Ε ΙΣΑΓΩΓΉ Σ ΤΟΥΣ Μ ΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥΣ Π ΊΝΑΚΕΣ Αστρινάκη Μαρία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
Advertisements

ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑ 6.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΠΟΡΟΥΤΙΝΕΣ
Στοιχειώδεις Δομές Δεδομένων TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Τύποι δεδομένων στη Java • Ακέραιοι.
Εντολές Διακλάδωσης ή Εντολές Υπό Συνθήκη
Πίνακες.
Πίνακες-Αλφαριθμητικά
Εισαγωγή στους Η/Υ Πίνακες.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Διάλεξη 2: Πίνακες και δυναμικά δεδομένα στη FORTRAN 90 Εαρινό εξάμηνο 2009 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Μάθημα : Βασικά Στοιχεία της Γλώσσας Java
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Διάλεξη 4: Δείκτες, συναρτήσεις και διαδικασίες Εαρινό εξάμηνο 2009 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ.
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων, Σημασιολογικές Ενέργειες.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
Δομές Διακλάδωσης.
Παράδειγμα 5: Θερμοκρασίες
Παράδειγμα 1: Κόστος Υπολογιστών Το πρόγραμμα υπολογίζει το συνολικό κόστος παραγγελιών υπολογιστών.Το πρόγραμμα διαβάζει από το πληκτρολόγιο την ποσότητα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Διάλεξη 5: Επαναληπτικές και εξωτερικές συναρτήσεις και διαδικασίες Εαρινό εξάμηνο 2009.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Διάλεξη 3: Δείκτες Εαρινό εξάμηνο 2009 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Ι. Σαρρής, τηλ.
Γενική μορφή προγράμματος Pascal
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
Προγραμματισμός PASCAL
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 5. 2 Στόχοι μαθήματος Πίνακες 2 διαστάσεων.
Δείκτες (Pointers) – Δομές (Structs)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι. Σαρρής, τηλ. Διάλεξη 2: Αντικείμενα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Διαφάνειες παρουσίασης Πίνακες (συνέχεια) Αριθμητικοί υπολογισμοί Αναδρομή.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Διαφάνειες παρουσίασης #2
Διαφάνειες παρουσίασης Ορθότητα (συνέχεια) Τακτικοί τύποι και τύποι υποπεριοχής Πίνακες.
Εντολές Επιλογής και Αποφάσεων
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
Γλώσσα Προγραμματισμού MicroWorlds Pro
Κατηγορίες δεδομένων Σταθερές. Αυτά που έχουν σταθερή τιμή κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος. Οι σταθερές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες : α) στις.
Οι εντολές επανάληψης Σε πολλά προβλήματα απαιτείται η επανάληψη ενός συνόλου ενεργειών προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα. Θα αναφέρουμε δύο χαρακτηριστικά.
2η άσκηση Να γραφεί πρόγραμμα που θα ζητάει τους a,b συντελεστές και τους δύο πρώτους όρους x 1, x 2 της αναγωγικής ακολουθίας x n = ax n-1 +bx n-2 και.
Πολυδιάστατοι πίνακες α) Στατικοί πίνακες Πως δηλώνονται: π.χ. INTEGER A(3,5) REAL B(1991:2000,1:12) REAL C(4,8,12:20) ή INTEGER, DIMENSION(3,5)::A REAL,
Ο τελεστής ανάθεσης Ο τελεστής ανάθεσης (=) χρησιμοποιείται για να τοποθετήσουμε το αποτέλεσμα μιας έκφρασης (σταθερά, μεταβλητή ή παράσταση) σε μια μεταβλητή.
Υποπίνακες REAL A(10) A(1:9:2)=7 τότε θα έχουμε A(1)=A(3)=A(5)=A(7)=A(9)=7 A(3:)=7 τότε θα έχουμε A(3)=…=A(10)=7 A(:5)=7 τότε θα έχουμε A(1)=A(2)=A(3)=A(4)=A(5)=7.
2) Aν δανειστούμε ένα ποσό Α με επιτόκιο Τ=Ε% και υποχρεωθούμε να το ξεχρεώσουμε σε Ν χρόνια, τότε το ποσό της μηνιαίας δόσης Μ θα δίνεται από τον τύπο.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
Αναδρομικές Συναρτήσεις Σύνταξη: RECURSIVE type FUNCTION name1 (variables) RESULT (name2) IMPLICIT NONE Τμήμα δηλώσεων Εκτελέσιμες εντολές END FUNCTION.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Η/Υ (Θ) Ενότητα 4: Εισαγωγή στο Προγραμματισμό με τη FORTRAN 2003 (μέρος 4 ο ) Δρ. Β.Χ. Μούσας, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα.
Συνδετικότητα γραφήματος (graph connectivity). α β Υπάρχει μονοπάτι μεταξύ α και β; Παραδείγματα: υπολογιστές ενός δικτύου ιστοσελίδες ισοδύναμες μεταβλητές.
Γλώσσες Προγραμματισμού Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Ηλίας Σακελλαρίου.
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Διαφάνειες: ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Προσαρμογή 2014: Κώστας Στάμος)
ΑΣΤΡΙΝΆΚΗ ΜΑΡΊΑ Δυσδιάστατοι πίνακες. Γιατί πολυδιάστατους πίνακες; Αναλόγως με τις ανάγκες του προγράμματος, μπορεί να είναι πιο εύχρηστοι Προβλήματα.
Πολυδιάστατοι Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
Τύποι μεταβλητών & σταθερών (1 από 2)
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη.
Πίνακες και αλφαριθμητικά
Ενισχυτική διδασκαλία
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Ενότητα 9: Δείκτες και Δυναμική Διαχείριση Μνήμης.
FREEMAT Πίνακες και array.
Γενική παρουσίαση Το όνομά σας.
Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών
Η Γλώσσα Pascal Υποπρογράμματα
Πως φτιάχνουμε γραφική παράσταση
Δισδιάστατοι Πίνακες 3 7 … i γ ρ α μ ή j - στήλη 1 2 M N
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Συμβολικά: αν = α ·α · α · · · α
Δυναμικός Κατακερματισμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ε ΙΣΑΓΩΓΉ Σ ΤΟΥΣ Μ ΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥΣ Π ΊΝΑΚΕΣ Αστρινάκη Μαρία

ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΠΙΝΑΚΕΣ Χρησιμοποιούμε πίνακες όταν χρειάζεται να καταχωρήσουμε διαδοχικά, δεδομένα ίδιου τύπου στην μνήμη του υπολογιστή Αντί να δηλώσουμε Ν διαφορετικές μεταβλητές ίδιου τύπου, δηλώνουμε μία μεταβλητή με Ν δείκτες, πίνακας Απλή μεταβλητή περιέχει:ένα όνομα μία θέση στην μνήμη Πίνακας περιέχει:ένα όνομα, πολλές διαδοχικές θέσεις στην μνήμη

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΝΟΣ ΠΙΝΑΚΑ Κάθε πίνακας έχει τρία χαρακτηριστικά Τάξη: ο αριθμός των διαστάσεων (μέχρι 7 διαστάσεις) Μέγεθος: το πλήθος των στοιχείων Μορφή: ο τρόπος διάταξης των στοιχείων π.χ Α(20) τάξης 1, μεγέθους 20, μορφής 1x20 Β(2,3) 2, 6, 2x3 C(10,3,2) 3, 60, 10x3x2

Ε ΠΕΞΗΓΗΣΗ A ή Β είναι το όνομα των πινάκων 1ος όρος: (έκταση του πίνακα στην πρώτη διάσταση (αριθμός των γραμμών), 2ος όρος: έκταση του πίνακα στην δεύτερη διάσταση (αριθμός στηλών), 3ος όρος: έκταση του πίνακα στην τρίτη διάσταση κτλ...μέγιστο 7 διαστάσεις Ίδιος πινάκας (ίδια μορφή)=τάξη και μέγεθος είναιτο ίδιο. Δεν ισχύει πάντα το αντίστροφο Χ(2,3)=τάξη 2, μέγεθος 6, μορφής 2Χ3 Υ(3,2)=τάξη 2, μέγεθος 6 και μορφής 3Χ2

ΕΙΔΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ Στατικοί Οι ιδιότητες τους δηλώνονται ρητά Δεν μπορούν να αλλάξουν στην έκταση του προγράμματος Δυναμικοί Είναι δυνατό να αλλάξει το μέγεθος και η μορφή σε οποιοσδήποτε σημείο του προγράμματος η τάξη τους δεν μπορεί να αλλάξει

Δ ΉΛΩΣΗ Δ ΥΝΑΜΙΚΟΎ Π ΊΝΑΚΑ δήλωση τύπου, ALLOCATABLE:: όνομα (: ή [:…:]) π.χ. REAL, ALLOCATABLE:: array(:) INTEGER, ALLOCATABLE:: A(:), B(:,:) CHARACTER, ALLOCATABLE:: NAME(:) [ ή με DIMENSIOΝ: REAL, ALLOCATABLE, DIMENSION (:) A1, A2]

Π ΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΠΙΝΑΚΑ #1

Π ΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΠΙΝΑΚΑ #2

Δ ΗΛΩΣΗ ΣΤΑΤΙΚΟΥ ΠΙΝΑΚΑ INTEGER:: pinakas(100) ή INTEGER, DIMENSION(100)::pinakas Ορίζει έναν πίνακα ακεραίων 100 θέσεων τα στοιχεία του οποίου είναι pinakas(1),pinakas(2),pinakas(3) και έχουν τύπο ακέραιο

Π ΑΡΑΔΕΙΓΜΑ #1 ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΠΙΝΑΚΩΝ Κατασκευάστε πρόγραμμα που θα δέχεται 5 αριθμούς και θα τους υψώνει στην 3 η δύναμη και θα τυπώνει το αποτέλεσμα PROGRAM SQUARE_1A IMPLICIT NONE DOUBLE PRECISION A1, A2, A3, A4, A5 WRITE(*,*) ‘ΔΩΣΤΕ 5 ΑΡΙΘΜΟΥΣ’ READ(*,*) A1, A2, A3, A4, A5 WRITE(*,*) ‘ΤΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΤΟΥ’, Α1, ’ΕΙΝΑΙ’, Α1**3 WRITE(*,*) ‘ΤΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΤΟΥ’, Α2, ’ΕΙΝΑΙ’, Α2**3 WRITE(*,*) ‘ΤΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΤΟΥ’, Α3, ’ΕΙΝΑΙ’, Α3**3 WRITE(*,*) ‘ΤΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΤΟΥ’, Α4, ’ΕΙΝΑΙ’, Α4**3 WRITE(*,*) ‘ΤΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΤΟΥ’, Α5, ’ΕΙΝΑΙ’, Α5**3 END

Π ΑΡΑΔΕΙΓΜΑ #1 ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΠΙΝΑΚΑ PROGRAM SQUARE_1B IMPLICIT NONE DOUBLE PRECISION A(5) INTEGER I WRITE(*,*) ‘ΔΩΣΤΕ 5 ΑΡΙΘΜΟΥΣ’ READ(*,*) A(1), A(2), A(3), A(4), A(5) DO I = 1, 5 WRITE(*,*) ‘Η ΤΡΙΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ’,Α(I),’ΕΙΝΑΙ’, Α(I)**3 END DO END

Τ IPS ΓΙΑ ΔΗΛΩΣΗ ΠΙΝΑΚΩΝ Η δήλωση των πινάκων είναι υποχρεωτική και χωρίς τη παρουσία της εντολής IMPLICT NONE Η σύνταξη των δηλώσεων είναι παρόμοια με των απλών μεταβλητών και επωνύμων σταθερών αλλά με μέγεθος Το μέγεθος αυτομάτως επισημαίνει ότι είναι πίνακας Αν δεν είμαστε σίγουροι για το μέγεθος του πίνακα: Κάνουμε μια πρόβλεψη του μεγέθους της διάστασης που πιθανόν να χρειαστούμε Δηλώνουμε το πίνακα με πιο μεγάλο μέγεθος από την πρόβλεψη μας (ή χρησιμοποιούμε δυναμικό πίνακα) Όλα τα στοιχεία ενός πίνακα είναι υποχρεωτικά του ίδιου τύπου

Π ΑΡΆΔΕΙΓΜΑ : ΔΗΛΏΣΤΕ ΣΕ ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ ΈΝΑΝ ΑΚΈΡΑΙΟ ΠΊΝΑΚΑ 50 ΣΤΟΙΧΕΊΩΝ ΚΑΙ ΈΝΑΝ REAL 100 ΣΤΟΙΧΕΊΩΝ PROGRAM MATRIX IMPLICIT NONE INTEGER K(50) REAL A(100) εντολές… END

Δ ΗΛΩΣΗ ΠΙΝΑΚΩΝ INTEGER ::count=1 REAL ::PIN(5) DO count = 1, 5 PIN(count) = count +1 END DO

Α ΝΑΘΕΣΗ ΤΙΜΩΝ ΣΕ ΠΙΝΑΚΑ Υπάρχουν 3 τρόποι για γρήγορη ανάθεση τιμών Με απεύθειας ανάθεση Με εντολή Data Me την εντολή εισόδου read Προσοχή !!! Μην ξεπερνάτε τα όρια του πίνακα

Α ΠΕΥΘΕΊΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ Δηλώστε πίνακα ακεραίων με 5 στοιχεία, και αναθέσετε τους τις τιμές 10, 20,..., 50 αντίστοιχα PROGRAM MATRIX3Α IMPLICIT NONE INTEGER Α(5) Α(1) = 10 Α(2) = 20 Α(3) = 30 Α(4) = 40 Α(5) = 50 END PROGRAM MATRIX3Α IMPLICIT NONE INTEGER Α(5), I DO I = 1, 5 Α(I) = 10 * I END DO END

Ε ΝΤΟΛΉ DATA Δηλώστε πίνακα ακεραίων με 5 στοιχεία, και αναθέσετε τους τις τιμές 10, 20,..., 50 αντίστοιχα PROGRAM MATRIX3B IMPLICIT NONE INTEGER Α(5) DATA A / 10, 20, 30, 40, 50/ END Όταν χρησιμοποιούμε αυτόν τον τρόπο ανάθεσης τιμών υποχρεωτικά αναθέτουμε όλες τις τιμές του πίνακα

Ε ΝΤΟΛΉ READ (1/2) Δηλώστε πίνακα ακεραίων με 5 στοιχεία, και αναθέσετε τους τις τιμές 10, 20,..., 50 αντίστοιχα PROGRAM MATRIX3C IMPLICIT NONE INTEGER Α(5) WRITE(*,*) ‘ΕΙΣΑΓΕΤΕ 5 ΤΙΜΕΣ’ READ(*,*) A(1), A(2), A(3), A(4), A(5) END PROGRAM MATRIX3C IMPLICIT NONE INTEGER Α(5) WRITE(*,*) ‘ΕΙΣΑΓΕΤΕ 5 ΤΙΜΕΣ’ READ(*,*) A END

Ε ΝΤΟΛΉ READ (2/2) Δηλώστε πίνακα ακεραίων με 5 στοιχεία, και αναθέσετε τους τις τιμές 10, 20,..., 50 αντίστοιχα PROGRAM MATRIX3C IMPLICIT NONE INTEGER Α(5), I WRITE(*,*) ‘ΕΙΣΑΓΕΤΕ 5 ΤΙΜΕΣ’ READ(*,*) (A(I), I = 1, 5) END Έμμεσο do

Β ΡΌΓΧΟΙ DO ΚΑΙ ΕΝΤΟΛΉ READ

Ε ΞΑΣΚΗΣΗ Δηλώστε πίνακα ακεραίων με 5 στοιχεία, και εισάγετε 5 τιμές. Κατόπιν εξάγετε το τετράγωνα της κάθε τιμής PROGRAM MATRIX3C IMPLICIT NONE INTEGER Α(5), I WRITE(*,*) ‘ΕΙΣΑΓΕΤΕ 5 ΤΙΜΕΣ’ READ(*,*) (A(I), I = 1, 5) WRITE(*,*) ‘TΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΕΙΝΑΙ:’ WRITE(*,*) A(1)**2, A(2)**2, A(3)**2, A(4)**2, A(5)**2 END

Π ΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΕ ΕΜΜΕΣΟ ΒΡΟΓΧΟ Δηλώστε πίνακα ακεραίων με 5 στοιχεία, και εισάγετε 5 τιμές. Κατόπιν εξάγετε το τετράγωνα της κάθε τιμής. PROGRAM MATRIX3C IMPLICIT NONE INTEGER Α(5), I WRITE(*,*) ‘ΕΙΣΑΓΕΤΕ 5 ΤΙΜΕΣ’ READ(*,*) (A(I), I = 1, 5) WRITE(*,*) ‘TΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΕΙΝΑΙ:’ WRITE(*,*) (A(I)**2, I = 1, 5) END

Β ΡΌΓΧΟΙ DO ΚΑΙ ΕΝΤΟΛΉ WRITE Ποια η διαφορά στα δύο παρακάτω παραδείγματα; WRITE(*,*) (A(I)**2, I = 1, 5) DO I = 1, 5 WRITE(*,*) A(I)**2 END DO Έμμεσο Do Άμμεσο Do

Ε ΞΑΣΚΗΣΗ Βρείτε αν υπάρχει αρνητική τιμή μέσα στον πίνακα Α(10). Ο πίνακας είναι ήδη συμπληρωμένος Program test Integer::A(10),I, Do i=1,10 If (A(i).lt.0) then Write(*,*) ‘to stoixeio sthn thesi A(i) einai arnitikos’ End do End

Ε ΞΑΣΚΗΣΗ Δημιουργήστε έναν πίνακα ακεραίων 10 θέσεων περνώντας τιμές από το πληκτρολόγιο έπειτα ελέγξτε αν το στοιχείο Α(ι+1) είναι μεγαλύτερο από το στοιχείο Α(ι) αν ισχύει η συνθήκη προσθέστε το στοιχείο Α(ι+1) Integer::A(10),i,sum=0 WRITE(*,*) ‘ΕΙΣΑΓΕΤΕ 5 ΤΙΜΕΣ’ READ(*,*) A Do i=1,10 IF (a(i).lt. a(i+1)) THEN Sum-sum+a(i+1) End if End do End