Είδη γραπτού ή προφορικού λόγου : 1.Πεζός Βασικά στοιχεία η λογική και η ακρίβεια π. χ. διήγημα, μυθιστόρημα, νουβέλλα, δοκίμιο κ. λπ. 2.Έμμετρος ( ποίηση ) Βασίζεται στο συναίσθημα, στη φαντασία, και έχει μέτρο ( συμμετρία ), ομοιοκαταληξία π. χ. έπος, μέλος, δράμα, ύμνος κ. λπ.
Χρησιμοποιήθηκε αρχικά απ ' τους προγόνους μας σ ' όλη την υφήλιο. Είναι ένας εύκολος λόγος να συγκρατηθεί και να μεταδοθεί ( ιδίως στην προφορική του μορφή ). Αργότερα, όταν αναπτύχθηκε διανοητικά ο άνθρωπος, πέρασε στον πεζό λόγο, μέσω του οποίου έχει τη δυνατότητα να εκφραστεί πάνω σε κάθε είδους θέμα.
ΕΠΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ή ΕΠΟΣ Α. ΕΠΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ή ΕΠΟΣ ( π. χ. Ιλιάδα και Οδύσσεια του Ομήρου ) Το αρχαιότερο είδος που ασχολείται με την περιγραφή και αφήγηση λόγων, πράξεων και κατορθωμάτων θεών ( θρησκευτικό έπος ) και ηρώων ( ηρωικό έπος ). ΛΥΡΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ Β. ΛΥΡΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ( π. χ. ωδές, ύμνοι, διθύραμβοι ) Εκφράζει το συναισθηματικό κόσμο του ποιητή ( χαρά, λύπη, ενθουσιασμός κ. λπ.) και άδεται με συνοδεία μουσικού οργάνου ( αρχικά της λύρας ). ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ Γ. ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ( αρχαία τραγωδία, κωμωδία, σάτιρα ) Συνταιριάζει έπος και λυρισμό σε μορφή θεατρική. Άλλα είδη ποίησης : βουκολική, ελεγειακή, ρομαντική, συμβολική, παρνασσιακή.
Η ποίηση είναι λοιπόν ο έμμετρος λόγος, ο οποίος έχει ρυθμό και αρμονία, παρασύροντας τις ψυχές των αναγνωστών και των ακροατών. Ως ποίημα χαρακτηρίζεται το έργο που έχει δημιουργηθεί με έμμετρο λόγο. Ποιητής αποκαλείται ο δημιουργός του ποιήματος. Αρχαίοι Έλληνες ποιητές : Όμηρος, Ησίοδος, Σαπφώ, Αριστοφάνης Νεότεροι Έλληνες ποιητές : Δ. Σολωμός, Κ. Καβάφης, Γ. Σεφέρης, Ο. Ελύτης « Ποιέω - ώ » = κάνω, δημιουργώ, κατασκευάζω κάτι με « ποιόν », με ποιότητα, άρα κάτι καλό, καλλιτεχνικό, αισθησιακό « Ποίημα » = το ποιούμενο
Και αν στο διαδίκτυο τις ώρες σου περνάς, πόσους κινδύνους έχει αυτό ποτέ να μην ξεχνάς. Στο δίκτυο όταν μπεις, όμορφα να συμπεριφερθείς, σε αγνώστους μη μιλήσεις, ούτε να τους συναντήσεις. Άκου όμως και αυτό : στο Ίντερνετ φωτογραφίες να ανεβάζεις μη σε δω, γιατί σίγουρα στον εαυτό σου θα κάνεις κακό. Και παιδιά ξέρετε κάτι ; Η όμορφη ζωή είναι στην αυλή, και όχι στην οθόνη του υπολογιστή. Μαθητές του 1 ου Δ. Σ. Λιμένος Χερσονήσου ΣΤΙΧΟΣ ΣΤΡΟΦΗ Ομοιοκα - ταληξία
Διαδικτυακός Eκφοβισμός (Cyberbullying) Eίναι όταν ένα παιδί ή έφηβος δέχεται απειλές, παρενοχλείται, ταπεινώνεται ή γίνεται στόχος από κάποιον άλλο, συνήθως με επαναλαμβανόμενο τρόπο, μέσω της χρήσης των νέων τεχνολογιών, του Διαδικτύου ή των κινητών τηλεφώνων. Συγκεκριμένα, ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός μπορεί να λάβει χώρα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, δωματίων συνομιλίας, σελίδων κοινωνικής δικτύωσης, μέσω άλλων ιστοσελίδων σχετικών με ηλεκτρονικά παιχνίδια ή υπηρεσιών άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων.
Μορφές Cyberbullying 1.Αποστολή κειμένων, , ή άμεσων μηνυμάτων με βλαβερό και απειλητικό περιεχόμενο ή αποστολή «αστείων» που γελοιοποιούν κάποιο παιδί. 2.Δημοσίευση ή αποστολή προσωπικών πληροφοριών ή ευαίσθητων πληροφοριών σε πολλαπλούς παραλήπτες και δημοσίευση δυσάρεστων φωτογραφιών ή μηνυμάτων για άλλους σε ιστολόγια (blogs), σε ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook), ή σε άλλες ιστοσελίδες.
Μορφές Cyberbullying 3.Δημιουργία ψεύτικου διαδικτυακού προφίλ σε κάποια σελίδα κοινωνικής δικτύωσης, με στόχο την γελοιοποίηση κάποιου παιδιού, ή δημιουργία «σελίδας» ή «γκρουπ» π.χ. στο facebook, το οποίο στοχεύει στην κοροϊδία ή στον εξευτελισμό ενός ανηλίκου. 4.Αποστολή κακοποιητικών και εξευτελιστικών μηνυμάτων, βίντεο μέσω κινητών τηλεφώνων ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή αποστολή απειλών για τη σωματική ακεραιότητα στο θύμα ή σε άλλους παραλήπτες.
Μορφές Cyberbullying 5.Αποστολή ιών ή άλλων πειρατικών προγραμμάτων με σκοπό να βλάψουν τον υπολογιστή κάποιου παιδιού ή να το κατασκοπεύσουν. 6.Δημιουργία κάποιου είδους «ψηφοφορίας» σε έναν ιστοχώρο, όπου τα παιδιά μπορούν να ψηφίσουν για το ποιο είναι το πιο άσχημο ή το πιο χοντρό παιδί του σχολείου με σκοπό να εξευτελίσουν ή να ντροπιάσουν κάποιο παιδί. 7.Επαναλαμβανόμενες νεκρές κλήσεις. 8.Κλοπή ταυτότητας ή παραβίαση προσωπικού λογαριασμού και χρήση του ονόματος ξένου χρήστη με σκοπό τη διάδοση φημών και ψεμάτων για κάποιον τρίτο ή για οποιοδήποτε άλλο σκοπό.
Μορφές Cyberbullying 9.Δημιουργία ιστοσελίδων που στοχοποιούν συγκεκριμένα άτομα καλώντας και άλλους να δημοσιεύουν μηνύματα μίσους που μπορεί να περιλαμβάνουν παραδείγματα ρατσισμού κ.λπ. 10.Απειλή συμπαικτών στα διαδικτυακά παιχνίδια, δηλαδή περιπτώσεις όπου κάποιοι παίκτες απειλούν άλλους συμπαίκτες στα παιχνίδια αυτά. Μπορεί, επίσης, να κλειδώσουν παίκτες έξω από το παιχνίδι, να διαδώσουν ψεύτικες φήμες, ή να κλέψουν τους κωδικούς, προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στο λογαριασμό του παίκτη.
Ρητορική μίσους Περιλαμβάνει κάθε μορφή έκφρασης που διαδίδει, υποκινεί, προωθεί ή δικαιολογεί το φυλετικό μίσος, την ξενοφοβία, τον αντισημιτισμό ή άλλες μορφές μίσους που στηρίζονται στη μισαλλοδοξία, όπως: μισαλλοδοξία που εκφράζεται μέσα από επιθετικό εθνικισμό και εθνοκεντρισμό, διάκριση και εχθρικότητα κατά μειονοτήτων, μεταναστών και ανθρώπων μεταναστευτικής καταγωγής. Πρόκειται δηλαδή για ρατσιστικό λόγο. Ως Ρητορική θεωρείται εκείνος ο τομέας μελέτης και τεχνικής που ασχολείται με τη σύνθεση του λόγου ως μέσου πειστικότητας και αποτελεσματικότητας.
Σχέση Ρητορικής Μίσους και Διαδικτυακού Εκφοβισμού Διαδικτυακός Εκφοβισμός => σχέση ισχύος εναντίον ενός ατόμου Ρητορική μίσους => προωθεί την εχθρικότητα και τη βία ενάντια σε μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων. Ωστόσο, για τα θύματά τους, και τα δύο αποτελούν μορφές βίας και ταπείνωσης. Χρησιμοποιούν τα ίδια ηλεκτρονικά μέσα. Και τα δύο χρησιμοποιούν μηνύματα προσβλητικά και ενοχλητικά. Συχνά συνδυάζονται, με αποτελέσματα ιδιαίτερα επιβλαβή για άτομα και ομάδες, όπως, για παράδειγμα, σε περιπτώσεις όπου ο εκφοβισμός εκμεταλλεύεται την ταυτότητα του φύλου ή την εθνική καταγωγή των θυμάτων.
Συμβουλές Δε δίνουμε ποτέ τους κωδικούς μας σε κανέναν, ούτε στους καλύτερους φίλους μας. Ας μη στέλνουμε μηνύματα όταν είμαστε θυμωμένοι. Είναι δύσκολο να πάρουμε πίσω αυτά που έχουμε πει πάνω στο θυμό μας. Όταν κάτι δεν φαίνεται σωστό σε έναν ιστοχώρο ή μια συνομιλία, τότε κατά πάσα πιθανότητα δεν είναι. Γι’ αυτό, εάν αισθανθούμε άσχημα, ας βγούμε αμέσως από αυτό τον ιστοχώρο ή ας διακόψουμε αμέσως τη συνομιλία. Ας συνειδητοποιήσουμε ότι η διαδικτυακή επικοινωνία δεν είναι πάντα ιδιωτική, καθώς οι άλλοι μπορούν να αντιγράψουν, να εκτυπώσουν και να μοιραστούν με άλλους τα λεγόμενά μας ή τις φωτογραφίες μας.
Τι μπορούμε να κάνουμε αν κάποιος στέλνει σε εμάς ή σε κάποιον άλλο εκφοβιστικά μηνύματα; Δεν απαντάμε στα εκφοβιστικά μηνύματα. Μπλοκάρουμε την πρόσβαση του αποστολέα. Κρατάμε και αποθηκεύουμε τα μηνύματα ή τις συνομιλίες. Αυτό θα μας είναι χρήσιμο, εάν χρειαστεί ή εάν θελήσουμε να το καταγγείλουμε. Δεν προωθούμε μηνύματα ή εικόνες & φωτογραφίες που θα μπορούσαν να πληγώσουν τα συναισθήματα κάποιου. Έχουμε στο μυαλό μας ότι, εάν κάποιος μας στείλει ένα μήνυμα και το προωθήσουμε ή γελάσουμε με αυτό, στην ουσία γινόμαστε και εμείς μέρος του εκφοβισμού. Αναφέρουμε το πρόβλημά μας στους γονείς μας ή σε άλλους ενήλικους που εμπιστευόμαστε.
Wikipedia: Ποίηση Wikipedia: Ποίηση Live-Pedia: Έμμετρος Λόγος Live-Pedia: Έμμετρος Λόγος Λέξεις Μουσικής και Λόγου Λέξεις Μουσικής και Λόγου Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr Εγχειρίδιο για την καταπολέμηση της ρητορικής μίσους στο Διαδίκτυο Εγχειρίδιο για την καταπολέμηση της ρητορικής μίσους στο Διαδίκτυο
καλούμαστε να γράψουμε ένα ποίημα, ατομικά ή ομαδικά, που θα αφορά την αντιμετώπιση του ρατσιστικού λόγου ( ρητορικής μίσους ) και του διαδικτυακού εκφοβισμού 8 στιχο το ποίημα θα πρέπει να είναι το πολύ 8 στιχο, δηλαδή θα περιέχει το πολύ 8 σειρές κειμένου 5 λέξεις κάθε στίχος μπορεί να περιλαμβάνει έως 5 λέξεις Ποιητική συλλογή για το Διαδίκτυο