Μείωση της αποφυγής - avoidance reduction Λίγοι θεραπευτές σήμερα θα χρησιμοποιούσαν αυτή την προσέγγιση μεμονωμένα. Τη χρησιμοποιούν ως ένα μέρος του.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ιστορία του Πέπε.
Advertisements

Επικοινωνία & συναισθηματική αγωγή στην οικογένεια
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Συνεργατική Διαχείριση Συγκρούσεων / Κρίσεων Γιάννης Ρουσσάκης.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
FM Group FM 4 SUCCESS ΚαλΩς Hρθατε στην.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Έχεις δύο επιλογές! από το
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Lord Robert Baden Powell of Gilwell. TΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΗΝΥΜΑ Αγαπητοί μου πρόσκοποι, είμαι 80 ετών (πώς σας φαίνεται;) αλλά δεν μπορώ να πω ότι αισθάνομαι.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Κωστής Κουρσάρης Μιχάλης Κοντοπίδης
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Βασικές πεποιθήσεις.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Μερικές φορές νιώθω πολύ θυμωμένη!!
6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο Μίλα, μη φοβάσαι! Το υλικό είναι από την ιστοσελίδα
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Ο καλύτερος φίλος είναι αυτός
Μια βόλτα στο θέατρο Σπύρος Ρουμελιώτης Α’3.
ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ  Αξιολόγηση: αξιολόγηση του παιδιού. Συμπεριλαμβάνεται και ανάλυση της συμπεριφοράς του τραυλισμού.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΝΑ ΓΑΛΟΥΠΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΑΠΑΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑ.
ΦΙΛΊΑ Τα χαρακτηριστικά του καλού φίλου ◦ Τα χαρακτηριστικά ενός καλού φίλου μπορεί να είναι χρήσιμα πάντα, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές που θα.
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Συνέντευξη με νήπια.
Μελέτη Περίπτωσης 1 Παραπομπή από γονείς Παιδί 4,6 ετών
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
6ο Δημοτικό σχολείο Αρτέμιδος Ομάδα CBoys
Φιλοσοφία για τα γερατειά.
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΓΥΡΩ ΜΑΣ (αντιμετωπίζοντας τις κρίσεις που
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Αγαπημένο μου παιδί....
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Γεια! Καλώς ήρθες! Πώς σε λένε;
ΕΝΟΤΗΤΑ Δ΄: επίλυση προβλημάτων
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
Κατανοώντας τους φίλους Carol Grey The sixth sense II
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΓΥΡΩ ΜΑΣ (αντιμετωπίζοντας τις κρίσεις που
Δεν καπνίζω, ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μείωση της αποφυγής - avoidance reduction Λίγοι θεραπευτές σήμερα θα χρησιμοποιούσαν αυτή την προσέγγιση μεμονωμένα. Τη χρησιμοποιούν ως ένα μέρος του «θεραπευτικού πακέτου». Οι δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν προϋποθέτουν την ήδη αναγνώριση των συμπτωμάτων του τραυλισμού από τους πελάτες.

Δραστηριότητες για μείωση της αποφυγής λέξεων 1 η δραστηριότητα: Όταν ο πελάτης έχει αναγνωρίσει τις λέξεις που αποφεύγει, πρέπει να δουλέψει με αυτές σε επίπεδο συζήτησης, όσες πιο πολλές φορές γίνεται. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους. Ένας τρόπος είναι ο πελάτης να είναι απόλυτα ειλικρινής- γνωρίζοντας τη λέξη που θα απέφευγε να πει «αυτό που πραγματικά ήθελα να πω ήταν…. αλλά νόμιζα ότι θα τραύλιζα, κι έτσι είπα…» Αυτό έχει σαν πλεονέκτημα ότι τον βοηθάει να μιλάει ανοιχτά για τον τραυλισμό του. Εάν επίσης προσποιηθεί ότι ξέχασε μία λέξη στην οποία περίμενε ότι θα είχε δυσκολία, θα μπορούσε να πει, ¨θυμήθηκα τώρα, ήταν….» Σε κάποιες περιπτώσεις, εναλλακτικά θα μπορούσε να πει, «άλλαξα γνώμη, θα ήθελα … όχι….»

Δραστηριότητες για μείωση της αποφυγής λέξεων Ο πελάτης αναγνωρίζει αυτές τις λέξεις που είναι πιθανό να αποφύγει. Ο θεραπευτής ή άλλο μέλος της ομάδας του κάνει ερωτήσεις, οι απαντήσεις στις οποίες περιέχουν αυτές τις λέξεις. Σε αυτή την άσκηση ο πελάτης αντιμετωπίζει λέξεις που συνήθως απέφευγε και ανακαλύπτει ότι δε τραυλίζει πάντα τόσο άσχημα όσο φοβόταν, και μερικές φορές και καθόλου.

Δραστηριότητες για μείωση της αποφυγής λέξεων Ο πελάτης μπορεί να εξασκηθεί σε λίστες δύσκολων λέξεων μόνος του ή με άλλους σημαντικούς γι’ αυτόν ανθρώπους. Θα σταματήσει να φοβάται τόσο πολύ ότι θα τραυλίσει σε αυτές τις λέξεις.

Δραστηριότητες για μείωση της αποφυγής καταστάσεων Ιεραρχία: Οι ιεραρχίες είναι ένας χρήσιμος τρόπος να εξετάζουμε συμπεριφορές που αποφεύγονται και στο να βρίσκουμε πως μπορούν να αντιμετωπιστούν με ένα συστηματικό τρόπο. Η ιεραρχία σπάει τους στόχους σε δραστηριότητες και μειώνει τη δυσκολία ενός καθήκοντος/δραστηριότητας. Κάθε βήμα της ιεραρχίας είναι μικρό. Τα βήματα επαναλαμβάνονται μέχρι να εκτελούνται με τη λιγότερο δυνατή ανυπομονησία.

Δραστηριότητες για μείωση της αποφυγής καταστάσεων Στόχος: να τηλεφωνήσει σε ένα φίλο Να σηκώσει το τηλέφωνο Να πει «γεια» ενώ χτυπάει το τηλέφωνο Να πάρει έναν αριθμό και να το κλείσει πριν χτυπήσει Να κάνει ένα εσωτερικό τηλεφώνημα και να πει «γεια» Να κάνει ένα εσωτερικό τηλεφώνημα και να πει πιο πολλά Να προετοιμάσει έναν φίλο για ένα τηλεφώνημα μίας λέξης Να κάνει το παραπάνω τηλεφώνημα Να συνεχίσει να παίρνει έναν φίλο, αυξάνοντας το μήκος, την περιπλοκότητα περιεχομένου ή του συναισθηματικού επιπέδου

Δραστηριότητες για μείωση της αποφυγής καταστάσεων Οι πελάτες αναγνωρίζουν μία κατάσταση που συνήθως αποφεύγουν. Άλλα μέλη της ομάδας τους βοηθούν να βρουν στρατηγικές αντιμετώπισης που θα τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση. Μόλις αναπτυχθούν στρατηγικές αντιμετώπισης, το άτομο που τραυλίζει αισθάνεται ασφαλές να ξαναπροσπαθήσει.

Δραστηριότητες για μείωση της αποφυγής καταστάσεων Για παράδειγμα, πως μπορεί να αγοράσει ένα εισιτήριο τρένου: Να πάει σε ώρα που δε θα έχει πολύ κόσμο. Να αναφέρει ότι τραυλίζει και ότι μπορεί να χρειαστεί περισσότερη ώρα να τους εξηγήσει τι θέλει Να χρησιμοποιήσει τη μη-λεκτική επικοινωνία, ιδιαίτερα τη βλεμματική επαφή Να μιλάει αργά Να χρησιμοποιήσει τον εκούσιο τραυλισμό Να τους ευχαριστήσει για τη βοήθεια Να χρησιμοποιήσει όλες τις τεχνικές που έχει μάθει και μπορεί να του φανούν χρήσιμες. Να μη κρίνει την επιτυχία ανάλογα με το αν τραύλισε αλλά με το αν ολοκλήρωσε τη δραστηριότητα.

Δραστηριότητες για μείωση της αποφυγής καταστάσεων Αυτή η δραστηριότητα μπορεί να γίνει και σε ατομική συνεδρία αλλά εκεί σαφώς οι ιδέες θα είναι λιγότερες γιατί και τα άτομα θα είναι λιγότερα. Οι πελάτες μπορούν να φέρουν ιδέες από το σπίτι και από τους φίλους τους. Οι ιδέες αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στα role-plays.

Δραστηριότητες για μείωση της αποφυγής συναισθημάτων Role-plays παιχνίδια ρόλων Είναι ένας τρόπος να δουν καταστάσεις όπως ήταν και μετά όπως θα ήθελαν να τις δουν. Σε μία τέτοια άσκηση, ο πελάτης ερωτάται να αναγνωρίσει μία κατάσταση όπου δεν εξέφρασε το συναίσθημά του. Ο πελάτης διαλέγει κάποιους ανθρώπους για να αναπαραστήσει την κατάσταση όπως ήταν. Οι άνθρωποι που συμμετέχουν συζητούν το τι έγινε, πώς ένιωσαν με τον ρόλο τους και τι αλλαγές θα μπορούσαν να γίνουν στο μέλλον. Η σκηνή μετά ξαναπαίζεται με τον νέο τρόπο και πάλι συζητούνται τα ίδια πράγματα αλλά με τα νέα δεδομένα.

Δραστηριότητες για μείωση της αποφυγής σχέσεων Role-plays παιχνίδια ρόλων Μερικές φορές οι πελάτες αποφεύγουν τη δημιουργία σχέσεων διότι δεν έχουν εμπειρία στη δημιουργία τους. Μπορεί να είναι αβέβαιοι για το πώς θα ξεκινήσουν, πως θα συνεχίσουν και πως θα τελειώσουν συζητήσεις διότι είναι κάτι που δεν έκαναν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Πάντα ήλπιζαν κάποιος άλλος να κάνει την αρχή.

Δραστηριότητες για μείωση της αποφυγής σχέσεων Ιδέες για παιχνίδια ρόλων Η αναπαράσταση ενός πάρτυ μπορεί να αποκαλύψει ότι υπάρχουν περισσότεροι από ένας τρόποι για να συστηθεί κάποιος. Μπορεί να κεράσει τους άλλους ή ένας ήδη δικός του φίλος να τον συστήσει σε κάποιον άλλο. Εάν ο πελάτης βρίσκει δύσκολο το να μπει σε μία συζήτηση, μία άσκηση με τρεις ανθρώπους μπορεί να γίνει. Δύο άνθρωποι συζητούν και ένας τρίτος προσπαθεί να γίνει μέρος αυτού που συμβαίνει. Άτομα με τραυλισμό δυσκολεύονται πάρα πολύ σε μικρές συζητήσεις. Γι’ αυτό εργαζόμαστε πρώτα σε ένα ασφαλές περιβάλλον όπου η αποτυχία δεν μας πειράζει. Η βιντεοσκόπηση μπορεί να βοηθήσει στην ανατροφοδότηση. Παραδείγματα που χρησιμοποιούνται σε τέτοιες περιπτώσεις είναι η αναμονή στη στάση του λεωφορείου, στο γραφείο του γιατρού, το να ζητήσει πληροφορίες ή να αγοράσει κάτι από ένα μαγαζί.

Δραστηριότητες για μείωση της αποφυγής σχέσεων Μπορούν να γίνουν συζητήσεις γύρω από συγκεκριμένα θέματα λαμβάνοντας υπόψιν τον τραυλισμό, τι μπορεί να προκαλέσει. Τέτοια θέματα μπορεί να είναι «γιατί παύουν να υπάρχουν κάποιες σχέσεις;», «πως μπορούν να διατηρηθούν κάποιες σχέσεις;».

Δραστηριότητες αποδοχής του εαυτού τους. Δίνεται στον ασθενή μία λίστα ανολοκλήρωτων προτάσεων. Οι προτάσεις συμπληρώνονται ατομικά και διαβάζονται είτε στον θεραπευτή εάν πρόκειται για ατομική συνεδρία είτε στα μέλη της ομάδας εάν είναι ομαδική. Οι απαντήσεις συζητούνται με αναφορά τις δυσκολίες που έχει ο κάθε πελάτης να αποδεχτεί τον εαυτό του σαν κάποιο που τραυλίζει. Για παράδειγμα, εάν μία πρόταση «οι άνθρωποι πιστεύουν ότι τα άτομα που τραυλίζουν είναι….. Συμπληρωθεί με τη λέξη «κουτά», ζητείται από τον πελάτη να εκτιμήσει πόσα άτομα το πιστεύουν αυτό, τι αποδείξεις έχει γι’ αυτό, και πόσο έγκυρες είναι οι αποδείξεις αυτές. Εάν ο πελάτης πιστεύει ότι πολλοί άνθρωποι σκέφτονται έτσι, η θεραπεία πρέπει να τον βοηθήσει είτε να αλλάξει τη γνώμη του για τον ακροατή, είτε να βρει τρόπους με τους οποίους μπορεί να αλλάξει την αντίληψη του ακροατή.

Άσκηση συμπλήρωσης προτάσεων Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι τα άτομα που τραυλίζουν... Όταν τραυλίζω στο σπίτι πιστεύουν ότι είμαι… Όταν τραυλίζω μπροστά σε ξένους νιώθω … Όταν τραυλίζω μπροστά σε φίλους νιώθω… Οι περισσότεροι άνθρωποι που τραυλίζουν είναι το είδος των ανθρώπων που… Το να τραυλίζω σε δημόσια μέρη με κάνει να νιώθω… Θα προτιμούσα να… παρά να τραυλίζω. Οι καλύτεροί μου φίλοι πιστεύουν ότι ο τραυλισμός μου είναι… Εάν δεν τραύλιζα θα… Κατηγορώ τον τραυλισμό μου για… Η ευχέρεια στη ροή της ομιλίας για εμένα θα σήμαινε… Οι άνθρωποι με ευχέρεια στη ροή της ομιλίας είναι…