Χρειάζεται οι προπονητές και οι Κ.Φ.Α. να επαινούν και να αμείβουν τους αθλητές/μαθητές και τις αθλήτριές/μαθήτριες τους ή όχι ;  Χρειάζεται οι προπονητές.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πατσιαούρας Αστέριος Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/ΤΕΦΑΑ
Advertisements

ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Προσωπικές Πωλήσεις.
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Ανάπτυξη και Λειτουργία
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Αποδόσεις αιτίων.
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
ΜΕΙΩΣΗ ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ.
Συγκεντρωθείτε, Ρεε!!! Πέρκος, Ι., Στέφανος, PhD.
Προπονώντας Γυναίκες & Άντρες
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Γυμνάστρια\Γυμναστής Ορισμός: Ο γυμναστής φροντίζει για την σωματική άσκηση και καλή φυσική κατάσταση των αθλητών ή άλλων ατόμων, προτείνοντας και εφαρμόζοντας.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.  Το «στυλ των εντολών».  Το «στυλ πρακτική εξάσκηση των ασκουμένων».  Το «στυλ της αμοιβαίας διδασκαλίας».  Το «στυλ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.. ΟΡΙΣΜΟΣ (Hogan, Curphy, Hogan, 1994) «το να πείσεις άλλα άτομα να αφήσουν στην άκρη τις ατομικές τους επιδιώξεις και να.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ Υποκίνηση.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Προσωπικές Πωλήσεις. Προσωπικές πωλήσεις είναι η προβολή των αγαθών και των υπηρεσιών μέσω των πωλητών. Είναι η προσωπική προσπάθεια να παρακινήσει κάποιον.
Εκπαίδευση Προπονητών- Εκπαιδευτών Μέρος II Ζουρμπάνος Νίκος PhD Ιούνιος 2011.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
Δημιουργία κινήτρων στην εκπαίδευση
Σύστημα Αξιολόγησης Προπονητικής Συμπεριφοράς # CBAS #
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
«Ελπίδα Ζωής» Αγγελική Μπαβέλλα- Επιστημονικά Υπεύθυνη-ψυχολόγος
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΑΘΛΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ
ΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Γονικά Χαρακτηριστικά Αναπληρωτής Καθηγητής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χρειάζεται οι προπονητές και οι Κ.Φ.Α. να επαινούν και να αμείβουν τους αθλητές/μαθητές και τις αθλήτριές/μαθήτριες τους ή όχι ;  Χρειάζεται οι προπονητές και οι Κ.Φ.Α. να επαινούν και να αμείβουν τους αθλητές/μαθητές και τις αθλήτριές/μαθήτριες τους ή όχι ;

ΕΝΙΣΧΥΣΗ: Είναι κάθε πράξη, γεγονός ή φαινόμενο που αυξάνει την πιθανότητα για μια συμπεριφορά να ξαναεμφανισθεί. ΤΙΜΩΡΙΑ: Είναι κάθε πράξη, γεγονός ή φαινόμενο που μειώνει την πιθανότητα για μια συμπεριφορά για να ξαναεμφανισθεί.

Ωστόσο, αυτό που κάποιος προπονητής αντιλαμβάνεται ως ενίσχυση, σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να δημιουργήσει αρνητικά συναισθήματα, ενώ μια τιμωρία μπορεί να καταλήξει σε θετικά συναισθήματα ΕΝΙΣΧΥΣΗ ή ΤΙΜΩΡΙΑ ; Οι περισσότεροι αθλητικοί ψυχολόγοι προτείνουν ότι οι προπονητές πρέπει κυρίως να χρησιμοποιούν την ενίσχυση και όσο το δυνατό λιγότερο την τιμωρία

è Η τιμωρία ενισχύει τον φόβο αποτυχίας και όχι την προσδοκία επιτυχίας όπως θα έπρεπε è Ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι ο φόβος αποτυχίας μπορεί να οδηγήσει όχι μόνο σε λάθη απόδοσης, αλλά και σε αυξημένους τραυματισμούς

 Τελικά ενίσχυση ή τιμωρία ;

ΠΩΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ: 4Προηγούμενη ενημέρωση: πότε τιμωρούνται οι αθλητές και ποιες είναι οι ποινές 4Τιμωρείστε την συμπεριφορά, όχι τον άνθρωπο 4Μη μειώνεται τους αθλητές 4Ποτέ μη χειροδικήσετε 4Διατηρείστε απόλυτα την ψυχραιμία σας ως το τέλος. Προσέξτε πολύ την κάθε σας λέξη 4Βεβαιωθείτε ότι η τιμωρία δεν θα εκληφθεί ως ενίσχυση

4Μην τιμωρείτε τους αθλητές για λάθη που έκαναν την ώρα του αγώνα 4Μην τιμωρείτε ποτέ λάθη τεχνικής ή τακτικής, ιδιαίτερα για μη επαγγελματίες αθλητές 4Να είστε δίκαιοι και συνεπείς, τιμωρώντας όλους το ίδιο για όμοια παραπτώματα 4Συζητείστε το σύστημα τιμωρίας με την διοίκηση και τους γονείς των νεαρών αθλητών και ζητείστε την υποστήριξη τους 4Προσπαθήστε ν΄ ακολουθήσετε ένα κοινό σύστημα ποινών με άλλους προπονητές του ίδιου συλλόγου

ΠΩΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ: 4Ενισχύστε έστω και τα μικρά βήματα της βελτίωσης του κάθε αθλητή 4Ενισχύστε περισσότερο την καλή απόδοση και λιγότερο το αποτέλεσμα 4Ιδιαίτερα σε νεαρούς αθλητές και αθλήτριες ενισχύστε την προσπάθεια τους 4Τοποθετείστε την ενίσχυση και την αμοιβή στην διαδικασία καθορισμού στόχων

4Ενισχύστε την καλή συμπεριφορά, συνεργασία με τους άλλους, υπευθυνότητα και αυτοέλεγχο 4Συνοδέψτε την ενίσχυση με χρήσιμη πληροφορία για το αποτέλεσμα των ενεργειών των αθλητών 4Ενισχύετε συχνότερα στα πρώτα σταδία μάθησης μιας δεξιότητας και αραιότερα στα προχωρημένα 4Όταν ενισχύετε μια ενέργεια, κάντε το αμέσως 4Χρησιμοποιείστε ενισχυτές που αρέσουν στους αθλητές

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ - ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ, ΑΜΟΙΒΕΣ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ

ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ: Είναι η παρακίνηση των ατόμων που χρησιμοποιούν την άθληση για να πετύχουν κάποιον άλλο σκοπό, όπως το χρηματικό πριμ από μια νίκη, μια πανελλήνια νίκη που θα βοηθήσει στην εισαγωγή των αθλητών στα ΑΕΙ κλπ. Δηλαδή, τα κίνητρα είναι χρήματα, φόρμες, έπαθλα κλπ. (εξωτερικά κίνητρα)

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ: Είναι η παρακίνηση των ατόμων που αθλούνται αποκλειστικά και μόνο για την απόλαυση που τους παρέχει η διαδικασία της άθλησης. Δηλαδή, όταν δεν υπάρχουν εξωτερικά κίνητρα αλλά κάποιο παιδί προσπαθεί πολύ την ώρα που αθλείται επειδή απλά του αρέσει η άθληση. Το κίνητρο του, είναι η ευχαρίστηση που νοιώθει την ώρα που αθλείται (εσωτερικό κίνητρο)

ΚΑΛΥΤΕΡΗ Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ Ή Η ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ; Εφ’ όσον προϋπάρχει υψηλή εσωτερική παρακίνηση, η εξωτερική ενίσχυση είτε θα την βελτιώσει είτε θα την διατηρήσει στα ίδια υψηλά επίπεδα Η χρήση της αμοιβής μετέτρεψε την εσωτερική παρακίνηση σε εξωτερική, αλλά όταν η αμοιβή αποσυρόταν η εξωτερική παρακίνηση δεν ξαναγινόταν εσωτερική

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ – ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ Vallerand (1997) ΤΡΙΑ ΕΙΔΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗΣ: ( 1) Εσωτερική παρακίνηση για μάθηση: λαμβάνει χώρα όταν κάποιος άνθρωπος ασχολείται με μια δραστηριότητα λόγω της ευχαρίστησης και ικανοποίησης που νοιώθει ενώ μαθαίνει, ανακαλύπτει ή προσπαθεί να καταλάβει κάτι νέο.

(2) Εσωτερική παρακίνηση για εκπλήρωση: παρατηρείται όταν κάποιος άνθρωπος ευχαριστιέται ενώ προσπαθεί να ολοκληρώσει κάτι, να ξεπεράσει τον εαυτό του, να δημιουργήσει κάτι. (3) Εσωτερική παρακίνηση για να βιώσει κάποιος διέγερση: να απολαύσει απλά ευχάριστες αισθησιακές εμπειρίες.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΤΕΣΣΕΡΑ ΕΙΔΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗΣ (Deci & Ryan, 1985, Ryan & Connell, 1989): (1) Εξωτερική ρύθμιση: η συμπεριφορά ρυθμίζεται από εξωτερικές πήγες, όπως είναι οι αμοιβές ή οι εξαναγκασμοί (2) Εσωτερική πίεση: κάποιος πιέζει τον εαυτό του να κάνει κάτι γιατί αλλιώς θα νοιώθει άσχημα με τον εαυτό του. Εδώ ο άνθρωπος αρχίζει να εσωτερικεύει τους λόγους τις συμπεριφοράς του

(3) Αναγνωρίσιμη ρύθμιση: κάποιος παρακινείται επειδή θεωρεί πολύ σημαντικό αυτό που κάνει, χωρίς αναγκαστικά να ευχαριστιέται παρά πολύ την δραστηριότητα (4) Ολοκληρωμένη ρύθμιση: κάποια συμπεριφορά ενσωματώνεται σ’ ένα σύνολο συμπεριφορών που εκφράζουν τον άνθρωπο

ΑΥΤΟΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ò Σ’ όλες τις περιπτώσεις η παράμετρος που προσδιορίζει το κατά πόσο κάποιος λόγος θεωρείται εσωτερικός, εξωτερικός ή καθόλου αντιληπτός είναι ο βαθμός που καθορίζει ο ίδιος ο άνθρωπος τη συμπεριφορά του. ò Πολλές έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι λόγοι που οδηγούν κάποιον σε μια συμπεριφορά μπορούν να τοποθετηθούν με ακρίβεια σε μια συνέχεια αυτοκαθορισμού της συμπεριφοράς. Κάποιοι είναι λιγότερο αυτοκαθορισμένοι λόγοι, όπως οι εξωτερικοί, και κάποιοι περισσότερο αυτοκαθορισμένοι, όπως οι εσωτερικοί

ΑΥΤΟΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΕΛΛΕΙΨΗ ΥΨΗΛΟΣ ΑΥΤΟΚΑΘΟΡΙΣMΟΥΑΥΤΟΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΜΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΗ ΟΛΟ/ΝΗ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗΡΥΘΜΙΣΗΠΙΕΣΗΡΥΘΜΙΣΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ Κάποιοι αθλητές παρακινούνται από πιο έντονα αυτοκαθορισμένους λόγους από κάποιους άλλους Όσο πιο έντονα αυτοκαθορισμένους λόγους υιοθετούν οι αθλητές τόσο πιο υψηλή παρακίνηση παρουσιάζουν

Όσο περνάει ο καιρός μεγαλύτερη πιθανότητα παραμονής στον αθλητισμό έχουν οι αθλητές που υιοθετούν έντονα αυτοκαθορισμένους στόχους για άθληση Ιδιαίτερα στον παιδικό & εφηβικό αθλητισμό, στόχος των προπονητών και της αθλητικής πολιτικής πρέπει να είναι η διαμόρφωση αθλητών/τριών που θα ασπάζονται όσο το δυνατό πιο έντονα αυτοκαθορισμένους λόγους άθλησης

ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ  Αν οι προπονητές, γονείς, παράγοντες, συναθλητές, φίλοι κλπ., ενισχύουν τον αυτοκαθορισμό των αθλητών/τριών, τότε αυξάνεται η εσωτερική παρακίνηση τους και συμπεριφέρονται αποτελεσματικότερα στους χώρους άθλησης  Το περιβάλλον επηρεάζει την εσωτερική παρακίνηση των αθλητών μέσω της αντίληψης τους για την αυτονομία τους, την ικανότητα τους και των σχέσεων τους με τους άλλους (Deci & Ryan, 1985)

 Το στυλ του προπονητή επηρεάζει τις αντιλήψεις των παικτών για την ικανότητα τους, την αυτονομία τους και τις σχέσεις τους με τους άλλους και στη συνέχεια αυτές οι αντιλήψεις επηρεάζουν την εσωτερική παρακίνηση των παικτών (Vallerand, 1997)

Περιβάλλον Αυτονομία στο στυλ προπονητής Αντίληψη σχέσεων με άλλους Αντίληψη ικανότητας Αντίληψη αυτονομία Εσωτερική Παρακίνηση

ΑΥΞΗΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗΣ J Οι αμοιβές από μόνες τους δεν είναι υπεύθυνες για τη μείωση της εσωτερικής παρακίνησης. Ο τρόπος με τον οποίο δίνονται και κυρίως η ερμηνεία που δίδεται από πλευράς αθλητών είναι αυτά που ευθύνονται για την μείωση ή αύξηση της εσωτερικής παρακίνησης τους J Η τιμωρία πρέπει ν’ αποφεύγεται και να χρησιμοποιείται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις γιατί πάντοτε μειώνει την εσωτερική παρακίνηση, λόγω του ότι μειώνει την αντίληψη ικανότητας, την αντίληψη αυτοκαθορισμού-αυτονομίας και την αντίληψη καλών σχέσεων

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:  Απόλυτη σαφήνεια, ως προς ποια συμπεριφορά ενισχύετε  Ένταξη στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, της ενίσχυσης του αυτοκαθορισμού  Η δυνατότητα επιλογής λύσεων, ενισχύει την αίσθηση αυτονομίας-αυτοκαθορισμού  Ο καθορισμός προσωπικών στόχων, δυναμώνει την αίσθηση αυτονομίας & αυξάνει την εσωτερική παρακίνηση