Εργαστήριο Στατιστικής (8 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γεώργιος Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης
Advertisements

Αυτο-συσχέτιση (auto-correlation)
EDUC 612 Ανωτερες μορφες στατιστικης αναλυσησ
Γεώργιος Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης
Μπουντζιούκα Βασιλική, MSc Βιοστατιστικός Εξωτ. Συνεργάτης ΕΣΔΥ
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
Κοζαλάκης Ευστάθιος ΠΕ03
Πηγή: Βιοστατιστική [Β.Γ. Σταυρινός, Δ.Β. Παναγιωτάκος]
ΑΣΚΗΣΗ 19η Έστω οι ακόλουθες παρατηρήσεις για τις μεταβλητές Υ, Χ1 και Χ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Τεστ 7 /11/2011. Για να βρω τις τελικές ταχύτητες θα πρέπει να βρω τις τελικές κινητικές ενέργειες από το θεώρημα: Μεταβολή της κινητικής ενέργειας.
Τι είναι η Κατανομή (Distribution)
Πειραματικές Μονάδες Ένα φυτό Ένα πειραματικό τεμάχιο (plot)
Στατιστικά περιγραφικά μέτρα Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής 5η Διάλεξη.
Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή β) για ένα ποσοστό.
Εργαστήριο Στατιστικής (7 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Αρχές επαγωγικής στατιστικής Τμήμα :Νοσηλευτικής Πατρών Διδάσκουσα: Παναγιώταρου Αλίκη Διάλεξη 9.
Εργαστήριο Στατιστικής (9 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Έλεγχος υποθέσεων για αναλογίες. Εάν έχουμε αναλογίες σχετικά με ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό σε έναν πληθυσμό τότε κάνουμε ελέγχους υποθέσεων για.
Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Η πιο συνηθισμένη στατιστική υπόθεση είναι η λεγόμενη Υπόθεση Μηδέν H 0. –Υποθέτουμε ότι η εμφανιζόμενη διαφορά μεταξύ μιας.
Έλεγχος Υποθέσεων Ο έλεγχος υποθέσεων αναφέρεται στη διαδικασία αποδοχής ή απόρριψης μιας στατιστικής υπόθεσης, Κατά την εκτέλεση ενός στατιστικού ελέγχου,
Διαστήματα Εμπιστοσύνης για αναλογίες. Ποιοτικές μεταβλητές χαρακτηρίζονται εκείνες οι οποίες τα στοιχεία τους δεν έχουν μετρηθεί με κάποιον τρόπο – οι.
Διάστημα εμπιστοσύνης για τη διακύμανση. Υπολογισμός Διακυμάνσεως και Τυπικής Αποκλίσεως Όταν τα δεδομένα αφορούν πληθυσμό – μ είναι ο μέσος του πληθυσμού.
Γραμμική Συσχέτιση, Απλή και Πολλαπλή Γραμμική Παλινδρόμηση (Εργαστήριο Σχολής Κοινωνικών Επιστημών)
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 8η Στοχαστικά Σήματα - 1.
Στατιστική Ανάλυση. Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι Ποιες είναι οι διαφορές; Πότε χρησιμοποιούνται; Πότε κάνω στατιστική ανάλυση;
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Δειγματοληψία Στην Επαγωγική στατιστική οδηγούμαστε σε συμπεράσματα και αποφάσεις για τις παραμέτρους ενός πληθυσμού με τη βοήθεια ενός τυχαίου δείγματος.
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
φύλλο εργασίας 3 μετρήσεις μαζών τα διαγράμματα
Συντελεστής συσχέτισης
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΠΣ Τραπεζικής & Χρηματοοικονομικής
Στατιστικές Υποθέσεις II
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Δειγματοληψία Ορισμοί Είδη δειγματοληψίας
Βιομετρία - Γεωργικός Πειραματισμός
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
5o Μάθημα: Το τεστ χ2 Κέρκυρα.
ΠΟΛΥΩΝΥΜΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ Στη θεωρία των πιθανοτήτων η πολυωνυμική κατανομή είναι μια γενίκευση της διωνυμικής κατανομής. Η διωνυμική κατανομή είναι η κατανομή.
Πειραματικές Μονάδες Ένα φυτό Ένα πειραματικό τεμάχιο (plot)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Σχέση μεταξύ δυο ποσοτικών μεταβλητών & Μονοπαραγοντική γραμμική εξάρτηση 2017.
Επαγωγική Στατιστική Συσχέτιση – Συντελεστής συσχέτισης Χαράλαμπος Γναρδέλλης Τμήμα Τεχνολογίας Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών.
Απλή γραμμική παλινδρόμηση
Γ΄ γυμνασίου ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής
ΙΣΧΥΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ
أثر بعض استراتيجيات حل المشكلات الرياضية وتكوينها
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η: Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων
Στατιστικές Υποθέσεις III
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Βιοστατιστική (Θ) ΤΕΙ Αθήνας Ενότητα 3: Περιγραφική στατιστική
Επαγωγική Στατιστική Συσχέτιση – Συντελεστές συσχέτισης Χαράλαμπος Γναρδέλλης Εφαρμογές Πληροφορικής στην Αλιεία και τις Υδατοκαλλιέργειες.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργαστήριο Στατιστικής (8 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)

Περιπτώσεις 1.Ποιοτική με Ποσοτική (7 ο εργαστήριο) 2.Ποσοτική με Ποσοτική (8 ο εργαστήριο) 3.Ποιοτική με Ποιοτική (9 ο εργαστήριο)

Περίπτωση 2: Ποσοτική με Ποσοτική Έστω ότι η μία ερώτηση Q1 είναι ποσοτική και η Q2 είναι ποσοτική Τότε ΣΧΕΣΗ μεταξύ των ερωτήσεων, σημαίνει πως οι απαντήσεις στην Q2, μεταβάλλονται με ανάλογο τρόπο με την Q1 Δηλαδή??

Παράδειγμα 1 Θέλουμε να δούμε αν το ΥΨΟΣ (Ποσοτική) έχει σχέση με το ΒΑΡΟΣ των μαθητών (Ποσοτική) Χρησιμοποιούμε το αρχείο mathites Αν πράγματι υπάρχει κάποια σχέση, αυτό θα σημαίνει πως όσο αυξάνεται το ένα μέγεθος, φαίνεται ότι αυξάνεται και το άλλο μέγεθος γενικά. Ή όσο μειώνεται το ένα μειώνεται και το άλλο. Δηλαδή αν υπάρχει σχέση, τα μεγέθη είναι κατά κάποιο τρόπο, «ανάλογα». (θα δούμε στο τέλος ότι μπορεί να είναι και «αντιστρόφως ανάλογα»)

Χρησιμοποιούμε μια ποσότητα που ονομάζεται ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗΣ (CORRELATION COEFFICIENT) – r Είναι ένας αριθμός ανάμεσα στο 0 και το 1. Όταν είναι κοντά στο 0, δεν υπάρχει σχέση ή η σχέση είναι πολύ μικρή. Όσο ο αριθμός αυτός πλησιάζει στο 1, τόσο πιο ισχυρή είναι η σχέση αυτή. (Υπάρχουν δύο ειδών τέτοιοι συντελεστές, του Pearson και του Spearman)

Στο SPSS Analyze  Correlate  Bivariate Επιλέγουμε τις μεταβλητές που μας ενδιαφέρουν (Υψος, Βαρος) και το είδος του Συντελεστή (Pearson/Spearman) Βρήκαμε ότι r (Pearson) = 0,860 – στο δείγμα λοιπόν φαίνεται μια ισχυρή σχέση ανάμεσα στο ύψος και το βάρος

Πως από το Δείγμα, βγάζουμε συμπέρασμα για ΟΛΟΚΛΗΡΟ τον πληθυσμό? Μαζί με τον συντελεστή συσχέτισης r, ψάχνουμε στην απάντηση για τον αριθμό SIG (Τιμή p) Συγκρίνουμε το p με το 0,05 (ή 5%) Αν p<0,05 τότε οι ερωτήσεις μας έχουν σημαντική σχέση μεταξύ τους αν p>0,05 τότε οι ερωτήσεις δεν έχουν καμία σχέση και τα ευρήματα του Δείγματος ήταν τυχαία και όχι σημαντικά Στην περίπτωση μας το SIG είναι σχεδόν 0 (0,000…), οπότε η σχέση που βρήκαμε ανάμεσα στο ύψος και το βάρος είναι σημαντική.

Παράδειγμα 2 Να δούμε αν το ΥΨΟΣ έχει σχέση με τον ΒΑΘΜΟ της Β Λυκείου Βρήκαμε r= (το αρνητικό πρόσημο θα εξηγηθεί στη συνέχεια) Το p(SIG) είναι,308 δηλαδή p=0,308 > 0,05 Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχει σχέση ανάμεσα στο Ύψος και τη Βαθμολογία, και το αποτέλεσμα που βρέθηκε ήταν τυχαίο, όπως αναμενόταν άλλωστε!

Θετική ή Αρνητική Συσχέτιση Πολλές φορές ο συντελεστής συσχέτισης μπορεί να είναι αρνητικός αριθμός. Τότε η συσχέτιση ανάμεσα στις ερωτήσεις λέγεται Αρνητική Συσχέτιση. Στην περίπτωση αυτή οι ερωτήσεις είναι αντιστρόφως ανάλογες, δηλαδή όταν αυξάνει η μία, ή άλλη γενικά φαίνεται να μειώνεται και αντίστροφα, όταν μειώνεται η μία, η άλλη γενικά αυξάνεται.

Παράδειγμα Αρνητικής Συσχέτισης Αν βρούμε τη συσχέτιση ανάμεσα στον ΒΑΘΜΟ και την κρίση των παιδιών για τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ θα δούμε ότι είναι αρνητικός (r=-0,629) Αυτό σημαίνει ότι όσο η κριση παίρνει μικρές τιμές, η βαθμολογία μεγαλώνει Αυτό φαίνεται φυσιολογικό, γιατί μικρές τιμές της κρίσης (1,2…) σημαίνει πως ο μαθητής θεωρεί το μάθημα εύκολο γενικά, οπότε φυσιολογικό είναι να τα καταφέρνει καλύτερα και να παίρνει μεγάλους βαθμούς!