Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Εργασία της μαθήτριας: Τζένη Αλουσάι στο μάθημα της Ιστορίας ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:κα.Τσαούση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
W Μνήμη δεδομένων ALU 1. Καταχωρητής εργασίας W Είναι ένας ειδικής λειτουργίας καταχωρητής (accumulator=συσσωρευτής) που συμμετέχει σε πολλά ενδιάμεσα.
Advertisements

Το ηφαίστειο της Ισλανδίας Eyjafjallajokull (by asma) Environmental Attachments.
Μηχανές Εσωτερικής Καύσης. Λειτουργία θερμικής μηχανής Απαιτείται θερμότητα: Απαιτείται θερμότητα: Εκλύεται με τη μετατροπή χημικής ενέργειας σε θερμότητα,
ΩΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’1 ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΣΙΝΗ.
Οι εχθροί του δια-εθνισμού Γ. Μαυρομμάτης. Εισαγωγή Σε όλα τα μαθήματα έχουμε μιλήσει για το δια-εθνισμό αλλά όχι για τα προβλήματα και τις τριβές που.
Η Ιατρική στην Αρχαιότητα
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗ ΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ή ΓΕΓΟΝΟΣ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ Exh. 2.2.
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #7 annex: Καταμερισμός στα μεταφορικά μέσα - Assignment in transport means. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα.
Ηλεκτρισμός Ευθυμίου Χρήστος. Ιστορία Ορισμός Ο τύπος Μονάδα μέτρησης Μέθοδοι παραγωγής ηλεκτρισμού Αποτελέσματα του ηλεκτρικού ρεύματος Ερωτήσεις Βιβλιογραφία.
“Friends” Υποτιτλιστική δραστηριότητα εκμάθησης αγγλικών Πατήστε εδώ για να ξεκινήσετε (Για να μεταβείτε σε άλλες σελίδες αυτής της παρουσίασης, χρησιμοποιήστε.
ΥΓΕΙΑ-ΑΣΘΕΝΕΙΑ.
Μαρξιστικές θεωρίες των διεθνών σχέσεων
Γενετικά Τροποποιημένα Τρόφιμα
Μια διαφορετική προσέγγιση...
Τι είδαμε την περασμένη φορά…
Η Γλώσσα Pascal Εντολή If
Οικοδόμημα Είσαι το του Θεού
Οικοδόμημα Είσαι το του Θεού
Βάσεις Δεδομένων ΙΙ 5η διάλεξη
Μπότσια Boccia.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Ένα ζευγάρι ηλικιωμένων παίρνει διαζύγιο…..
Εγώ είμαι η θύρα: όποιος περάσει θα βρει σωτηρία.
Άσκηση 1: Μετατροπή Θερμοκρασίας
1. Καταχωρητής εργασίας W
ABS (Anti-lock Braking System) ΓΑΒΑΛΑΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
Ρωμαίους 10:17 Επομένως για να πιστέψει κανείς Χρειάζεται ν’ακούσει,
Οικοδόμημα Είσαι το του Θεού Ο Στέφανος πεθαίνει για το Χριστό
The Lord God formed the man
Δημιουργία συστήματος υποστήριξης αποφάσεων και έλεγχο διαθεσιμότητας
Αισθητικό – κινητικό ανθρωπάριο
Πρότυπα Προγραμματισμού
Ακούστηκε από τον ουρανό
που έχουν χάσει το δρόμο τους
Σχεδιασμός με αναζήτηση στο χώρο πλάνων
ΓΛΩΣΣΕΣ & ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Ψαλμός 86:11 Το δρόμο σου Κύριε δίδαξε με θα στην αλήθεια σου και πάνω
Βήματα Πίστης Παλαιά Διαθήκη Τόμος 3
γιατί είναι Κύριος Κυρίων,
Στο βάθος της καρδιάς μου.
Είσαι το Οικοδόμημα του Θεού
Βήματα Πίστης Καινή Διαθήκη Τόμος 2
Βήματα Πίστης Παλαιά Διαθήκη Τόμος 3
Βήματα Πίστης Καινή Διαθήκη Τόμος 2
Η στήριξη και η κίνηση στους ζωικούς οργανισμούς
Οικοδόμημα Είσαι το του Θεού
Εφαρμογές Υπολογιστών
Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΚΙΝΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κεφάλαιο 4. Επίπεδο μεταφοράς
Η Κωνσταντινα και οι αραχνεσ τησ
Γεώργιος Βιζυηνός Γέννηση Θάνατος Υπηκοότητα Ιδιότητα
Αυτός είναι ο Αμνός του Θεού την αμαρτία που παίρνει πάνω του
Γιατί και ο Υιός του Ανθρώπου δεν ήρθε για
Ο Θεός Φροντίζει για Μας
Να τον ο ένας άλλο όπως εγώ σας Ιωάννης 15:12 αγάπησα
Ο Θεός Φροντίζει για Μας
Ο Θεός Φροντίζει για Μας
Ο Θεός Φροντίζει για Μας
Σχεδιασμός και Υλοποίηση Πολιτιστικών Προγραμμάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Σχ. Έτους Ιωάννα Δεκατρή Υπεύθυνη Π.Θ. Γ΄ Δ.Δ.Ε. Αθήνας.
Προγραμματισμός Στόχων
Μεταγλωττιστές Μεταγλωττιστής είναι το λογισμικό το οποίο πραγματοποιεί την μετάφραση ενός προγράμματος από μία γλώσσα σε μία άλλη. Γιατί ασχολούμαστε.
ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Σοφία Χαντζή.
کربوهیدراتها.
Διασκευή 8 Ανακαλύπτοντας το θέμα στο υπό διασκευή σενάριο
Εισαγωγή στον αλγεβρικό λογισμό
Τα άστρα και οι μύθοι τους.
TRAFFICKING-ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΔΟΥΛΕΙΑ
Εργασία στο μάθημα της Πληροφορικής Σχολείο:9ο Γυμνάσιο Τρικάλων Σχολικό έτος: Τάξη:Α2’ Υπεύθυνος καθηγητής: Μπουλογεώργος Στέφανος.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Εργασία της μαθήτριας: Τζένη Αλουσάι στο μάθημα της Ιστορίας ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:κα.Τσαούση

Όροι κλειδιά: Οικογεινιακή ζωή Σχολείο Ενδυμασία και μόδα Διατροφη και ψυχαγωγια Μοναστισμος

 Οικογενειακή ζωή Γυναίκες: Άντρες: Οι γυναίκες δεν είχαν τα ίδια δικαιώματα με τους άνδρες και η συμμετοχή τους στην κοινωνική ζωή ήταν περιορισμένη. Αν και γενικότερα έπαιζαν δευτερεύοντα ρόλο στα κοινά, πολλές φορές κυριαρχούσαν στην οικογενειακή ζωή. Όφειλαν να σκεπάζουν το πρόσωπο τους, όταν έβγαιναν έξω, και δεν είχαν το δικαίωμα να συμετέχουν σε δημόσιες τελετές. Οι πλούσιες γυναίκες συνοδεύονταν από ένα δούλο κατά τις εξόδους τους. Ωστόσο, παρά τους περιορισμούς, οι γυναίκες μετά τον 11 ο αιώνα μπορούσαν να λάβουν μέρος στα κοινά και είχαν πρόσβαση στην παιδεία Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοι, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές.

Τα παιδιά: Μητέρα με παιδί: Οπως συμβαίνει σε όλες τις εποχές, η γέννησηενός παιδιού ήταν οποσδήποτε ένα ευχάριστο γεγονός. Για να το ξεχωρίζουν από τα άλλα παιδιά πρόσθεταν το όναμα του πατέρα του σε πτώση γενική, αργότερα όμως καθιερωθηκε και το επώνυμο, αρχικά στις αριστοκρατικές.

Ο ΓΑΜΟΣ Στα κορίτσια:  από την ηλικία των 12 ετών Στα αγόρια:  από την ηλικία των 14 ετών Διαδικασία: 1.Αρραβώνας 2.Υπογραφή Συμβολαίου 3.Προίκα νύφης 4.Δώρα γαμπρού 5.γαμήλιο γλέντι Το διαζύγιο:  Το κράτος επέτρεπε [συναινετικό] διαζύγιο  Ενώ η εκκλησία είχε αντίθετη διάθεση ΕΠΙΤΡΕΠΟΤΑΝ:

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΒΑΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΗΣ Στον 1 ο κύκλο σπουδών φοίτουσαν παιδιά:επτά περίπου ετών ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΣ Στον 2 ο κύκλο από την ηλικία των 12 ετών ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Μετά τις βασικές σπουδές όσοι είχαν έφεση και οικονομικές δυνατότητες σπουδές στο πανεπιστήμιο

ΜΑΘΗΜΑΤΑ:Σχολεία  Κοσμικά σχολεία  Λειτουργούσαν και εκκλησιαστικά σχολεία. Ποροι-Λειτουργια  ανάγνωση, γραφή, γραμματική, ρητορική,φιλοσοφία, αριθμητική, γεωμετρία, αστρονομία, μουσική  Επίσης διδάσκονταν: Όμηρο,κλασικούς και μεταγενέστερους συγγραφείς.  Οι πόροι για τη λειτουργία των σχολείων προερχονταν από τα δίδακτρα που κατέβαλαν οι μαθητές  ενώ λειτουργούσαν και δωρεάν σχολεία για τα ορφανά

Μητέρα μαθαίνει ανάγνωση και γραφη στην κόρη της. Δυο μαθητές ασχολούνται με εργασίες που τους έχει αναθέσει ο δάσκαλός τους

Η ασθένεια,η ιατρική και κοινωνική περίθαλψη,ο θάνατος

Ασθένεις: Ιατρική περίθαλψη: Κοινωνική περίθαλψη: 1.αντιμετωπίζονται:ιατρικώς 2.με μαγεία και δεισιδαιμονίες ΙΑΤΡΙΚΗ εναντίον ΜΑΓΕΙΑΣ  Με δαπάνες του κράτους  Με νοσοκομεία σε κάθε πόλη Με ιατρούς : -Σε ιατρεία -Σε σπίτια ασθενων Σε κάθε πόλη υπήρχαν,επίσης, πτωχοκομεία και ορφανοτροφεία τα οποία ιδρύονταν και συντηρούνταν από την εκκλησία

ΚΑΤΟΙΚΙΑ

 ΠΟΛΗ: Ευκατάστατοι: Τα σπίτια στις πόλεις οικοδομούνταν γύρω από μια κεντρική αίθουσα που την χρησιμοποιούσαν για υποδοχή. Στο ισόγειο, τα σπίτια διέθεταν δωμάτιο με τζάκι, κουζίνα, πλυσταριό, λουτρό και ένα εικονοστάσιο ή παρεκκλήσι. Κολώνες πέτρινες ή ξύλινες στήριζαν τον επόμενο όροφο, όπου βρίσκονταν τα υπόλοιπα δωμάτια. ΦΤΩΧΟΙ: ζούσαν σε άθλιες κατοικίες με ελάχιστες έως ανύπαρκτες ανέσεις  ΧΩΡΙΟ: ΜΕΓΑΛΟΚΤΗΜΑΤΙΕΣ: ζούσαν στην επαρχία έμεναν μακριά από τα χωριά σε πολυτελείς επαύλεις με εσωτερικούς κήπους και στοές. ΕΥΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ: ζούσαν σε διώροφα σπίτια,το ισόγειο χρησίμευε για κοτέτσι, στάβλος και αποθήκες, ενώ στον πάνω όροφο βρίσκονταν τα δωμάτια της οικογένειας. ΦΤΩΧΟΙ: Τα σπίτια τους ήταν μικρά και αποτελούνταν από ένα μοναδικό στεγασμένο χώρο, που μερικές φορές ήταν διαιρεμένος σε δύο δωμάτια.

ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΚΑΙ Η ΜΟΔΑ.

Οι Βυζαντινοί παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη μόδα και αγαπούν τα κοσμήματα. ΑΣΤΟΙ  Οι αστοί φορούν μακρύ χιτώνα με πολλές πτυχώσεις,  μπότες δερμάτινες το χειμώνα και ανατολίτικα παπούτσια το καλοκαίρι. ΧΩΡΙΚΟΙ  Τα στιχάρια (χιτώνες) των χωρικών είναι χωρίς μανίκια μερικές φορές, αλλά πάντα ζωσμένα στη μέση.  Οι βράκες είναι μακριές ως τον αστράγαλο  κυκλοφορούν ξυπόλυτοι ή με παπούτσια ανοιχτά στη φτέρνα. ΓΥΝΑΙΚΕΣ  Οι γυναίκες φορούν πάνω από το στιχάριο ιμάτιο (μανδύα) με μακριά μανίκια που καλύπτει και το κεφάλι.  Φροντίζουν τα μαλλιά τους με επιμέλεια και μακιγιάρονται.  Οι πλούσιες φορούν πολυτελή ενδύματα, μεταξωτά και λινά.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΦΤΩΧΟΙ Οι Βυζαντινοί, με εξαίρεση τις περιόδους νηστείας, έχουν ιδιαίτερη αδυναμία στο φαγητό. κρασί ορεκτικά κρέατα ψάρια γλυκά Λιτή διατροφή(εξαιτίας: εχθρικων επιδρομών, αυθαιρεσιώντων δυνατών και των αξιωματούχων και επιδημιών και θεομηνιών).

Η ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

ΙΕΡΟΤΕΛΕΣΤΙΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ: θρησκευτικές,κοινωνικές και λαικές ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ (για τους αστούς)  αρματοδρομίες  θρησκευτικές πομπές  δημόσιες τελετές  θεατρικές παραστάσεις και άλλα λαικά προγράμματα Με αφορμή τη ΝΕΑ ΣΕΛΗΝΗ άναβαν φωτιές στους δρόμους κι οι νέοι πηδούσαν πάνω από αυτές. ΤΑΒΕΡΝΕΣ πρόσφεραν φαγητό και άφθονο κρασί. ΕΠΑΡΧΙΑ ΕΤΗΣΙΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ Εκεί συγκεντρώνονταν μάγοι, αστρολόγοι, θεραπευτές, θαυματοποιοί που τραβούσαν την προσοχή του κόσμου, παρά τις απαγορεύσεις της Εκκλησίας.

Ο ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ

THE END

ΠΗΓΕΣ:  ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ  ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ Ε΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 