Εισήγηση για τον κόσμο των Συναισθημάτων Νικόλαος Κωνσταντόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΤΟΥ ΛΑΜΑΡΚ & ΤΟΥ ΔΑΡΒΙΝΟΥ
Advertisements

Φιλοσοφικά θεμέλια της εκπαίδευσης
ELDRUG ΕΛΣΑΡΤΑΝΗ ΕΛΜΥΕΛΙΝΗ
Νόμος Boyle π ί ε σ η (P) ό γ κ ο ς (V) Μικρός όγκος, Μεγάλη πίεση Μεγάλος όγκος, Μικρή πίεση (θερμοκρασία σταθερή)
Ανθρωπολογία 1. Φυσική ή βιολογική ανθρωπολογία παλαιοανθρωπολογία 2
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ - ΧΕΙΜΕΡΙΝΌ ΕΞΆΜΗΝΟ - ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΛΆΡΙΣΑ 2015 Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ & Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Με βάση τον Νόμο 4186 ( ΦΕΚ 193/ ), το ΠΔ 68/2014 ( ΦΕΚ 110/ ), τη Νομοθετική Ρύθμιση της και τη.
Η ΣΕΛΗΝΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ APOLLO. ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1)Πρόλογος. 2)Tα πρώτα βήματα-Ο δρόμος για την Σελήνη- Αμερικανικά και Σοβιετικά Σχέδια. 3)Το διαστημικό.
ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ Αίτια του εγκλήματος = όροι ή συνθήκες που η ύπαρξή τους θεωρείται ότι παράγει το έγκλημα. Παράγοντες του εγκλήματος.
«Ανέστη Χριστός, και νεκρός ουδείς επί μνήματος» Αληθώς ανέστη ο Κύριος!
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης Ενότητα 6 : Μαθησιακές Θεωρίες I Δημήτριος Λιαροκάπης Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ: ΜΑΘΗΜΑ 6 ο α) H έκταση της κάλυψης του πληθυσμού β) Η σχέση δημόσιου και ιδιωτικού τομέα Όλγα Χρ. Σίσκου RN, MSc, PhD 1.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ι Διάλεξη 2η Τα θεμελιώδη επιστημολογικά ερωτήματα (διλήμματα) στην Κοινωνική Θεωρία Αναπ. Καθηγητής Γιώργος Πλειός.
ΕΡΓΑΣΙΑ: Η υπέρμετρη ομορφιά είναι πηγή πόνου, πιστεύει η Ελένη. Εξετάστε πώς αντιμετωπίζεται το θέμα αυτό α) στη μυθολογία (π.χ. ο μύθος του Άδωνη και.
Τεχνολογίες φωτιάς α. Θέρμανση. Τεχνολογίες φωτιάς γ. Αφή / Φύλαξη (αποθήκευση, μεταφορά)
Η ανέλκυση προϊστορικών Πολιτισμών Συντήρηση - Ανάδειξη - Καταστροφή Θέματα Προϊστορικής Αρχαιολογίας Εαρινό εξάμηνο 2013 Επιμέλεια : Κίσσα Σταυρούλα Ιστορία.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΣ 7 ο ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ Υπεύθυνη καθηγήτρια: Γεράκα Γλυκερία, ΠΕ10.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ( ΔΕΠ ) ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ( ΔΕΠΥ ) Η ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ( ΣΕΠΥ ) Η ATTENTION DEFICIT.
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης Ενότητα 4 : Αρχές Παρουσίασης Περιεχομένου Δημήτριος Λιαροκάπης Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Θερμοδυναμικό σύστημα – Μακροσκοπικές μεταβλητές
ΨΥΧΟKOIΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Μάθημα 3-4
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
Εξόρυξη γνώσης Εισαγωγή
ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ). Το σύνδρομο υπερκινητικότητας και διάσπασης.
Συστήματα Επικοινωνιών
Ώστε θέλεις να γίνεις συγγραφέας;
Σωκράτης Τουμπεκτσής users.sch.gr/stoumpektsis
Θεωρίες περί συγκινήσεων
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Α4’ Π.Μ.Γ.Λ.Π.
Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ.
Αργόν Το χημικό στοιχείο Αργό (Argon) είναι ένα άχρωμο ευγενές αέριο με ατομικό αριθμό 18 και ατομικό βάρος 39,948 . Έχει θερμοκρασία τήξης -189,3 C° και θερμοκρασία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ-ΜΑΛΛΙΟΥΡΗΣ-ΔΕΛΛΙΟΣ
ΘΕΜΑ :Ο ΜΑΣΤΟΡΑΣ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΚΛΩΝΤ ΜΟΝΕ
Η ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου.
Επιστημονική Εκδήλωση
Ηλεκτρομαγνητισμός Οι πρωταγωνιστές
Margaret Hidla Thacher
ΕΠΕ – Εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης
Βουβός Κινηματογράφος
Στατικός Ηλεκτρισμός Τα ηλεκτρισμένα σώματα χωρίζονται σε δύο ομάδες:
Η ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός Κεφάλαιο 2ο Η Ευρώπη του Μεσαίωνα
Από τον αιθέρα στη θεωρία πεδίων
ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ Στη Γερμανία το διάστημα που προηγείται των Χριστουγέννων είναι πολύ σημαντικό. Για τις οικογένειες τα χριστουγεννιάτικα μπισκότα,
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
ΟΜΑΔΑ 4 ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΝΤΑΣ ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΝΑΛΑΚΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΒΟΥΡΑΣ
Ισόθερμες μεταβολές Ισόχωρες μεταβολές Ισοβαρείς μεταβολές
ΕΡΓΑΣΙΑ 1ΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ «Σήκω ψυχή μου δώσε ρεύμα…» Νίκη Μαματσή Φυσικός.
Ρεαλισμός και νατουραλισμός
1) Όταν λέμε ότι κάποιος λέει ψέματα επειδή είναι ψεύτης:
WILLIAM J. DALLY – R. CURTIS HARTING, ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΕΚ 2015
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΥΤΤΑΡΟΥ.
Κύκλος Ζωής Η Γέννηση, η εξερεύνηση του εαυτού μας ,του κόσμου γύρω μας, οι συνεργασίες , η προσωπική μας πορεία βάση των ενδιαφερόντων και ικανοτήτων.
Υπέρθεση Στάσιμα Κύματα
Ηλεκτρομαγνητισμός Ηλεκτρικά Πεδία
Παραγωγή και διάδοση Ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων
Η ανάπτυξη της Εκπαίδευσης των Μαθηματικών ή της Διδακτικής των Μαθηματικών ως ένα Ακαδημαϊκό πεδίο Χαράλαμπος Λεμονίδης Καθηγητής 12 Οκτωβρίου 2018.
WILLIAM J. DALLY – R. CURTIS HARTING, ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΕΚ 2015
ΟΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΕΘΝΟΓΡΑΦΙΑ μέρος 1
WILLIAM J. DALLY – R. CURTIS HARTING, ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΕΚ 2015
ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ :Ο ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ , ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ.
Εργασία ΑναπτυξιακήςΨυχολογίας
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισήγηση για τον κόσμο των Συναισθημάτων Νικόλαος Κωνσταντόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής

Κατηγοριοποίηση των Συναισθημάτων (Κοινή Λογική) Τα συναισθήματα είναι ένας σημαντικός παράγοντας στη καθημερινή επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων Τα συναισθήματα είναι ένα σημαντικό στοιχείο ενεργοποίησης των ανθρώπων και ο ρόλος τους στην μεταξύ τους επικοινωνία είναι καθοριστικός

Διαστάσεις του Συναισθήματος Προϋποθέτει μια αντίδραση σε ένα εξωτερικό ή εσωτερικό ερέθισμα (γεγονός) Προϋποθέτει μια αλλαγή στο πεδίο της συναίσθησης που συνεπάγεται: Προετοιμασία για την εκδήλωση (ενεργοποίηση) μιας δράσης, πρόκειται για τη συμπεριφορική συνιστώσα του συναισθήματος

Οργανικές εκδηλώσεις που επιβεβαιώνουν την φυσιολογική συνιστώσα του συναισθήματος, αλλά και αντιληπτικές διαφοροποιήσεις που δηλώνουν την γνωστική συνιστώσα του συναισθήματος

Οι 4 Σχολές του Συναισθήματος Η εξελικτική Σχολή: το συναίσθημα είναι έμφυτη ανθρώπινη διάσταση (Charles Darwin): [Χρήσιμη ανθρώπινη διάσταση που μέσα από την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους και βάση της αρχής της φυσικής επιλογής βοήθησε στην επιβίωση του ανθρώπινου είδους διότι ενεργοποιεί αντιδράσεις στον άνθρωπο (ο φόβος= φυγή, η οργή= νίκη επί εχθρών)]

Φυσιολογική Σχολή: Η συναίσθηση που διαμορφώνεται στο σώμα μας (τρέμουλο, κλάμα) ενεργοποιεί το συναίσθημα (φόβο, λύπη αντίστοιχα) (William James): [Πρόκειται για τους επονομαζόμενους σωματικούς σημαδευτές που πληροφορούν το μυαλό μας για την παρουσία ενός συναισθήματος και μας βοηθούν να ενεργήσουμε γρήγορα].

Η γνωσιακή (γνωστική) Σχολή: Έχουμε συναισθήματα επειδή σκεπτόμαστε (Επίκτητος): [το κάθε συναίσθημα εκδηλώνεται μετά από τη γρήγορη ταξινόμηση των γεγονότων μέσα από ένα δένδρο αποφάσεων: ευχάριστο / δυσάρεστο, προβλέψιμο / απρόβλεπτο, ελέγξιμο / ανεξέλεγκτο, προκλήθηκε από εμάς / ή από άλλους.

Ανάλογα με το συνδυασμό εμφανίζονται και συγκεκριμένα συναισθήματα όπως: Απρόβλεπτο – δυσάρεστο – ελέγξιμο – οφειλόμενο σε άλλον = προκαλεί το συναίσθημα του θυμού Προβλέψιμο – δυσάρεστο – ελέγξιμο = προκαλεί το συναίσθημα της αγωνίας (ανησυχίας)

Μια εφαρμογή της σχολής αυτής διαμόρφωσε ένα νέο ρεύμα ψυχοθεραπείας την γνωσιακή ψυχοθεραπεία που βασίζεται στην αρχή να βοηθήσει τον ασθενή να σκεφθεί διαφορετικά ώστε να ενεργοποιεί διαφορετικά συναισθήματα:

Για παράδειγμα: ένας καταθλιπτικός ασθενής έχει την τάση να κατηγοριοποιεί τα δυσάρεστα γεγονότα ως μη ελέγξιμα και προκαλούμενα από εκείνον. Μια ανάλυση των μηχανισμών της σκέψης μπορούν να τον βοηθήσουν να σκέφτεται με τρόπο λιγότερο στερεοτυπικό και να μειώσει τα συναισθήματα αγωνίας και ανησυχίας.

Η Κουλτουραλιστική Σχολή: Έχουμε συναισθήματα επειδή υπάρχει πολιτιστική διάσταση (Margaret Mead). Αισθανόμαστε συγκεκριμένα συναισθήματα επειδή έχουμε μάθει συγκεκριμένους ρόλος που προσαρμόζονται σε συγκεκριμένες καταστάσεις στη συγκεκριμένη κοινωνία που αναπτυσσόμαστε. [Ένα συναίσθημα είναι πρώτα απ’ όλα ένας κοινωνικός ρόλος].