Ο σημαντικότερος συγγραφέας και δραματουργός παγκοσμίως. Οι βιογράφοι θεωρούν ότι η καριέρα του άρχισε το 1595. Αποτελούσε μέλος της θεατρικής ομάδας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
Advertisements

"Le Théâtre de l'Absurde“ Το θέατρο του παραλόγου.
ΜΡΕΧΤ. Γεννήθηκε το 1898 στο Άουγκσμπουργκ της Βαυαρίας και πέθανε το 1956 στο Ανατολικό Βερολίνο. Η μητέρα του ήταν Προτεστάντισα και ο πατέρας του.
Tο θέατρο στο μεσαίωνα…
1.
Θεοδώρα Χασεκίδου-Μάρκου Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Ουίλλιαμ Σαίξπηρ μάθημα :ιστορία Νεφέλη Κυπριανού.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Λευτέρης Δάλπης Ε΄2 1ο πρότυπο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Αττική Κωμωδία.
20/2/12 Μάριος Eυρυγένης Γιάννης Ελίζογλου Γ1
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
ΟΜΑΔΑ 4 ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ & ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η αναγέννηση ήταν η εποχή όπου όλα ξαναγεννήθηκαν.(1453)
ΤΕΛΛΟΣ ΑΓΡΑΣ ΑΜΑΞΙ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ.
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
ΜΙΣΕΛ ΝΤΕ ΜΟΝΤΑΙΝ.
ΣΕΦΕΡΗΣ ΓΕΩΡΓΟΣ Μαρία Ιγγλέζου Α1 – Β Αρσάκειο Ψυχικού (Λύκειο)
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
 Την ίδια εποχή με τις Ανακαλύψεις αλλά σε μεγαλύτερη χρονική έκταση, το 15 ο και 16 ο αι., εκδηλώνεται στον ευρωπαϊκό χώρο ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό.
ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ ΦΕΝΤΕΡΙΚΟ ΓΚΑΡΘΙΑ ΛΟΡΚΑ ΦΕΝΤΕΡΙΚΟ ΓΚΑΡΘΙΑ ΛΟΡΚΑ.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
Τάξη Δ1 Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος Κωμωδία και δράμα.
ΕΝΑ ΑΘΛΗΜΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΑΓΩΝΙΑ. Είναι ιστορικά καταγεγραμμένο ότι σε πολλές χώρες υπήρξαν παιχνίδια όπου οι παίκτες κλοτσούν μία μπάλα, όπως το επίσκυρος στην.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Εργασία στο μάθημα της Γλώσσας Μαρία Φώτη Νίκος Μυλωνάς Φανταστικό ταξίδι στην Γαλλία την περίοδο του Διαφωτισμού.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Ευρωπαϊκή Ιστορία 5 συνάντηση (21/3/2017)
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
Εθνικιστική Ιδεολογία, εθνικά κινήματα και δημιουργία εθνικών κρατών
«Η χώρα μου η Ευρώπη!!!» (ταξίδι γνωριμίας)
Λευτέρης Δάλπης 1ο Πειραματικό σχολείο
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Το ιταλικό θέατρο από την Αναγέννηση στον 17ο αι.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Βασίλης Α. τάξη Στ
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Οδυσσεας Ελυτης.
Ιούλιος Βερν Αντωνία Φασουλά , Ιωάννα Χαραλαμπίδου , Μαργαρίτα Νταντή , Κατερίνα Πεύκου.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Θανοσ Βλεκασ του Παύλου Καλλιγά.
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Νίκος Καζαντζάκης Μακρυκώστα Μαριάννα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο σημαντικότερος συγγραφέας και δραματουργός παγκοσμίως. Οι βιογράφοι θεωρούν ότι η καριέρα του άρχισε το Αποτελούσε μέλος της θεατρικής ομάδας της βασίλισσας. Τα πρώτα του έργα γράφτηκαν σε τυποποιημένη γλώσσα της εποχής αλλά στα ποιήματά του γίνεται συχνή χρήση μεταφορών. Με το πέρασμα των χρόνων το ύφος μετατρέπεται από παραδοσιακό σε ελεύθερο.. Η ποιητική φόρμα που χρησιμοποιούσε συνήθως ο Σαίξπηρ, ήταν ο ανομοιοκατάληκτος στίχος σε ιαμβικό πεντάμετρο. Το έργο του επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την ποίηση. Παρουσιάζονται κοινά στοιχεία ανάμεσα στον Σαίξπηρ και στους σύγχρονους του όπως η ποιητική γλώσσα, οι μεταφορές και οι υπαινιγμοί. Επίσης, Η δράση μετακινείται ελεύθερα σε πολλά μέρη, τα οποία δεν αποδίδονται σκηνικά αλλά υποδεικνύονται μέσα από τις ατάκες των ηθοποιών.

Οι περισσότεροι θίασοι κατάφεραν να αποκτήσουν μια μόνιμη έδρα μετά το Το διάστημα τα θέατρα στο Λονδίνο έκλεισαν τουλάχιστον 14 φορές, έτσι οι θεατρικοί θίασοι αναγκάστηκαν να παίζουν σε ταβέρνες και κάστρα. Τα θέατρα χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: τα δημόσια (ευρύτερο κοινό) και τα ιδιωτικά (αριστοκρατικό κοινό) Σκηνικά, κουστούμια και μουσική Στο αγγλικό θέατρο χρησιμοποιούνταν απλά σκηνογραφικά στοιχεία που έμοιαζαν περισσότερο με τις μεσαιωνικές mansions παρά με επιτηδευμένες παραστάσεις αλλ’ ιτάλιανα.

Γενικά έφερε την επανάσταση στο παραδοσιακό Ευρωπαϊκό θέατρο. Το ιταλικό θέατρο του μεσαίωνα απευθυνόταν σε περιορισμένο κοινό (το καλλιεργημένο αυλικό ακροατήριο). Αντέδρασε στις μεσαιωνικές μορφές θεάματος και διέδωσε σε όλη την Ευρώπη: το ποιμενικό δράμα, την ουμανιστική κωμωδία, την τραγωδία, την κομμέντια ερούντικα, την τραγωδία της φρίκης και τέλος την κομμέντια ντελ΄Άρτε ( κωμωδία με μάσκες)

Κάρλο Γκολντόνι: κωμωδιογράφος του 18 ου αιώνα. Σημαντικά του έργα: Υπηρέτης δύο αφεντάδων, Λοταντίερα, Οι αγροίκοι, Η μικρή πλατεία. Ντάριο Φο: θεατρικός συγγραφέας, ευθυμογράφος, ηθοποιός, σκηνοθέτης και συνθέτης του 20 ου αιώνα. Γνωστά έργα: Όποιος κλέβει ένα πόδι κερδίζει στην αγάπη, Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού, Δεν πληρώνω δεν πληρώνω, Η όπερα του ζητιάνου, οι Αρχάγγελοι δεν παίζουν φλίπερ. Λουίτζι Πιραντέλλο: δραματουργός, μυθιστοριογράφος, δοκιμιογράφος του 20 ου αιώνα. Μερικά έργα του: Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα, Ένας ή κανένας, Η ηδονή της τιμιότητας, Έτσι είναι,αν έτσι νομίζετε.

Στη Γαλλία, τα μεσαιωνικά μυστήρια αντιπροσωπεύουν από το 12ο αι. τη θεατρική αντίληψη και παρακολουθούνται με ενδιαφέρον από το λαό. Το 1550 χτίζεται στη Γαλλία το πρώτο θέατρο· σ' αυτό στεγάζεται η "Συντεχνία των Παθών" και παρουσιάζει τα Μεσαιωνικά Μυστήρια. Μετά το τέλος των πολέμων με τους Άγγλους δείχνει ένα έντονο ενδιαφέρον για τα θεατρικά ρεύματα της ιταλικής Αναγέννησης. Αργότερα η Γαλλία διχάζεται σε δύο μεγάλα ιδεολογικά και φιλοσοφικά ρεύματα, τον Καθολικισμό και το Σκεπτικισμό.

Ο Πιέρ Κορνέιγ ( ) κατακτά το γαλλικό κοινό με την πρώτη του κωμωδία. Κωμωδίες του είναι: Ο ιδιότροπος εραστής, Η τιμωρία του προδότη κ.ά. Περνώντας στο τραγικό ύφος δημιουργεί με την αλήθεια και το ρεαλισμό του τις πρώτες μεγάλες γαλλικές τραγωδίες με θέματα ρωμαϊκά και χριστιανικά όπως οι: Σιντ, Οράτιος, Κίνας κ.ά Ο Ζαν Μπατίστ Παιλέν ή Μολιέρος ( ) ανήκει στο αναγεννησιακό ρεύμα της γαλλικής σκέψης. Το 1655 γίνεται διάσημος με την κωμωδία του Ασυλλόγιστος. Συγγραφέας και ηθοποιός των έργων του, θα γίνει ο διαμορφωτής της γαλλικής κωμωδίας. Μερικά από τα αριστουργήματά του είναι: Ο Δον Ζουάν, Ο Μισάνθρωπος, Ο κατά φαντασίαν ασθενής, Ο Αρχοντοχωριάτης

Φρίντριχ Σίλερ ( 10 Νοεμβρίου 1759 – 9 Μαΐου 1805 ) : ήταν Γερμανός θεατρικός συγγραφέας, ποιητής και ιστορικός. Είναι ο πρώτος μεγάλος εκπρόσωπος του ρομαντικού κινήματος. Το πρώτο θεατρικό έργο, που έγραψε πολύ νέος, αποτελεί ορόσημο στην ιστορία του θεάτρου. Γκέρχαρτ Χάουπτμαν (15 Νοεμβρίου Ιουνίου 1946) : ήταν Γερμανός δραματουργός στον οποίο απονεμήθηκε το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το Κέρδισε μεγάλη φήμη ως ένας από τους επιφανέστερους εκπροσώπους της σύγχρονης δραματουργίας.

Φρανκ Βέντεκιντ ( 1864) : Είχε συμπαραταχθεί επίσης με τους νατουραλιστές συγγραφείς, πιο πολύ με το σύγχρονό του «ηγέτη» της νατουραλιστικής σχολής στη Γερμανία, το μεγάλο θεατράνθρωπο Γκέρχαρτ Χάουπτμαν ( ). Έχει δίκαια αναγνωρισθεί ως ιδεολόγος του εξπρεσιονισμού και προάγγελος του Θεάτρου του παραλόγου. Μπέρτολτ Μπρεχτ ( 10 Φεβρουαρίου Αυγούστου 1956 ) : ήταν Γερμανός δραματουργός, σκηνοθέτης και ποιητής του 20ού αιώνα. Θεωρείται ο πατέρας του "επικού θεάτρου" (Episches Theater) στη Γερμανία. Φραντς Ξάβερ Κρόετς (23 Φεβρουαρίου 1946) : είναι Γερμανός σκηνοθέτης, σεναριογράφος, θεατρικός συγγραφέας και ηθοποιός.

Τσιορβά Τριανταφυλλιά Σιούλα Χριστίνα Αμανατίδου Μελίνα Παραστατίδου Δήμητρα > Μαξ Ράινχαρντ

Αγγλία: B1%CE%BC_%CE%A3%CE%B1%CE%AF%CE%BE%CF%80%CE%B7%CF%81 Ιταλία: Νέα ελλ.εγκύκλ. Χάρη Πάτση Δομή εγκύκλ. Τόμος 10 ww.Wikipedia.com Γαλλία: Γερμανία: 1%CE%AF%CE%B1:%CE%93%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE %AF_%CE%B8%CE%B5%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF _%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B5%CE%AF%CF %82