Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Από την ομοιογένεια στην πολυπολιτισμικότητα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κουλτούρα και πολιτισμική ενσωμάτωση
Advertisements

Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
Διαπολιτισμικότητα: Οριοθέτηση και Προσδιορισμός Εννοιών
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΒΑΣΙΚΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Σχολεία…ΦΥΛΑΚΩΝ:Διαπολιτι-σμική Εκπαίδευση και Αγωγή μέσα σε αυτά
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 3
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ Βασικές έννοιες: μητρική γλώσσα Μητρική γλώσσα Η γλωσσική μορφή με την οποία έρχεται σε επαφή το παιδί.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝ Συνεργατική Δημιουργία Τέχνης για την Μείωση της Περιθωριοποίησης.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΑΓΩΓΗ ΖΩΗΣ Διαπολιτισμική εκπαίδευση
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Η ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΓΛΩΣΣΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ.
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρία και Πράξη
Ο ρατσισμός επιστρέφει Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και από το 2000 όλο και εντονότερα η Ευρώπη ξαναβλέπει μπροστά της εφιάλτες ενός παρελθόντος,
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Ηγεσία και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
Πολιτισμικη Ετεροτητα στην Εκπαιδευση
Άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα με ψυχικές διαταραχές. Άτομα εξαρτημένα από ουσίες, αλκοολικοί. Άτομα που βιώνουν την φτώχεια, άστεγοι. Μετανάστες,
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ
Πολυπολιτισμική – Διαπολιτισμική Αγωγή Αφετηρία, στόχοι, προοπτικές
Ρατσισμός και Ξενοφοβία Ευάγγελος Αλμπανίδης. ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ  Η ξενοφοβία είναι η αρνητική αντιμετώπιση οποιαδήποτε ξένου. Η τάση για αποφυγή του ξένου τρόπου.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της πολυμορφίας των ιδιαιτεροτήτων του μαθητικού πληθυσμού Ιδιαιτερότητες μάθησης & προσαρμογής στο σχολείο.
Από την «Καλύβα του μπάρμπα Θωμά» στο «Μια γιορτή στου Νουριάν»: Η συμβολή της δραματικής τέχνης στη διαπολιτισμική εκπαίδευση Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών.
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία,
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πόρτα Ανοιχτή Κοινωνικοποίηση και ένταξη Παιδιών με Αναπηρία –
Διαπολιτισμική Επίγνωση
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ETTA HOLLINS “Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ.
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Μετανάστευση.
O ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Σ’ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΛΛΑΖΕΙ
«ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ»
Ελισάβετ Βεντούρα Κυριακή Δημακάκου
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ-ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ Επιστήμες της αγωγής: Επαγγελματική μάθηση και καινοτομίες στην εκπαίδευση Μάθημα: Διαπολιτισμική.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Από την ομοιογένεια στην πολυπολιτισμικότητα

Η πολυπολιτισμικότητα Πέντε είναι τα κύρια μοντέλα διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας: Το αφομοιωτικό, το μοντέλο ενσωμάτωσης, το πολυπολιτισμικό, το αντιρατσιστικό και το διαπολιτισμικό.

αφομοιωτικό μοντέλο τελικός στόχος είναι η αφομοίωση μέσω των ενδιάμεσων σταδίων της επαφής, σύγκρουσης, προσαρμογής (πρέπει να αφομοιωθούν οι όποιες εθνικές/φυλετικές και πολιτισμικές διαφορές σε ένα ομοιόμορφο σύνολο) (Το σχολείο είναι μονογλωσσικό και μονοπολιτισμικό και η πολιτισμική διαφορά αντιμετωπίζεται ως 'παιδαγωγικό πρόβλημα‘).

μοντέλο της ενσωμάτωσης αναγνωρίζεται ότι οι διαφορετικές παραδόσεις αποτελούν μέρος της νέας εθνικής ταυτότητας, καθώς υπάρχει η παραδοχή ότι κάθε ομάδα είναι φορέας πολιτισμού που αλληλεπιδρά με το γηγενή πληθυσμό. (τα παιδιά καλούνται να προσαρμοστούν αυτά τα ίδια στις υπάρχουσες συνθήκες και όχι οι δομές στις δικές τους ανάγκες).

Το πολυπολιτισμικό μοντέλο σηματοδοτεί μια μετατόπιση από τον εθνοκεντρισμό στον πλουραλισμό, στην πολυπολιτισμική εκπαίδευση. Αναγνωρίζει τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και την ανάγκη συνύπαρξης τους. το σφάλμα του μοντέλου αυτού είναι η “υπερβολική απλοϊκότητα”

“υπερβολική απλοϊκότητα” 1. προβάλλει την εθνολογική διάσταση του πολιτισμού σε βάρος της ανθρωπιστικής του διάστασης, αγνοώντας τη διαφορετική φύση των πολιτισμών και το γεγονός ότι ο κάθε πολιτισμός είναι ένα ιδανικό που οικοδομείται πάνω στη γνώση και την εμπειρία, 2. αγνοεί την πολυπλοκότητα των πολιτισμών, κατηγοριοποιώντας τους μονοδιάστατα και αποσπασματικά, 3. έχει μια ακραία και ολοκληρωτική οπτική που επιβάλλει μονολιθικά πλήρη ένταξη ή μη- ένταξη, 4. περιορίζει τους μηχανισμούς πολιτισμικής αλλαγής στο δίπολο επιπολιτισμός - αποπολιτισμός σε αντιστοιχία με το δίδυμο υποταγή - προδοσία, 5. οδηγεί στην αποξένωση των ομάδων και σε πολιτισμικές περιχαρακώσεις, αναιρώντας την αλληλεπίδραση.

αντιρατσιστικό μοντέλο Θίγει τα ζητήματα: της ισότητας στην εκπαίδευση, της κοινωνικής δικαιοσύνης απέναντι σε όλους, της άρσης των ρατσιστικών προτύπων, μιλάει δηλαδή για αναθεώρηση θεσμών και δομών.

διαπολιτισμικής εκπαίδευσης Βασικές αρχές είναι: η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη, ο διαπολιτισμικός σεβασμός, η εξάλειψη των στερεοτύπων και προκαταλήψεων, ο διάλογος και η συνάντηση.

Προαπαιτούμενη είναι η παραδοχή τριών αξιωμάτων της ισοτιμίας των πολιτισμών, της ισοτιμίας του μορφωτικού κεφαλαίου ασχέτως προέλευσης και, της παροχής ίσων ευκαιριών.