ΕΡΓΑΣΙΑ: Η υπέρμετρη ομορφιά είναι πηγή πόνου, πιστεύει η Ελένη. Εξετάστε πώς αντιμετωπίζεται το θέμα αυτό α) στη μυθολογία (π.χ. ο μύθος του Άδωνη και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
….το περιβάλλον της ανακάλυψης. Πανεπιστήμιο Cambridge Τo Cambridge είναι το 2 ο αρχαιότερο πανεπιστήμιο του συνολικού αγγλόφωνου πληθυσμού..
Advertisements

William Shakespeare The merchant of Venice Ο Ε ΜΠΟΡΟΣ Τ ΗΣ Β ΕΝΕΤΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΑ Θ ΕΜΑΤΑ Ε ΡΓΟΥ.
William Stallings Computer Organization and Architecture 7 th Edition Κεφάλαιο 16 Λειτουργία Μονάδας Ελέγχου.
Μαργαρίτη Αντιγόνη Εργαστήριο Ανόργανης Χημείας ΦΦΩΤΟΣΥΣΤΗΜΑ ΙΙ Διαρκής αναζήτηση του μηχανισμού του 2 η Φοιτητική Ημερίδα Χημείας Αθήνα 2013.
Οι περιπέτειες του Οδυσσέα από την Τροία μέχρι το νησί των Φαιάκων
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ.
TEN FANTASTIC FACTS ABOUT ENGLAND!
Δημιουργία παρουσίασης: Βάσω Ραμπαούνη
Αρχιτεκτονική φωτογραφία. Μεταμόρφωση / υπέρβαση στη Φωτογραφία. (Συνάντηση 9 & 10) Τεχνικές Φωτογράφισης (Θ) Τμημα Τεχνολόγων περιβάλλοντος Συντήρηση.
 ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΤΡΟΦΗΣ Ψυχογενής διατροφικές διαταραχές Eating disorders.
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 2: Θεωρία και Ιστορία. Επιχειρηματικότητα και οικονομική ανάπτυξη Διδάσκουσα: Ιωάννα Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
ΧΜ380: ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΛΙΚΩΝ 1 Ενότητα 4: κρυσταλλογραφικές διευθύνσεις και επίπεδα Διδάσκων: Γεώργιος Ν. Αγγελόπουλος, καθηγητής Επιμέλεια: Πήττας Κωνσταντίνος,
ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ Αίτια του εγκλήματος = όροι ή συνθήκες που η ύπαρξή τους θεωρείται ότι παράγει το έγκλημα. Παράγοντες του εγκλήματος.
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης Ενότητα 6 : Μαθησιακές Θεωρίες I Δημήτριος Λιαροκάπης Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ Μία εργασία των: 1. Μελίνα Σαράφογλου 2. Κωνσταντίνα Ζούμπου 3. Άννα-Μαρία Σκέμπη 4. Παύλος Βενετίδης 5. Χρήστος Σπυρλιδάκης.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ISPS Code N. ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ καθηγητής Παν. Αιγαίου Γ.ΛΕΒΕΝΤΑΚΗΣ μεταδιδακτορικός υπότροφος Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΨΗΦΙΑΚΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ.
ΒΑΛΣ Ένας Αριστοκρατικός Χορός. Τι Είναι το Βάλς? Πόσα Είδη Υπάρχουν? Θεωρείται, χορός της ισορροπίας λόγω του ότι περιλαμβάνει πολλές στροφές και αποτελεί.
Φωτογραφια 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 1 Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ»
Possible Rock Art Records of the Crab Nebula Supernova in the Western United States Μάθημα Α ρχαιοαστρονομίας.
Ενεργειακές Πηγές & Ενεργειακές Πρώτες Ύλες Λοιποί Ορυκτοί Υδρογονάνθρακες Κίμων Χρηστάνης Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Γεωλογίας.
Εισήγηση για τον κόσμο των Συναισθημάτων Νικόλαος Κωνσταντόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ( ΔΕΠ ) ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ( ΔΕΠΥ ) Η ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ( ΣΕΠΥ ) Η ATTENTION DEFICIT.
Η ΗΘΙΚΗ ΩΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ. Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ Λόγοι που επιβάλλουν στον άνθρωπο αυτόν τον επαναπροσδιορισμό: 1. καταναλωτική.
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης Ενότητα 4 : Αρχές Παρουσίασης Περιεχομένου Δημήτριος Λιαροκάπης Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Διαχείριση & Ασφάλεια Δικτύων Επισκόπηση Θεμάτων Διδάσκων: Δρ. Γενειατάκης Δημήτρης Τμήμα Επιστήμης & Τεχνολ. Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο.
Ορισμός της φωτογραφίας και ιστορική αναδρομή
Θερμοδυναμικό σύστημα – Μακροσκοπικές μεταβλητές
Μάθημα: Φωνητική-φωνολογία. Εφαρμογές στην εκπαίδευση
Η ενότητα βασίζεται στο βιβλίο:
Εναλλακτικές στρατηγικές.
ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ). Το σύνδρομο υπερκινητικότητας και διάσπασης.
Τι είναι πολιτισμική ιστορία; Peter Burke (2009)
Ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου
Guillermo Arriaga …ο Αριάγκα δημιουργεί σύνθετα, συναισθηματικά και προκλητικά σύμπαντα ανθρώπινων ζωών κάτω από έντονη πίεση…
Σωκράτης Τουμπεκτσής users.sch.gr/stoumpektsis
Θεωρίες περί συγκινήσεων
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Α4’ Π.Μ.Γ.Λ.Π.
Αργόν Το χημικό στοιχείο Αργό (Argon) είναι ένα άχρωμο ευγενές αέριο με ατομικό αριθμό 18 και ατομικό βάρος 39,948 . Έχει θερμοκρασία τήξης -189,3 C° και θερμοκρασία.
Κουρσαράκος Γ. Δημήτριος Σχολικός Σύμβουλος Φ.Α. ΠΕ11 (MSc)
Ενότητα # 9: Αγγλική Τέχνη: Επιδράσεις του κλασικισμού
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Grenoble, France SOLEIL, St Aubin near Paris, France.
Ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ William Shakespeare, ) ήταν ένας από τους σπουδαιότερους ποιητές και θεατρικούς συγγραφείς. Θεωρείται μια από τις κορυφαίες.
H Αποκορύφωση και η αμφισβήτηση
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου.
Ηλεκτρομαγνητισμός Οι πρωταγωνιστές
ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΡΑΜΠΙΝΗ ΣΟΦΙΑ ΘΕΟΧΑΡΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
Στατικός Ηλεκτρισμός Τα ηλεκτρισμένα σώματα χωρίζονται σε δύο ομάδες:
Αναισθησιολογία ειναι η ειδικοτητα της Ιατρικης που βαςικο της μελημα ιςτορικα ηταν η παροχη ςε αςθενη και χειρουργο ιδανικων ςυνθηκων για την πραγματοποιηςη.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ Οι ηλεκτρικές πηγές δημιουργούν στα άκρα τους την τάση που χρειάζεται για τη λειτουργία ενός ηλεκτρικού κυκλώματος ΕΚΦΕ Αλίμου 2016.
Ηλιάκο Σύστημα.
Σχολείο Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
ΕΡΓΑΣΙΑ 1ΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
Βασιλική Ν. Καραβάνα Ph.D
Εισαγωγή στην Οδύσσεια (3)
WILLIAM J. DALLY – R. CURTIS HARTING, ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΕΚ 2015
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
Σπανάκη Ειρήνη PhD , Ειδική Αγωγή
WILLIAM J. DALLY – R. CURTIS HARTING, ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΕΚ 2015
WILLIAM J. DALLY – R. CURTIS HARTING, ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΕΚ 2015
Steven E. Williams et al. JACEP 2017;j.jacep
Αγχώδεις Διαταραχές: Ψυχοδυναμική Προσέγγιση
Prediction of 30-day mortality after endovascular repair or open surgery in patients with ruptured abdominal aortic aneurysms  Jacob J. Visser, MD, PhD,
Mark R. Nehler, MDa, Renee J. Mueller, MDc, Robert B
Ο Karl Marx και η Πολιτική Οικονομία στην Ελλάδα Εκδήλωση Περιοδικού Ξενοφών, 3o Τεύχος Πανεπιστήμιο Πειραιά, Θεόδωρος Μαριόλης Τμήμα Δημόσιας.
Εισαγωγή στην Οδύσσεια (3)
Ποιητής και πεζογράφος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΙΑ: Η υπέρμετρη ομορφιά είναι πηγή πόνου, πιστεύει η Ελένη. Εξετάστε πώς αντιμετωπίζεται το θέμα αυτό α) στη μυθολογία (π.χ. ο μύθος του Άδωνη και του Νάρκισσου), β) σε παραμύθια (π.χ. Χιονάτη), γ) σε δημοτικά τραγούδια (π.χ. Παραλογές, «Ο ζηλιάρης σύζυγος», επιμ. Γ. Ιωάννου, εκδ. Ερμής, ΝΕΒ), δ) στην αρχαία γραμματεία (π.χ. Ηρόδοτος 1, 8-12, «Η γυναίκα του Κανδαύλη»).

Η ομορφιά είναι πολύ σημαντικό στοιχείο σε κάθε άτομο, πόσο μάλλον σε μια γυναίκα. Δυστυχώς ή ευτυχώς η ομορφιά δεν είναι πάντα πλεονέκτημα. Μερικές φορές παίζει θετικό ρόλο στη ζωή μας, άλλες πάλι φέρνει δυστυχία και πόνο.

Η Ελένη, ο Άδωνις, ο Νάρκισσος, η Χιονάτη είναι κάποιοι από τους πρωταγωνιστές που υπέφεραν εξαιτίας της ομορφιάς τους. Η Ελένη, από τη γνωστή τραγωδία του Ευριπίδη, ένα τραγικό και βασανισμένο πρόσωπο, ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα γυναίκας που υπέφερε λόγω της εξωτερικής της εμφάνισης. Τη μισούσαν άνδρες, γυναίκες, Έλληνες και Τρώες για τις τεράστιες καταστροφές που προκάλεσε η ομορφιά της η οποία ήταν αυτή που την έκανε να νιώθει σύγκρουση με την πραγματική της φύση. Ένας άλλος γνωστός μύθος είναι αυτός του Άδωνη και του Νάρκισσου. Ο Άδωνις υπήρξε αντικείμενο πόθου της Αφροδίτης και της Περσεφόνης, του έρωτα δηλαδή και του θανάτου. Στη θεϊκή «διαμάχη» που προέκυψε μεταξύ της θεάς του Έρωτα και της θεάς του Θανάτου, ρυθμίστηκε από τον Δία ως εξής: Ο Άδωνις να μένει το ένα τρίτο του χρόνου στον Κάτω Κόσμο με την Περσεφόνη, το άλλο τρίτο του χρόνου να μένει στον Επάνω Κόσμο με την Αφροδίτη, και το υπόλοιπο τρίτο, όπου διάλεγε εκείνος.

Η Αφροδίτη χρησιμοποιώντας τη μαγική της ζώνη στην οποία δεν μπορούσε κανείς να αντισταθεί, κατάφερε να της αφιερώσει την επιλογή του. Έτσι, ο Άδωνις περνούσε τα δύο τρίτα του χρόνου με την Αφροδίτη και το ένα τρίτο με την Περσεφόνη. Σύμφωνα με κάποια από τις πολλές παραλλαγές του σχετικού μύθου, ο Άδωνις σκοτώθηκε στη διάρκεια κυνηγιού αιφνίδια, από αγριεμένο κάπρο (γουρούνι), τον οποίο είχε στείλει εναντίον του η Αρτέμις. Σύμφωνα με κάποια άλλη παραλλαγή τον σκότωσαν οι Μούσες με εντολή του Απόλλωνα.

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά πρόσωπα στην Ελληνική Μυθολογία ήταν και ο Νάρκισσος. Ο Νάρκισσος σύμφωνα με το μύθο, πέθανε από μαρασμό, διότι, καθώς αντίκρισε για πρώτη φορά τη μορφή του, ερωτεύτηκε τον εαυτό του. Οι θεοί θέλοντας να τον τιμωρήσουν τον έκαναν λουλούδι και στη θέση εκείνη όπου και είχε πεθάνει μετά από λίγο φύτρωσε το ομώνυμο άνθος ως σύμβολο της φθοράς και των χθόνιων θεοτήτων. Νάρκισσος του Καραβάτζιο. Άνθος νάρκισσου.

Η γνωστότερη όμως και περισσότερο διαδεδομένη παράδοση για τον Νάρκισσο ήταν η παρακάτω που οφείλεται στον Οβίδιο. Σύμφωνα μ' αυτή ο ωραίος Βοιωτός νέος, απασχολημένος να θαυμάζει την καθ' όλα άριστη σωματική του διάπλαση στα νερά ενός ποταμού δεν έδωσε καμία προσοχή ή δεν ανταποκρίθηκε στον εκδηλώμενο έρωτα της Νύμφης Ηχούς η οποία και συνεχώς τον καλούσε. Αποτέλεσμα ήταν η μεν φωνή της Ηχούς να εξασθενεί συνέχεια σε τρόπο ώστε ν' ακούγονται μόνο οι τελευταίες συλλαβές και να σβήνει, ο δε Νάρκισσος να πεθαίνει αυτοθαυμαζόμενος στο νερό του ποταμού που το χρησιμοποιούσε ως κάτοπτρο.

Όμως δεν έχουμε συναντήσει μονάχα στους μύθους βασανισμένες γυναίκες εξαιτίας της ομορφιά τους αλλά και σε παραμύθια και μυθιστορήματα. Το γνωστό παραμύθι της Χιονάτης είναι ένα καλό παράδειγμα. Η όμορφη Χιονάτη είναι ένα κορίτσι που έμεινε ορφανό νωρίς από μητέρα. Ο πατέρας της παντρεύτηκε μια κακή βασίλισσα η οποία ρωτούσε καθημερινώς τον καθρέφτη της αν είναι η πιο όμορφη. Αυτός απαντούσε ότι εκείνη ήταν η ομορφότερη. Η Χιονάτη μεγάλωσε κι έγινε μια όμορφη και ελκυστική γυναίκα. Όταν η βασίλισσα ρώτησε αν ήταν η ομορφότερη τής απάντησε ότι είναι όμορφη αλλά όχι όσο η Χιονάτη. Από εκείνη την ήμερα άρχισαν τα βάσανά της.

Η κακιά μητριά διέταξε έναν κυνηγό να την αφήσει στο δάσος με τα άγρια ζώα. Η Χιονάτη φοβήθηκε πολύ, όμως βρήκε καταφύγιο στο σπίτι των εφτά νάνων οι οποίοι με ευχαρίστηση δέχτηκαν να μείνει μαζί τους. Όταν η βασίλισσα έμαθε πως η Χιονάτη δεν πέθανε, πήγε στο σπίτι των νάνων. Μεταμφιέστηκε σε γριά χωριάτισσα, έδεσε σφιχτά τη Χιονάτη με μια δυνατή κορδέλα λιποθύμησε κι έπεσε κάτω. Όμως οι μικροί νάνοι την έσωσαν. Την άλλη φορά έφτιαξε ένα δηλητηριασμένο μήλο. Η βασίλισσα ντύθηκε σαν ζητιάνα και πρόσφερε στη Χιονάτη το δηλητηριασμένο μήλο. Η όμορφη Χιονάτη βασανίστηκε πολύ αλλά είχε ευτυχισμένο τέλος, αφού την έσωσε ένας πρίγκιπας με ένα του φιλί.

Γιώργος Ιωάννου (1927 – 16 Φεβρουαρίου 1985) Σημαντικός Έλληνας λογοτέχνης της μεταπολεμικής γενιάς. Το θέμα αυτό της υπέρμετρης ομορφιάς συναντάται και στα δημοτικά τραγούδια. Στο συγκεκριμένο δημοτικό τραγούδι ο σύζυγος άκουσε στην ταβέρνα να μιλούν για την ομορφιά της γυναίκας του. Μεθυσμένος λοιπόν καθώς ήταν και τυφλωμένος από την αρρωστημένη ζήλια του, γυρίζοντας στο σπίτι του σκοτώνει τη γυναίκα του.

William Etty "Ο Κανδαύλης, βασιλιάς της Λυδίας, επιδεικνύει κρυφά τη γυναίκα του στον Γύγη, καθώς αυτή πηγαίνει γυμνή στο κρεβάτι του" (1820, Πινακοθήκη Υόρκης, Αγγλία). Στην αρχαία γραμματεία το θέμα της υπέρμετρης ομορφιάς διακρίνεται σε κάποιο απόσπασμα της ιστορίας του Ηρόδοτου. Το απόσπασμα αναφέρει πως ο Κανδαύλης καμάρωνε για την ομορφιά της συζύγου του και κάποια στιγμή την επέδειξε στον Γύγη, χωρίς εκείνη να το γνωρίζει. Το γεγονός ότι ο άνδρας της τη χρησιμοποίησε σαν να ήταν αντικείμενο προκάλεσε την οργή της γυναίκας, η οποία πήρε εκδίκηση δολοφονώντας τον, με σύνεργο και εκτελεστικό όργανο μάλιστα τον ίδιο το Γύγη. Ο οποίος στη συνέχεια έγινε βασιλιάς της Λυδίας με σύζυγό του την πρώην σύζυγο του Κανδαύλη.