι Έλληνας να ήσουν η πιθανότητα να σε λένε Θεοχάρη είναι σχεδόν μηδενική’. Η αλήθεια πάντως είναι, κι είμαι περήφανος που το λέω, γιατί και ΄μεις οι δάσκαλοι καθημερινά μοχθούμε γι’ αυτό, ότι ούτε που καταλαβαίνεις ότι αυτά τα παιδιά δεν είναι Έλληνες». Απόσπασμα συνέντευξης με καθηγητή Β/θμιας εκπαίδευσης

«Εμένα δεν μ’ ενδιαφέρει αν το παιδί που είναι απέναντί μου είναι Έλληνας, Αλβανός, Τσιγγάνος, ό,τι θέλει ας είναι. Εμένα μ’ ενδιαφέρει να με ακούει και να μη δημιουργεί προβλήματα στη δουλειά μου». Συνέντευξη με Νηπιαγωγό (Αθήνα, 2005)

Συζητήστε σε ομάδες ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι σημαντικότερες αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

Βασικές αρχές της διαπολιτισμικής διάστασης Γνωριμία, κατανόηση, σεβασμός και αποδοχή (όχι ανοχή) της ετερότητας Αντίθεση στη στρατηγική της αφομοίωσης Καταπολέμηση του μύθου της ομοιογένειας Καλλιέργεια κλίματος πολιτισμικού πλουραλισμού (προώθηση της έκφρασης και ανταλλαγής των διαφορετικών πολιτισμικών χαρακτηριστικών)

Αντίθεση στις απόψεις περί πολιτισμικού «ελλείμματος» Ισότιμη, μη ιεραρχική αποδοχή πολιτισμών (γλωσσών, θρησκειών, παραδόσεων κ.λπ) Αποδοχή της αρχής του αυτοπροσδιορισμού Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης Παροχή ισότιμων εκπαιδευτικών ευκαιριών

Βασικές αρχές της διαπολιτισμικής διάστασης Αντίθεση σε κάθε μορφής ρατσισμό Αναγνώριση και καταπολέμηση προκαταλήψεων, στερεοτύπων και διακρίσεων Αντίθεση στον εξωτισμό

Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι σημαντικότερες προϋποθέσεις για να γίνουν πράξη οι αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης;

Απαραίτητες προϋποθέσεις Κατάλληλη εκπαιδευτική πολιτική Συνεργασία σχολείου - κοινότητας Αποτελεσματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Προγράμματα επιμόρφωσης γονιών Αλλαγή αντιλήψεων και στάσεων εκπαιδευτικών, στελεχών της εκπαίδευσης Αλλαγή αντιλήψεων και στάσεων των γονιών Διαπολιτισμικά αναλυτικά προγράμματα Παραγωγή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού Η αξιοποίηση της Τέχνης για την προώθηση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

Η δραματική τέχνη στη διαπολιτισμική εκπαίδευση Με ποιους τρόπους μπορεί να συμβάλλει το δράμα στην προώθηση των αξιών της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης;

Η δραματική τέχνη στη διαπολιτισμική εκπαίδευση «Το δράμα δίνει τη δυνατότητα για επεξεργασία, κατανόηση και ανάπτυξη της πολιτισμικής ταυτότητας μέσω του εμπλουτισμού της με αξίες, στάσεις, αντιλήψεις και δημιουργίες από άλλα πολιτισμικά περιβάλλοντα». (Άλκηστις, 2008, 210)

Η δραματική τέχνη στη διαπολιτισμική εκπαίδευση Το δράμα ως «καθρέφτης» και «παράθυρο» Το δράμα ως «γέφυρα» πολιτισμικών κωδίκων Το δράμα ως «πολιτισμικό ταξίδι» Το δράμα ως «εργαλείο ένταξης» Το δράμα ως «θεραπευτικό μέσο» Το δράμα ως «αντιρατσιστική αγωγή» Το δράμα στην «επίλυση συγκρούσεων» Το δράμα στην προώθηση της «εκπαίδευσης για την ειρήνη» Το δράμα στην αντιμετώπιση του «σχολικού εκφοβισμού»

Το δράμα ως μέσο «κριτικής συνειδητοποίησης» Το δράμα ως μέσο «κοινωνικού μετασχηματισμού» Το δράμα ως μέσο «μετασχηματίζουσας μάθησης»

Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι πιθανές «παγίδες» στη χρήση του δράματος για την προώθηση της διαπολιτισμικής / αντιρατσιστικής εκπαίδευσης;

Παγίδα της «εξωτικοποίησης» Παγίδα της «αφομοίωσης» Παγίδα των «στερεοτύπων» Παγίδα του «οίκτου» Παγίδα του «εθνικισμού»

Μερικές δραστηριότητες Οι χαιρετισμοί δεν είναι παντού οι ίδιοι Το όνομα μου είναι σημαντικό Ένα βήμα μπροστά Η περίπτωση της Κοκκινομηλιάς Εγώ ρατσιστής;

Η Κοκκινομηλιά είναι ένα χωριό στην κεντρική Ελλάδα. Πριν από δεκαπέντε περίπου χρόνια σε ένα κοινοτικό οικόπεδο έξω από το χωριό, εγκαταστάθηκε μια ομάδα Ρομά, δημιουργώντας έναν μικρό οικισμό. Παρόλο ότι υπήρχαν κάποιες εντάσεις μεταξύ Ρομά και κατοίκων του χωριού δεν είχε δημιουργηθεί κάποιο σοβαρό πρόβλημα.

Εδώ και λίγο καιρό η κοινότητα αποφάσισε να φτιάξει στο χωριό ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, ενώ βρήκε και τα σχετικά οικονομικά κονδύλια. Ο μοναδικός χώρος όπου μπορεί να γίνει το γήπεδο ποδοσφαίρου, είναι ο χώρος όπου βρίσκεται ο οικισμός των Ρομά. Ομάδες: Ρομά, Κοινοτικό Συμβούλιο, Πολιτιστικός και Αθλητικός Σύλλογος Κοκκινομηλιάς, Μόνιμοι παραθεριστές της Κοκκινομηλιάς

Μια τάξη φυλετικά διαχωρισμένη….

Στερεότυπα & Προκαταλήψεις Συζητήστε σε μικρές ομάδες αν υπάρχουν κάποια στερεότυπα που επηρεάζουν τις αντιλήψεις και τις στάσεις απέναντι στην ετερότητα.

Καθώς τα χρόνια περνούν … Η καλύβα του μπάρμπα Θωμά Μια γιορτή στου Νουριάν Ποια είναι τα βασικότερα χαρακτηριστικά καθενός από τα παραπάνω θεατρικά έργα; Γνωρίζετε κάποιο άλλο θεατρικό έργο με διαπολιτισμικό / αντιρατσιστικό περιεχόμενο;

Πολιτισμικό αντικείμενο είναι κάθε αντικείμενο που μεταφέρει μια πολιτισμική (προσωπική, οικογενειακή, κοινοτική, εθνική, θρησκευτική κ.λπ) αξία για τον κάτοχό του. Είναι το αντικείμενο που συνήθως ο κάτοχος του δεν θέλει να αποχωριστεί, ενώ συχνά αποτελεί κρίκο διαγενεαλογικών συνδέσεων

Πολιτισμικά αντικείμενα Η σημασία του «πολιτισμικού αντικειμένου» Το πολιτισμικό αντικείμενο ως καθρέφτης της ταυτότητας Δείγματα οικογενειακής και προσωπικής ιστορίας Συνδετικά διαγενεαλογικά αντικείμενα Διαπολιτισμικές γέφυρες «Καθρέφτες» και «παράθυρα» Σύνδεση σχολείου οικογένειας

Περιγράψτε στην ομάδα σας ένα δικό σας πολιτισμικό αντικείμενο.

Συζητήστε στην ομάδα σας τι είναι και τίνος είναι το πολιτισμικό αντικείμενο που σας έτυχε. Στη συνέχεια ενώστε τα πολιτισμικά αντικείμενα της ομάδας σε ένα κοινό σενάριο/ιστορία.