Ο ΟΙΝΟΣ Oι αρχαίοι μας πρόγονοι εύχονταν : Ζήσειας, χαίρε, χαίρε και πίε !

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
ΤΟ ΤΥΡΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ
Ισορροπημένη διατροφή
ΜΑΝΟΣ ΛΟΥΚΑΚΗΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ ΜΑΝΟΣ ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ
ΕΛΙΑ – ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ – ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Lessons = = 20.
Μουσείο Μουσείο ονομάζεται ένα κτίριο, μέσα στο οποίο υπάρχουν έργα τέχνης όπως αγάλματα και πίνακες ζωγραφικής ή πράγματα που χρησιμοποι-ούσαν οι άνθρωποι.
ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΑΓΕΙΡΟΙ TΗΣ Γ ΄2 ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ….
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ.
Σχολικός εκφοβισμός Black and White.
Όρθιο γουρούνι, τα χλωμά πρόσωπα κόβουν τα δέντρα από τη γη των
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ!!!
ΤΟ ΒΑΖΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
Η ΕΛΙΑ Η ελιά μεγαλώνει με τη ζεστή φροντίδα του ήλιου.
2o ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ
ΕΙΣ ΥΓΕΙΑΝ ……. ΜΕ ΑΓΝΟ ΤΣΙΠΟΥΡΟ ΤΥΡΝΑΒΟΥ
Ελλάδα vs Γερμανία. Χριστουγεννιάτικα έθιμα. Γερμανία.
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
Η διατροφή της Κολοτούμπα…   Στα κεράσια λέμε ναι Στα αχλάδια λέμε ναι Στα σταφύλια λέμε ναι Στα πεπόνια λέμε ναι Όχι λέμε στα λίπη Όχι στα γαριδάκια.
ΤΟ ΚΡΑΣΙ : ΠΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ;
O Σωκράτης και το τεστ του φιλτραρίσματος
Παραδοσιακές Συνταγές Μυτιλήνης
ΣΠΙΤΙΚΟ ΓΛΥΚΟ ΚΥΔΩΝΙ.
«Οδύσσεια» του Ομήρου 28/5/2013.
Τούρτα Spider-man Μάριος Αντώνης.
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
` ‘‘ΚΡΑΣΙ ΚΑΙ ΜΕΛΙ’’ Δυο προϊόντα από την αρχαιότητα ως και σήμερα.
Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.
Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
Μείγματα.
Ας δούμε το λεξιλογικό πίνακα της 6ης ενότητας :
Περιμένοντας το Χριστό
ΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ο ΓεωργΟς και τα ΠαιδιΑ του
Ο Γεωργός και τα Παιδιά του
ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ.
` «Το αγαπημένο μου φαγητό» Ελισσάβετ Χριστίνα Μελιάδη
Οι μήνες Ένας χρόνος έχει 12 μήνες.
TO NEΡΟ ΩΣ ΔΙΑΛΥΤΗΣ – ΜΕΙΓΜΑΤΑ
Μάντσιου Χρυσούλα Μπογιατζόγλου Θεανώ Σουλίδης Χρήστος
Συμπόσια στην Αρχαία Ελλάδα
Ανδρέας Λεμονιάτης Αντρέας Στύλιος Γιάννης Αναστασίου Νικόλας Πέτρου Γιώργος Τρουλλιώτης Τάξη: Στ 3.
Ποια είναι η μεσογειακή διατροφή;
Η ελιά Βαρνάβας Φλωρίδης.
To κρασί των αρχαίων Ελλήνων
Διατροφή των Αρχαίων Τάξη: Στ 3 Μαίρη Τσιάκαλου Χαρά Σπύρου
ΤΑ ΑΓΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
Ο τρύγος Ελάτε να τρυγήσουμε στα καρπερά αμπέλια με κέφι και με γέλια , ελάτε απ’ την αυγή . Τα κλήματα βεργολυγούν απ’ τη βαριά σοδειά τους , τ’ αφράτα.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
ΚΥΠΡΟΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Ιστορία Δ’ Τάξης Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Στέλιος Οδυσσέως.
Από τους μαθητές της Στ΄1:
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ Οδυσσέας Πέτρος. ΙΟΥΝΙΟΣ Ο Ιούνιος στην αρχαιότητα Ο Ιούνιος πήρε το όνομά του από την σύζυγο του Δία την Ήρα, η οποία στα λατινικά ονομάζονταν.
Παίρνω τον Έλεγχο: Βρίσκω το δρόμο μου αντιμετωπίζοντας την ανεργία
«Όταν η φύση δημιουργεί... Πολιτισμό»
ΠΟΡΤΟΚΑΛΟΠΙΤΑ ΥΛΙΚΑ Για τη ζύμη και τα φύλλα: 6 φύλλα κρούστας
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΚΟΤΥΛΗ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Αριθμός μαθητών/τριών: 20
4o Γυμνάσιο Σπάρτης «Γ. Ρίτσος» Τάξη Α’ Τμήμα Α1 Σχ
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Μείγματα.
Μείγματα.
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
Το Σχολειό μου.
Οι μήνες Ένας χρόνος έχει 12 μήνες.
Ε5. Η διαδικασία της μόρφωσης- ο Αθηναίος και η εργασία- η Αθήνα γιορτάζει (σελ ) πηγές:
ΓΕΥΜΑΤΑ ΠΑΛΑΤΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ 6Η ΟΜΑΔΑ
Τεχνολογία Εστιατορικής Τέχνης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΟΙΝΟΣ Oι αρχαίοι μας πρόγονοι εύχονταν : Ζήσειας, χαίρε, χαίρε και πίε !

Σύμφωνα με τον Θεόπομπο, πρώτοι οι Χιώτες φύτεψαν και καλλιέργησαν αμπέλι παράγοντας το μαύρο κρασί. Έμαθαν την τέχνη από τον Οινοποίωνα, γιο του Διονύσου, ο οποίος είχε κατοικήσει στο νησί και μετέδωσε την ανάλογη γνώση στους ανθρώπους

Ιδού και μια ετυμολογία του ονόματος του θεού από τον Πλάτωνα στον «Κρατύλο» (406c) : Διόνυσος είναι ο «διδούς τον οίνον»(αυτός που προσφέρει κρασί), «Διδοίνυσος», όπως τον λένε στ’ αστεία, επειδή κάνει τους περισσότερους από όσους πίνουν «οίεσθαι νουν έχειν»(να νομίζουν πως έχουν τα λογικά τους), ενώ δεν τα έχουν, ώστε θα ήταν πολύ σωστό ν’ αποκληθεί «οιόνους».

Προς χάρη του θεού τελούνταν πολλές γιορτές: τα Κατ’ αγρούς Διονύσια τα Λήναια τα Ανθεστήρια τα Μεγάλα Διονύσια

Την άνοιξη την ανθισμένη που έρχεται κατάλαβα, όσο μπορείτε πιο γοργά νερώστε μου κρατήρα απ’ το κρασί γλυκό που ’ναι σα μέλι. (Αλκαίος)

Ο περίφημος δειπνοσοφιστής Αρχέστρατος υμνεί το κρασί της Λέσβου, γιατί οι Μυτιληναίοι έδιναν γλυκιά γεύση στα κρασιά τους, που τα ονόμαζαν πρόδρομα (τα πρώιμα) και πρότροπα (από απάτητα σταφύλια). Τα κρασιά της Μένδης έκανε πασίγνωστα ο Έρμιππος και ο φιλόσοφος Φαινίας ο Ερέσιος, ενώ ο Αλκμάν μιλά για τα κρασιά της Καρύστου, όπως και για τα κρασιά της Οινούντας, των Ονόγλων και των Σταθμών. Έτσι τα ονόμαζε : «οίνον οινουντιάδην ή μένδην ή καρύστιον ή ονογλίτην ή σταθμίτην». Σε σπουδαία εκτίμηση ήταν τα κρασιά της Ικαρίας με πιο ξεχωριστό το περίφημο «πράμνιο», που δεν ήταν ούτε γλυκό μήτε παχύ, αλλά στυφό και άγριο, με ιδιαίτερα εξαιρετική οσμή !

Τα σκεύη του κρασιού Αμφορείς Κρατήρες Κύλικες Κάνθαροι Κοτύλες Κύαθοι Οινοχόες Στάμνοι Φιάλες Υδρίες

Ο Εύβουλος βάζει τον Διόνυσο να λέει : « … Μόνο τρία ποτήρια κερνάω τους φρόνιμους κρασί : το πρώτο κάνει καλό στην υγεία. Το δεύτερο ευνοεί τον έρωτα. Το τρίτο διευκολύνει τον ύπνο κι αυτό το πίνουν οι σοφοί καλεσμένοι και γυρνάνε σπίτι τους. Το τέταρτο δεν είναι πια δικό μας, αλλά της ύβρεως. Το πέμπτο της οχλαγωγίας. Το έκτο των κωμών. Το έβδομο των τραυματισμών. Το όγδοο του δικαστικού κλητήρα. Το ένατο της οργής. Το δέκατο της μανίας […], γιατί πολύ κρασί αν χυθεί σε μικρό αγγείο, εύκολα σωριάζονται καταγής οι πιωμένοι».

Όσο για την αναλογία, από την Ομηρική εποχή ακόμα είχε επικρατήσει η συνήθεια να αναμειγνύουν το κρασί με νερό, για λόγους υγείας, τάξης και κοινωνικής ευπρέπειας. Ο Αθήναιος αναφέρει ότι η ανάμειξη του κρασιού με νερό νομοθετήθηκε από τον βασιλιά της Αθήνας Αμφικτύωνα, ο οποίος τη διδάχτηκε από τον Διόνυσο. Τον νόμο αυτό είχε επικυρώσει και ο Σόλων, με στόχο να παρεμποδίζονται τα άσχημα επακόλουθα της μέθης, που θεωρούνταν βαρβαρότητα. Η συνήθης αναλογία ήταν 3:1 (τρία μέρη νερό προς ένα μέρος κρασί), ή 2:1 (δύο μέρη νερό προς ένα μέρος κρασί ), ή 1:1. Καλύτερη βέβαια αναλογία θεωρούσαν την ανάμειξη 2:3 (δύο μέρη κρασί προς τρία νερό), όπως μαρτυρά και ο Πλούταρχος.

Τι βάζουμε: 1 πεπόνι 2 ροδάκινα 2 αχλάδια 1 σταφύλι 2 ποτήρια κρασί γλυκό 1/2 φλιτζάνι φιστίκια Αιγίνης 1/2 φλιτζάνι ξεφλουδισμένα και κομμένα αμύγδαλα 1/2 φλιτζάνι μαύρα σταφύλια 1/2 φλιτζάνι μέλι Αμβροσία, αρχαία σαλάτα φρούτων

Τι κάνουμε Κόβουμε το πεπόνι στη μέση και κατόπιν το κόβουμε σε μικρά κομμάτια. Ανακατεύουμε το πεπόνι με τα υπόλοιπα φρούτα, κομμένα σε κομματάκια μικρά και αυτά, τα αμύγδαλα και τα σταφύλια. Σε χαμηλή φωτιά βράζουμε σε ένα κατσαρολάκι το κρασί με το μέλι ανακατεύοντας καλά. Με αυτό το μείγμα περιχύνουμε τα φρούτα που πρέπει να παραμείνουν στο ψυγείο για μια ώρα τουλάχιστον πριν τα σερβίρουμε.