Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα
Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε όχι αποτελεί πρότυπο μίμησης για τους μαθητές Role modeling theory
Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Η προσωπικότητα του εκπαιδευτικού ασκεί άμεση και συσσωρευτική επίδραση στην καθημερινή παρουσία των μαθητών στη σχολική τάξη, επιδρώντας καταλυτικά στις μαθησιακές συνήθειες τους
Συμπεριφορά – Καθημερινή παρουσία στη σχολική μονάδα Ο σύγχρονος εκπαιδευτικός οφείλει να λειτουργεί με ενσυναίσθηση και παιδαγωγική αγάπη για τους μαθητές Απαιτούμενες «αρετές»: προγραμματισμός, οργάνωση, μεθοδικότητα, συνέπεια, εργατικότητα, διορατικότητα, ειλικρίνεια Στοιχεία και μηνύματα που «περνάνε» στους μαθητές
Συμπεριφορά – Καθημερινή παρουσία στη σχολική μονάδα Απόλυτη συνέπεια λόγων-πράξεων Η καθημερινή μου παρουσία στη σχολική μονάδα λειτουργεί ως «καλό πρότυπο» κυρίως για τους μαθητές ;
Παραδείγματα ασυνέπειας λόγων-πράξεων Ζητώ από τους μαθητές να είναι εργατικοί και να μην τεμπελιάζουν αλλά εγώ λουφάρω από την εφημερία που έχω στο σχολικό προαύλιο Κάνω παρατήρηση στο μαθητή που καπνίζει στο διάλλειμα, αλλά εγώ καπνίζω στο γραφείο καθηγητών Ζητώ από τους μαθητές να είναι συνεπείς αλλά κάνω ένα μήνα να διορθώσω τα διαγωνίσματά τους
Παραδείγματα ασυνέπειας λόγων-πράξεων Ζητώ από τους μαθητές να μην ξεχνάνε ποτέ βιβλία-τετράδια, αλλά τις περισσότερες φορές ξεχνάω να συμπληρώσω το βιβλίο διδασκόμενης ύλης Κάνω παρατήρηση στο μαθητή που πέταξε ένα σκουπίδι κάτω αλλά ο πιο βρόμικος και ακατάστατος χώρος στο σχολείο, είναι το γραφείο καθηγητών
Συμπεριφορά – Καθημερινή παρουσία στη σχολική μονάδα Ο αποτελεσματικότερος τρόπος διοίκησης μιας σχολικής τάξης είναι η διαμόρφωση ενός καλού μαθησιακού κλίματος Η διατήρηση ενός καλού κλίματος βασική προτεραιότητα του εκπαιδευτικού
Βιβλιογραφία: Huttner, A. (2008) Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων. Εκδ. Ιων Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Α. Εκδ. Έλλην Ματσαγγούρας, Η. (1999). Η σχολική τάξη. Εκδόσεις Γρηγόρη Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Λαμπίρης, Γ. (2006). Προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη. Στρατηγικές πρόληψης. Επιστημονικό Βήμα 5, 57-65