ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΚΑΚΑΓΙΑΝΝΗ ΕΛΕΝΗ ΛΥΚΟΦΡΙΔΗ ΕΥΠΡΑΞΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Advertisements

Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Γνωριμία με το Scratch.
. Πλεονεκτή µ ατα από τη χρήση του ∆ιαδικτύου για την αναζήτηση πληροφοριών Σε επίπεδο πηγών Σε επίπεδο επικοινωνίας Εξεικόνιση και μοντελοποίηση.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ Δ.Ε.. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ & Η ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Διαδικασία του σχεδίου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
“Το Μάθημα ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) της Γ’ Τάξης Γενικού Λυκείου – Τεχνικές Διδασκαλίας” Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου η.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Προοπτική
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Διδακτική Μαθηματικών Ι 23 Μαΐου 2014 Μάθημα 9 ο Πρόσθεση – αφαίρεση.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια: Κατερίνα Ζιάκα Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος:
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Η συλλογιστική για το σχεδιασμό. Για το μάθημαΙ  « Παραδοτέα :  Ασκήσεις  Σχεδιασμός και κατασκευή ενός λογισμικού με το Αβάκιο  Ένα κείμενο
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 1: Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 ΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ζώη ΠανωραίαΞενιάς Κωνσταντίνος.
Γεωργία Τσαπάλου & Στέλλα Κούρτη Μια μικρή εισαγωγή : Η σημασία της ερώτησης στην διδακτική διαδικασία  Η ερώτηση αποτελεί συστατικό μέρος του λόγου.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Παρουσίαση ενός κρίσιμου συμβάντος
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
Εργασία των φοιτητών: Κοσμάς Βασίλης Ραράκου Μαρία Αγγελική
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ενθαρρύνοντας την ανταπόκριση στη Βιβλική Αλήθεια
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κανονικοπηση(normalization)
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Προπονούμαι στην προπαίδεια
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Κρίσιμο Συμβάν Διδασκαλίας 1
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΚΑΚΑΓΙΑΝΝΗ ΕΛΕΝΗ ΛΥΚΟΦΡΙΔΗ ΕΥΠΡΑΞΙΑ

Χώρος - Χρόνος - Τόπος Σχολείο : Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Νέα Σμύρνη Τάξη : Β΄Γυμνασίου Τμήμα : Β 1 Υπεύθυνος Καθηγητής : Νικόλαος Μεταξάς Συνοδός : Μαρία Κασσωτάκη Διδακτική Ώρα : 4 η Θέμα : Συναρτήσεις Ημερομηνία : 17 /12 / 12

Σχεδιασμός Μαθήματος Οι μαθητές είχαν διδαχθεί την έννοια της συνάρτησης ( παράγραφος 3.1 του σχολικού βιβλίου ). Ουσιαστικά το μάθημα σχεδιάστηκε με στόχο την ολοκλήρωση της παραγράφου και την εισαγωγή στις καρτεσιανές συντεταγμένες - γραφική παράσταση συνάρτησης ( παράγραφος 3.2 του σχολικού βιβλίου ).

Μοιράστηκε αρχικά στους μαθητές ένα φύλλο εργασίας για την ολοκλήρωση της ενότητας 3.1. Το φύλλο εργασίας περιείχε δύο δραστηριότητες :  Στην πρώτη δραστηριότητα οι μαθητές κλήθηκαν να χαρακτηρίσουν αν η κάθε πρόταση όριζε ή όχι κάποια συνάρτηση.  Η δεύτερη ήταν ένα κλασικό πρόβλημα πάνω στην έννοια της συνάρτησης.

Δραστηριότητα 1 Να ελέγξετε αν οι παρακάτω προτάσεις ορίζουν συναρτήσεις και να αιτιολογήσετε την απάντησή σας σε κάθε περίπτωση.  Μια παρέα 3 ατόμων πήγε στο λούνα παρκ της περιοχής τους για να μπουν στα συγκρουόμενα αυτοκινητάκια. Ο Νίκος όμως λατρεύει το μπάσκετ και πήγε επιπλέον να παίξει μια φορά στο αντίστοιχο παιχνίδι που έχει στο λούνα παρκ.

 Η Μαρία μπήκε στο ζαχαροπλαστείο της γειτονιάς της και πήρε 3 γλυκά για τις 2 κόρες της. Έδωσε στην κάθε μία από ένα.  Μπαίνουν κάποια άτομα σε έναν ανελκυστήρα ( ασανσέρ ) μιας πολυκατοικίας. Ο καθένας θα σταματήσει σε έναν όροφο της πολυκατοικίας.

Στόχοι της παραπάνω δραστηριότητας ήταν : Να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια της συνάρτησης. Να καταλάβουν πως η συνάρτηση είναι μια διαδικασία και ότι δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει τύπος για να υφίσταται. Να γίνει κατανοητή η διάκριση ανεξάρτητης και εξαρτημένης μεταβλητής και να μπορούν να τις ορίζουν μόνοι τους.

Κρίσιμο σημείο Οι μαθητές δεν μπορούσαν να διανοηθούν πως ορίζεται συνάρτηση χωρίς τύπο. Προβληματίστηκαν όταν τους ζητήθηκε να χαρακτηριστεί η κάθε πρόταση για το αν είναι συνάρτηση. Στη ερώτηση για το ποια είναι η ανεξάρτητη και ποια η εξαρτημένη μεταβλητή, αναζητούσαν συγκεκριμένο τύπο για να απαντήσουν.

Διάλογος Συνεντευκτή - Δήμητρα Αρχή διδασκαλίας : Δ : Συνάρτηση είναι ένας κανόνας μεταξύ δύο μεταβλητών αντικειμένων. Σ : Ωραία … και τι πρέπει να ισχύει ; Πώς πρέπει να λειτουργούν μεταξύ τους αυτά τα δύο αντικείμενα για να φτιάξουν συνάρτηση ; Δ : Με τον τύπο !

1 ο Ερώτημα Δραστηριότητας Δ : Δεν κατάλαβα τίποτα ! Σ : Λοιπόν θέλουμε … Δ : Εμείς τώρα δε θέλουμε …; Αν δούμε στο βιβλίο που λέει αν y ίσον τάδε χ …. Σ : Δήμητρα πώς ορίζουμε τη συνάρτηση ;…… Είναι μια διαδικασία μεταξύ δύο συνόλων, δύο αντικειμένων …. και τι πρέπει να ισχύει ; Δ :……………. Σ : Το κάθε στοιχείο του πρώτου συνόλου να αντιστοιχεί σε ένα και μόνο στοιχείο του συνόλου Β. Εντάξει ;

Δ :…. Δεν κατάλαβα ….. Σ : Λοιπόν ( σχεδιάζω στον πίνακα τα σύνολα ), έχουμε δύο σύνολα το Α και το Β. Το σύνολο Α πείτε ότι έχει τρία στοιχεία που στην περίπτωση αυτή έχουμε τα τρία παιδιά. Στο σύνολο Β έχουμε τα παιχνίδια.. αυτοκινητάκια, μπάσκετ, σκοποβολή … και άλλα.. έχουμε πολλά παιχνίδια στο λούνα πάρκ. Εντάξει ; Και τι μας λέει εδώ ;…. Ότι κάθε παιδί κάνει αυτοκινητάκια, ένα παιχνίδι, οπότε έχουμε αυτήν την αντιστοίχιση ( τη σχεδιάζω ); Δ : Ναι, αλλά το ένα από τα παιδιά κάνει και άλλο ένα. Σ : Αλλά το ένα … όπως ακριβώς το είπες κάνει και μπάσκετ. Για να είναι συνάρτηση πρέπει

κάθε στοιχείο του συνόλου Α να αντιστοιχεί σε ένα και μόνο του συνόλου Β. Εδώ Δήμητρα τι έχουμε ; Δ : Για να είχαμε συνάρτηση θα πρέπει και τα άλλα δύο παιδιά να έπαιζαν και αυτά μπάσκετ ή …. Σ : Κάθε παιδί.. Άλλος Μαθητής : Μπορεί να παίζει μόνο ένα ! Σ : Μόνο ένα ! Κάθε στοιχείο από εδώ ( σύνολο Α ) « φεύγει » και αντιστοιχεί.. Δ : Μόνο σε ένα …

2 ο Ερώτημα Δραστηριότητας Δ : Αυτό τώρα, έτσι όπως είναι, ορίζει συνάρτηση ; Σ : Ναι. Δ : Γιατί δεν κάνουμε τον τύπο ; Σ : Πώς ; Δ : Να πούμε χ ίσον … Σ : Στη συνάρτηση υπάρχει μια συσχέτιση, μια αντιστοιχία μεταξύ των μεταβλητών. Τον τύπο τον ορίζουν μετά και κάποια άλλα στοιχεία.. Δ : Δε θα μπορούσαμε να πούμε y = 2 χ + 1 που περισσεύει και ένα γλυκό ; Μαρία : Παιδιά οι συναρτήσεις δεν έχουν πάντα τύπο ! Κάποιες έχουν. Εδώ δε

μπορούμε να ορίσουμε τύπο. Σ : Άλλες εκφράζονται και με τύπο. Μαρία : Τα απαραίτητα κριτήρια της συνάρτησης ποια είπαμε ότι είναι ; Μ :…………. Μαρία : Είπαμε ότι … Δ : Όλα τα στοιχεία να πηγαίνουν … να αντιστοιχούν σε ένα … σταμάτα !( μια συμμαθήτριά της λέει την απάντηση ). Λοιπόν, όλα τα στοιχεία να αντιστοιχούν σε ένα σύνολο. Σ : Ναι, κάθε στοιχείο του ενός συνόλου να αντιστοιχεί.. Δ : Σε διαφορετικό. Σ : Σε ένα και μόνο !

Δ : Ναι ! Σ : Με αυτά τα κριτήρια έχουμε συνάρτηση ! Μαρία : Έχουμε πει κάπου ότι χρειάζεται οπωσδήποτε να υπάρχει ένας συγκεκριμένος τύπος ; Δ : Αφου το βιβλίο στις ασκήσεις πάντα το παίρνει με τύπους. Μαρία : Ωραία, στις ασκήσεις του βιβλίου. Αλλά είναι απαραίτητο ; Λέει κάπου ότι χρειάζεται οπωσδήποτε να υπάρχει κάποιος τύπος ; Δ : Όχι... Μαρία : Άρα τι χρειάζεται οπωσδήποτε να υπάρχει ; Δ : Να ισχύουν αυτά τα δύο.

Σύνδεση κρίσιμου σημείου με διπλωματική εργασία A ρκετές µ ελέτες έδειξαν ότι η κατανόηση της έννοιας της συνάρτησης είναι αρκετά πολύπλοκη. Μαθητές που σκέφτονται για την συνάρτηση µ όνο σε σχέση µ ε συ µ βολικούς χειρισ µ ούς και διαδικαστικές τεχνικές αδυνατούν να καταλάβουν µ ια γενικότερη απεικόνιση από input values σε ένα σετ από output values και ως εκ τούτου υστερούν σε εννοιολογικές δο µ ές για την µ οντελοποίηση συναρτησιακών σχέσεων στις οποίες η τι µ ή της συνάρτησης (output value) αλλάζει συνεχώς καθώς γίνονται και συνεχείς αλλαγές

στην input value (Carlson,1998; Monk & Nemirovsky,1994;Thomson,1994a). A υτές οι ικανότητες έχουν αποδειχτεί ότι είναι σχετικές µ ε την αναπαράσταση και την ερ µ ηνεία της µ εταβαλλό µ ενης φύσης πολλών συναρτησιακών καταστάσεων (Carlson, Jacobs, Coe, Larsen, & Hsu, 2002; Thompson, 1994a) καθώς και θε µ ελιακές για την κατανόηση κύριων εννοιών των ανώτερων µ αθη µ ατικών (Carlson, Smith& Person, 2003; Cottrill et al., 1996; Kaput, 1992; Rasmussen, 2000; Thompson, 1994a; Zandieh, 2000).

Γιατί η συνάρτηση είναι τόσο δύσκολη έννοια για τους µ αθητές ; Σύ µ φωνα µ ε τον Τ homson o ι µ αθητές συχνά καλούνται να χειριστούν αλγεβρικές εξισώσεις και να δώσουν απαντήσεις σε ειδικούς τύπους ερωτήσεων. Οι µ αθητές εισάγονται βιαστικά στον χειρισ µ ό συ µ βόλων, στις διαδικασίες και στις λύσεις προβλη µ άτων. Φθάνει να κοιτάξου µ ε τα µ αθη µ ατικά εγχειρίδια για να αντιληφθού µ ε ότι το µ εγαλύτερο µ έρος της ενασχολήσεως µ ε τα µ αθη µ ατικά αποτελείται από επαναλα µ βανό µ ενες ανιαρές εφαρ µ ογές σταθερών διαδικασιών σε αναρίθ µ ητες

συλλογές προβλη µ άτων. Αυτή η επί µ ονη έ µ φαση σε διαδικασίες χωρίς να συνοδεύεται από ενέργειες που αναπτύσσουν µ ια βαθιά κατανόηση της έννοιας δεν βοηθά στο να χτιστούν θε µ ελιακές συναρτησιακές έννοιες, τέτοιες που να επιτρέπουν την εννοιολογική ερ µ ηνεία και χρήση της συνάρτησης σε διάφορες αναπαραστασιακές και καινοτό µ ες καταστάσεις. Ακό µ α πιο προβλη µ ατική είναι η κατάσταση κατά την οποία οι µ αθητές βλέπουν τη συνάρτηση σαν δύο εκφράσεις οι οποίες χωρίζονται από ένα ίσον (Thompson, 1994).

Αυτή η φτωχή κατανόηση των συναρτήσεων είναι ανεπαρκής βάση για µ ια πιο πλούσια κατανόηση των πιο προχωρη µ ένων µ αθη µ ατικών.

Οι ερευνητές Vinner & Dreyfus, Marcovitz et al., Hercovics,1982 διαπίστωσαν ότι οι µ αθητές πιστεύουν λανθασ µ ένα ότι : Οι ερευνητές Vinner & Dreyfus, Marcovitz et al., Hercovics,1982 διαπίστωσαν ότι οι µ αθητές πιστεύουν λανθασ µ ένα ότι : 1. Οι συναρτήσεις πρέπει να δίνονται µ ε έναν τύπο. Αν δίνονται πολλαπλοί τύποι συναρτήσεων, τότε έχου µ ε πολλές συναρτήσεις. 2. Μια συνάρτηση υπάρχει αν υπάρχει ένας τύπος που την περιγράφει.

3. Η γραφική παράσταση µ ιας συνάρτησης πρέπει να έχει καλή συ µ περιφορά. ( συ µµ ετρικότητα, ο µ αλότητα συνεχώς να αυξάνεται..) 4. Θα πρέπει να υπάρχει µ ια πράξη στο χ που να αποδίδει το ψ, αυτό αποκλείει άλλες είδους σχέσεις. 5. Οι σταθερές και καθορισ µ ένα σύ µ βολα ση µ είων δεν είναι συναρτήσεις. 6. Ο καθορισ µ ός του πεδίου δεν αποτελεί µ έρος του ορισ µ ού της συνάρτησης.

Βιβλιογραφία ∆ ΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «H έννοια της συνάρτησης κατά την πλοήγηση στο χώρο µ ε τρισδιάστατα ψηφιακά εργαλεία διαχείρισης γεωγραφικής πληροφορίας »., ΚΟΥΚΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝ ∆ ΡΑ Επιβλέπων καθηγητής : Χρόνης Κυνηγός ΑΘΗΝΑ 2008 Σχολικό Βιβλίο Β΄Γυμνασίου