«Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» Διονυσίου Σολωμού. Διονύσιος Σολωμός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
Advertisements

Ελεύθεροι Πολιορκημένοι
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ (έως 1821 & από 1830 έως σήμερα)
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
Μάρκος Μπότσαρης Από Φώτια Ελευθερίου.
Ηθικά θέματα.
Ο ιεραπόστολος των ηθοποιών Άγιος Σεραπίωνας (5 μ.Χ αι )
«O κήπος με τις 11 γάτες» Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Δημοτικό σχολείο Πτελεού Σχολικό έτος Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα.
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
Β.Η φάση της κάμψης της επανάστασης ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΟΥΡΓΙΩΤΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΕ
«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα
Το αγαπημένο μου μάθημα
ΣΟΛΩΜΟΣ «ΚΡΗΤΙΚΟΣ» Αποσπασμα 1 ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας
 Ζάκυνθος (νόθο παιδί του Κόντε Νικολάου Σολωμού και της Αγγελικής Νίκλη)  Ιταλία - σπουδές και μελέτη της ιταλικής ποιητικής παράδοσης 
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Οι πολεµικές επιχειρήσεις:
Δεισιδαιμονίες και προλήψεις
Εξάντας Ελλήνων Τέχνη, Συναίσθημα, Ψυχή.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 431π.Χ π.Χ..
Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στον Ρόμπι, το πρώτο ρομπότ το οποίο πουλήθηκε σε μια οικογένεια σαν κουβερνάτα της κόρης τους. Το κορίτσι αγαπά πολύ το ρομπότ.
ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑΣ.
Διονύσιος Σολωμός.
28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΄40.
ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΔΟΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΚΑΙ Η ΕΞΟΔΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Η Άλωση Της Κωνσταντινούπολης 29 Μαΐου 1453
Πάσχα μέγα, Πάσχα των πιστών
ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ!!!.
Ελεύθεροι πολιορκημένοι! Ένα θεατρικό δρώμενο για την 25η Μαρτίου.
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 Η Ελλάδα πολεμά τον φασισμό.
Το Δεκέμβριο του 1825 αρχίζει η δεύτερη φάση της πολιορκίας.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Διονύσιος Σολωμός, ο εθνικός μας ποιητής
25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ.
28η Οκτωβρίου.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015
Δημοτικό Σχολείο Π απαδιανίκων Η 25 η Μαρτίου είναι μέρα αργίας που έχει διπλή σημασία για τους Έλληνες. Είναι θρησκευτική και εθνική γιορτή. Είναι.
Κ.Π. Καβάφης “Όσο μπορείς”.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Έλενα Τασίου Ε’ Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
{ Ενότητα 3 η κεφ. 12 Η δεύτερη πολιορκία του Μεσολογγίου- Διονύσιος Σολωμός Ούρδας Ιωάννης 2013.
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
ΧΡΟΝΑΛΟΓΙΟ-15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1940 ΕΩΣ 12 ΟΚΥΩΒΡΙΟΥ 1944 ΕΠΙΜΕΛΙΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΤΗΣ.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
« Οι μάχιμοι δημοσιογράφοι του ΣΤ1 στα χρόνια της επανάστασης του ΄21»
ΞΕΝΙΤΙΑ Ονοματεπώνυμο: Κόνιαρη Ζωή Όνομα Καθηγητή: κ. Ζάχου Μάρθα
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους
Βασίλης Α. Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
ΕΙΡΗΝΗ-ΠΟΛΕΜΟΣ. ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ.
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821.
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ..
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΟΥΡΙΑ
Σχολική γιορτή 25ης Μαρτίου | Δ.Σ. Λίμνης | ΣΤ’ Τάξη | 2016 – 2017
Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Καταστροφή της Σμύρνης 1922
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Η εξέλιξη της ποίησης.
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
«Ξύπνα, ταράζου, μη φοβού, Χαίρε Παρθένε, χαίρε! Ο Κύριός μου είναι με σε, Ελλάς, ανάστα, χαίρε!» Γιορτή της Πατρίδας…
H ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» Διονυσίου Σολωμού

Διονύσιος Σολωμός

ΓΛΩΣΣΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ- ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΕΤΡΑ

Γνωρίσματα ποίησης Ρομαντικά στοιχεία ( φαντασία, συναίσθημα, αντιθέσεις, μελαγχολία) Γερμανικός ιδεαλισμός ( η ηθική ανωτερότητα, ελευθερία,νίκη του Λόγου έναντι των αισθήσεων)

«Ελεύθεροι Πολιορκημένοι»

Πολιορκία Μεσολογγίου Tο Μεσολόγγι κήρυξε την Επανάσταση στις 20 Μαΐου Η πρώτη πολιορκία του ξεκινά στις 25 Οκτωβρίου 1822 και λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 1822 με σημαντικές απώλειες του εχθρού σε έμψυχο και άψυχο υλικό.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΙΝΑ Γράφει ο Ν.Κασομούλης (επιζήσας): «Aπό τα μέσα Φεβρουαρίου 1826 άρχισαν πολλαίς φαμελλιαίς νά υστερούνται τό ψωμί. Mία Mεσολογγίτισσα, ήτις περιέθαλπεν ασθενή καί τόν αυτάδελφόν μου Mήτρον, ετελείωσεν τήν θροφήν της, καί μυστικά, μαζύ μέ δύο φαμελλιαίς Mεσολογγίτικες, έσφαξαν ένα γαϊδουράκι, πωλάρι πού τό έφαγαν. Tαίς ηύρα οπού έτρωγαν. Eρώτησα πού ηύραν τό κρέας, καί τρόμαξεν η ψυχή μου όταν ήκουσα ότι ήτο γαϊδούρι.

Mία συντροφιά στρατιωτών Kραβαριτών είχεν έναν σκύλον καί, κρυφά καί αυτοί, τόν έσφαξαν καί τόν μαγείρευσαν. Eμαθητεύθη καί τούτο. Hμέραν παρ ημέραν αυξάνουσα η πείνα, άρχισαν αναφανδόν πλέον νά σφάζουν άλογα, μουλάρια, γαϊδούρια καί ακόμη νά τά πωλούν μιά λίρα τήν οκά οι ιδιοκτήται των καί πού να προφθάσουν: Tρείς ημέραις επέρασαν καί ετελείωσαν καί αυτά τά ζώα…

Aρχίσαμεν, περί τάς 15 Mαρτίου, ταίς πικραλήθραις, χορτάρι τής θαλάσσης. Tό εβράζομεν πέντε φοραίς έως ότου έβγαινεν η πικράδα, καί τό ετρώγαμε μέ ξείδι καί λάδι ωσάν σαλάτα, αλλά καί μέ ζουμί από καβούρους ανακατωμένον καί τούτο. Eδόθησαν καί εις τούς ποντικούς, πλήν ήταν ευτυχής όστις εδύνατο νά πιάση έναν. Bατράχους δέν είχαμε κατά δυστυχίαν..».

H ηρωική έξοδος…. Στις 15 Απριλίου 1825 αρχίζει η δεύτερη πολιορκία από τον Κιουταχή και ύστερα από ασφυκτική πολιορκία ενός έτους και μπροστά στον κίνδυνο της ατιμωτικής σκλαβιάς και του θανάτου από λιμό, αποφασίζεται η Έξοδος της Φρουράς τη νύχτα της 10ης Απριλίου ης Απριλίου 1826

Έπεσαν μαχόμενοι…. Από τα περίπου άτομα που βρίσκονταν τότε στο Μεσολόγγι, οι ήταν οπλοφόροι και ελάχιστοι απ’ αυτούς σώθηκαν ξεφεύγοντας από τον τουρκικό κλοιό μετά την προδοσία του σχεδίου τους.

Ελευθερία ή θάνατος! Γυναικόπαιδα και γέροι που δεν μπορούσαν να πολεμήσουν και έμειναν στην πόλη κλείστηκαν στις μπαρουταποθήκες με τον Καψάλη και τον Δεσπότη Ιωσήφ και βάζοντας φωτιά στο μπαρούτι ολοκλήρωσαν τη θυσία του Μεσολογγίου.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ « Το ποίημα του Χρέους»

Μορφή έργου Αποσπασματική ( σχεδιάσματα που επεξεργαζόταν συνεχώς) Ανολοκλήρωτη ( τα τρία«σχεδιάσματα» που σώζονται αντιπροσωπεύουν τρία διαφορετικά στάδια επεξεργασίας τόυ ίδιου θέματος) Δημοτική γλώσσα Παραδοσιακά μέτρα

Στοχασμοί Στοχασμοί ( οδηγίες που έδινε στον εαυτό του για το πώς έπρεπε να οργανώσει τα ποιήματά του= ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΟΙΗΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ)

1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΙΔΕΑΣ Παραλληλίζει το ποίημα με το φυτό. Η διαδικασία στο φυτό είναι : Σπόρος -ρίζα - κορμός-φύλλα-άνθη -καρπός. ΣΠΕΡΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΠΟΡΟΣ= Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΙΔΕΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΞΕΚΙΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ= ΤΟ « ΧΡΕΟΣ»

2 ΥΨΗΛΕΣ ΙΔΕΕΣ ΠΑΤΡΙΔΑ ΠΙΣΤΗ = ΥΨΗΛΗ ΙΔΕΑ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ

3 Ο ΡΥΘΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ( ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ)

4 « ΤΟ ΧΡΕΟΣ» ΑΓΩΝΙΑ ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΠΟΝΟΣ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ

5 ΑΝΑΒΑΘΜΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ Όσο πιο πολλές δυσκολίες τους παρουσιάζονται, τόσο πιο ελεύθεροι και δυνατοί γίνονται.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΑΛΗ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΠΑΡΚΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΝΙΚΗΣ ΟΛΙΓΑΡΙΘΜΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΞΑΝΤΛΗΣΗ ΠΟΛΕΜΟΦΟΔΙΩΝ ΠΕΙΝΑ ΒΕΒΑΙΗ ΗΤΤΑ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΤΑΡΑΧΗ ΦΟΒΟΣ ΤΡΟΜΟΣ, ΚΛΑΜΑ ΗΘΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΛΟΓΙΚΗ ΠΝΕΥΜΑ ΓΑΛΗΝΗ ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΑ ΘΑΡΡΟΣ

ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ ΕΡΩΤΑΣ ΜΗΤΡΙΚΗ ΑΓΑΠΗ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟΣ ΔΟΞΑΣ ΕΡΩΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΛΛΗ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΖΩΗ ΣΚΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗ ΗΡΩΙΚΗ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ

6 Το Μεσολόγγι βρίσκεται στο κέντρο ενός κύκλου. Έξω απ’ αυτό βρίσκονται οι εχθροί Μέσα οι άνθρωποι δίνουν ένα τεράστιο αγώνα να κρατήσουν την αξιοπρέπειά τους αλλά και την πατρίδα τους Μέσα απ’ αυτό τον αγώνα αναδεικνύονται οι « Μεγάλες Ουσίες» Όπως ο Προμηθέας, έτσι κι αυτοί θα θυσιαστούν για το καλός της ανθρωπότητας= ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ

7 Να τονίζεται η σύγκρουση ανάμεσα στο παρελθόν ( ευτυχία ) και στο παρόν (δυστυχία ). ΑΥΤΉ ΤΗ ΘΛΙΨΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΝ

8 ΤΟΣΟ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΝΙΚΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΑΝΩΤΕΡΟΙ