ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ Γ. Σιδερίδης. ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ- ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί ακριβώς τη χρειαζόμαστε; Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Περιγραφική Στατιστική
Advertisements

Γεώργιος Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης
Κεφάλαιο 1 Για Ποιο Λόγο; ΔΟΣΑ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Μοντέλα μέτρησης απόδοσης συστήματος (KLM) και εισαγωγή στη στατιστική
Μετρήσεις Κεντρικής Τάσης
Γεώργιος Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης
Εβδομάδα 3 Παρουσίαση Δεδομένων
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
Στατιστική Ι Παράδοση 6 Η Κανονική Κατανομή
Μπουντζιούκα Βασιλική, MSc Βιοστατιστικός Εξωτ. Συνεργάτης ΕΣΔΥ
Εισαγωγή στην Κοινωνιογλωσσολογία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Περιγραφική Στατιστική
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΧΩΡΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
Βασικές Αρχές Μέτρησης
Στατιστική I Χειμερινό Γ. Παπαγεωργίου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ: ΣΗΜΕΙΑ
Απλή και Παραγοντική Ανάλυση Διακύμανσης
Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων Στατιστική
Εισαγωγή Στατιστική είναι η επιστήμη που με τη βοήθεια επιστημινκών μεθόδων ασχολείται με τη συλλογή, οργάνωση, παρουσίαση και ανάλυση αριθμητικών στοιχείων.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
Μετρήσεις και Μεταβλητές
Τι είναι η Κατανομή (Distribution)
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
Στατιστικά περιγραφικά μέτρα Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής 5η Διάλεξη.
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική Ενότητα 1: Περιγραφική Στατιστική Βασίλης Γιαλαμάς Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και.
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #5: Δειγματοληψία – Sampling. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
Εισαγωγή στην Στατιστική Χαράλαμπος Γναρδέλλης Τμήμα ΥΔΑΔ ΤΕΙ Μεσολογγίου.
Βασικές αρχές μέτρησης, Μεταβλητές, Βασικές έννοιες στατιστικής Διάλεξη 2 1 Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής.
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας Εαρινό Εξάμηνο 2016.
ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Η πιο συνηθισμένη στατιστική υπόθεση είναι η λεγόμενη Υπόθεση Μηδέν H 0. –Υποθέτουμε ότι η εμφανιζόμενη διαφορά μεταξύ μιας.
Διαστήματα Εμπιστοσύνης για αναλογίες. Ποιοτικές μεταβλητές χαρακτηρίζονται εκείνες οι οποίες τα στοιχεία τους δεν έχουν μετρηθεί με κάποιον τρόπο – οι.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Δεδομένα Συχνότητα-Μέτρα Θέσης Μέτρα Διασποράς. Δεδομένα ΠοσοτικάΣυνεχή Διακριτά Ποιοτικά Δεδομένα ΠρωτογενήΔευτερογενή.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο Ι Στις ανθρωπιστικές επιστήμες επικράτησαν δύο ερευνητικές κατευθύνσεις: Η στατιστική ανάλυση (συνυπολογίζει.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ για επεξεργασία δεδομένων έρευνας Εμμανουήλ Κακάρογλου Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ Πηγή: Βιοστατιστική [Σταυρινός / Παναγιωτάκος] Βιοστατιστική [Τριχόπουλος / Τζώνου / Κατσουγιάννη]
Στατιστική Ανάλυση. Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι Ποιες είναι οι διαφορές; Πότε χρησιμοποιούνται; Πότε κάνω στατιστική ανάλυση;
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Επικρατούσα τιμή. Σε περιπτώσεις, που διαφορετικές τιμές μιας μεταβλητής επαναλαμβάνονται περισσότερο από μια φορά, η επικρατούσα τιμή είναι η συχνότερη.
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
Επαγωγική Στατιστική Εκτίμηση και Έλεγχος μέσων τιμών Χαράλαμπος Γναρδέλλης Τμήμα Τεχνολογίας Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών.
Το πρόβλημα της μέτρησης Μέτρηση είναι η ένταξη αριθμών σε αντικείμενα σύμφωνα με oρισμένους κανόνες και υπό την βασική προϋπόθεση ότι υπάρχει ακριβής.
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Έλεγχος για τη διαφορά μέσων τιμών μ1 και μ2 δύο πληθυσμών
Διαλέξεις στη Βιοστατιστική
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Άσκηση 2-Περιγραφικής Στατιστικής
Η ανάγκη χρήσης μεταβλητών
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική ΙΙ Μάθημα 6
Το πρόβλημα της μέτρησης Μέτρηση είναι η ένταξη αριθμών σε αντικείμενα σύμφωνα με oρισμένους κανόνες και υπό την βασική προϋπόθεση ότι υπάρχει ακριβής.
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Δρ. Γιώργος Μαρκάκης Καθηγητής Βιομετρίας Τ.Ε.Ι. Κρήτης
Εισαγωγή στην Στατιστική
Μορφές κατανομών Αθανάσιος Βέρδης.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Αξιοπιστία Γ. Σιδερίδης
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Είδη Ερωτήσεων-Μεταβλητές-Κλιμακες Μέτρησης
Στατιστικά Περιγραφικά Μέτρα
Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής
Βαςικα Στατιςτικα Μετρα
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Βιοστατιστική (Θ) ΤΕΙ Αθήνας Ενότητα 3: Περιγραφική στατιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ Γ. Σιδερίδης

ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ- ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί ακριβώς τη χρειαζόμαστε; Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί ακριβώς τη χρειαζόμαστε; Περιγραφική - επαγωγική Περιγραφική - επαγωγική Μεταβλητές: Τι μετράμε; Τι μεταχειριζόμαστε; Μεταβλητές: Τι μετράμε; Τι μεταχειριζόμαστε; Διακριτές - συνεχείς Διακριτές - συνεχείς Εξαρτημένες Εξαρτημένες Ανεξάρτητες Ανεξάρτητες Εμπλεκόμενες Εμπλεκόμενες

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Παραδείγματα μεταβλητών Μαθητές 6ης δημοτικού διάβασαν μια ιστορία και εξετάστηκαν στην κατανόησή της. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 2 ομάδες, σύμφωνα με τη γνώση τους στο αντικείμενο της ιστορίας. Εντός κάθε ομάδες οι μαθητές χωρίστηκαν επίσης σε αυτούς με υψηλό και χαμηλό δείκτη νοημοσύνης. Μαθητές 6ης δημοτικού διάβασαν μια ιστορία και εξετάστηκαν στην κατανόησή της. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 2 ομάδες, σύμφωνα με τη γνώση τους στο αντικείμενο της ιστορίας. Εντός κάθε ομάδες οι μαθητές χωρίστηκαν επίσης σε αυτούς με υψηλό και χαμηλό δείκτη νοημοσύνης. Τρεις ομάδες ενηλίκων διαφορετικού βάρους υπόκεινται σε ένα πείραμα για τις επιδράσεις της καφείνης. Τρεις ομάδες ενηλίκων διαφορετικού βάρους υπόκεινται σε ένα πείραμα για τις επιδράσεις της καφείνης. «Δεν μπορείς να διδάξεις άλγεβρα και φυσική σε παιδάκια 5ης και 6ης τάξης δημοτικού» «Δεν μπορείς να διδάξεις άλγεβρα και φυσική σε παιδάκια 5ης και 6ης τάξης δημοτικού»

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ Κατηγορική κλίμακα (nominal), π.χ., φύλο Κατηγορική κλίμακα (nominal), π.χ., φύλο Ιεραρχική κλίμακα (ordinal), π.χ., κατάταξη μαθητών με βάση την επίδοση—διπλασια επίδοση δεν σημαίνει διπλάσια γνώση Ιεραρχική κλίμακα (ordinal), π.χ., κατάταξη μαθητών με βάση την επίδοση—διπλασια επίδοση δεν σημαίνει διπλάσια γνώση Κλίμακα ίσων διαστημάτων (interval), π.χ., θερμοκρασία, δεν υπάρχει η έννοια του μηδέν Κλίμακα ίσων διαστημάτων (interval), π.χ., θερμοκρασία, δεν υπάρχει η έννοια του μηδέν Αναλογική κλίμακα (ratio), π.χ., βάρος, ίσα διαστήματα και μηδέν δηλώνει απώλεια του μεγέθους. Αναλογική κλίμακα (ratio), π.χ., βάρος, ίσα διαστήματα και μηδέν δηλώνει απώλεια του μεγέθους.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΟΣΟΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Συχνότητες: Αριθμός ατόμων/περιπτώσεων που ανήκουν σε μια κατηγορία Συχνότητες: Αριθμός ατόμων/περιπτώσεων που ανήκουν σε μια κατηγορία Απόλυτες συχνότητες: ο απόλυτος αριθμός μιας κατηγορίας ατόμων ή περιπτώσεων Απόλυτες συχνότητες: ο απόλυτος αριθμός μιας κατηγορίας ατόμων ή περιπτώσεων Σχετικές συχνότητες: αριθμός περιπτώσεων σε ποσοστό επί του συνόλου Σχετικές συχνότητες: αριθμός περιπτώσεων σε ποσοστό επί του συνόλου

ΔΕΙΚΤΕΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΤΑΣΗΣ και ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ Μέσος όρος Μέσος όρος Διάμεσος Διάμεσος Δεσπόζουσα ή επικρατούσα τιμή Δεσπόζουσα ή επικρατούσα τιμή Διακύμανση: Σd 2 /Ν-1 Διακύμανση: Σd 2 /Ν-1 Τυπική απόκλιση: Τετραγωνική ρίζα της διακύμανσης Τυπική απόκλιση: Τετραγωνική ρίζα της διακύμανσης

ΔΕΙΚΤΕΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΤΑΣΗΣ και ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ Δεσπόζουσα-Επικρατούσα Τιμή Μπορεί να μην αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο μέρος (ποσοστό) των τιμών. Αγνοεί αποστασιοποιημένες τιμές Διάμεσος Αγνοεί τις αποστάσεις (πόσοι είναι από πάνω, πόσοι από κάτω), δεν χρησιμοποιείται εύκολα στις στατιστικές αναλύσεις Μέσος όρος Επηρεάζεται από απομακρυσμένες τιμές

ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΤΑΝΟΜΩΝ Λεπτόκυρτη Λεπτόκυρτη Μεσόκυρτη Μεσόκυρτη Πλατύκυρτη Πλατύκυρτη Συμμετρική-ισουψής (rectangular) Συμμετρική-ισουψής (rectangular) Συμμετρική-Δικορυφή Συμμετρική-Δικορυφή Κανονική κατανομή Κανονική κατανομή

ΚΑΤΑΝΟΜΕΣ: ΣΥΝΕΧΕΙΑ

ΤΥΠΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ Τιμές Ζ Τιμές Ζ Εκατοστημόρια-percentile Εκατοστημόρια-percentile

ΤΥΠΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ-Ζ

ΤΥΠΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ-Ζ: Παράδειγμα Μιά ομάδα φοιτητών εξετάστηκε στο μάθημα της ψυχολογίας. Η κατανομή των βαθμών ήταν κανονική με μέσο όρο 195 και τυπική απόκλιση 30. Τι ποσοστό των αποτελεσμάτων βρίσκεται μεταξύ του 259 και του 271; Ζ(259) = χ-μ/σ = /30 = 2.13 Ζ(271) = χ-μ/σ = /30 = = 1.09%

ΤΥΠΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ Στατιστική σημαντικότητα και αντικειμενικά κριτήρια Στατιστική σημαντικότητα και αντικειμενικά κριτήρια Alpha level Alpha level Στατιστική τιμή Στατιστική τιμή Κρίσιμη τιμή Κρίσιμη τιμή Σφάλμα τύπου Ι Σφάλμα τύπου Ι Σφάλμα τύπου ΙΙ Σφάλμα τύπου ΙΙ Μία ή δύο ουρές Μία ή δύο ουρές

ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑπόφασηΗ 0 Αληθής Η 0 Ψευδής ΑΠΟΡΡΙΨΗ Η 0 Τύπου-Ι Σωστή ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ Η 0 Σωστή Τύπου-ΙΙ

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Υποθέσεις Η καφείνη βελτιώνει τη μνήμη Η καφείνη βελτιώνει τη μνήμη