ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ Διάλεξη 4 «Ο ήχος»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ήχος.
Advertisements

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΑΤΟΣ
Συμπίεση Ήχου με βάση την Αντίληψη:
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 1 ο Λύκειο Ρόδου Δημήτρης Γεωργαλίδης.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΗΧΟΥ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΗΧΟΥ
ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ» ΚΕΦ.1 ΜΑΡΤΙΟΣ 2005.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Βασικές Έννοιες Ψηφιοποίηση Συνεχών Σημάτων
Ο ήχος στη ψηφιακή εποχή.
Άνοιξη Συμπίεση Δεδομένων και Σημάτων Γιώργος Τζιρίτας Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών
Συνοπτικό Πρόγραμμα Προετοιμασίας Ομάδων στο Ερασιτεχνικό Ποδόσφαιρο.
Π.ΚΩΣΤΑΡΑΚΗΣ- Β.ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΑΚΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ-ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ & ΕΦΑΡΜΟΓΩN ΤΟΜΕΑΣ ΙV ΤΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
Ασκήσεις Επαναληπτικές ασκήσεις στο μάθημα Πληροφορική 1 1.
Κωδικοποίηση Σημάτων και Εικόνων Μητιανούδης Νικόλαος, Επικ. Καθηγητής Μ. Δ. Ε. - Ακαδημαϊκό Έτος Διάλεξη 2.
Το video στην επικοινωνία  Διαφήμιση & Προώθηση Προϊόντων  Διασκέδαση- Ψυχαγωγία  Τηλεδιάσκεψη  Εκπαίδευση-Κατάρτιση.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ  Βασικές Έννοιες  Ψηφιοποίηση Συνεχών Σημάτων  Δειγματοληψία  Θεώρημα Nyquist  Κβαντισμός  Κωδικοποίηση  Παραδείγματα.
Εικόνα - Ήχος - Βίντεο: Που, Πως, Τι & Γιατί... ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΕΙΔΗ - ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠ/ΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΗΧΟΣ ΒΙΝΤΕΟ.
1 Πληροφορική Ι Ενότητα 2 : Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων Δρ. Γκόγκος Χρήστος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Μεταρρύθμιση Φορολογίας Εισοδήματος. Νέες Κλίμακες Φορολογίας Εισοδήματος Το εισόδημα από μισθούς ( συντάξεις ) και επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογείται.
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές Ενότητα 9: Διαμόρφωση Παλμών κατά Πλάτος Καθηγητής Κώστας Μπερμπερίδης Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής.
Επεξεργασία Ομιλίας & Ήχου Ενότητα # 10: Κωδικοποίηση ψηφιακών ακουστικών σημάτων Ιωάννης Καρύδης Τμήμα Πληροφορικής.
1 Πληροφορική Υγείας Ενότητα 1 : Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών (Μέρος Α) Ευγενία Τόκη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ: ΣΤΗ ΔΙΑΠΑΣΩΝ
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 4: Ήχος Διδάσκων: Γεώργιος Ξυλωμένος Τμήμα: Πληροφορικής.
ΒΕΣ 04 – Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Κινητές Επικοινωνίες Ενότητα #1: Θόρυβος στις Τηλεπικοινωνίες
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Επεξεργασία Ομιλίας & Ήχου
Ενότητα 2 : Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων Δρ. Γκόγκος Χρήστος
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 13: Κωδικοποίηση βίντεο: MPEG
Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων
Ανάπτυξη Πολυμεσικού Υλικού
ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα
Προτασιακή λογική.
Τεχνική ανάλυση του οπτικοακουστικού μέσου
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Θέματα προς συζήτηση ... Ερωτήσεις απο τα προηγούμενα lectures ...
ΣΤΟΧΟΣ Ο μαθητής να μπορεί να,
Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων
Η ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία ( )
ΕΙΣΑΓΩΓΗ K06 Σήματα και Γραμμικά Συστήματα Οκτώβρης 2005
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Εφαρμογές Πληροφορικής
Κώδικες Huffman Μέθοδος συμπίεσης δεδομένων:
ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΒΑΠΤΙΣΗ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Τάξη: Γ2
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ VS ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ.
Συμβουλές για ένα υγιές βάρος
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
ΜΑΘΗΜΑ Ι Παραγωγή του ήχου και ταξινόμηση.
ΝΈΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΙΑΝ14) VS. ΕΓΚΡΙΘΕΝ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΑΥΓ13)
Εισαγωγή στην Ψηφιακή Τεχνολογία
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
Φυσικοί Παράγοντες.
التردد حركة دائرية سرعة محيطية سرعة زاوية راديان
Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Ζορμπάς – Καζαντζάκης Συναίσθημα – Λογική
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Εργαστήριο Ηχητικά Συστήματα ΙΙ Εργαστήριο 2
Στα διάφορα επαγγέλματα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 7: ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ ΥΠΕΡΥΘΡΩΝ
Συμφωνία επί της ασφαλιστικής αξίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ Διάλεξη 4 «Ο ήχος»

Η δύναμη του ήχου  ένταση (dB) Vs. ισχύς (W)  η σχέση τους  παραδείγματα

Τυπικά επίπεδα ήχου σε Decibel και Watt

Ο ψηφιακός ήχος

Προετοιμασία των αρχείων ψηφιακού ήχου  Μικρόφωνο  Ψηφιοποίηση αναλογικού υλικού  Λογισμικό ήχου Προσοχή χρειάζεται:  στη ρύθμιση επιπέδου  στην εξισορρόπηση ποιότητας και όγκου

Ορίζοντας τα κατάλληλα επίπεδα ηχογράφησης  πρακτικές συμβουλές  τα όρια των τιμών  η επαναληπτική διαδικασία

Επεξεργασία ψηφιακών ηχογραφήσεων

 αποκοπή (trimming)  ένωση και συναρμολόγηση  κανονικοποίηση  μετατροπή μορφής  επανάληψη ή μείωση της δειγματοληψίας  βαθμιαία αρχή και τέλος  εξισορρόπηση  επιμήκυνση του χρόνου  ψηφιακή επεξεργασία σήματος  αναστροφή ήχων  πολλαπλά κομμάτια

Κανονικοποίηση

Μέγεθος αρχείου ως προς την ποιότητα

ΡΥΘΜΟΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (bit rate)  Εκφράζει το ρυθμό με τον οποίο δημιουργούνται ή μεταδίδονται ψηφιακά δεδομένα (bits) κατά την παραγωγή, αναπαραγωγή ή μετάδοση του ψηφιακών δεδομένων.  Ορίζεται ως το γινόμενο F x M, όπου: F: συχνότητα δειγματοληψίας (sampling frequency) τα δείγματα ανά δευτερόλεπτο Μ: μέγεθος δείγματος (bit depth) bits/δείγμα

ΡΥΘΜΟΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (bit rate) ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1 Στις προδιαγραφές ήχου για μουσικό CD τα μεγέθη είναι: F= Hz και M=16 bits/δείγμα Συνεπώς το bit rate θα είναι: x 16 = bps ή 690 Κbps

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΑΡΧΕΙΟΥ Πολλαπλασιάζω το bit rate επί τη διάρκεια (sec) Χωρητικότητα (bits) = [Συχνότητα (Hz) x Μέγεθος δείγματος (bits)] x Διάρκεια (sec) * Αν έχω πολλά κανάλια, τότε πολλαπλασιάζεται το μέγεθος του αρχείου αναλόγως

ΡΥΘΜΟΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (bit rate) ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2 Ένα λεπτό από τη μουσική του παραδείγματος 1 πόσο μεγάλο αρχείο θα δώσει? (σε στερεοφωνική έκδοση)

ΜΕΡΟΣ Β’ Συμπίεση δεδομένων

Ορισμος συμπιεσης

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΠΙΕΣΤΕΣ  διαφοροποίηση  γνωση της διαδικασιας δημιουργιας  «ψυχοφυσιολογικοι» συμπιεστες

ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑΣ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ

ΛΟΓΟΣ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ Λογος συμπιεσης = αρχικο μεγεθος δεδομενων / Μεγεθος συμπιεσμενων δεδομενων Πχ jpeg 20:1 (εικοσι προς ενα)

compession rate Vs. compression ratio

ΕΙΔΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ

ΑΠΩΛΕΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗ

ΜΗ ΑΠΩΛΕΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗ

ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ RLE

ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ HUFFMAN (α)

ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ HUFFMAN (β)

ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ HUFFMAN (γ)

ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ HUFFMAN (δ)

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ HUFFMAN οφελος Κωδικοποιηση της αλληλουχιας

ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ HUFFMAN Να κωδικοποιηθει η συμβολοσειρα «ΘΗΤΑ» με πινακα συχνοτητων Α:0,4, T:0,1, H:0,3 και Θ:0,2.

Άλλες ασκήσεις Να κωδικοποιηθει η συμβολοσειρα «ΘΗΤΑ» με πινακα συχνοτητων Α:0,4, T:0,1, H:0,3 και Θ:0,2.

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΗΧΗΤΙΚΗΣ ΣΚΙΑΣΗΣ Τα γνωστά πρότυπα δεδομένων MP3 και AC-3 Dolby Digital βασίζονται σε αυτό – αντίστοιχα σε JPEG (χρώμα, υψηλές)

ΤΥΠΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΜP3

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΑΡΧΕΙΟΥ

ΑΣΚΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΑΡΧΕΙΟΥ Τι μέγεθος αρχείου θα προκύψει από στερεοφωνική ψηφιακή ηχογράφηση μουσικού κομματιού διάρκειας ενός λεπτού σε ποιότητα CD (44.1KHz) και βάθος 16bit σε μορφή MP3; (Να υπολογιστεί αναλογία συμπίεσης MP3 1:14).