ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: Μάρκου Άννα ΘΕΜΑ : Αντιπαραδείγματα στη τάξη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αξιοποιώντας τον μαθητικό υπολογιστή στη τάξη … Γ. Λαγουδάκος – Χρ. Σταύρου
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Για τη διδασκαλία της Τριγωνομετρίας
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Λόγος εμβαδών Όμοια τρίγωνα Όμοια πολύγωνα Τρίγωνα με Α = Α΄
Έργα ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα: Μαθηματικό Μάθημα: Πρακτική Άσκηση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καθηγήτρια: Δέσποινα Πόταρη Ονοματεπώνυμο:
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Κατηγορία ΙΙΙ Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών Αλεξάνδρα Χ. Κουλουμπαρίτση.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 3: Παραδείγματα ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΩΡΑΣ Δέσποινα Πόταρη Σχολή.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 1: Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 ΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ζώη ΠανωραίαΞενιάς Κωνσταντίνος.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΩΡΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Παράδειγμα από Α΄Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο.
Συνέντευξη με νήπια.
Παρουσίαση ενός κρίσιμου συμβάντος
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Διαχείριση Σχολικής Τάξης
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εργασία των φοιτητών: Κοσμάς Βασίλης Ραράκου Μαρία Αγγελική
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Παρουσίαση της Εισαγωγής Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Κρίσιμο Συμβάν Διδασκαλίας 1
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Υπεύθυνος καθηγητής: Γεώργιος Καπετανάκης
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: Μάρκου Άννα ΘΕΜΑ : Αντιπαραδείγματα στη τάξη

 ΤΑΞΗ: Λυκείου  ΚΕΦΑΛΑΙΟ: Ομοιότητα  ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:26/11/2012  ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Έχει δοθεί στους μαθητές ένα φύλλο εργασίας και κάνουν εφαρμογές

 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ 1)Αναφέρετε μου ένα κριτήριο ομοιότητας τριγώνων? 2) Ι σχύει ότι αν 2 τρίγωνα έχουν 2 πλευρές ανάλογες είναι όμοια? 3) Μπορείτε να βρείτε ένα παράδειγμα που να αποδεικνύει τον ισχυρισμό σας  ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 1) 2 τρίγωνα με 2 πλευρές ανάλογες και με την περιεχόμενη γωνία τους ίση είναι όμοια. 2) Όχι, γιατί πρέπει να ξέρουμε κάτι και για τις γωνίες. 3) Σηκώνεται μια μαθήτρια και σχεδιάζει Σηκώνεται ένας μαθητής και σχεδιάζει

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:ΤΟ ΑΝΤΙΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΙΜΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΠΌ ΤΟ GEOGEBRA ΣΗΜΕΙΩΣΗ:ΤΟ ΑΝΤΙΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΙΜΟ  ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ 4) Ισχύει ότι αν 2 τρίγωνα έχουν 2 πλευρές ανάλογες και μία γωνία ίση είναι όμοια? 5) Η καθηγήτρια έχει προετοιμάσει ένα αντιπαράδειγμα και το σχεδιάζει  ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 4) Μία μαθήτρια αντιδρά και λέει ότι δεν είναι όμοια γιατί δεν έχουμε την ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΗ γωνία ίση. 5) Η ίδια μαθήτρια σηκώνεται στον πίνακα και λέει ότι αν πάρουμε μία ειδική περίπτωση ισχύει η ομοιότητα, χωρίς να έχουμε απόλυτη εφαρμογή του θεωρήματος και σχεδιάζει

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΙΧΑΝ ΠΛΗΡΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΩΝ ΤΟΥΣ.ΞΕΡΟΥΝ ΌΤΙ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΝ ΣΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ.  ΑΝΤΙΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ: ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟ ΗΜΙ-ΓΕΝΙΚΟ  ΑΝΤΙΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ ΕΙΔΙΚΑ

 Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΥΘΟΡΜΗΤΩΝ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΩΝ- ΑΝΤΙΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΩΝ  Η ΥΠΑΡΞΗ(ΝΑ ΣΤΕΚΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ) ΤΩΝ ΑΥΘΟΡΜΗΤΩΝ ΚΥΡΙΩΣ ΑΝΤΙΠ.  Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΓΕΝΙΚΩΝ ή ΗΜΙΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ  Ο ΤΡΟΠΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ.  Η ΕΠΙΝΟΗΣΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Ο καθηγητής έχει την δυνατότητα να προετοιμάσει τα κατάλληλα παραδείγματα που θέλει να παρουσιάσει στη τάξη και να διαμορφώσει το μάθημά του πάνω σ’ αυτά. Όμως, έρχεται συχνά αντιμέτωπος με καταστάσεις μέσα στη τάξη που απαιτούν άμεση επιλογή αυθόρμητου παραδείγματος. Η διαφορά στα 2 είδη μπορεί να γίνει αντιληπτή από τους μαθητές. Το γεγονός αυτό μπορεί να προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις και σκέψεις.(ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ).

 Από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, σ’ ένα εύρος καθηγητών, διαφόρων τάξεων, παρατηρήθηκαν μη υπαρκτά ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ παραδείγματα, διότι κατά την διάρκεια του μαθήματος ο καθηγητής επηρεασμένος από διάφορους παράγοντες(ΧΡΟΝΟΣ,ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ,ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΝΕΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ,ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, κ.τ.λ.)δεν μπόρεσε να ελέγξει τα δεδομένα του σωστά.  Άρα, ανάμεσα στη πληθώρα των παραδειγμάτων που χρησιμοποιούμε κάποια δεν ευσταθούν μαθηματικά.

 Μετά το πέρας του μαθήματος, συζητήσαμε με την καθηγήτρια και μας εξήγησε ότι δεν αισθανόταν καλά και δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένη με τον τρόπο που διαχειρίστηκε τις απορίες και τα παραδείγματα των μαθητών, αλλά και το δικό της αντιπαράδειγμα.  Ανεπηρέαστη μετά το τέλος του μαθήματος, σκέφτηκε τα κατάλληλα παραδείγματα και μπόρεσε να εξετάσει αν τα παραδείγματα των μαθητών ήταν σωστά.  Κυρίως επικεντρωθήκαμε στο τελευταίο αντιπαράδειγμα που έδωσε η μαθήτρια. Εκείνη την ώρα η καθ. δεν ήταν σε θέση να το ελέγξει και το αντιπαράδειγμα θεωρήθηκε σωστό, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι κατασκευάσιμο.

 Άρα, εδώ βλέπουμε τι πρόκληση είναι για τον καθηγητή η διαχείριση των αντιπαραδειγμάτων/παραδειγμάτων[των δικών του, αλλά και των μαθητών].Για να έχει λοιπόν το επιθυμητό αποτέλεσμα, ο καθηγητής πρέπει να διαθέτει: α)ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΓΝΩΣΗ β)ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΔΥΝΑΜΙΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ γ)ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ δ)ΕΜΠΕΙΡΙΑ(ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΕ ΠΟΛΥΕΤΗ ΠΕΙΡΑ ΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ)

1)ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΙΣΧΥΡΙΣΜΩΝ: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΩΝ Θεοδόσιος Ζαχαριάδης, Δέσποινα Πόταρη, Χαράλαμπος Σακονίδης Τμήμα Μαθηματικών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης 2)Characteristics of teachers’ choice of examples in and for the mathematics classroom Iris Zodik & Orit Zaslavsky