Δ ΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – 2 η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ» ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΡΤΕΛΗ Α.Ε.Μ.: 1033
Περιπτωσιολογική Μελέτη: Ποδόσφαιρο Ο Θάνος είναι ο νέος καθηγητής Φυσικής Αγωγής που ήρθε να εργαστεί στην κατασκήνωση. Η προπονητική ειδίκευση του που έχει είναι Ποδόσφαιρο. Ήταν ο τελευταίος στη σειρά που διάλεξε σε ποια τμήματα θα διδάσκει αθλοπαιδιές κάθε απόγευμα με αποτέλεσμα να αναλάβει αυτά που είχαν απομείνει: 4 τμήματα με πέντε κορίτσια ετών το κάθε ένα, που ήθελαν να μάθουν ποδόσφαιρο. Στο τέλος της περιόδου θα συμμετείχαν σε εσωτερικό πρωτάθλημα που διοργάνωνε η κατασκήνωση στο ειδικά διαμορφωμένο γήπεδο mini- football. Πως θα διαμορφωθεί το πρόγραμμα εξάσκησης;
Διάγνωση των Μαθησιακών Συνθηκών Διάγνωση των Μαθησιακών Συνθηκών Χαρακτηριστικά των Ασκουμένων Τέσσερα τμήματα, των πέντε κοριτσιών, ηλικίας ετών. Είναι αρχάριες. Βρίσκονται στο αρχικό στάδιο της μάθησης. Δεν έχουν ανεπτυγμένες ικανότητες στο ποδόσφαιρο. Κίνητρο.
Στόχος της Μάθησης Η εκμάθηση των βασικών δεξιοτήτων του ποδοσφαίρου πρέπει να γίνει μέσω κάποιου κινητικού προγράμματος. Οι κινητικές δεξιότητες είναι: ◦ Πάσα με ώθηση και ◦ Σταμάτημα με το εσωτερικό του ποδιού. Εκμάθηση βασικών κανονισμών, για το εσωτερικό πρωτάθλημα (γνωστική δεξιότητα). Ανταπόκριση σε διάφορα ερεθίσματα – παραμέτρους. Σταδιακή δυσκολία και πολυπλοκότητα στην εξάσκηση.
Χαρακτηριστικά των Δεξιοτήτων Πάσα με ώθηση ◦ Ανοιχτή δεξιότητα. ◦ Αδρή δεξιότητα. ◦ Σύνθετη δεξιότητα. ◦ Διακεκομμένη δεξιότητα. ◦ Απαιτείται χειρισμός αντικειμένου (μπάλας). ◦ Σημαντικά στοιχεία λήψης απόφασης. ◦ Περιορισμένος φόβος τραυματισμού. Σταμάτημα με το εσωτερικό του ποδιού ◦ Ανοιχτή δεξιότητα. ◦ Λεπτή δεξιότητα. ◦ Σύνθετη δεξιότητα. ◦ Διακριτή δεξιότητα. ◦ Απαιτείται χειρισμός αντικειμένου (μπάλας). ◦ Σημαντικά στοιχεία λήψης απόφασης. ◦ Περιορισμένος φόβος τραυματισμού.
Συνθήκες Εκτέλεσης της Δεξιότητας Γήπεδο mini – football της κατασκήνωσης. Ύπαρξη κοινού (οι γονείς των παιδιών και οι υπόλοιποι κατασκηνωτές). Περιορισμένος χρόνος. Πιθανό άγχος.
Στρατηγική διδασκαλίας Παρουσίαση της κάθε δεξιότητας στην αρχή από τον προπονητή. Καθοδηγητικές πληροφορίες Υπενθύμιση των σημείων κλειδιών. Κατανεμημένη εξάσκηση των δεξιοτήτων Προετοιμασία με τη μέθοδο της μερικής εξάσκησης (π.χ. πάσα με ώθηση)
Τυχαία εξάσκηση των δεξιοτήτων Μερική μέθοδο. Ο χρόνος αντίδρασης των δυο δεξιοτήτων θα είναι στην αρχή απλός και στην επόμενες προπονήσεις θα γίνει επιλογής. Το ίδιο θα αντιμετωπίσουν και στους αγώνες.
Σχεδιάζοντας τη Μαθησιακή Εμπειρία 1. Πάσα με ώθηση Παράμετροι: ◦ Πάσα σε διαφορετικά σημεία και με μεγαλύτερες αποστάσεις. 2. Σταμάτημα με το εσωτερικό του ποδιού Παράμετροι: ◦ Σταμάτημα της μπάλας από μεγαλύτερη απόσταση. ◦ Σταμάτημα της μπάλας που έρχεται από υψηλή μπαλιά.
Αξιολόγηση δεξιοτήτων Οι στόχοι της μάθησης θα είναι να έχουν σωστές εκτελέσεις. ◦ Για την πάσα θα είναι 7/10 προσπάθειες ◦ και για το σταμάτημα της μπάλας 7/10 σωστά σταματήματα. ◦ Σε αγωνιστικές συνθήκες όσα περισσότερα εύστοχα μπορούν.
Ανατροφοδότηση Πληροφοριακή Ανατροφοδότηση ◦ Περιγραφική ◦ Καθοδηγητική Περιληπτική Ανατροφοδότηση Κάθε 5 προσπάθειες. Τελικός σκοπός: η σταδιακή μείωση της συχνότητας παροχής της ανατροφοδότησης.
Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας