Συμπεριφορά Καταναλωτή Μέρος Β’ Οι Διαφάνειες βασίζονται στο Βιβλίο του Γ. Σιώμκου, «Συμπεριφορά Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ», 2002, Εκδόσεις.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΠΡΟΪΟΝ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΧΡΕΩΣΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ Τ., ΚΑΡΑΝΙΚΑ Κ., ΠΛΑΚΑ Ε., ΧΑΡΠΑΝΤΙΔΟΥ Γ.
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Διδάσκων: Θεοφανίδης Φαίδων Ώρες Γραφείου: Παρασκευή 10:00-12:00, Γραφείο 515, 5ος Όροφος -Βιβλίο Μαθήματος: Εισαγωγή.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Ανάπτυξη και Λειτουργία
Η επιχείρηση διαφέρει από τις άλλες παραγωγικές μονάδες γιατί: β) παράγει προϊόντα που τα διαθέτει έναντι μιας αξίας ανταλλαγής α) παράγει προϊόντα που.
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Στόχευση - Τοποθέτηση.
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Η Εφαρμογή Του Μάρκετινγκ Στην Εταιρεία Διαφήμισης, Δημοσίων Σχέσεων Και Επικοινωνίας Partners Y&R Πολυξένη Γεωργίου.
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 7 Ο (29/03/2013): ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Ενότητα # 4: Ομάδες & Καθοδηγητές Γνώμης Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Συμπεριφορά Καταναλωτή.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Συμπεριφορά Καταναλωτή & Στρατηγική ΜΚΤ (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος, 2011)
1 Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Τμηματοποίηση της αγοράς, στόχευση και τοποθέτηση.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Οικογένεια & Νοικοκυριά – Αγοραστικές επιδράσεις & λήψη αποφάσεων (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος,
Επιδράσεις καθοδηγητών γνώμης & διαδικασία διάδοσης νέων προϊόντων (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος,
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ. ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΝΝΟΙΑΣ Θεσμός είναι ένα πλέγμα/σύνολο οργανωμένων και σταθερών σχεσεων που έχει ως σκοπό να ικανοποιήσει μία ή.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
1 Μάρκετινγκ Προϊόντων Υψηλής Τεχνολογίας : Διοίκηση Προϊόντων Υ/Τ Δρ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΑΜΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Εισαγωγή στην Ανάλυση της Αγοραστικής.
Αυτο-εντύπωση & Τρόπος Ζωής (Self-Concept & Lifestyle)
Τμηματοποίηση της αγοράς, στόχευση και τοποθέτηση
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Έννοια και τρόπος διαχείρισης του Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Συμπεριφορά Καταναλωτή
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 3
Πρόσληψη μελών οικογένειας
Εργασία των μαθητών του Β3
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Η φύση των αξιών Οι αξίες συχνά αναδύονται από τις ανάγκες ή τις επιθυμίες και εκβάλουν από πολλές πηγές όπως η κουλτούρα του ατόμου, η οικογένεια, οι.
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΥΡΟΣ 1. ΕΝΝΟΙΑ & ΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – Ο ΡΟΛΟΣ.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
Διάλεξη 8.
Τμηματοποίηση της αγοράς, στόχευση και τοποθέτηση
Η έννοια της επιχείρησης
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 2.3 Οικογενειακός προϋπολογισμός
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συμπεριφορά Καταναλωτή Μέρος Β’ Οι Διαφάνειες βασίζονται στο Βιβλίο του Γ. Σιώμκου, «Συμπεριφορά Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ», 2002, Εκδόσεις Αθ. Σταμούλης.

 Κεφάλαιο 10  Επιδράσεις της Κουλτούρας και των Κοινωνικών Τάξεων

Κουλτούρα - Ορισμός  Αξίες (values) και συμπεριφορές (behaviors) που τις μαθαίνουμε και οι οποίες είναι αποδεκτές από την κοινωνία και σχεδιασμένες έτσι ώστε να αυξάνουν την πιθανότητα επιβίωσης της κοινωνίας.

Η Κουλτούρα Περιλαμβάνει…  Πολιτιστικές αξίες  Πεποιθήσεις  Έθιμα  Τεχνολογία  Ιδεολογία  Γλώσσα  Θρησκείες  Τέχνες

Σχέσεις Κουλτούρας με Αποφάσεις ΜΚΤ  Σύμβολα  Ταμπού  Σιωπηρή γλώσσα  Π.χ., Το κούνημα του κεφαλιού προς τα επάνω σημαίνει «ναι» στις Φιλιππίνες, και «όχι» στις περισσότερες άλλες χώρες

Επιμέρους Κουλτούρα (Subculture)  Αναφέρεται σε συγκεκριμένα τμήματα ατόμων μέσα σε μια κουλτούρα, τα οποία έχουν ομοιογενείς αξίες, ήθη και έθιμα που τους διαφοροποιούν από άλλα μέλη και τμήματα της ίδιας κοινωνίας.

Προσαρμογή στην Κουλτούρα ή Παγκόσμια Τυποποίηση των Στρατηγικών ΜΚΤ;  Παραδείγματα προσαρμογής στην Κουλτούρα  Mc Donald’s (π.χ., Mc Σαρακοστή)  Dominos Pizza (πίτσα με κοτόπουλο τεριγιάκι στην Ιαπωνία, πίτσα με γλυκό καλαμπόκι στην Αγγλία)

Κοινωνικές Τάξεις  Ξεχωριστές ομάδες ατόμων οι οποίες διαφέρουν κυρίως στις διαστάσεις της μόρφωσης και του επαγγέλματος και δευτερευόντως στο εισόδημα.  Η θέση κάποιου καταναλωτή σε μια κοινωνική τάξη εξαρτάται από την οικογενειακή ιστορία, την εμφάνιση, τα κοινωνικά προσόντα, τη συμμετοχή στα κοινά, την κοινωνική αποδοχή κλπ.  Τα μέλη της κάθε μιας κοινωνικής τάξης συνήθως συναναστρέφονται μεταξύ τους παρά με μέλη άλλων τάξεων.

Επιδράσεις Κοινωνικών Τάξεων  Συγκεκριμένα προϊόντα και μάρκες, λόγω της συμβολικής τους αξίας, καταναλώνονται από άτομα που ανήκουν σε κάποια συγκεκριμένη τάξη.  Διαφορετικοί τύποι καταστημάτων ανώτερης, μέσης ή κατώτερης εικόνας.

Η Ταξινόμηση ABCD  Αναπτύχθηκε από την εταιρεία έρευνας ΜΚΤ Secodip  Απλή ταξινόμηση και προσδιορίζει 4 κοινωνικές τάξεις:  Α: Aνώτερη  B: Ανώτερη-μεσαία  C: Κατώτερη-μεσαία  D: Κατώτερη  Με βάση το εισόδημα μόνο (μειονέκτημα)  Μηνιαίο Εισόδημα του νοικοκυριού προσαρμοσμένο στο μέγεθος του νοικοκυριού.

Μέτρηση των Κοινωνικών Τάξεων  Υποκειμενικές μέθοδοι  Μετρήσεις υπόληψης  Δείκτες μιας μεταβλητής  Δείκτες πολλαπλών μεταβλητών

 Κεφάλαιο 11  Οικογένεια και Νοικοκυριά: Επιδράσεις & Λήψη Αποφάσεων

ΟΜΑΔΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ  Είναι ομάδες ατόμων τις οποίες χρησιμοποιούν οι καταναλωτές για σημεία αναφοράς, όταν πρόκειται να πάρουν κάποια αγοραστική απόφαση, δηλαδή να καθορίσουν τη συμπεριφορά τους.

Ομάδες Αναφοράς  Ομάδες Επαφής  Ομάδες Φιλοδοξίας  Ομάδες Αποκήρυξης  Ομάδες Αποφυγής

Σκοποί των Διαφημίσεων Ομάδων Αναφοράς  Η ενημέρωση των καταναλωτών γύρω από τη διαφημιζόμενη μάρκα ή η ανάπτυξη της αναγνωρισιμότητας της μάρκας (brand awareness).  Η μείωση του (αντιληπτού) κινδύνου που ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται συνδέοντας το προϊόν με τα πιθανά αποτελέσματα της χρήσης του.

 Κεφάλαιο 12  Οικογένεια, Νοικοκυριά: Αγοραστικές Επιδράσεις & Λήψη Αποφάσεων

Πυρηνική Οικογένεια  Αποτελείται από πατέρα, μητέρα και τα παιδιά τους (φυσικά ή υιοθετημένα)  Παραλλαγή της πυρηνικής οικογένειας είναι η μονογονεϊκή οικογένεια

Εκτεταμένη Οικογένεια  Αποτελείται από την πυρηνική οικογένεια συν επιπλέον συγγενείς (συνήθως παππούδες και γιαγιάδες).

Συγχωνευμένη Οικογένεια  Μια οικογένεια που αποτελείται από ένα ζευγάρι (ο άνδρας ή η γυναίκα ή και οι δύο ήταν πριν παντρεμένοι), τα παιδιά τους και τα παιδιά από προηγούμενους γάμους του ενός ή και των δύο.

Τύποι Νοικοκυριών  Οικογενειακά νοικοκυριά  Μη οικογενειακά νοικοκυριά

Επίλυση Συγκρούσεων  Επιρροή εμπειρογνώμονα  Επιρροή νομιμοποίησης  Διαπραγμάτευση  Επιρροή ανταμοιβής  Συγκινησιακή επιρροή  Διαχείριση εντυπώσεων

Επιδράσεις των Συζύγων  Αυτόνομη απόφαση  Απόφαση που κυριαρχείται από τη σύζυγο  Απόφαση που κυριαρχείται από το σύζυγο  Από κοινού απόφαση

 Κεφάλαιο 13  Καθοδηγητές Γνώμης & Διαδικασία Διάδοσης Προϊόντων

Καθοδηγητής Γνώμης (Opinion Leader)  Θεωρείται ο καταναλωτής που σε κάποια δεδομένη περίπτωση είναι σε θέση να επηρεάσει σε προσωπική βάση άλλους καταναλωτές.

Χαρακτηριστικά των Καθοδηγητών Γνώμης (1)  Έχει μεγαλύτερη γνώση και ενδιαφέρον για την κατηγορία προϊόντος που αποτελεί το αντικείμενο επιρροής.  Εκτίθεται περισσότερο στα ΜΜΕ που έχουν άμεση σχέση με την κατηγορία προϊόντος.

Χαρακτηριστικά των Καθοδηγητών Γνώμης (2)  Ανήκει περίπου στην ίδια Κ/Ο τάξη με τους αποδέκτες γνώμης τους οποίους επηρεάζει.  Είναι περισσότερο κοινωνικός και χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερο βαθμό συντροφικότητας από ό,τι οι καταναλωτές που είναι οι αποδέκτες γνώμης του.  Είναι περισσότερο καινοτόμος.

Αντικαταστάτες Καταναλωτές (Surrogate Consumers)  Αντιπρόσωποι που μισθώνουν οι καταναλωτές προκειμένου να τους καθοδηγήσουν, να τους συμβουλέψουν ή και να ολοκληρώσουν για λογαριασμό τους διάφορες αγοραστικές ενέργειες.  π.χ., διακοσμητές εσωτερικού χώρου, φοροτεχνικοί σύμβουλοι.

Κλίμακα Νεότητας Προϊόντος  Συνεχιζόμενες Καινοτομίες  Δυναμικά συνεχιζόμενες καινοτομίες  Μη συνεχιζόμενες καινοτομίες

 Κεφάλαιο 14  Επιδράσεις Περίστασης

Επιδράσεις Περίστασης  Είναι οι μεταβλητές εκείνες που αναφέρονται στα χαρακτηριστικά κάποιας συγκεκριμένης κατάστασης, περίστασης, περίπτωσης.

Επιδράσεις Περίστασης  Οι στάσεις για πολλά προϊόντα θα πρέπει να μετριούνται για συγκεκριμένες περιστάσεις χρήσης, να είναι δηλαδή situation-specific.

Τα Χαρακτηριστικά της Περίστασης  Τα φυσικά περιβάλλοντα (physical surroundings)  Τα κοινωνικά περιβάλλοντα (social surroundings)  Η προοπτική του χρόνου (temporal perspective)  Ο ορισμός του καθήκοντος (task definition)  Προηγούμενες-Στιγμιαίες καταστάσεις (antecedent states)

Εφαρμογές Περιστάσεων Χρήσης στο ΜΚΤ  Ο εντοπισμός από τους marketers των περιστάσεων χρήσης ενός προϊόντος μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών τοποθέτησης.

Επιλογή και Αγορά Δώρων  Η διαδικασία επιλογής και αγοράς ενός δώρου έχει για κύριο άξονα την αντανάκλαση της φύσης της σχέσης μεταξύ αυτού που προσφέρει το δώρο και του παραλήπτη του.

Η Διάθεση του Καταναλωτή (Mood)  Η διάθεση του καταναλωτή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο σχηματισμό των στάσεών του για διάφορα προϊόντα και για την επιλογή μαρκών.