Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
Advertisements

ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
Ερευνητική Εργασία Πως εργαζόμαστε κατά τις ομαδικές εργασίες;
Ερευνητική Εργασία Πως εργαζόμαστε κατά τις ομαδικές εργασίες;  Πρώτα από όλα, το κάθε μέλος της ομάδας αναλαμβάνει έναν ρόλο. Μα ποιοι είναι αυτοί οι.
Διδασκαλία Ελληνικής Γλώσσας ΤΕΓ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΓΚΡΕΝΟΜΠΛ ΓΑΛΛΙΑΣ.
Σχολικός εκφοβισμός Black and White.
Τίτλος υλοποιημένης Θεματικής Ενότητας: Όλα τα παιδιά του Κόσμου Χρειάζονται Δασκάλους.
Ενδεικτικές δραστηριότητες με διαβάθμιση ανά τάξη στην ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ.
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Osez en Français – Τολμήστε στα Γαλλικά Με άξονα τον κύριο στόχο του γλωσσικού μαθήματος που είναι η επικοινωνία και ο διαπολιτισμικός διάλογος και με.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Στην τάξη μου.
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Σχολικοσ εκφοβισμοσ ...Και άλλα ερωτήματα που βασανίζουν τα παιδιά που είναι θύματα εκφοβισμού... Θα μου κάνουν κακό ή απλά το κάνουν για να περάσει η.
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
Διδακτική της Πληροφορικής Παρουσίαση εκπαιδευτικών παιχνιδιών με σκοπό την κατανόηση βασικών αρχών της πληροφορικής Αντωνακάκη Δέσποινα Α.Μ 933 Καντεράκης.
Πανελληνιοσ διαγωνισμοσ
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
Ενότητα 4 Σκουπίδια στη θάλασσα Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΗΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ 6 – 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009.
U 4 energy ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΡΥΣΟΧΩΡΙΟΥ ΠΕΜΠΤΗ ΤΑΞΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΤΑΞΗ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην Ελένη του Ευριπίδη
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου (Σύμβουλος Ελληνικών)
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Επιμόρφωση σε μεθόδους δημιουργικής μάθησης. Αναστασία Παναγιωτίδου Σχολική σύμβουλος Αγγλικής. M.Ed., Διδάκτορας ΔΠΘ.
ΤΑΞΗ: Ε΄1 ΔΑΣΚΑΛΑ: Μάρθα Σωτηριάδου. Τέσσερις μαθητές/τριες γίνονται αφηγητές, παρουσιαστές της θεατρικής παράστασης. ΤΑΞΗ:Ε1 ΤΑΞΗ:Ε’1 Αποφασίσαμε να.
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
Το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΕΡΑΚΑ, 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Όνομα: ????????????????? Θέμα: Κυκλοφοριακή αγωγή
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Πάμε για ψώνια; (5) Βιβλίο σελ.47
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Ένα κουίζ για την ασφάλεια στον ψηφιακό κόσμο
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος

Βασικές οδηγίες Κάθε φορά που γίνεται μια ομαδική εργασία ένα μέλος της ομάδας αναλαμβάνει να είναι ο γραμματέας και συντονιστής της συζήτησης. Αυτό το πρόσωπο γράφει αυτά που προτείνουν οι άλλοι συμμαθητές και προσπαθεί να κρατήσει τη σειρά. Όλα τα μέλη της ομάδας πρέπει να μιλάνε με τη σειρά και να λένε μόνο μία ιδέα τη φορά. (π.χ. αν το ερώτημα είναι «βρείτε όσα περισσότερα ονόματα λουλουδιών», δεν πρέπει ένας μαθητής να αρχίσει να λέει δύο και τρία στη σειρά).

Τα πιο σημαντικά μυστικά για να πετύχει η ομάδα είναι: Τα πιο σημαντικά μυστικά για να πετύχει η ομάδα είναι: Να μιλήσουν όλοι οι μαθητές και να δοθεί χρόνος για σκέψη και συμμετοχή σε όλα τα μέλη. Ο γραμματέας – συντονιστής να αλλάζει κάθε φορά που αλλάζει το θέμα της ομαδικής εργασίας και να μην είναι πάντα ο μαθητής που γράφει γρήγορα και ορθογραφημένα… Πρέπει πάντα να ορίζεται ο χρόνος που έχουν στη διάθεσή τους. Στο τέλος κάθε δραστηριότητας οι ομάδες παρουσιάζουν τα ευρήματα τους. Συνήθως ο δάσκαλος τα γράφει στον πίνακα. Όταν αρχίζει η παρουσίαση καλό είναι κάθε ομάδα να μην πει όλα όσα βρήκε, αλλά με τη σειρά να λέει κάποια στοιχεία κάθε φορά.

Χωρισμός ομάδων - κοινωνιόγραμμα Όνομα: α/α ΕρώτησηΑπάντηση 1 Με ποιο συμμαθητή σου ή ποια συμμαθήτριά σου θέλεις να κάθεσαι στο ίδιο θρανίο; 2 Με ποιο συμμαθητή σου ή ποια συμμαθήτριά σου δεν θέλεις να κάθεσαι στο ίδιο θρανίο; 3 Με ποιους συμμαθητές σου ή ποιες συμμαθήτριές σου θέλεις να είσαι στην ίδια ομάδα; 4 Με ποιους συμμαθητές σου ή ποιες συμμαθήτριές σου δεν θέλεις να είσαι στην ίδια ομάδα;

Κοινωνιόγραμμα …... τάξης 20…. - 20….. Όνομα Παρατηρήσεις

Παραδείγματα εργασιών για εξάσκηση στην ομαδική εργασία Α. Γνωστικές – κλειστές ερωτήσεις. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν πληροφορίες που έχουν από τη Μελέτη Περιβάλλοντος, την Ιστορία κλπ. Π.χ. Βρείτε όσο περισσότερα είδη φρούτων μπορείτε. Βρείτε όσα περισσότερα χωριά ξέρετε της Εορδαίας. Βρείτε όσους επώνυμους αρχαίους Έλληνες γνωρίζετε ………………………………………………………..

Β. Εννοιολογικοί χάρτες. Θέτουμε στις ομάδες ένα θέμα και ζητούμε να κάνουν έναν απλό εννοιολογικό χάρτη, δηλαδή μια αράχνη. Τους ζητούμε με καταιγισμό ιδεών να γράψουν λέξεις – έννοιες που τους έρχονται στο νου σε σχέση με το θέμα που τους δώσαμε. Πτολεμαΐδα Περιβάλλον Φιλία ………………….

Γ. Ανοικτές – λύση προβλημάτων. Θέτουμε μια προβληματική κατάσταση και ζητούμε από τους μαθητές να προτείνουν πιθανές λύσεις. Ως δεύτερο βήμα, μπορεί να τους δοθεί ως ζητούμενο να διαλέξει η ομάδα τους ποια θεωρούν καλύτερη λύση από αυτές που προτάθηκαν. Π.χ. Θέλουμε να περάσουμε απέναντι ένα ποτάμι. Βρείτε τρόπους που μπορούμε να το κάνουμε αυτό με ασφάλεια. Το πάρκο της γειτονιάς μας δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Προτείνετε τρόπους που μπορεί να βελτιωθεί για να χαιρόμαστε ένα όμορφο και ασφαλές παιχνίδι. Βρήκαμε 10 ευρώ και θέλουμε να τα ξοδέψουμε όλοι μαζί. Προτείνετε τρόπους ώστε με αυτά τα χρήματα να γίνει μια δίκαιη και χρήσιμη κατανάλωση. …………………………………………………………………………….

Δ. Ομαδική ζωγραφιά. Δίνουμε ένα θέμα στους μαθητές και ένα μεγάλο χαρτί και ζητούμε να ζωγραφίσουν μια ομαδική ζωγραφιά. Προϋπόθεση πριν αρχίσουν να ζωγραφίζουν είναι να συνεννοηθούν τι θα ζωγραφίσουν και να κάνουν ένα προσχέδιο, ώστε να μη βγει μια ζωγραφιά με τέσσερις διαφορετικές γωνιές. Η τάξη των ονείρων μας Το πάρκο της γειτονιάς μας Τι είδαμε (ζήσαμε) στο μουσείο ……………………

Ε. Δίλημμα. Τους δίνουμε μια διλημματική κατάσταση ή ένα θέμα διπλής επιλογής και καταγράφουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Στο τέλος αποφασίζουν μία επιλογή. Ποδήλατο στο δρόμο για το σχολείο. Παρακολουθώ σκηνή εκφοβισμού κατά λάθος. Την ομολογώ ή όχι. Μια φίλη ή ένας φίλος μου έχουν μια συνήθεια που μ΄ ενοχλεί. Της/του το λέω ή όχι. ………………….

Στ. Μικρές έρευνες. Αυτές οι εργασίες δεν διαρκούν όσο διαρκεί μία διδακτική ώρα. Αναθέτονται στην ομάδα. Την αφήνουμε να κάνει το σχεδιασμό της έρευνας, δηλαδή ποιος θα κάνει τι, πού θα ψάξουν πληροφορίες, πώς θα δουλέψουν, πώς θα κάνουν την παρουσίαση κλπ. Στη συνέχεια ορίζουμε μια μέρα που θα ξαναδουλέψουν μέσα στην τάξη με τα στοιχεία τους και την ημέρα που η εργασία θα πρέπει να είναι έτοιμη για να παρουσιαστεί. Π.χ. Τα απειλούμενα είδη της θάλασσας, του δάσους, του τροπικού δάσους, της Ελλάδας Ταξίδι σ΄ έναν τόπο (επιλέγει κάθε ομάδα ένα ταξιδιωτικό προορισμό και φέρνει στοιχεία) Τα παλιά παιχνίδια (παρουσιάζει κάθε ομάδα ένα παιχνίδι) Τα προβλήματα του τόπου μου ……………………………………………………………………………..

Ζ. Παιχνίδια. Η ομάδα οργανώνει και παρουσιάζει κάτι ή συμμετέχει σ΄ ένα παιχνίδι ως ομάδα ή μέσω ενός αντιπροσώπου της. Π.χ. Θεατρικό παιχνίδι. Κάθε ομάδα ετοιμάζει και παρουσιάζει μια σκηνή από την ελληνική επανάσταση. (κάθε τάξη από την ιστορία της….!) Παιχνίδι γνώσεων. Κάθε ομάδα ορίζει αντιπρόσωπο για κάθε κατηγορία ερωτήσεων (Γεωγραφία, Ιστορία, Αθλητικά, Κοινωνικά, κλπ) Στην αυλή με ένα παιχνίδι δράσης, όπου συμμετέχει όλη η ομάδα. ………………………………